Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met jullie dochter! Blijf maar lekker op die roze wolk zitten, met rokjes, jurkjes en glitters! Haha!

Chantal, wat leuk , zo goed als zeker een zoon! Fijn dat je nog een keer mag komen om te controleren of het klopt.

Jo wat leuk die foto, je kan het echt goed zien zeg, heel mooi!

Eer, wat leuk om je moeder mee te nemen, is bijzonder om dat ook met haar te delen.

En ik voel mij ( gelukkig ) ook een stuk beter dan vorige maand kan steeds al later naar bed maar soms zit ik ergens en gaat opeens het lichtje uit, dan is het gewoon klaar en moet ik gewoon slapen. Maar eh, je zei toch dat je vroeg naar bed bleef gaan? Dat was je vannacht even vergeten ;-)

Shanna, ik zie het zo voor me, helemaal verbaast! Haha

Ik heb dit weekend de eerste positiekleding gekocht het was eerder nog niet nodig, maar nu had ik aan het eind van de dag toch wel last van de broekband. En nu mijn nieuwe broek, echt een verademing! Dat zit toch wel veel beter, en een extra laagje stof om je buik, lekker warm met dit weer!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna leuk Breien .... Wil ik ook ... Weet jij een leuke site waar iets te vinden is ? Ik hen mijn brei pennen al van stal gehaald en fröbelen vind ik altijd leuk :-).

Geplaatst

@Shanna; haha, grappig! Ik zie het zo voor me! Goed zeg dat je zo lekker aan t groeien ben....ben stiekem best een beetje jaloers;-) Ik had verwacht nu ik hele dagen op de bank lig er binnen de korste tijd bij te lopen als een of andere "Billy Turf", maar niets is minder waar! Ik heb al 3 weken achter elkaar hetzelfde gewicht en ook m'n buikomvang blijft gelijk.....herkent iemand dit? Of zit ik me nu voor niks toch wel een beetje zorgen te maken?

Geplaatst

Dank je wel Sandra! Zolang het maar goedgaat met ons knulletje maakt het me ook niet veel uit....scheelt na de bevalling weer he?!;-)

Geplaatst

Hier ben ik ook weer eens!

Ik heb heel veel werk liggen en werk zo'n 60 uur in de week... Echt wel veel en zwaar al is het erg leuk. Maar... Nog een paar weekjes en dan wordt het minder dus daar kijk ik wel heel erg naar uit.

Met de zwangerschap gaat alles goed. Wij weten sinds een week dat het een jongetje is en we zijn zo blij! :)

Leuk, dat anderen ook aan het breien slaan. Nou ja, ik haak vooral veel en ik ben nu bezig met een dekentje.

Patronen kan je vinden op http://www.ravelry.com

Je moet daar een (gratis) account aanmaken en dan kan je echt heel veel patronen vinden. Gratis of betaald, en die van garnstudio staan er ook op. Je kan ook foto's van anderen zien wat ze gemaakt hebben. Ik vind het echt een leuke site om op rond te neuzen!

Geplaatst

Even voorstellen!

Isa - 24 jaar-
3e ICSI poging -
1e kindje

Emely - 27 jaar -
spontaan zwanger -
1e kindje

Sas27 - 28 jaar-
2e CRYO tp uit 1e IVF -
1e kindje

Liedje - 29 jaar -
1e ICSI poging, 2e CRYO -
1e kindje

Sandra81- 30 jaar -
1e IVF poging -
2de kindje

D@@ntje - 30 jaar -
1e ICSI poging -
1e kindje

Iza - 30 jaar -
7e CRYO uit IVF 3 -
2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

EmvElin - 31 jaar -
3e ICSI poging -
2e kindje

Jo1978 - 33 jaar -
2e ICSI poging -
1e kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar -
1e ICSI poging -
2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Danore - 34 jaar -
2e IVF poging -
1e kindje

Iggie - 36 jaar -
1e ICSI poging -
2e kindje

Chantal33 - 36 jaar -
1e IVF met ECD -
2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Quin - 36 jaar -
1e ICSI poging -
1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging -
2e kindje

Meisje38 - 38 jaar -
1e IVF poging -
2e kindje

Esly - 42 jaar -
2e IVF poging -
2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Eer - 42 jaar -
3e IVF poging -
1e kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79

04 juli 2012 - Shanna74
(een jongen!!!)

08 juli 2012 - Eer

08 juli 2012 - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe

12 juli 2012 - Esly
(een jongen!!!)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

16 juli 2012 - Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin (non-actief ivm drukte)

Controles

04 februari - Esly controle gyn

10 februari - Sas27 verloskundige

11 februar - sas27 (geslachtsbepaling)

13 februari - Jessi79 (20wk GUO) en D@@ntje-VK

15 februari - Iggie 20 wk echo

16 februari - Jo 20 wk echo

17 februari - Esly 20 wk echo

17 februari - Quin 20 weken echo

28 februari - Iggie verloskundige

01 maart - Sandra81 20 wk echo

02 maart - Sas27 20 wk echo

12 maart - D@@ntje 20 wk echo

Geplaatst

@liedje leuk een jongen, heb de lijst een update gegeven, denk dat blauw in deze topic de overhand gaat krijgen

@eer, leuk moet je echt doen de mama mee nemen, die van mij is een uur stil geweest zo onder de indruk was ze.

Krijg mijn mannetje niet mee naar de 9 mnd beurs, krijg hem uberhaupt bijna geen babywinkel in heeft veel te druk. Ik ga kijken met de mama en nichtje als hij zakelijk in de buurt is scheurt hij langs en geeft goed of afkeuring, ha ha zo was het met de meubelen in huis ook.

Breien leuk maar ik kan het niet.

Dacht te stoppen met de emesafene, nou NOT dus weer met spoed herhaalrecept opgevist.

Leuk om te lezen dat het met de meeste allemaal goed gaat, nou meiden bijna allemaal zijn we op de helft.

Geplaatst

Halo Dames!!!

Hier even een echo berichtje....

Vandaag weer bij gynaecoloog geweest....en......en.....en.....

Onze ZOON is veranderd in een DOCHTER!!! (Dit was een echo rond 19 weken)

Eerst was hij er 90% van overtuigd van een jongen (Was wel heel vroege echo....)

Nu is hij 95% zeker van een meisje......

Volgende week heb ik de 20 weken echo....

Weet eigenlijk niet meer wat ik moet geloven...

gr Shanna

Geplaatst

Ehm..... Weird shanna.

Waar baseert de gyn het dan op?? Was het dezelfde gyn? Onze vk legde uit dat bij een meisje er 3 streepjes boven elkaar horen te zitten (schaamlipjes)

Deze waren dan ook heel duidelijk te zien vandaar dat ze het durfde te zeggen.

Ben je wel blij met de verandering? Ik snap dat je ff de kluts kwijt bent nu.

Quin, waar heb je je medicatie voor nodig als ik vragen mag? Wel jammer dat je niet zonder kan.

Vandaag ziek thuis gebleven. Wel geruimd en gepoetst zo goed en zo kwaad als het ging.

Nu kereltje van school afhalen.

Tot later!!

Geplaatst

@Shanna; hmmm... dat is apart! Ook ik snap dat je even niet meer weet wat je moet geloven! Wanneer heb je de 20 weken echo? (Heb even het lijstje niet bij de hand, sorry!)

@Quin; balen meid dat het zonder medicatie niet lukt! Waar slik je voor?

@Sandra; beterschap meid! Wat heb je?

Wij hebben vandaag weer controle gehad (ik moest de afspraak van vrijdag verzetten) en onze uk is weer goedgekeurd en was ook vandaag een babyboy!;-) Volgende week vrijdag de 20 weken echo met aansluitend weer een bezoek aan de gyn!

Liefs!

Geplaatst

Beetje buikgriep denk ik. Vanmorgen spugen beetje koorts en diarree. Een of ander virusje... Tis al wat gezakt gelukkig.

Fijn dat het weer goed was!!

We zijn trouwens wel maar met een klein clubje trouwe schrijfsters he? Ik vraag me af hoe het met de rest is.

Geplaatst

Bedankt voor de brei / haak tip site ga ik zeker ff op snuffelen na deze opdracht als ik thuis ben.

Shanna ... Verwarrend van zoon in dochter ... Had je al meiden dingen gekocht ???

Die emesafene van Quin die slikt ze tegen de misselijkheid , heb ik ook gebruikt maar ik kan nu zonder.

Vanavond kom vk ( mijn zus ) ff langs voor controle en maandag 20 febr heb ik s' avonds de 20 weken echo

Tot later

Eer

Geplaatst

Idd verwarrend van jongen naar meisje.

Medicijnen is idd tegen de misselijkheid.

Ja er blijft een klein clubje over wat blijft posten.

Soms betrap ik mij er ook op dat ik denk straks wel even reageren en het vergeet.

Ben mij nu aan het oriënteren op welk merk flessen, haha kan je ook een hele studie van maken. Heb nu op nr. 1 de Tommee Tippee staan. Ook bij aanraden van mijn tante die kraamverpleegster is.

Reageer later even uitgebreid

Geplaatst

Shanna, hè? Opeens een dochter! Dat is wel even een omschakeling, ben benieuwd wat het met de 20 wk echo is. Maar gelukkig weet je het nu, nu kan je nog een meisjes naam bedenken, stel je voor dat je het pas te weten was gekomen bij de geboorte! Had je al veel jongens spullen gekocht?

Quin, vervelend dat je nog niet zonder de medicijnen kan. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Ik ga ook eens kijken op die brei en haak sites, ben benieuwd of ik het kan!

Geplaatst

even heel kort...ben aan het koken....

Vervelend voor je Quin ..die misselijkheid....leven de medicijnen!!!

Breien en haken is niets voor mij...helaas. Wel zit ik achter de naaimachine..erg leuk. Winterjasje Nina ook zelf gemaakt. Elke dag krijg ik wel opmerkingen over haar jasje. Echt tof!

Sandra beterschap gewenst.

Esly...fijn he zo'n goede echo. Zelf hebben wij 13 februari de 20 weken echo!

Eer...lijkt me wel apart dat je zus de controle etc doet.

Verder....

Ja het was even schrikken dat we nu een dochter krijgen ipv een zoon (zover we weten). Beide zijn van harte welkom! Gelukkig had ik nog niet echt iets speciaals gekocht. Wel een blauw/rood/wit nijntje setje (prenatal)...maar ach een meisje kan dit ook net zo goed aan!

Wat wel zo fijn is....., is dat het praktisch gezien super handig is dat we er weer een dochter bij krijgen. In dat opzicht ben ik wel blij. Veel spullen van Nina kunnen we nu voor de kleine gebruiken. Tevens moet de kleine later samen op de kamer met Nina. En dat....maakt met een 2 meisjes een stuk makkelijker. Dus nogmaals praktisch ...ja...we zijn blij!

Maar.....het is cliche maar een gezond kindje is het allerbelangrijkst. Jongen of meisje.

gr Shanna

Geplaatst

even snel!!

Shanna, wahhhhh snap helemaal hoe je je gevoeld moet hebben toen de gyn zei dat het een meisje word, wij hadden dus ook eerst te horen gekregen dat het een jongen is en de maandag erna ze het niet wisten in iedergeval niet zeker wij hopen dan ook dat we het morgen vroeg wel weten en dan duidelijk hebben.

Quin, bah nog noet van de med af hoop voor je dat het snel beter gaat ik heb de emesefenne bij mijn dochter tot 24 weken moeten gebruiken hopelijk duurd het bij jou niet al te lang meer zodat je echt helemaal op de rose wolk kunt gaan zitten.

Ga snel verder zijn de keuken aan het slopen!!!

Geplaatst

Ah misselijkheid!! Wist dat ik het kende ;)

Balen hoor meiden. Mag in m'n handjes knijpen dat het bij mij weg is. (al geeft dat soms weer twijfel)

Slopen claudia! Leuk!!!! Lekker al je energie in kwijt ;)

Shanna je hebt gelijk hoor!

Ja die site is erg leuk alleen jammer dat er ook heel veel betaald op staat :(

Klein maar fijn toch? Ons cluppie ;)

Trusten dames!!!

Geplaatst

Bbbrrrrr meiden vanmorgen gag de auto -15 aan en ik moest nu toch echt tanken, oooo zo'n spijt dat ik het gistermiddag niet had gedaan.

Eer hoe was de controle gister, het lijkt mij zo leuk een zus die de controle doet en met een lekker bakkie koffie er bij.

Nou Shanna hoop toch dat ze duidelijkheid gaan geven, heb het hier in het ziekenhuis eens nagevraagd en ze zeggen dat ze er gemiddeld 8% naast zitten, oeps hier schrok wel van. Gelukkig wil ik het niet weten, man nog steeds wel maar ben aan de winnende partij van de discussie;-)

ps. dit zijn wel interne cijfers en zal per ziekenhuis ook verschillen.

Leuk een nieuwe keuken, en kijk je uit met slopen dat het niet te zwaar is?

Esly als je naar de site gaat van de 9 maandenbeur heb je een overzicht met de standhouders en hun website, heb zelf al veel leuke sites in mijn favorites gezet, het houdt je even bezig.

Geplaatst

Even snel be aan het werk!

Wij krijgen een zoon kan echt niet anders hebben het nu zo duidelijk gezien hihi.

Kan nu hellemaal los gaan met jongens dingen en de meisjes baby dingen uitzoeken en de merkkleding gaan verkopen ( kan helaas niet alles bewaren).

Geplaatst

Ook hier chantal gaat alle jongenskleding de deur uit ;) we hadden net zo goed kunnen ruilen whahaha

Quin best hoog idd die cijfers. Bij de middelste van mijn man is door 4 verschillende gezegt dat het ern meisje werd. Maar er kwam echt een jongetje uit ;)

Moet eerlijk toegevrn. Die 4 waren op de rontgen niet bij de gyn. Misschien scheelt dat....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden