Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessi mijn man en ik moesten enorm lachen om je berichtje...!

Quin... Respect respect respect!

Vandaag was ik voor het eerst alleen thuis met Nore. Man moest werken, Nick naar school en Nina naar opa en oma!

Vond het eng en vermoeiend. Voor het eerst alleen met nore de trap af etc etc.

Maar het is gelukt! Fysio was aan huis. Oefeningen meegekregen en mij is verteld dat men rekening moet houden dat volledig herstel net zolang zal duren als de duur klachten voor bevalling.... Nou dan kan ik mijn borst maar nat maken..!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

alleen daantje en ik moeten nog bevallen toch? zul je zien dat ik straks het laatste ben..:-)

straks voetreflexmassage eens kijken of dat wil helpen..

liefs jo

Geplaatst

Hihi, iedereen vergeet sas ;)

Alles nog goed daar sas? Geen tekenen??

Jo, ik hoop dat de voetreflex wat voor je doet! Zou toch lekker zijn ;)

Hou je het verder nog een beetje vol?

S houd nu al haar voeding binnen!!!! Zo blij!

Vannacht voedingen om 11, 4 en 8 en ook echt al die tijd geslapen!! Voorbeeldig kind ;)

Geplaatst

Haha geeft niks ;-)

Alles gaat goed hier, nog geen teken dat ze er aan komt hoor we wachten maar geduldig af haha ....

@sandra lekker dat ze zo door slaapt zeg! voel je je zelf ook goed?

En hoe is het met de rest?

Geplaatst

Terug van kinderarts...ben beetje van de kaart en huilerig...!

We krijgen nu +/- 2 weken tijd om alles op de rails te krijgen! Voeding, slapen en medicatie etc etc.

Werkt dit niet dan wordt Nore voor 1 à 2 weken opgenomen in ziekenhuis!

Mag zelf dan niet blijven, helaas!

Verder toont Nore een pittig karaktertje...

De vraag is of Nore zo krijst vanwege pijn of is het karakter en ontwikkelt ze "breath holding spels". Volgens kinderarts zijn dat de moelijkste kinderen. Zij kunnen zo boos/ nijdig worden, dat ze daardoor telkens flauwvallen!

Ben nu ooooo zo bang dat ze idd breath holding spels heeft.

Mijn lieve hemel, hoe moet ik dat doen? Ben echt niet sterk genoeg om zo'n moeilijk kindje op te voeden!?

We zetten het nu op, dat ze zo krijst vanwege de reflux! Alsjeblieft laat het dat zijn!

Shanna

Geplaatst

Jemig Shanna, wat een rotsituatie, ik weet hoe machteloos je je voelt :-(

Ik google net ff breath holding spelss en zie dat het voorkomt bij kindjes vanaf 3 maanden t/m 4 jaar. N.ore is toch nog geen 3 maanden?

Heb je nu wel medicatie gekregen?

Ik hoop voor je dat jullie er snel achter zijn was N.ore heeft. Laat je niet afschepen met het eerste beste advies, ze hebben ons ook keer op keer naar huis gestuurd met niks, alsof we ons aanstelde.

Als je vragen hebt, pb me maar ff .. Hoop dat het snel beter gaat!

Geplaatst

Shanna: wat een rotnieuws, kan me voorstellen dat je van slag bent. Hopenlijk knapt Nore door de meds snel op en is een ziekenhuisopname niet nodig. En meid, je bent echt sterker dan je zelf denkt! Dikke knuffel van ons

Geplaatst

Shanna, wat naar dat ze aan zoiets denken.

Hopelijk valt het mee.......

Maar ik snap dat je compleet van slag bent door dit alles.

Sterkte meid!

Geplaatst

Sas en jo, we zijn echt nog maar met z'n drietjes over! Spannend hoor!

Ik had vandaag een belafspraak over de bloeduitslagen die vorige week geprikt waren om de jeuk te controleren.

Ik had verwacht dat ik te horen zou krijgen dat het allemaal wel mee viel en ik gewoon naar terug mocht naar de vk.

Ten eerste hebben ze mij de hele dag laten wachten, ik zou tussen 11 en 13 uur gebeld worden, maar na 3 telefoontjes van mij heb ik eindelijk de juiste persoon aan de telefoon gekregen om kwart voor 5!

Dus ik was al geïrriteerd.....

Maar toen kwam de uitslag.....

Het is nog niet zo erg dat ze nu willen inleiden, maar de waardes zijn wel verhoogd.

Dus ik wordt nu extra in de gaten gehouden, en morgen moet ik weer geprikt worden om te kijken of de waardes slechter worden of dat het stabiel blijft.

Natuurlijk ben ik blij dat ze het goed in de gaten houden, alles voor de gezondheid van het kindje!

Maar ik ben hier toch wel door van slag....

Alles wat ik bedacht had, thuis bevallen met de vk gaat dus niet door (of er moet een wonder gebeuren)

Morgen nog maar weer even afwachten....

Geplaatst

Daantje: balen zeg zo'n dag wachten en dan ook nog van dat nieuws waar je nu niks mee kunt. Weet je ook welke waardes verhoogd zijn? En waarom mag je dan niet thuis bevallen?

Geplaatst

He gets daantje....

Kan me voorstellen dat je van slag bent. Wanneer krijg je dan de waardes van morgen?

Ik hoop dat je gewoon thuis kan bevallen... Het is erg fijn.

Maar wat je zegt, alles voor het kindje.

Hier vreselijke last van stuwing.

De kraamhulp heeft me koolbladeren gegeven. Nou die dingen irriteren alleen maar (kool is te klein voor mijn borsten)er liggen nu natte kompressen in de vriezer... Straks lekker onder warme douche masseren. Dat hielp bij jamey heel erg goed.

Verder super hier. Ze houd d'r voeding lekker binnen, en heeft wat last van de darmen. Ze begint van meconium om te schakelen naar de gele mosterd ;)

Geplaatst

Daantje, wat verschrikkelijk balen. Ik hoop echt dat er een wondertje gebeurd en dat je toch nog thuis mag bevallen.

Lfz Ig

Geplaatst

Shanna, wat een .ut nieuws zeg. Maar laat je niet uit het veld slaan. Nu denk je dat je het niet aan kan maar geloof me je zal versteld staan van je eigen kracht.

Daantje, ook al geen nieuws waar je vrolijk van wordt. Ook de plannen bij stellen en je er bij neerleggen dat maakt het weer leuker.

Geplaatst

Ik hoop niet dat J.asmijn de genen van haar moeder heeft, want dan krijgen we nog heel wat met haar te stellen later. Deze eigenwijze mama neemt haar nu namelijk lekker mee naar huis! De 24 u observatie.zijn voorbij, met haar ademhaling bleek niks aan de hand (foutje van vlos?), de monitor staat al sinds 16u uit, ze drinkt prima, wordt eindelijk wakker voor voedingen. Om dan tot de zaalronde van morgenochtend te wachten voor.ontslag vind ik onzin.

Geplaatst

We zijn weer thuis! Ontslag was nog een heel gedoe. De zaalarts die dienst had wilde de afspraak met de zaalarts van vanmorgen niet overrulen, en wilde niet echt een mening geven. Artsen zullen elkaar nooit afvallen. Maar de afspraak van vanmorgen (morgen ontslag) vonden wij niet echt een afspraak. Het was meer dat ze haar vanmorgen nog niet kon ontslaan omdat de 24u er nog niet op zat. De zaalarts liet vanmorgen namelijk ook merken dat ze niet snapte waarom J.asmijn eigenlijk opgenomen was, en ook de verpleging dacht er zo over. Maar de zaalartd vanavond wilde/kon haar dus niet ontslaan, maar zei ook dat ze ons niet kon en zou tegenhouden. We zijn dus gegaan, afgesproken dat we haar morgen en.donderdag laten wegen bij het CB hier in de straat. Donderdag belafspraak met de kinderarts. We hebben nu de 2e aantekening in haar dossier dat we zonder officieel ontslag/akkoord naar huis zijn gegaan, hihi.

Wij enbde verpleging

Geplaatst

Foutje

Wij en de verpleging hebben de indruk dat we 'slachtoffer' zijn geworden van een vlos die een beetje te fanatiek was, en die niet wist dat de ademhaling van een baby van 9dagen altijd iets onregelmatig/zuchterig is.

De.kraamhulp belde vandaag nog, wilde weten hoe het ging. Ze had van haar leidinggevende gehoord dat het kraambureau ook de ervaring had dat deze vlos soms paniekerig/warrig is. Kraambureau.gaat t doorgeven aan de vlos.praktijk.

Wij gaan nu lekker slapen, en morgen kan jet echte genieten en gewone leven gaan beginnen!

Geplaatst

Jessi, wat ben je toch rebels ;-)

Fijn dat het zo goed gaat met J. En dat jullie lekker thuis zijn!

Ik lig nu al tijden wakker...... Pfffff

Hadden jullie /(sas en jo hebben jullie) ook wel eens van die pijn in je buik alsof je verschrikkelijk ongesteld moet worden?

De baby is ook zo druk daar benden tegen mijn blaas aan enzo.

Zijn dit nu die voorweeen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden