Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna frusterend!. Maar ik denk dat het advies van Jessi en Quin goed toegepast kan worden.

Niets schemas, ga uit van je eigen gevoel en wat N wil. Dat is het belangrijkste. Succes meis!

Jessi waar haal jij die recepten vandaan?

Geplaatst

Dank dames!!! Goed advies!

gister als volgt gedaan. 20.00 uur flesje (pap) 24.00 uur klein flesje (ze werd al weer wakkerder). ENNnnn vanmorgen tot 06.45 geslapen!!! Ja, ik weet niet te hard juichen (dat hebben wij in het verleden te vaak gedaan). Maar voor nu eventjes YES YES YES!!!

iggie... Uit het opperdepop boek van alberthein (€8,95). Echt een super boek. Is voor kids t/m 4 jaar!

gisteren Spaanse omelet en spinazie wraps gemaakt (niet voor Nore hahaha). Nina at.... Joepie. Ze is een slechte eter op het moment. Het boek is echt top! Alles wordt uitgelegd waarmee je wel/ niet kan beginnen en waarom!

Straks ijs eten. Gisteren ook uit boek gemaakt. (Slagroom, suiker, vanille/yoghurt vla en speculaaskoekjes. Ben benieuwd!

Fijn weekend all!

Laat de nachten zijn vervolg krijgen.....(please.... Hahaha)

Geplaatst

dag dames, ik reageer ook maar weer eens. Ik ben wel een trouwe lezer op mijn foon, maar reageren schiet er vaak bij in.

Wat gaan sommige kindjes hard!! Mila draait zich wel al een aantal weken om van rug naar buik, en beweegt heel veel waardoor ze uiteindelijk wel ergens anders ligt, maar tijgeren is dat nog zeker niet, en Noah is liever lui als moe denk ik, die heeft nog niet zo'n haast, al komt hij wel steeds verder op zijn zij, dus binnenkort lukt het hem ook wel!

Het eten gaat hier prima, ook hierin merk je hetzelfde temperament als hierboven, Noah hapt alles netjes van zijn lepeltje (al kijkt hij wel heeeel jaloers naar zijn zus als die eerder dan hij krijgt haah), en hij is redelijk schoon als het bakje leeg is, terwijl Mila met haar armen zwaait, handen tussendoor in haar mond stopt, bellen blaast terwijl lepel nog in haar mond zit en dus van haar tot kin onder zit (en haar broek en wipstoel ook door haar vieze handen haha).

Maar ze vinden tot nu toe alles lekker, ik wissel een beetje potjes en vers af, het ligt er een beetje aan wat we zelf eten.

Shanna, hopelijk was dit de eerste nacht van vele goede nachten, kan me voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent. Die eerste paar weken vond ik zwaar, maar ik had me erop ingesteld. Mijn man had 4 weken vrij, en toen hij ging werken werd het nog iets zwaarder, want dat betekende dat ik alleen 2 babies moest doen, en ze dronken heel langzaam in het begin, dus zat ik zo 1,5 tot 2 uur beneden. Maar met zo'n 12 weken zijn ze gaan doorslapen, en ik merk nu, dat als er eens een slechte nacht tussen zit ik het zwaarder vind dan toen.

Maar tips voor je heb ik niet, hier krijgen ze de laatste fles om 21 uur, en gaan dan slapen tot 7 a 8 uur. Maar ze krijgen nog wel 4 flessen op een dag, en dan nog fruit en groente. Zou eerst nog even 4 flessen proberen.

Groetjes!!

Geplaatst

Hé meiden leef nog;)

Heb wel mee gelezen op de mobiele maar geen tijd en puf om te reageren. Dus nu even snel via de phone in bad....

Quin meis heffing hoor wat jullie nu weer mee maken Mar meis denk je wel een beetje aan je zelf?

Fijn om te lezen dar jullie keuze de juiste was hoop dat alle uitslagen goed zijn verder en jullie straks weer verder kunnen voor een bruisje.

Shanna hebben al even contact gehad hopelijk zetten de nachten nu door een beetje meer nacht rust is Eelco o prettig.

Voor de rest er leuk om te lezen wist jullie ukkies al kunnen hier ook een mannetje die alles wel lekker vind rollen soms maar dat is nog zelden.

Hier is echt hectiek dochter is woensdag aan de beurd voor buisjes en haar amandelen te laten knippen mits ze koorts vrij is en dat lukt gewoon nog niet ze geeft al meer als 9 weken koorts af en aan van boven de 40, 5 graden vrijdag bijna opname ze wou niks eten en drinken en weer hoge koorts gelukkig mocht ze weer mee met nog een antibiotica nr 4 in 4 weken. Verder gaat het met ons mannetje redelijk goed hij heeft ondertussen voor de 2e keer het virus te pakken gehad en het eten lukt ook nog niet echt hij reageert op toch wel veel dingen dus hier nog steeds 4 flessen en elke dag een klein beetje groete en fruit maar nog lang geen maaltijd. Wel heeft hij al 3 tanden en nr 4 op komst gelukkig geen last daar van al komt hij wel weer elke nacht sinds een week of 4 voor wat voeding maar ach als hij dan wat drinkt laat hij dat overdag weer staan en qua gewicht gaat hij hard 8320 gr en hij is wel een kleintje 65 cm dus hij blijft in de groei wat achter maar in zijn gewicht niet... maak me daar ook niet druk om onze dochter was om deze tijd ruim 1, 5 kilo zwaarder en is nu onder het gemiddelde naar 3, 5 maand ziek en 2 kilo lichter.

Heb dus liever iets een te zwaar kindje als te licht.

Verder zijn wij als ouders op slaap erg slecht en heb weer last van mijn eetstoornis waardoor ik mij dus echt weer waardeloos en zwak voel, weet dat het goed komt zodra ik weer rust en regelmaat krijg.

Meiden sorry dat ik hier dus niet zijn vaak meer ben maar denk wel aan jullie. X

Geplaatst

Chantal wat een heftige tijd voorjullie. Hopenlijk gaat de operatie woensdag door en knapt je meisje snel op! En goed voor jezelf zorgen hoor!

Vandaag was er in het nieuws dat de babyvoeding steeds slechter verkrijgbaar is omdat de Chinezen dit massal opkopen en naar China versturen. Ik had het al eens gelezen op een babyforum, dus zorg er altijd voordat ik 2 pakken op voorraad heb. Wordt er bij jullie ook zo gehamsterd? Mijn vriend zag vorige week een stel met een steekwagentje een bestelbus volladen. De bus was afgeladen vol met babyvoeding! En een vriendin van me zag vanmiddag bij een supermarkt een Chinese vrouw met 12 bussen. Ik ga morgen ook maar een paar pakken extra inslaan, en anders bestellen bij Wehkamp.

Morgen is vriendlief jarig. J.asmijn heeft op het kdv een mooie tekening gemaakt met afdrukken van haar handjes en voetjes in verf. Haar eerste knutselwerkje!

Geplaatst

Whahaha jessi. Onze buren zijn chinees en die lopen regelmatig met kratten vol. Vorige keer idd met een bestelbus.Ik heb altijd op voorraad. Stomme chinezen!

Chantal meid. Petje af. Ik heb diep respect voor je. Xxx

Geplaatst

Beroerd... Afgelopen nacht 23.30 uur, 03.00 uur (weer in slaap gekregen), 05.30 (toch maar flesje)...,

daarna weer naar bed, 07.00 wakker!

tis flink "K"!

Morgen toch naar kinderarts voor beide dames. Voor Nore controle en aanpassing medicatie... Vervolg traject bespreken.

En voor Nina vanwege nog steeds weigeren om te poepen (sinds september). Ze heeft toen per ongeluk in bad gepoept toen we samen er in zaten. Ze was juist heel goed bezig zindelijk te worden....en ze leert juist haar eigen IK te kennen. Zelf ergens controle over hebben. Daardoor wil ze niet poepen, van "kijk dit kan ik wel!". Gevolg harde poep, obstipatie, pijn..., veel pijn.. Huilen, krijsen, zweten, trillen...! Echt heel zielig. Ze heeft wel poedertje voor zachte poep en een poep kalender/sticker plakken per keer dat ze gepoept heeft. Maar daar heeft ze er al 2 van versleten! Dus hoe verder?

gr shanna

Geplaatst

Update ... Aan het slaapritueel volgens arts weinig te doen. Wat flesjes betreft... Ze gaf aan gewoon 4 flesjes te doen. Haar dochter tot zelfs 1,5 jaar dit gedaan!?!

mag nu zelfs 210 jeehhh!!

verder medicatie opgehoogd.. Over 3 weken tel contact.

O ja 68 cm, 7680 gr en hoofdomtrek 44 cm.

prima dus...

tjaen Nina waarschijnlijk doorgaan met meds totdat ze zindelijk is en weinig aandacht aan schenken.

rot dus ver....

groetjes

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5012[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5013[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5014[/ATTACH]

Hi meiden,

Ben ik ook weer is, wel meegeleefd maar ff druk met niks geweest ..(haha)

Ik heb een lijstje naast me liggen en ga ff op allemaal reageren, mocht ik iemand vergeten excuus.

Iggie, je draai gevonden in je nieuwe huis en trouwens super dat je man weer werk heeft, is hij er content mee ?

Jessi, naar aanleiding van je "commment" op de gele vla heb ik die aan manlief gegeven want je had helemaal gelijk hoor, veels te veel suiker en dat heeft ze helemaal niet nodig.

Heb optimel vanille yoghurt voor haar gehaald en dat vind ze héérlijk. Heb je nog lekker geknuffeld met je man ;-)

trouwens de tips voor Shanna vond ik super van je.

Shanna meis hoe gaat het nu, net wat quin zei, je meisje moet ook ff de tijd krijgen om te wennen aan het nieuwe schema, toch. Maar wel slopend als ik het zo hoor.

Ik was vandaag op het cb en de verpleegkundige zei ook dat de kleintjes nu beginnen met dromen en hiervan wakker kunnen worden ook hebben ze in de gaten dat als ze wakker worden dat ze alleen zijn. Zij gaf ons het advies om je kleintje in bed te troosten en daarna je kleintje weer lekker instoppen en de kamer verlaten.

Je probleem met je dochter met "poepen" hiervoor zou ik niks weten, hoop dat geen aandacht er aan besteden helpt.

Emvelin leuk dat je zoveel verschil merkt bij Noah en Mila in hun gedrag en bewegen ... het klinkt cliché maar meisjes zijn echt wel sneller hé :-)

Chantal, gaat morgen de operatie aan de amandelen en het zetten van de buisjes nog door?? En wat sneu dat je dochter al weken niet lekker is en zo is afgevallen.

Quin een tijdje geleden meldde je dat je door de kinderwagenbak was gezakt, hoe doe je dat ??? haha

Daantje hoe is het met jou en L ? Tandjes nu echt goed door? Eet ze ook al lekker fruitje en groente?

Nou vandaag dus cb geweest, moppie is 6285 gr en 69cm. Ze zit nu op de gemiddelde curve lijn echter in gewicht zit ze er dus wel onder. De nachten gaan nog niet helemaal zoals we zouden willen, de ene nacht komt ze en de andere niet.

Afgelopen week zat mevrouw een minuut zonder dat ik haar vast hield :-) en vandaag heeft ze haar eerste halve boterhammetje gegeten. Eten gaat best goed had van de week een mango gepureerd , nou smullen.

Heb op marktplaats een schommel beestje (lieveheersbeestje) voor haar gekocht, zo cute echter het is geschikt vanaf 9 maanden maar ik zet haar er elke dag ff op en dan straalt ze helemaal.

Afgelopen maandag is ze weer bij de gastouder geweest en het ging super ze is tot 2 uur gebleven en heeft 1,5 uur geslapen. Na thuis komst een fruithapje en het restje melk en hop naar bedje, ze was kapot.

Lijnen gaat nog steeds prima, inmiddels 11 kg :-)

ik heb wat foto's bijgevoegd (die ene is onze nieuwe kantine juf...haha)

knuffel voor all

Geplaatst

Ben ik nog even, gisteravond hele avond bezig geweest om alle foto's (zowel fototoestel als i-phones) op de laptop te zetten, netjes mapjes gemaakt per maand (t was ff een klus maar dan is het wel overzichtelijk ;-).

Deze twee foto's wil ik nog even met jullie delen.

De ene is van dinsdag opweg naar het cb en de andere is van na de kerst, Y in de doopjurk die mijn moeder in 1960 zelf heeft gemaakt voor mijn oudste broer en waar ook ik in gedoopt ben (jurk is nog prachtig en dus 53 jaar oud , bizar gewoon) Mijn moeder vroeg of ik Y de jurk wilde laten passen omdat ze dat natuurlijk leuk vond (y wordt niet gedoopt) nou hier het resultaat inclusief mijn trotse mams.

[ATTACH=CONFIG]5016[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5017[/ATTACH]

Geplaatst

lieve allemaal

ben weer eens even op de site gaan kijken, wat een verhalen allemaal zeg,

volgens mij is uitgerekend in juli wel het meest besproken topic aller tijden ,super leuk!

voor mij niet te doen om overal op te reageren, volgens mij gaat het met jullie kleintjes over het algemeen super goed

wat een wondertjes blijven het toch he.. heb ik nog vaak als ik naar tess kijk, dat ik denk wat zijn we toch rijk

dat onze wens toch nog uitgekomen is.niet te geloven dat iets waar je zo naar verlangt nu bij ons in huis mag wonen.( smelt)

wat goed eer dat je zoveel afgevallen bent! vind het erg knap.

ben zelf nog een paar kilo boven mijn gewicht van voor de zwangerschap, de laatste kilo's zijn wel het lastigst..

en shanna wat ik over jou lees..volgens mij hebben jullie het best zwaar gehad, niet eerlijk..

hoop voor jullie dat er nu betere tijden aan zullen breken!

sorry meiden, dat is wel een beetje wat ik mee krijg, als ik het zo even globaal lees, ben er helemaal uit..

onze spruiten zijn nu ongeveer een half jaar oud, nog een half jaartje en dan eerste verjaardag, weer een mijlpaal!

ik ga proberen weer wat vaker bij te lezen, groetjes johanna

Geplaatst

Meiden even snel.

Onze dochter is gisteren geholpen maar voeld zich slecht wil niet eten en drinken. Voor de rest huild ze de hele dag.

Maar dan ons manneke die is vandaag weer opgenomen in het zh met de verdenking van longontsteking een morgen gaan ze een kweek van zijn neusslijmvlies voor het rs virus.

Hij heeft vandaag maar 150cc gedronken en krijgt zo een sonde omdat hij te moe en te slap is om te drinken.

Geplaatst

Oh g*dver!!! Chantal meid toch!! Hopelijk voelt je dochter zich snel beter nu. En jullie arme mannetje! Wat is het toch een k*t virus.

Heel veel sterkte lieverd!!

Xxx

Geplaatst

Lieve Chantal,

in gedachten bij je .... Wat n ellende dat het ze maar snel beter mag gaan voor beide

liefs eer

Geplaatst

Lieve Chantal heel veel sterkte!!! Ik denk aan jullie en dat je eindelijk een keer met al je kids rustig thuis kan zijn. Lfz Ig

Geplaatst

Meiden even een snelle update.

T. hebben ze vanavond van het zuurstof gehaald omdat zijn huid helemaal kapot is gegaan onder het 2e huidje zoals ze dat noemen hij moet het even zonder proberen anders moet het er toch weer op

verder doet de verneveling zijn werk hij lijkt wat beter te gaan drinken nou hij minder benauwd word wel gaat nog steeds de ongeveer helft via de sonde maar hij begint weer wat te lachen en dat geeft wel een beetje rust.

We hebben de uitslag nog niet van de kweek ( morgenvroeg) maar alles wijst er toch wel na al waren de thoraxfoto's niet helemaal goed.

De verwachting is dat hij toch zeker tot na het weekend moet blijven.

Onze dochter gaat beter gelukkig ze drinkt terminste weer een beetje eten wil ze nog steeds niet maar ach ze huilt nu niet meer dehele dag als ik even haar van mijn schoot zet.

Moet me nu in 2en splitsen en dat is wel lastig wil geen van twee te kort doen.

Slaap wel thuis ivm de kleine meid maar als daar alles goedmee gaat blijfik weer op het ziekenhuis slapen.

Geplaatst

Oh chantal. Beetje positieve geluiden uit jouw kant.

Wat bedoel je met huidje kapot? Puur door zuurstofbrilletje?

Fijn dat je dochter wat wilt drinken. Maar wat zul jij je verscheurd voelen op zo'n moment.

Sterkte meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden