Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje daan! Wat heavy! Heb je zelf wel al kunnen verwerken? En idd jouw dame spant de kroon hihi.

Fijn dat het wat beter is gegaan iggie!! Hopen dat het zo blijft.

Jessi, nee idd dat moet je nu niet hebben. Hopelijk knap je snel op!

Sas, je hebt je nog niet gemeld! Ben ik niet van je gewend! Ik hoop dat het heeft doorgezet!!!!

Hier is de spruw bijna weg! Ze pakt nu wel een speen. Heeft de hele avond geen krampen gehad, wat een heerlijkheid!!!

Xx

Geplaatst

Heeft iemand tips. Omdat L. zo spuugde moesten we nutriton toevoegen aan de voeding maar nu poept hij zich helemaal leeg al 2 dgn. Moet hem zelfs 's nachts uit bed halen om alles te verschonen het is net water wat er uit komt.

Geplaatst

Klinkt alsof hij niet tegen de jbpm kan? Ik zou cb of ha (degene die het geadviseerd heeft) even bellen.

Het kan ook gewoon zijn dat hij moet wennen

...

Geplaatst

Die zeggen doorgaan met jbmp. Ga nu halve dosering proberen kijken of dat beter gaat. Het is net een cirkel waar je in belandt.

Geplaatst

Quin stop met jbpm en vraag om nexium.

Doen ze in ziekenhuis ook. Gaat erg goed!

Te lang spugen zorgt voor ontstekingen (zoals bij Nore).

Nexium helpt daar tegen!

Echt! Een aanrader!

Geplaatst

Shanna, quin zegt dat hij is gaan poepen. Diarree. daar is nexium niet voor. Dat is voor het spugen.

Is het al wat minder met de diarree nu quin? Nu je aan het minderen bent?

Geplaatst

Dusss stop met jbpm (dat gebruikt wordt tegen spugen).

Jbpm kan ook nare bijwerkingen hebben op de darmen.

Dusss is quin terug bij af. En zou ik nexium gaan gebruiken tegen het spugen dan stopt de bijwerking van jbpm omdat je die dan niet meer gebruikt.

Ik heb donker haar (hahaha)

Geplaatst

Maar is het niet verstandiger om even aan te kijken voordat je weer gaat wisselen?

De darmen moeten ook de kans krijgen om ergens aan te wennen.

Ik denk dat het slim is om de dosis aan te passen.

Die kleintjes zijn niks gewend en dat word er niet beter op als je continue verandert.

Het kan het gewoon een reactie op de verandering zijn...

Ik zou even wachten met omschakelen.

Maar dat ben ik.....

En ik ben dietist (hahaha)

Geplaatst

En vind het nogal wat om meds te gebruiken als je het ander nog geen fatsoenlijke kans hebt gegeven.

Waarom gelijk stoppen en rigoreus medicijnen gaan nemen. Jpbm is gewoon een natuurlijk product.

Geplaatst

Ben even met hem naar de ka gelopen en die zegt ook halveren om te kijken hoe hij daarop reageerd. Maar de luiers zo hij ze heeft mag niet anders droogt hij uit.

Nexium is meer als ze al slokdarmontsteking hebben en dat is niet het geval ze hebben met een sonde gekeken.

Lief dat jullie zo snel reageerde. Thanks

Geplaatst

Nog geen nieuws van Sas?

Quin goed dat je even bij de ka geweest bent. Kon je daar zo binnenlopen? Klinkt logisch om eerst de jbpm te halveren, en niet meteen met meds te beginnen. Zijn darmpjes moeten eerst wennen. Gaat het al wat beter met L nu?

Shanna hoe is het met jou en N.ore nu?

Ik voel me weer goed, had gisteren iets verkeerds gegeten denk ik. Heb de hele avond op de wc gezeten, elk glas watet spoot er meteen weer uit.

Vandaag even gebeld met het CB voor advies. J lijkt s avonds en s nachts last te hebben van haar voeding, ze maakt voortdurend geluid ( wij slapen dus in ploegendienst), ik hoor de voeding omhoog komen en dan slikt ze het terug. Ze heeft nu ook steeds belletjes spuug op haarblippen. Volgens het CB kan ze geen verborgen reflux hebben alleen s nachts, dan zou ze overdag ook last moeten hebben. Sat begint sinda vanmiddag wel te komen trouwens. Ze huilt steeds heel kort, twee kreetjes. Ik moet nu minder voeding geven in de avond en nacht, 6x 120 cc is teveel voor haar gewicht.nu. En de dop van de fles losser, zodat ze makkelijker drinkt. Ben benieuwd hoe het gaat vannacht...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het gaat hier goed met L.ise en mij.

De gebruikelijke probleempjes denk ik, we moeten echt nog leren hoe we met alle geluidjes en huiltjes om moeten gaan.

Ik geef bv en dat gaat tot nu toe goed.

Ik vind het wel moeilijk om te weten of ze genoeg binnen krijgt, maar volgens de kraamverzorgster doet ze het erg goed.

L.ise heeft helemaal geen last meer van die navelstreng die rond haar nekje zat, en de blauwe bult op haar hoofd wordt steeds minder dus dat gaat ook goed.

Ik heb gisteren aan de telefoon met mijn moeder opeens verschrikkelijk zitten huilen.

Tja, dag 3 kraamtranen, ik volg het boekje ;-)

Verder vind ik het heel moeilijk om de kraamvisite te (laten) komen of niet komen.

Iedereen is heel enthousiast en wil haar graag zien maar ik vind het allemaal heel druk, maar wil natuurlijk ook wel met haar pronken.

En om dan tegen mijn schoonmoeder te zeggen, nee liever niet, terwijl mijn moeder er wel is.....

Ik heb ook mijn fb niet meer gekeken, heel leuk al die reacties maar dan denkt iedereen meteen weer, mooi die is weer onder de levenden! Laten we haar maar even vragen of we (allemaal) dit weekend kunnen komen.

Pfff hoe doen jullie dat toch?

Maar goed, dit was even mijn zeurmomentje.... Verder ben ik heel blij dat het zo goed gaat met L.ise!

Geplaatst

Quin, hopelijk gaat het snel beter met de diaree. Wat naar als je ziet dat hij het zo naar heeft.

Jessi, hopelijk helpen de tips je de nachten door. Slaap is ook heel belangrijk (merk ik nu alleen maar meer)

Shanna, merk je al dat er iets van verbetering bij n.ore is?

Sandra, fijn dat de spruw bijna over is!

Iggie, gelukkig heeft hij minder last gehad van de krampjes. Hopelijk blijft het zo door gaan!

Sas, ik ben benieuwd hoe het met jóu gaat.

Jo, alles ook goed met jóu en de kleine?

Eer, gaat het ook lekker met jóu en y ?

Emvelin, wat zal jij het ook druk hebben met 2 van die kleintjes. Heb je genoeg hulp?

Chantal, hoe gaat het bij jóu ?

Wat een drukte he? Een kleintje erbij, voor iedereen die het voor het eerst doet is het zo erg wennen (vind ik) en als je er dan al een (paar) rond hebt lopen zoals sommige van jullie, respect hoor!

Geplaatst

Daantje wat fijn dat het zo goed gaat met L.ise! En laat die kraamtranen maar lekker komen hoor. Voor het kraambezoek: voel je niet schuldig hoor! Zeker in de eerste week is het ontzettend vermoeiend. Bij ons kwamen mijn ouders de ene dag, en schoonouders ee volgende dag. Vanwege de zware start voor J hielden we de rest af. En nu komen ze helemaal niet! Mijn vriend heeft 3 weken vrij gehad en gaat maandag weer werken. En in de laatste 2 wk zijn alleen de overburen nog maar geweest, deze wk is er niemand geweest. Ik baal er zo van! Iedereen komt later, als vriendlief straks weer regelmatig in het buitenland is en dus bekaf in de weekenden..Ik had me de kraamweken heel anderd voorgesteld. De volgende keer dus een kraamfeest denk ik.

De huiltjes enzo ga je langzaam herkennen. Al vind ik het vaak knap frustrerend als J huilt, na een voeding en schone luier. Ik heb soms zo'n enorme behoefte aan een gebruiksaanwijzing! Zit nu ook weer een hele middag en avond met een onrustig kind op de bank. Ben al blij als ik twee wasjes kan doen op een dag! Herkennen de andere mama's dit?

Geplaatst

Quin, fijn dat je advies heb gekregen van de kA. Ik hoop voor jullie dat het gaat werken.

Jessi. Fijn dat het beter gaat. Zou toch erg zijn geweest als je nu een borstontsteking zou krijgen. Net nu het zo lekker gaat. Wel zielig dat haar eten waarschijnijk omhoog komt. Hopelijk helpt het om haar wat minder te geven.

Nu moet ik wel zeggen dat T.hymo de laatste paar dagen wat meer overgeeft. (niets schokwekends) Komt waarschijnlijk door de darmkrampjes waar hij twee dagen last van had. Vandaag heb ik daar weer niets van gemerkt, en geeft hij ook weinig terug. Hij slaapt eigelijk al de gehele dag:-)

Hoe gaat het met het kolven?

Sas je bent idd verdacht stil!!!

Sandra hoe gaat het met S.terre en haar krampjes? al wat beter

Geplaatst

Hallo Dames...

Even een update

Vandaag thuis gekomen met Nore!!!

We zijn heel blij dat we in het ziekenhuis geweest zijn. We hebben veel geleerd over Nore. Waaronder hoe we met haar om moeten gaan. Het lijkt alsof we eindelijk haar handleiding/ gebruiksaanwijzing hebben gevonden. (heerlijk... we begrepen haar echt niet!). Voor de Reflux heeft ze Nexium gekregen en dat schijnt te helpen. Ze heeft nu veel minder pijn en tja de darmkrampjes die zijn met name wanneer ze moet poepen en dat doet ze gelukkig niet zo vaak. Dus acceptatie. Daar groeit ze wel overheen.

Daarbij hebben we geleerd hoe we haar moeten optillen uit bed, neerleggen , boertje laten etc. De stormbevalling heeft haar toch niet veel goeds gedaan. Doordat het zo snel is gegaan heeft ze last gekregen van haar nekje (aantal zenuwen klem gezeten) Te snel door geboortekanaal. Hierdoor moeten we zorgen dat ze niet haar hoofd naar achteren knikt (te veel druk). Dus alles zo recht mogelijk. N.ore moet nu 24 uur per dag in de "Love to swaddle" zitten (voor rust/ tegen het overstrekken, spanning en stress). Verder heeft ze dat "driehoeken" kussen waar tussen ze slaapt (Tegen Reflux en voorkeurshouding)

Op het moment kan ze de hoeveelheid prikkels van buitenaf niet aan. Dus alles moet zo prikkel arm mogelijk zijn.

Nore doet het overdag prima. Maar daarna moet ze toch de hoeveelheid prikkels verwerken en daar wordt ze 's avonds erg onrustig van. In het ziekenhuis hebben we daar een "slaapplan stap voor stap" geleerd. Kost veel doorzettingsvermogen maar het werkt uiteindelijk wel. Verder is dus opname niet meer nodig en kan de rest poliklinisch. (kinderarts en fysiotherapeut).

Als je het wilt weten wat het slaapplan inhoudt, volgt het hier:

Heel belangrijk voor de baby is dat elke verzorger hem op dezelfde manier benadert, en op dezelfde manier getroost wordt. Verschillende manieren en benaderingen zorgen voor verwarring en stress bij de baby.

-Benoem duidelijk richting je baby dat je ziet dat hij moe is, en dat het tijd is om te gaan slapen.

-Maak het bedje laag op, en stop de baby met het dekentje strak in voor een gevoel van geborgenheid. (Dit weet iedereen neem ik aan)

(Wat te doen als de baby huilt bij het naar bed brengen, of tussentijds wakker wordt? Overtuig jezelf ervan dat er geen sprake is van fysiek ongemak (vieze luier, spugen, darmkrampjes enz.)

- Als de baby zichzelf niet kan troosten, ga je na 5 minuten naar hem toe,. Zorg dat je zelf rustig en ontspannen bent, de baby voelt je stemming namelijk haarfijn aan!

- Probeer de baby in bed te troosten. Bied begrenzing aan (een hand op het hoofd, een hand op het buikje) en biedt eventueel een speentje aan (kan een uitdaging zijn 3 handen???, hahaha), als de baby hier behoefte aan heeft. (kan helpen tegen Reflux slikt dan melk weer door).

- Praat even rustig met de baby, laat hem weten dat er iemand is om voor hem te zorgen. Vermijd te veel oogcontact, het wordt anders weer moeilijk voor de baby om je los te laten.

- Verlaat vervolgens weer de kamer, OOK ALS DE BABY NOG HUILT.

- Luister goed naar het huilen, hoe het klinkt, of er pauzes vallen en of deze langer duren. Valt er een pauze, laat dan de 5 minuten weer opnieuw ingaan. Anders doorbreek je de eigen manier van in slaap vallen van de baby.

- Deze "procedure" volg je 4-5 keer, lukt het nog niet om de baby in slaap te krijgen, haal dan de baby eruit om op de arm te troosten. (Een draagdoek kan helpen +/- 20 min wandelen, hielp bij ons heel goed!!!).

- Zodra de baby weer in slaap lijkt te vallen, begin je van vooraf aan!!!

Laat de baby in geen geval een half uur huilen. Dit zorgt voor veel onnodige stress bij iedereen. Het doel is dat de baby zelf leert in slaap te vallen, maar wel met deat vertrouwen, dat er iemand is om voor hem te zorgen en dat hij niet in de steek gelaten wordt.

Deze aanpak kost een paar dagen veel tijd en energie van jou als ouder. Voor de langere termijn levert het je echter veel energie op!

Buiten dit alles om helpt voetmassage ook heel erg (zie eerder berichtje).

Hoop dat het jullie ook enigszins kan helpen.

gr Shanna

Geplaatst

Daantje, o jeetje die kraamtranen. Tja die horen erbij. lekker laten stromen.

En het kraambezoek. Denk echt aan jezelf, ik snap dat je wil pronken, maar je / jullie rust heb je ook echt nodig. Ik ben nu drie weken verder en ik heb nog steeds een giga inkakker aan het einde van de dag. En als ik teveel doe, dan ben ik echt niet meer de gezelligste. Daarnaast geef je ook bv en dat vreet ook energie en je kan dat niet samen doen met vriendlief. Doe waar jij je het beste bij voelt en probeer je niet door "schuldgevoel" te laten leiden.

Lfz Ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden