Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jo1978, nou meis hoop dat jij de kleine dit weekend in de armen mag houden.

Daantje, probeer nog genieten van het weekend met zijn 2en. Ga nog een x lekker uit eten zou ik zeggen.

Iggie, lekker aangekomen hoor de kleine.

Hier ook op cb geweest en L is goed aangekomen en zit nu kilo boven geboorte gewicht. Verder zijn we lekker saam vandaag de hort op geweest. Kinderwagen ging vol tasjes, ga zo op telebankieren maar eens kijken wat ik vandaag er door heen heb gejaagd. Ach man is tich tot volgende week weg en ik zeg dan altijd als hij vraagt nieuw!!! Nee had ik al😃

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed ig! Fijn om te weten dat het dus goed gaat met T!

Oh shanna wat vervelend!! Veel sterkte dit weekend meis!!

Jes, ik wil er ook nog niet mee starten, ik haal het wel zosat het in huis is. Ze hweft namelijk heel de sag door nu krampen. Apugen is zo goed als over. Maar kijk het eerst aan...

Ben nooit zo van meds, ook al zijn E homeopatisch... ;)

Geplaatst

Shanna, veel sterkte deze dagen. Probeer ook gelijk even je eigen rust te pakken. Wat wel fijn is dat er nu eindelijk aan wordt gewerkt.

Digi knuffel

Geplaatst

Shanna, heel veel sterkte!

Zenuwslopend lijkt mij, gelukkig wordt er nu wel heel uitgebreid naar haar gekeken.

Iggi, fijn dat hij zo lekker gegroeid is!

Quin, lekker aan de wandel! Gezellig hoor!

ik ben benieuwd of ik binnenkort voor de jurkjes of broekjes ga shoppen!

Jessi, ik hoef niet aan de meds, dat is omdat ik komend weekend al op de 39 weken zit. En ik mag elk moment van de dag bellen als ik te weinig of niks meer voel. Gelukkig voel ik de kleine nog regelmatig dus gaat het vast nog goed. Maar zodra ik er onzeker over ben hang ik meteen aan de telefoon!

Geplaatst

Iggie fijn dat de kleine man goed gegroeid is.

Quin: kleertjes zijn toch altijd aanbieding, net als schoenen en tassen? ;-))

Ik heb vanmiddag voor 100 euro kleertjes in maat 80 en 86 gekocht op de site van Noppies, alles met 50% korting.

Shanna fijn dat N eindelihk goed nagekeken wordt, dit is niet vol te houden. Gelukkig mag je erbij blijven. Hier in het zh is rooming-in van een van de ouders standaard bij kindjes jonger dan een jaar. Sterkte meis!

Onze J is veranderd van een slaapbaby naar een wakkerbaby. Sinds zaterdag slaapt ze overdag niet, ligt klaarwakker in haar bedje. En ze komt nu elke 2 uur voor een voeding, jengelt steeds dat ze meer wil. Misschien heel huiluurtje? Het CB is vandaag op huisbezoek geweest, ze mag naar 7 voedingen en s nachts een paar uur doorslapen, dus niet na 3 uur wakker maken. Alleen heeft madam besloten dat ze naar 10 voedingen wil vrees ik, van 80cc gemiddeld.

Vandaag de bv 2x geprobeerd, ze drinkt super maar slikt t niet door. Smeerboel dus... Aanbod van de prelogopedist om mee te kijken hebben we afgewezen, geen polonaise meer aan ons lijf. Het enige bezoek dat er nog in komt is kraambezoek! Morgen nog 3x proberen en anders stop ik ermee. J vindt trouwens wel leuk geloof ik, als ik haar van de tepel afhaal wordt ze pisnijdig. Ze wil die borst echt wel!

Geplaatst

Jessi, groot gelijk geen polonaise meer. Nu lekker gaan genieten van je kraambezoek en je kleine gaan showen. Hoop uiteraard wel dat het lukt, dat de dame vandaag wel gaat drinken.

lfz Ig

Geplaatst

Jessi hoe is de nacht gegaan?

Hier na de infacol een super nacht, 12 uur voeding en daarna pas om 6 uur!! Ze krijgt nu 80 cc per fles. Gister was ze in 1 dag 50 gr aangekomen! Lekker ding!

Geplaatst

Rustig hier!

Sandra fijn dat de infacol hielp! je moet t vanaf nu wel bij elke voeding blijven geven he. Wat drinkt S al veel; J.asmijn zit ook op 8x80 cc.

Ons dametje slaapt overdag niet graag in haar wiegje, zodra ik haar oppak stopt ze met huilen. Vanmiddag is de draagconsulente langs geweest, die woont hier in de straat. Ik heb een paar ergonomische dragers te leen, heel fijn. Dan heb ik mn armen weer vrij.

Vanavond eindelijk de knoop doorgehakt, ik stop met bv. Ik heb het aanleggen de hele dag uitgesteld: net wakker, bezoek komt zo, lunchtijd, moe etc. Allemaal smoesjes, ik heb gewoon de motivatie en het doorzettingsvermogen niet. Past wel bij mij hoor, heb ik nooit gehad. Ik kon de afgelopen dagen alleen maar nadelen bedenken van bv. Nu dus langzaam het kolven afbouwen in 1,5 week. Heeft J straks in ieder geval een maand volledig bv gehad.

Geplaatst

Hey, goede beslissing denk ik jes! Zal een hoop stress schelen.

Een draagconsulente? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

S drinkt nu minstens 6x80 of 7x80. Ligt aan de nacht.

Elke laatste fles gaat 10 cc omhoog en we blijven rond de 100 zitten tot cb anders zegt.

8x80, hoeveel uur zit dan tussen de coedingen? Die 3 of 3,5.

Geplaatst

Sandra een draagconsulente heeft advies en demo's over draagdoeken. Knoopinstructies enzo. Deze heeft ook draagzakken (manduca, bondolino etc). Ik heb er eentje op proef, morgen gaat J erin. Nu eerst met een oefenpop bezig. Vriendlief liet Frits (de pop) al headbangen en salto's maken ;-)

Ik dacht dat babys op 8 voedingen zaten tot ze boven het geboortegewicht zitten. J mag nu naar 7x toe. Vandaag heeft ze steeds 90cc gehad, en net na het wassen 100cc. Een ritme hebben we nog niet, maar dat hoort zo geloof ik.

Geplaatst

poefff wat drinken jullie kleiintjes veel! T drinkt nu 5 van 80cc en 2 drinkt ze hooguit 40cc van op. Maadag moeten we naa het cb om te wegen ben bang dat hij nog niet is aangekomen. jessi, goede beslissing om te stoppen me bv hier kan ik die stap nog niet maken dus geven nog steets via de fles bv en ik moet zeggen dat ik dat wel een fijne manier vind zolang het nog te doen is met kolven ( kolf s'nachts niet). Met T gaat het steeds beter ook hij komt alleen om 03:00 +- een half uur en dan weer rond 7 uur we hebben dan ook besloten om hem niet meer wakker te maken voor een voeding hij komt vanzelf als hij honger heeft denk ik dan maar. Heb vandaag een goede dag gehad voelde me redelijk zodat ik nog even naar de winkel ben geweest en heb wat kleertjes voor T gekocht en we hebben het eerste kraambezoek gehad, hopelijk zet dit door en komen en alleen nog maar betere dagen:)

Geplaatst

wel grappig om te lezen, jullie zitten al helemaal in de flesjes,bv,draagzakken lactatiedeskundigen enzo,leuk om te lezen, moedertjes :-)

hier nog niet zover, strippen heeft niet geholpen, morgen nog een keer proberen, en anders maandag ziekenhuis

hoe gaat het met de andere dames die nog moeten??

liefs jo

Geplaatst

Chantal wat fijn dat je je wat beter voelt!

Ben ik blij om meis.

Ik denk dat het met flesvoeding vanaf de start anders is?

We zijn begonnen met 10 cc elke 3 uur. Elke laatste avondfles mag er 10 cc bij. Kan ze het niet op dan niet uiteraard. zijn ook begonnen met 8 voedingen, en zitten nu op (als voorbeeld vandaag)

12,6,9,1,15:30,19:30 en 23:30. Die laatste is san weer 90cc.

Vandaag was ze weer 10 gr aangekomen. Ik neem dus aan dat ze niks tekort komt? Hihi.

Misschien is die 8ste voeding als we haar 's nachts ziuden wakker maken? Dan klopt het sommetje namelijk wel.

Maar gister 12 uur en vanmorgrn 6 daar doe ik het voor!! ;)

Geplaatst

Meiden heb mee gelezen maar voel me zo schuldig dat ik steeds niet op jullie kan reageren dat ik maar niet gereageerd heb.

Ik wil in ieder geval Daan en jo heel veel suc6 toewensen het wordt spannend voor jullie, geniet nog vd buik en voor straks zet hem op meiden. Nog even en jullie hebben je wondertjes in je handen.

Y doet het nog steeds goed maar afgelopen week n paar avonden echt in de weer met haar geweest ivm krampjes. We gebruikten infacol maar hielp voor geen meter dus sinds vandaag over op abc dophilus wat we haar rond het middaguur hebben gegeven en vanavond heeft ze als n roos geslapen :-) dus hopen dat t zo blijft.

Y drinkt bijna alle 7 voedingen 90ml behalve tussen de middag haalt ze het nooit. Ze slaapt s nachts nog niet de hele nacht door maar we gaan richting de 5 uur dus wij klagen niet.

Meiden veel liefs en n knuffel xx

eer

Geplaatst

Hoi All,

Jo ik hoop echt voor je dat morgen het strippen gaat werken. Zet 'em op!

Even update...

Op dit moment laat Nore precies zien wat het probleem (problemen) zijn/is.

Daar ben ik gelukkig heel blij om. Dan zijn we tenminste hier niet niets voor niets!

En idd het filmpje wat we thuis hebben gemaakt en het verslag (observatie) wat ik de afgelopen dagen thuis gemaakt heb van alles wat Nore doet. Heeft erbij geholpen dat we serieus genomen worden.

Mijn man en ik hadden gister al besloten om te stoppen met de meds...We wilden met een schone lei beginnen.

wel frustrerend om haar steeds zo te zien huilen/krijsen!

Ondertussen hebben we van verschillende verpleegsters verschillende "oorzaken??!" gehoord.

Afwachten dus!!

Wel goede voetmassage tips gehad tegen darmkrampjes. Blijkt onder de voet plekken te zijn die de darmen stimuleren als je erop masseert.

Buitenkant (onderkant) van de voet met de klok mee masseren. Dus voet plus voet is eigenlijk 1 cirkel.

Idee voor jullie kleintjes dames?!

gr Shanna

Geplaatst

Jo en Daantje heel veel succes morgen in het ziekenhuis!, zet hem op en hopelijk hebben jullie snel jullie kleintjes bij je!!!

Geplaatst

Sas, bij jou nog alles rustig?

Hier de kraamzorg voor het laatst geweest, al lekker ff naar buiten geweest, de jongens zijn weg dus de rust is weder gekeerd!

Kraamzorg weg en wat ga ik doen? Ruimen, stofzuigen, dweilen, strijken.... Wat doe ik niet goed?

Jo en daantje, jullie hebben je nog niet gemeld vandaag! Alles nog rustig? Zo ja, heeel veel succes morgen!

Wij zijn vandaag een jaar getrouwd! Ons huwelijkscadeau ligt heerlijk in d'r bedje nu!!

wel nog een mooi boek van manlief fehad sus ik fa nu ff lezen! ;)

Xhantal nog naar buiten kunnen gaan?

Eer voel je niet schuldig meid... Ben allang blij dat het goed gaat! Gelukkig werkt de abc dolphilus! Hier doet de infa,ol wel z'n werk gelukkig ;)

Xx

Geplaatst

Hey sandra,

Haha gelijk aan het huishouden dus, was het zo nodig dan?

Gefeliciteerd met jullie 1 jarige huwelijk, mooier cadeau kan je idd niet krijgen...

Leuk dat je even naar buiten bent geweest, daar kijk ik ook zo naar uit lekker even wandelen :-)

@jo ow alleen een afspraak maken, ben benieuwd wanneer je kan komen :-)

Hier alles goed nog en erg rustig!!

Geplaatst

D@@ntje, succes morgen, je kunt het!

Nog even en dan hebben jullie jullie kleintje ook in jullie handen en dan kan het echte genieten echt beginnen.

Jo, jij dus morgen een afspraak om ee datum te plannen hopelijk be je snel aan de beurd!

Sandra, gefeliciteerd een mooier kado had je je niet kunnen wensen...... Heeft de kraamhulp het huis niet schoon achter gelaten vandaag?

Heerlijk he dat even wandelen met je kleine? Ben vandaa ook even een klein blokje om geweest niet zo heel ver dat hou ik echt nog niet vol ivm mijn bekken.

Shanna hoe gaat het met Nore?

Meiden nog een een andere vraag zijn jullie ook zo verschrikkelijk moe? Hoef er maar 1x uit s'nachts dus daar kan het niet aan liggen slaap zelfs beter als toen ik zwanger was maar ben echt zo vreselijk moe dat ik de hele dag slaap tussen de voedingen door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden