Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sheenara

Het klopt wij waren vorig jaar de gelukkige. Hopelijk zijn er veel dames die aansluiten.

Gefeliciteerd en geniet ervan onze kleintjes zijn alweer 13 maanden.

Gr. remci

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, wat naar dat ze in het zkh moest blijven..

Gelukkig is ze nu weer lekker thuis en hopelijk blijft het goed gaan.

Chantal, pffff wat zwaar, de hele nacht bezig met die kleintjes, leuk dat ze om de beurt komen :-(

Emvelin wat leuk die foto van je 2 schatjes!

En fijn dat ze het goed doen en lekker groeien.

Hier gaat het ook nog steeds goed.

Wel balen af en toe dat als ik manlief d'ochtends even lekker kan laten slapen dat hij dat voor mij niet terug kan doen omdat ik dan toch bv moet geven....

Op zulke momenten baal ik er wel van.

Maar het gaat wel heel goed, ze drinkt en groeit geweldig!

Ik heb wel last van mijn tepels..... Aan een kant zit een kloofje. Op het moment dat ik haar aanleg ga ik echt door de grond! Verder meld ze zich om de 3 uur alsof er een timer op haar zit!

Oh, daar is ze weer, het is zeker bijna 12 uur ;-)

Geplaatst

D@@ntje, fijn dat het goed gaat.

Snap je gevoel hoor ook wel eens lekker wat lange willen slapen hier het zelfde ik moet er toch uit om te kolven dus da laat ik malief maar gewoon liggen maar ook ik zou wel eens willen uitslapen.

Wel fijn dat jullie kleine meissie zich precies met de 3 uur meld hier komt T soms al naar 1,5 a 2 uur behalve als ik kv geef dan slaapt hij langer.

Oeffff pijnlijke kloofjes op de tepels heb ik ook alleen dan op alle bij dus ik heb mij voorgenomen dat ik het deze week nog ga aanzien en anders ga afbouwen en ik heb het gevoel dat er weer een melkkliertje verstopt zit dus dat is ook erg pijnlijk dus goed wat warmte en masseren voor dat er een ontsteking komt.

Emvelin, wat een poppetjes en ook ik snap dat je erg druk bent met T kleintjes en al een dochter erbij!

Ook hier is onze kleine meid wat jarloers maar ook niet gemeen ze wil gewoon net als jou meissie aandacht als T de fles krijgt verder geeft ze hem de hele dag kusjes en wil ze hem vasthouden en als dst niet mag dan gaat ze even dwars doen achh ja het is voor hun ook echt wennen;)

Sandra hoe was jullie dagje camping? Alles goed gegaa?

Wat k.t van de vriezer zeg en dan er ook nog achter komen dat blowd en dat zijn moeder dit weet grrrr snapt ze niet dat dit helemaal niet goed is voor hem. Poefff je het maar wat te verduren met die moeders.

Trouwens heb je verhaal gelezen hoe je je man hebt leren kennen vond het echt geweldig hoe hij er voor jou was.....

Hier gaat het goed we hebben een aardig ritme nu s' nachts T slaapt z'n 5 a 5,5 uur op kv en ik moet zeggen dat ik dat wel heel lekker vind, helaas zijn de krampjes nog niet weg en spugt hij vrij veel met bv en dat doet hij niet met kv dus woensdag maar even navragen wat ik dan het beste kan doen.

Woensdag moeten we naar het cb ben nenieuwd hoe zwaar hij nu is heb namelijk he idee dat hij niet zo heel hard groeid.

Oja nog wel grappig als ik kolf dan komt onze dochter ook even kijken en als ik dan klaar ben dan doe ik zalf en compressen voor maar die wil zij dus nu ook voor hebben dus hier loopt nu een meissie van 21 maanden met crompressen hihi waar moet dat nog heen?

Ik ga even slapen ze liggen er allebij in dus ik probeer nog wat rust te pakken.

Heb nog wel ee vraag welke kv geven jullie hier geven we hypoalergeen ivm de bv maar kan de gewone standaard daar ook bij?

Geplaatst

He dames, ben ik ook weer eens. Net als EmvElin lees ik dagelijks mee op de telefoon, maar heb ik gewoon geen tijd/zin om achter de laptop te kruipen voor een update.

Chantal: wat schattig dat je dochter met compressen in loopt! Je hebt toch wel foto's gemaakt he? Over het slapen en spugen met bv: heb je al geprobeerd om de fv en bv 50/50 te mengen? Misschien houdt T het dan langer vol dan op alleen bv.

Ik geef nu ook nog hypoallergeen (Nutrilon) omdat ik hier in het zh meteen mee begonnen ben, maar als dit pak op is stap ik over op de Stnadaard. Scheelt 4 euro per pak volgens mij. Mengen zou ik niet doen, ze zeggen dat de werking van de H.A. opgeheven wordt als je er iets anders bij geeft.

EmvElin: wat een schatjes op de foto! Knap hoor dat je met twins toch nog deels kolft.

Sas: hoe is het met N? Wanneer moet je naar de kinderarts?

Daantje: fijn dat L.ise zo goed groeit en dat de bv goed gaat! Vond de foto (fb) van jullie samen op de bank erg schattig.

Quin: alles goed met de kleine man?

Hier alles prima. Vorige week was een drama qua slapen overdag, maar sinds vrijdag gaat het super goed. Ik heb zowaar tijd om het huishouden te doen en de Olympische spelen te kijken, haha. J.asmijn slaapt nog vier uur na de vroege ochtendfles, dus dan slaap ik ook lekker mee tot een uur of half 10. Kom dus prima aan mijn uurtjes slaap. Ze meldt zich sinds dit weekend maar 5x per dag voor de fles, dus ik geef sinds zaterdag 5x 150+5 (165 cc dus). En dat gaat in 15 minuten altijd helemaal op! 's Nachts zit er meestal zo'n 6 /7 uur tussen de flessen, en overdag 3 tot 4 uur. Omdat ik de fles geef op verzoek is de nachtfles de ene keer om 03.00 uur, en dan weer om 06.30 uur. Een vast ritme heb ik dus niet, daar wil ik langzaam naar toe werken. Voeden jullie op verzoek of op de klok?

Donderdag hebben J.asmijn en ik kennis gemaakt met de consternatiebureau arts. Ik snap meteen waarom mensen dat zo noemen, haha. Ik had een jonge arts (24 ofzo), die me 3 tegengestelde adviezen gaf vergeleken met de verpleegkundige die ik eerder telefonisch had gesproken. Pfff... Ze sprak zichzelf ook tegen. Ik vroeg iets over hoeveelheden voeding. J.asmijn zat toen nog op 6x 120cc+4, en dat was volgens de arts echt de max voor haar gewicht (4255 gram, 55,5 cm). Liever moest ik minder geven (90cc), maar zeker niet meer. Twee minuten later vroeg ik of ik met de hitte nog extra drinken (water) moest geven, zegt die arts 'oh ze mag gerust één of twee flesjes extra melk hebben hoor als het zo warm is'. Nou ja zeg!

J.asmijn heeft soms last van haar voedingen, het komt dan wat omhoog en ze slikt het weg en blijft dan lang onrustig. Ze huilt er nooit om, en slaapt vaak ook wel gewoon door, maar maakt dan veel geluidjes. Spugen heeft ze nog nooit gedaan. Reflux volgens de arts (volgens de verpleegkundige niet...) dus ik moet jbpm door de voeding doen. Ik heb zelf het idee dat ze er alleen last van heeft als ze slecht geboert heeft. Van jbpm kunnen ze volgens mij last krijgen van krampjes of verstoppingen, daarom wil ik er nog niet mee beginnen. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal toch?

Ik ben heel benieuwd hoe zwaar en lang jullie kleintjes nu zijn, en hoeveel voedingen ze krijgen! En heeft iemand al de eerste menstruatie gehad? Die zal er zo onderhand wel aan komen vrees ik...

Geplaatst

Hoi Jessi,

Wij zijn de vorige keer met Nina HA van Nutrilon doorgegaan zekers totdat ze geen flesje meer hoefde nadat ik eerst 6 mnd borstvoeding heb gegeven. De reden was dat deze de kans op koemelk allergie enorm verlaagt. Dus hadden wij die €4 wel voor over.

Je vraag hoe zwaar en groot ons meisje is. met 5 weken en 4 dagen was ze 4200 gr, hoofdomtrek 37,2 cm en lengte 54 cm.

Wat betreft de voeding. Ik geef nog steeds borstvoeding en wil dit zo lang mogelijk doen dit keer. Ons streven is om de 4 uur. Dus 6 keer per dag. Maar soms 1 x extra. Wij proberen een vast ritme te doen. Aangezien ze dat blijkbaar nodig heeft. N.ore huilt op verschillende momenten nogal veel en we hebben soms dan geen idee of het honger is of niet op een gegeven moment.

Over slapen en huilen gesproken.

Vr/za/zo hele avond liggen huilen. Ma ochtend van 8 tot 12 uur gehuild en vervolgens 's avonds weer de hele avond. N.ore heeft nog steeds veel last van scheetjes en veel boertjes. Het lukt haar niet om te boeren. Met het gevolg dat ze tijdens het slapen veel zit te kreunen en kronkelen omdat ze last en pijn heeft van de lucht. Kinderarts heeft aangegeven dat ze er zelf overheen moet groeien. Het enige wat we kunnen doen is haar eerst de tijd geven om te boeren na elke voeding. We moeten dan half achterover liggen en haar op onze borstkast rustig laten liggen en op haar ruggetje aaien van boven naar beneden. (ongeveer 15 min). Lukt dit niet dan is het helaas aan haar zelf en moeten we haar in haar bedje leggen. O ja we bakenen haar ook in op advies arts en gebruiken infacol. Meer kun je als ouder op een gegeven moment niet doen! We hebben ook nog een andere dochter en zoon.

Vandaag was N.ore zo aan het huilen dat N.ina helemaal overstuur werd en intens ook begon te huilen. Ze wilde dat we boven gingen kijken of het wel goed ging met N.ore. Na dat gedaan te hebben vond ze het goed!

Dan nog eventjes "Menstruatie". Bij mij kan het elk moment komen heb ik het gevoel. Heb de laatste dagen van die menstruatie klachten!!! BAH BAH en nog eens BAH!

gr Shanna

Geplaatst

Hier ook een lezer maar weinig tijd om te reageren, of geen tijd nemen.

Chantal, ach wat aandoenlijk dat ze met compressen op rond loopt, zeker een foto waard voor later, gaat ze jullie in dank afnemen als ze 16 is.

Shanna, wat lief dat ze zo'n zorgen heeft om haar zusje. Het is voor haar denk ik moeilijk te begrijpen. Jullie doen het wel top hoor meid. Petje af.

Ja hier ook HP voeding en liever iets meer kwijt dan straks een allergie.

Wij hadden idd nutriton toe gevoegd aan de voeding wat resulteert in darmkrampen en geen ontlasting. Nu zijn wij overgestapt op de omneo op advies arts.

Zit op 5 voedingen van 150 en de ene nacht slaapt hij wel door en de andere nacht niet, geef dan 60 cc extra.

Wij hebben het wel getroffen met het consultatiebureau ze zijn erg vriendelijk en helemaal niet belerend.

L. weegt nu 4650 gr en is 53 cm.

Aha en we dachten naar Afrika of Thailand te gaan op vakantie tot iemand mij attendeerde op de inentingen, sh.t niet over nagedacht dus. We denken nu over Italie of Portugal. Ben dus op zoek op internet naar iets leuks. Iemand tips?

Ook hier nog niet ongi, had het wel al verwacht het is toch al 7 weken geleden dat ik bevallen ben. Wel al een paar x S.. gehad en de 1e x geen problemen maar daarna wel een paar x last van een samen trekkende baarmoeder. Klinkt dit iemand bekend? Maar ja als we een broertje of zusje willen... ;-)

Hoest met de rest van de mama's en hun wondertjes?

Geplaatst

Quin heerlijk dat jullie nu al aan verre reizen denken. Hoe oud is L als jullie weg willen? Misschien heeft hij dan de vaccinaties al gehad. Je kunt alleen niet naar malariagebied als ze jonger dan 2 jaar zijn. Is Amerika of Canada anders een optie, of Australie?

Wij willen ook graag met J gaan reizen, maar lekker in de buurt kamperen vinden we ook heerlijk. Zijn allebei kampeerders. Over een jaar of 6 willen we met J en een eventueel brusje naar Afrika en dan met een 4x4 met daktenten gaan reizen, wat we de afgelopen 2 jaar ook gedaan hebben Maar dan moet ze de kruipleeftijd voorbij zijn ivm schorpioenen en slangen. Over een paar jaar staat Maleisie weer op het programma.

Geplaatst

Hey meiden,

vandaag naar he cb geweest en ons mannetje is erg goed gegroeid ondanks het extreem spugen waar we morgen voor naar de KA moeten ze denken dat de aansluiting van de maag naar de dunne darm te nauw is en als dat zo is dan horen we wat ze er aan kunnen doen.

Maar goed ons mannetje is nu 4150 gram en 51cm lang dus hij is in 4 weken gewoon 1 kilo gegroeid ( en ik maar bang dat ik niet genoeg voeding in mijn bv had muts dat ik ben;))

uin en Jessi wat heerlijk dat jullie alweer aan de verre reizen denken zou dat ook wel willen maar manlief wil niet vliegen met de kleintjes ( wil een ander niet tot last zijn met hun gehuil) en ik denk dat dat nog wel mee valt. Wij gaan dus dit jaar helemaal niet samen op vakantie en volgend jaar zullen we denk ik ook nog wel in NL blijven.

Ga even rusten slaap nog steeds erg slecht omdat ik veel dingen niet los kan laten.

Geplaatst

Hi all, hier gisteren naar CB geweest en alles ook goed. Hij groeit als kool, is nu al 55 cm en weegt 4395. Sinds zijn geboorte is hij 1,1 kilo aangekomen. CB hoorde wel een ruisje bij zijn hartje, dus daarvoor zijn we bij de huisarts geweest en die heeft ons doorverwezen naar de kindercardioloog. Niets ernstig, gewoon voor de zekerheid. Wij hadden nog geen vakantie plannen. Ik wilde namelijk wachten tot na de geboorte. Dan kan je beter inschatten wat wel of niet kan. Wij willen de laatste week van de vakantie naar Frankrijk met de auto, lekker op een camping.

Lfz ig

Geplaatst

Hoi all,

gisteren heel verhaal getypt en druk ik op n verkeerd linkje en alles weg ....grrrr

emvelin wat een schatjes... En knap van je hoor, een tweeling en nog een dochter die aandacht wil. Ik heb het al druk met één en dan is mijn vriend nog de hele dag thuis :-)

Daan hoe is het met je kloofjes ? En ik ben benieuwd wat voor kledingmaat L.ise nu heeft? Y.entl is nog steeds een klein moppie die nog in maatje 50 past en bovenkleding nog 44 aan kan. Heb ook het idee dat ze hooguit 3500 Gr. weegt, een dwergje bij jullie Beebs heb ik het idee.

Chantal lag in een deuk om je dochter met haar compressen, geweldig!! Je vroeg om welke kunstvoeding we geven, wij geven Friso, schijnt iets lichter verteerbaarder te zijn dan nutrilon. Deze heb je ook in hypoallergeen. Jeetje 1kg in een maand tijd, gaat hard hè.

Jessi jeetje je dochter gaat als een speer, maar 5x voeden en dan in record tempo, je vroeg of we op verzoek of op tijd voeden, ik voed op verzoek. Je bezoek bij consternatie bureau was nogal verwarrend qua advies las ik, wij hadden 2 weken geleden een super arts, lekker normaal spontane leuke vrouw. Voelde helemaal goed.

Je vroeg ook nog of menstruatie al op gang is gekomen nou hier nog geen tekenen (van mij mag het wegblijven hoor :-)).

jullie reisplannen klinken ook goed, Maleisië hmmmm staat hier ook op het lijstje.

Shanna ik ben ook abc dophilus erbij gaan gebruiken en heb de dosering aangepast. Doe nu s'morgens een halve thee lepel en s' avonds een halve thee lepel, sindsdien is er rust bij ons in de avond uren. We hebben een week lang met kromme tenen onze dochter horen brullen vd pijn, zo zielig!!!. Sinds dezelfde dag geef ik haar ook voor elke voeding een slok of 20 venkel thee (afgekoeld natuurlijk, is heerlijk zoet en ze drinkt het zonder problemen).

Iggie wat goed dat ze het ruisje opgemerkt hebben, wanneer heb je een afspraak bij de cardioloog?.

San wat een beertje heb je, lees het verschil hierboven met Y.entl.... Haha.

Van mij mag het wel weer mooi weer worden heb zo'n schattig wit jurkje voor der klaar liggen.

Hier gaat alles dus lekker sinds we abc dophilus 2x geven. Manlief heeft Terras voor me gemaakt op de tweede verdieping boven de keuken, we hebben nl een mini plaatsje beneden en nu kunnen we dus chillen als de zon weer is komt.

ben verleden week vrijdag weer is in het zh geweest, heb mijn teen laten opereren ivm ingegroeide teennagel. Die maandag ervoor was ik bij de pedicure en heb gehuild van de pijn. Nou doe mij dan maar een bevalling of een punctie, tjeesus ik ging echt door de grond. Ben op de terugweg gelijk lang de ha gegaan voor verwijzing. Ivm vakantie kon ik dus zelfde week geholpen worden. Zo blij!!! Was n ingreepje van niks, ff puffen tijdens de twee prikjes in mijn grote teen maar was 2 dagen later al weer volledig op de been.

Jo hoe gaat het bij jou???

als ik iemand vergeten ben, shame on me maar niet bewust.

Dikke knuffel eer

Geplaatst

Meiden even echo bericht zijn net terug van de ka en we moeten ons mannetje goed in de gaten houden en weer elke dag 2x wegen en mocht hij afvallen of nog meer gaan spugen moeten we gelijk terug komen en word hij opgenomen en als het dan inderdaad een verdikking van de spier is bij de overgang van de maag naa de darmen dan gaan ze hem ook gelijk opereren. Nu dus alles goed afmeten en wegen en alles bij houden zodat als hij opgenome moet worden we precies weten wat hij heeft gehad en hoe zwaar hij elke keer is. Grrrr had gehoopt dat hij zei dat het dat niet was maar moeten nog even afwachten maandag weer terug.

Geplaatst

Chantal, Jeetje wat een vervelend nieuws, ik hoop dat de kleine man niet meer afvalt en dat hij lekker thuis kan blijven. IK ga voor je duimen.

EEr succes met je teen. En ik hoop dat het snel weer mooi weer wordt, kan die kleine dame van jou haar mooie witte jurkje aan.

Hier net een afspraak gemaakt met de kindercardioloog, maar zoals ik al schreef, echt niets ernstig. Dus we gaan pas 13-9. Ik heb de afspraak net in de agenda gezet en zag dat het alweer bijna einde verlof is. Zucht 20-09 moet ik alweer aan de slag. Wat gaat dat snel!!!

Dus nu nog lekker genieten van de kleine man en mijn andere GROTE kleine man komt gelukkig morgen weer terug van vakantie. Even weer lekker knuffelen.

lfz

Geplaatst

Shanna eigen weet ik niet waarom het dat niet was maar T.homas hoeft niet te huilen na een voeding maar hij geeft onder de fles of direct na de fles bijna de hele inhoud terug met een grote boog echt alles is dan nat hij, ik en de grond of de handoek die ik tegenwoordig onder ons leg. Verder kunnen ze de spier voelen als ze op zijn buikje drukken deze spier hoort ontspannen te zijn en dat is hij niet of nauwlijks. Dacht zelf ook eerst aan reflux maar dat is het dus niet.

Geplaatst

Chantal, wat vervelend dat er nu misschien toch iets naars aan de hand is!

hopelijk hoeft hij niet geopereerd te worden.

het zit jullie ook niet mee hè? Heel veel sterkte meid, dikke knuffel.

Jessi, wat fijn dat J.asmijn na de ochtend voeding nog zo lekker slaapt!

En s'nachts slaapt ze ook lekker door zeg! Hopelijk gebeurt dat hier ook snel.

vanochtend heeft manlief L.ise mee naar beneden genomen en heb ik nog 2,5 uur geslapen! Heerlijk, jammer genoeg gaat dat niet meer als hij zo weer gaat werken.

Shanna, n.ore kan niet goed boeren? L.ise heeft daar ook last van, we zijn tijden bezig na de voeding om haar wat te "ontluchten" maar vaak lukt het niet. Ze is ook heel erg aan het scheetjes laten, elke keer dat gerommel in haar buikje, je voelt het helemaal als je je had op haar buikje hebt liggen. Ze heeft er ook echt last van, het rechtop zitten en tegen je aan laten liggen doen we al, net als het inbakeren. Tja, laten we hopen dat die kleintjes er snel overheen groeien.

Wel heel schattig dat N.ina het zo zielig voor n.ore vind als ze zo moet huilen.

Quin, Italië of Portugal klinken ook erg lekker! Jammer genoeg geen tips, geen idee hoe het is met een kleine op vakantie ;-)

Iggie, lekker hoor naar Frankrijk! En met dat ruisje zal het idd wel goed komen, maar wel fijn dat ze er even naar kijken.

Sandra, wat fijn dat ze het zo goed doet! Lekker groeien!

Eer, wat een klein poppetje is het nog! Maat 44 dat is echt piepklein! L.ise is begonnen met maat 50 en heeft nu nog 50/56 afhankelijk van waar het vandaan komt, hoe het valt. maar 50 is ze binnenkort wel uit denk ik!

Ik hoop voor je dat het weer snel beter wordt dan kan je lekker van je terras genieten en y.entl haar witte jurkje aantrekken!

fijn dat je teen zo snel beter is! Gelukkig kon je snel terecht!

ik weet nu eigenlijk niet hoe zwaar L.ise is wij hebben pas 20 aug. een afspraak bij het cb dus precies kan ik het niet vertellen.

ik zal binnenkort even met en zonder haar op de weegschaal gaan staan, dat weten we het ongeveer.

maar ik denk dat ze wel bijna 4,3 kilo is, ze voelt iig een stuk zwaarder dan vorige week en de lengte.... Ja, wordt vervolgd we gaan haar eens even goed bekijken!

Geplaatst

Chantal wat sneu voor jullie ventje! Hopenlijk kunnen ze iets aan het heftige spugen doen, zo zielig dit! Hoe gaat het met wegen?

Eer die ingreep aan je teen moet echt pijnlijk zijn geweest als je nog liever een bevalling hebt. Hopenlijk heb je er geen last meer van.

Ben benieuwd naar het witte jurkje!

Daantje heeft jouw cb geen inloop- of weegspreekuur? Hier kun je op donderdagochtend wegen, het is dan altijd erg druk. Boeren gaat hier ook erg lastig, ben vaak een half uur bezig. Op mijn buik leggen en over het ruggetje wrijven gaat het best.

J.asmijn sliep vorige week twee keer door, daarna niet meer, en vannacht weer van 23.00 tot 07.00uur! We hadden haar gisteravond nog extra drinken gegeven omdat ze bleef smakken. Op een volle buik slaapt ze dus goed! Ik ben weer overgegaan naar 6 flessen van 120+4, omdat ze zich steeds na 3 uur al meldde. Een beetje rommelen met het 'schema' dus.

Vanmorgen schrok ik me helemaal rot. Ik werd om 07.00uu wakker van geluid uit de wieg, mevrouw had honger. Maar ik zag haar niet, ze was helemaal onder het dekentje gezakt! Zelfs geen haartjes meer zichtbaar. Ze zakt soms scheef omdat haar matrasje iets omhoog staat (nog geen 10 cm), maar nu dus naar beneden. Ik ga zo een slaapzakje kopen, en dan gaan die vreselijk onhandige deken en laken er eindelijk uit!

Geplaatst

Zoals beloofd zou ik even laten weten waneer ik bevallen ben! Zaterdag om 9 uur smorgens zijn mijn vliezen gebroken, 2 uur smiddags naar het ziekenhuis, 3.59 is onze kleine vent Jaycen geboren! 3325 gram en 49 cm. We moesten nog een nachtje in het zh blijven omdat ons ventje het zwaar heeft!! Vanwege de lange bevalling en heftige weeen!!

Maar wat ben ik trots op ons kleine wondertje!!

Liefs amanda en jaycen

Geplaatst

Zoals beloofd zou ik even laten weten waneer ik bevallen ben! Zaterdag om 9 uur smorgens zijn mijn vliezen gebroken, 2 uur smiddags naar het ziekenhuis, 3.59 snachts is onze kleine vent Jaycen geboren! 3325 gram en 49 cm. We moesten nog een nachtje in het zh blijven omdat ons ventje het zwaar heeft!! Vanwege de lange bevalling en heftige weeen!!

Maar wat ben ik trots op ons kleine wondertje!!

Liefs amanda en jaycen

Geplaatst

Amanda gefeliciteerd met je wonder en wat n mooie naam.

Vandaag y.entl is gewogen ... Ze past nl nog net in n super leuk trappel pakje met eendjes erop. Deze was de weken ervoor veels te groot maar nu eindelijk als gegoten. Mevrouw weegt gewoon 4 kg wie had dat gedacht !!

sinds eergisteren op andere voeding overgestapt speciaal tegen de krampjes. Hiervoor nw spenen gekocht want dit is toch wat dikker nou dat ging erin als ketelapper :-) fles is binnen no time leeg, echter de eerste ontlasting was ook anders. Heb vannacht echt zitten lachen beneden. Mevrouw trok haar beentjes op, zette kracht incl gebalde vuistjes en Tjakka. Mamma kreeg de volle lading 30 cm verder op haar gespoten ... Ha Ha wat n geweld. Maar vandaag gaat t al beter qua ontlasting en de voeding helpt super tegen de krampjes ben met alle hulpmiddelen gestopt.

Oh ja nog wat, verbazen jullie je ook over je beebje , het ene moment geef je ze voeding het andere moment ben je op zoek naar het doekje en kijk je weer naar je schatje ligt ze weer voor pampus .. In een split seconde.

Vraagje leggen jullie je kleintjes ook al is op buik te slapen. Ik doe het elke dag wel n keer en ze vind het heerlijk. Ik zorg er wel voor dat ik in de buurt ben dat ik haar kan helpen als ze het zat is.

Nog steeds het leuke jurkje niet aan gehad, Damn

Geplaatst

Amanda, gefeliciteerd met J.aycen. Nu lekker genieten.

Hier ego bericht.

Afgelopen donderdag met L. in zkh geweest. Hij spuugde alles er x op x uit en had geen ontlasting. Idd hij heeft reflux maar nog geen medicijnen we gaan het eerst nog zo proberen. Wel hij heeft hij nu medicijnen voor de obstipatie.

Hij is al 2 dgn aan het gillen van de krampen.

De omneo voeding kon L. niet tegen ging hij alleen nog meer van spugen.

Geplaatst

Hey meiden,

Amanda gefeliciteerd! Leuke naam ook!

Geniet van het ventje en voor je het weet ben je thuis :)

Eer, al 4 kg :) wat goed van Y! Dat jurkje komt zo wel sneller dichterbij ;)

En dat poepen! Geweldig!! Hahahaha

Hier doet ze d'r ogen dicht en worden d'r oogleden knalrood en dan weten wij genoeg

hihi.

Quin, wat vervelend voor L. Jullie zullen zelf ook behoorlijk moe zijn ondertussen. Wat vervelend voor het ventje zeg! Wel knap nog steeds geen meds. Petje af. Ik voel me zo schuldig als ik mezelf af en toe in de weer zie gaan. Net zo'n gifmenger.

Chantal, hoe is het met T? En met jullie??

hopelijk is een operatie niet nodig!

ladies mijn excuses dat ik zo weinig schrijf. Komt omdat ik via de tel lees en dan is reageren gewoon K..

Hier gaat het prima.

Ze krijgt nog steeds spruw meds, 3e kuur alweer :(

Ze krijgt nu ook oogzalf omdat gekookt water gewoon niet meer helpt.

Ze krijgt zoutoplossing voor de verkoudheid.

Vandaar het gevoel gifmenger ;)

Ze zit nu op 6x 150+5. Las bij jou Jessi dat ze zich na 3 uur melde dus dat jullie naar 6x 120+4 zijn gegaan. Hier zat ze dus om de 3 uur aan 7x 120+4.

Nu laat ze er mooi 4 uur tussen. En vannacht zowaar geslapen van 00.30 tot 6.45. Wist niet wat me overkwam vanmorgen :)

Alleen is ons ventje nu ziek. Al 3 nachten aan het spoken door diarree en buikpijn... :( arm kereltje

Verder weinig nieuws. Typ nog via tel.

Sorry dat ik niet op de rest reageer!! Ik lees wel trouw mee!

xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden