Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah Chantal, het zit jullie ook niet mee hè?

zoveel zh bezoeken.... Echt ik heb respect voor jullie!

heel veel sterkte voor jullie allemaal.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Quin wat balen zeg, en gelijk al zelfde moment grote beslissing moeten maken. Sterkte

chantal ook weer zh bezoek, net wat Daan zegt petje af hoor.

hier ook opperdepop gekocht ... Leuk boek.

hoe vergaat t je Shanna nu je maagband weer is "aangetrokken" ?

chantal was jij ook weer begonnen , gaat t goed.

hier nu 10 kg eraf maar BMI is nog 26,5 dus er zal toch nog wat vanaf moeten.

y heeft t draaien/ rollen nu echt onder de knie en gaat ze los.

tandjes zijn nu ook goed zichtbaar en vanaf As maandag gaat ze de ochtend wennen bij t gastoudergezin, ben benieuwd.

ben weer in de race voor n opdracht en hoor ik morgen, is voor 3 maanden.

Dikke knuffel voor all

eer

Geplaatst

Nog ff wat, bij de M.a.k.r.o zijn de pampers in de aanbieding ...

9 pakken. Á € 7,37 incl de btw.

Gr. Eer

Geplaatst

Hoi Dames,

Goed hoor Eer dat je zo goed afvalt...

Heb je de opdracht binnen?

(Eigenlijk ben ik er nooit goed achter gekomen wat je nu precies doet voor werk of ben ik het vergeten..oepsie. Maar wat doe je voor werk Eer?)

Morgen "de" dag he....ben benieuwd....

Quin, hoe gaat het met je?

Daantje...doorslapen!! Heerlijk...willen wij ook! (Lukt nog steeds niet...baal baal)

Ik lees tandjes....leuk hoor...bij N.ore heb ik ze nog niet ontdekt...Denk steeds van wel...maar helaas noppes!

Sinds een week eet N.ore nu eindelijk haar fruithapje en groentehapje...ze heeft nu door om van een lepel te eten...

Maar het gevolg is nu..."ZE EET TE VEEL"..Ze wil nog geen afstand doen van haar flesjes!

Vrijdag naar dieetist geweest en nu het volgende schema gekregen...(DUIMEN dat het werkt)

06.00 flesje

10.00 fruit

12.30 half pap (Rijstebloem en LCP) half flesje (LCP)

15.00 Diksap (appel) of Eventueel verdund fruithapje.

17.00 groentehapje met aardappel (zoete) en daarna gezamenlijk met ons toetje eten (Bestaande uit paar lepels pap + eventueel beetje fruit voor de smaak).

20.00 laatste flesje (150 cc+ 5 lepels LCP+ 1 lepel spoon + 3 eetlepels rijstenbloem).

Verder mogen wij beginnen met het introduceren van rijst en vlees (75 gr) kalkoen, kip of gehakt!

Helaas Is het gisteren ons nog niet gelukt ze meldde zich weer rond 22.00. Heb haar getroost en weer in bed gelegd. Vervolgens meldde ze zich weer rond 01.00 uur. (Klein beetje diksap gegeven). Vervolgens om 06.15 Eerste flesje gegeven.

Hoe doen jullie het?

Trouwens mijn "IPHONE" is in bad gevallen. HELLUP! Hij is kapt..Kaduuk..Overleden!

Krijg afkickveerschijnselen!

gr Shanna

Geplaatst

Shanna wat fijn dat N.ore eindelijk het eten ontdekt heeft! Leuk he? Maar hoezo eet ze nu teveel dan? Ik vind het nog best meevallen. Qua flessen zelfs weinig, flink minder dan een maand gelezen toch? Hier nog steeds op 4 flessen, sids dit weekend proberen we de fles van 16.00 uur te vervangen door slappe rooibosthee.

Ik zou N.ore in ieder geval 's nachts geen diksap geven, maar gewoon water. Als ze straks wel een tandje door heeft is zoetigheid 's nachts erg slecht voor de tanden. En met de diksap krijgt ze ook 'brandstof', ik zou haar juist leren dat ze geen brandstof krijgt als ze wakker wordt om 01.00 uur. Hooguit water als ze echt dorst heeft.

Hoe is het maandag gegaan met je maagbandje?

Chantal hoe was de controle bij het UMC? En is je meisje weer helemaal opgeknapt?

Sandra jij was ook weer bezig met je Cambrigde he? Hoe gaat het?

Ik wil er ook een paar kilo af hebben (3 ofzo), maar het gaat niet vanzelf. Zo irritant! :-)

Eer heb je de opdracht gekregen? Morgen eerste keer gastouder he? Sterkte voor jou!

Geplaatst

Nog ff een cb vraagje: hoe vaak moeten jullie kindjes voor controle de komende tijd?

J is vrijdag met papa geweest (8085 gr en 72,1 cm) toen was ze bijna 6,5 maand. Ze moet nu over 6 weken al weer, met bijna 8 maand. Dat is eigenlijk de 7,5 maand controle maar we zijn nu ook laat. En dan 4 weken later al weer, met 9 maand. Ik vind het eigenlijk onzin, ze doen toch niks en ik vind het zonde van mijn enige vrije dag in de week. Gaan er meer meiden pas met 9 maand? Ik denk erover om de 8 maand afspraak af tezeggen.

Geplaatst

Jessi...weet het van diksap en tandjes.... Op het moment heeft ze nog geen tandjes. Dus kan het nog geen kwaad. Wij hebben al water en slappe thee geprobeerd, maar dat drinkt ze niet, helaas! En verder proberen wij af te bouwen dat ze 's nachts gaat doorslapen.

Wat je nu ziet is het "nieuwe schema" ..daarvoor kreeg ze 2 flessen te veel. Namelijk 5 flessen a 5 x 170 cc totaal.

Bij ons is het schema CB als volgt

2e week huisbezoek

4e week arts CB

8e week verpleegkundige CB (Spuit)

3 mnd Arts (Spuit)

4 mnd verpleegkundige (Spuit)

6 mnd Arts

7,5 mnd verpleegkundige (eventueel)

9 mnd arts

11 mnd Verpleegkundige (spuit)

14 mnd Arts (spuit)

18 mnd Verpleegkundige

2 jaar Arts

3 jaar Arts

3,9 jaar Verpleegkundige (Spuit)

5 jaar of gr 2 basisonderwijs Doktersassistente

9 jaar (Spuit)

10 jaar of gr 7 basisonderwijs Doktersassistente

12 jaar voor meisjes

13 jaar of klas 2 voortgezet onderwijs Doktersassistente

Zooo dan weet je wat er de komende 13 jaar te wachten staat (hahahaha)

TRuste...Shanna

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben zeer lang afwezig geweest. Eind november is onze nieuwe huisje opgeleverd en dat heeft de nodige tijd gekost. Daarna moesten we nog ons oude huisje verhuurklaar maken en toen nog heel vervelend een weekje op vakantie:-)

Maar toch, ondanks dat het al lang januari is. NOG DE BESTE WENSEN VOOR 2013!!.

Ik heb geprobeerd alles een beetje bij te lezen en ik zie dat er veel gebeurd is.

Eer bij jou 10 kilo er af, lekker hoor. Ik hoopte zelf tijdens de verhuizing ook weer wat te verliezen, maar helaas er is een kilo bijgekomen (incl de feestdagen) Dus opzich een mooie score. Ik lees dat er nog meer dames gaan afvallen, dus misschien kunnen we elkaar steunen:-)

Ik lees dat sommige ook al weer bezig zijn voor een brusje, wat leuk en spannend. Maar mag dat alweer zo snel. het ziekenhuis waar ik bij liep hanteert een termijn van 1 jaar na de geboorte ivm het ontzwangere.

@ Quin. Sorry meis wat een vervelend begin voor jou dit jaar. Hoe gaat het nu met je?

@Chantal voor jou ook al geen goed begin. hoe gaat het nu met je kids?

@ Shanna drie jaar getrouwd. Gefeliciteerd!!!

Hoe gaat het nu met N. Slaapt ze nu al goed door. T.hymo slaapt nog steeds niet door. Soms een nacjtje. maar wat doe ik dan. dan wordt ik wakker en zit ik te "wachten" totdat hij wakker wordt. hahahaha dan heb ik nog geen goede nachtrust gehad.

@sandra en jessi. Jullie kindje eet al brood. Wat leuk. Hoe is dat gegaan. Ik geef T ook een broodkorst. maar ik vind het dood eng.kwestie van doorzetten?

En dan mijn mannetje, daar gaat het ontzettend goed mee. Hij groeit als kool. beweegt als een malle, rolt de hele kamer door. paar weken geleden hoorde je dan nog steeds boink boink. Omdat hij zijn hoofdje nog niet onder controle had. maar nu gaat het lekker soepel. Ik weet niet hoe groot hij nu is en hoe zwaar. toevallig moet ik morgen naar het CB, dus dan meldt ik het wel even.

Nou dames kleine update van mijn kant. Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, anders sorry.

Lfz Ig

wat betekend:-)

Geplaatst

Iggie, gefelciteerd met jullie huis. Is alles naar wens geworden?

Shanna, het nieuwe schema is toch prima, zou zeggen voorlopig even niks veranderen, te veel verandering in een x is ook niet goed.

Chantal, hoe gaat het met jouw meisje? En is al bekend of de operatie van T is geslaagd?

Eer, en heb jij de opdracht en hoe was de wen dag van Y.

Jessi, dank voor je sms bericht.

Ben hier vorige week weer aan het werk gegaan en nu weer ziek thuis met migraine. Dit heeft te maken met de spanning. Morgen krijgen wij de uitslag van de sectie die we hebben laten verrichten. Dit wordt niet veel gedaan maar het was een verzoek van ons mede omdat we nog een x een poging willen doen en wij toch willen proberen op voorhand zoveel mogelijk uit te sluiten. Het klopt wat Iggie zegt normaal is het pas na een jaar dat een nieuwe poging gedaan kan worden. Maar gezien mijn leeftijd zie ze dat weleens door de vingers, helaas heb ik niet de tijd om nog 2 jaar te wachten. M.a.w. dit jaar of niet meer, dat is overigens onze keus hoor het mag tot 42 jr.

Hier eet de kleine man zijn groente en fruit prima maar de fles is drama hij laat gemiddeld 70 cc staan per fles en hij heeft er nog maar 3

Schema:

7 uur 180 cc +6

10.30 uur fruithap

13.30 uur 180 cc +6

17.30 uur groente

19.30 uur 180 +6

Tussendoor drinkt hij water en heel af en toe wat diksap maar echt dol is hij daar niet op.

Tussendoortje: soepstengel, afgeschraapte (de suiker) langevinger en korstje brood

Geplaatst

Iggie lekker druk geweest dus met de feestdagen met jullie huizen maar hopelijk kun je nu de puntjes op de i gaan zetten en n beetje rust krijgen.

Quin voor jou een paar spannende dagen ivm de uitslag, sterkte hoor je word er toch weer mee geconfronteerd en zal je gedachten weer terug brengen. Ik hoop echt dat er voor jullie nog n brusje inzit.

meiden lief dat jullie allemaal meeleven met mijn opdracht echter er moet eerst budget zijn en dan hoor ik meer. Ze wilde me in levende lijve zien om een beeld van me schetsen dus nog ff afwachten. Shanna ik ben zelfstandig ondernemer en probeer me dus te "verhuren" als administratieve kracht en verder heb ik n paar klanten waarvan ik de hele admin doe (omzetbelasting aangiftes etc).

y is idd maandag wezen wennen bij gastouder van 9 tot 12 uur, nou ze vond het reuze interessant die andere grotere kindjes (totaal 3) maar heeft toch nog n uurtje geslapen daar. Y slaapt smorgens nog meestal tot 11 à 11.30 maar ja dit was entertainment en dat vind ze geweldig... Ha Ha

sinds zaterdagavond geprobeerd de avondvoeding van 23.00 uur te skippen. Eerste nacht kwam ze nog om half 2 maar sinds zondag gaat het goed. Ze komt om 8.00 uur dus mama klaagt niet. Ook sinds zaterdag avond eten opgevoerd en madam vind het heerlijk, gekookte aardappelen met doperwten en worteltjes / gekookte bietjes met n halve visstick en vandaag "hutspot" met talapia vis en yoghurt/ vanille vla en geprakt stukje banaan erdoor. De pap fles gaat er dan om half 8 in als n dolle en is in een keer leeg( normaal drie rondes voordat t leeg is) :-)

vandaag lekker met de kinderwagen door de sneeuw geploeterd (zwaar zeg)

maar was wel heerlijk weer , Y in ski pakje dat ik op de kop heb getikt voor € 20,- te schattig gewoon zal ff n foto posten morgen.

hoe is het met de rest vd ladies ??

liefs eer

Geplaatst

Hey dames :)

Ig fijn je weer te "zien" :) alles naar wens in je huisje nu?

Over he vraag van het brood. Ik vond korsten ook doodeng dus ben gewoin overgestapt op boterham met smeerworst/kaas en dan kleine stukjes. Af en tie klein stukje korst ertussen. Maar met de broodkorsten zoog ze er zo hele stukken af. Gingen we dus eens niet doen!

Eer, wat fijn dat het zo goed ging bij de gastouder :) leuk he die skipakjes. Ik heb tien bij de lidl gekocht voor 20 euro. Echt zoooo fijn met dit weer :)

Quin. Denk aan jezelf he meis :) het is niet niks. Dikke knuffel!

Wie vergeet ik?

Hier gaat het gied. Op het werk heb ik het nu echt super druk. Heerlijk gewoon.

Ik ben #*//#&*! Weer even moeten stoppen met lijnen. Weer vresekijk obgestekd geworden. Moet nu van de gyn eerst eens gewoon gaan eten. Pfff om moedeloos van te worden. Ik ben gewoon afslankconsulente en ik mag mijn eigen dieet nuet doen!!! Grrrr!

Geplaatst

Gister de uitslag van het onderzoek gekregen en wat er al wel werd vermoed dat er iets mis was dat klopte. Wat het precies zou mankeren is niet te zeggen maar dat de kans klein was dat het levend te wereld zou komen is zo minimaal. Voor ons gevoel hebben we dus de juiste beslissing genomen en dat is voor onze verwerking en acceptatie. Wij krijgen nu een uitgebreid chromosomen onderzoek om te kijken of wij botsen ergens, verder moet ik eerst door de scan om te kijken of de 3 cyste in mijn schildklier stabiel zijn. Die mogen dus niet groeien anders willen ze eerst opereren;-(. Als alles goed is dan mogen we een nieuwe poging gaan doen, het worden dus spannende maanden. Hoop dat we dan in juni kunnen starten.

Geplaatst

En we mogen ook maar 1 terug laten plaatsen, dit is geen keus maar protocol. Mede ook door de vroeg geboorte van L.

Daar baalde ik wel even van,

Geplaatst

Quin, goed dat de uitslag binnen is en dat jullie bevestigt zijn in de keuze die jullie gemaakt hebben. Succes met de komende onderzoeken . Hopelijk komt er nog zón wondertje als L !

Shanna, succes met het nieuwe voedings schema, hopelijk went ze er snel aan.

Jessi, volgens mij kan je best een keertje overslaan bij het cb hoor! Het gaat toch allemaal lekker met haar? Ze doen toch niet veel meer dan vragen hoe het gaat en wat simpele dingen nakijken.

Iggie, gefeliciteerd met jullie huis! Zijn jullie al gewend op de nieuwe plek? En was alles goed bij het cb? Weer lekker gegroeid?

Eer, wat goed dat Y heyt naar haar zin had bij de gastouder. Knap dat ze nog wat geslapen heeft. Dat is met L altijd een probleem bij de opvang.

En zo lekker aan het eten, het gaat goed met de kleine meid!

Sandra, frustrerend dat het nu zo druk is op je werk maar dat je zelf niet mee mag doen! Hoe lang moet je nu weer wachten om te beginnen?

Geplaatst

L.ise is vandaag een half jaar!

Wat gaat het toch allemaal snel!

We zijn ma bij het cb geweest en ze is nu 67,5 cm en 7720 g

Een lekkere gezonde meid die helemaal gek is op bloemkool met een beetje rijstebloem er doorheen!

Andere groentes gaan ook goed maar fruit vind ze niet zo geweldig. Ze eet het wel, maar is er al snel weer klaar mee.

Ook een broodkorstje vind ze erg lekker, ik geef het gewoon in haar hand en ze sabbelt het zo zacht en op.

Geplaatst

Thanks all, was even aanpoten, maar we wonen nu heerlijk. 2013 is net begonnen maar voor ons zeer goed. verhuisd. oude huis verhuurd en mijn vriend heeft na bijna twee jaar weer een baan. Pffff even geen financiele stress meer.

Quin. Fijn dat het bevestigd is dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt. Blijft nog steeds verdrietig en zwaar, maar toch..

Ik ga voor jullie duimen voor de aankomende TP.

@daantje. Zijn de tandjes al zichtbaar? Wat grappig dat L zo gek is op bloemkool. T vind alles lekker behalve bloemkool. Grappig he dat dat zo jong al ontwikkeld.

@Eer hoe gaat het met de nachten, slaapt Y nog steeds door?

En wat voor yogurt / vla geef jij. Gewoon die de volwassen ook eten?

En heb je de kinderwagen gezien van Jessi, miss voor jou ook skietjes?

@ Sandra, Balen dat je weer moet stoppen. maar je gezondheid gaat voor.

Ik ben dus ook niet de enige die die broodkorsten zo eng vind. T schrokt alles zo naar binnen. Ik stap dus ook maar over op stukjes brood. Zo raar, vroeger met mijn oudste geen enkel probleem. Tegenwoordig vind ik alles eng, zucht...

Gisteren naar CB gegaan en ik verwachte het al, T heeft spruw. Het begon heel lichtjes en nu zit er een hele kwab in zijn mondje. Zo zielig. Moeite met eten, daarnaast zwaar verkouden. hees stemmetje dus alles klinkt nog zieliger. Wel nu een receptje gekregen. Daktarin. iemand ervaring mee hoe lag het duurt?

Ook weer gewogen en gemeten. Hij is nu 69 cm lang en weegt 7400 . Was trouwens op een nieuw CB kantoor met een arts die totaal niet geintresseerd is. Dan denk je ook wat doe ik hier.

Lfz Ig

Geplaatst

Iggi wat vervelend hè dat slapen 's nachts. Ze zit ons steeds te foppen!

de afgelopen dagen dacht ik echt yes yes yes het gaat goed! Jippie!

Tot afgelopen nacht....

Wat een hell!

Ze was wakker tegen middernacht en ze "weigerde te slapen", ja in mijn armen!

Maar daar ga ik niet aan beginnen! Klein beetje laten drinken, ging even goed.

En verder maar huilen, jammeren, zeuren... Krijsen! Gek werd ik van! Ik roepen "Nore...NU SLAPEN!"

tja... Domme ik... Alsof dat helpt!!!agrrr gek werd ik ervan!

manlief toch maar weer wat laten drinken... En daarna eindelijk in slaap gevallen. 2 uur later... Maja wel tot 06.30 uur (Wow).

Vandaag knuffelzwemmen gedaan... "Mevrouw was moe...!" "Nou lieve meid...'s nachts een grote meid, overdag een grote meid!" (Hahaha grapje...)

gr shanna

Geplaatst

@iggie gefeliciteerd met jullie woning!! en wat fijn dat je man weer een baan heeft geeft weer wat meer rust!

@Quin gelukkig hebben jullie de huiste keuze gemaakt, blijft allemaal erg sneu!

succes met de vervolg onderzoeken!

@daantje wat fijn dat het met L.ise zo goed gaat!

@shanna pittig zulke nachten.. hopelijk vanacht beter!!

hier was n 5:30 wakker ze had een klein feestje in bed, ik vond het wel vroeg haha

Ik ga mijn intake van feb verplaatsen naar maart voor de tp, eerst maar even wat meer afvallen daar voel ik mij toch wat beter bij.

dan zou de tp wel in mei zijn dan is n ook 10/11 maand lijkt mij goed :-)

Nou ik ga lekker in bed wie is de mol kijken, hopelijk slaapt n nog ff tot haar fles haha ;-)

fijne avond!

Geplaatst

Quin wat heftig zeg. Fijn dat jullie de juiste beslissing hebben genomen, maat het blijft natuurlijk zwaar. Ik hoop dat de cysten stabiel zijn! Wanneer krijg je de uitslag? Balen dat je nu langer moet wachten met de tp. Geniet maar extra van de tijd met jullie kereltje, voordat hij je moet delen :-)

Iggie fijn dat je vriend weer een baan heeft!

Eer heelijk zeg die late fles eraf. Gaat prima met jullie meid zo te horen. Ik zou zelf trouwens die vanillevla niet geven, daar zit ontzettend veel suiker in! Ik geef J griekse of turkse yoghurt. Dat smaakt lekker zacht (net als kwark) en is niet zo zuur als gewone yoghurt. Je kan anders ook gewone yoghurt zoeter maken met mango of perzik.

Gisteren tagliatelle met tomaat en spinazie gemaakt, ze vond het heerlijk!

Daantje wat een mooie score weer bij het cb! Denk dat ik inderdaad die afspraak maar afzeg.

Wat leuk om sommige kleintjes op fb te zien rollen en tijgeren! J.asmijn rolt alleen nog van rug naar buik, en alleen over links. Zodra ik haar neer leg draait ze zich om. Alleen terug wil ze niet, luie donder. Ze kan het best. Vanavond rolde ze voor het eerst twee keer door, ze lag zo een meter verderop.

Sinds gister probeert ze te tijgeren, haar kontje gaat omhoogmaar verder lukt t nog niet. En dat vindt ze zo frustrerend! Continu mopperen, en als ik niet reageer krijsen. Pfff, vermoeiend hoor.

Mijn mannetje komt net weer thuis na een weekje buitenland voor zn werk, ff knuffelen!

Geplaatst

AGRRR word knetter...... Mevrouw wil WEER niet slapen!

DAMES asjeblieft ideeën!!!

Naar mijn idee heeft ze honger maar volgens nieuwe schema mag ze niets hebben!

Laatste fles was rond 9 uur. 150 cc + 4 schep LCP+ 1 schep spoon + 2 schep rijstebloem (dus het wordt een soort pap).

HELP HELP HELP....

We zijn al doodop.... 7 mnd nachtvoeding!!! Het moet een keer klaar zijn!

Wanhopige Shanna

Geplaatst

Lieve Shanna, wat frustrerend moet dat zijn. Mijn belangrijkste tip: schijt aan dat schema (sorry dames). Je dochter heeft honger! Dan kan een of andere miep wel een schema gemaakt hebben, maar zíj hoeft er 's nachts niet uit! Sommige kindjes worden nu eenmal nog lang wakker 's nachts. Accepteer het en geef je meisje waar ze behoefte aan heeft. Ze heeft 9 maanden in jou buik kunnen slapen, spelen, eten en drinken wanneer ze zelf wilde. En nu heeft ze nog een beetje moeite om t leren dat dat buiten de buik niet zo werkt.

Je kunt proberen 's nachts sterk verdunde voeding te geven, zodat ze eraan went geen brandstof te krijgen. En verder zou ik haar rustig troosten. En natuurlijk in het weekend allebei een dag uitslapen. Eventueel eerst helpen met het opstarten van de kids, en dan hup je bed weer in. Oordoppen in en tot 11.00 uur blijven liggen.

Verder denk ik dat je meisje dondersgoed aanvoelt dat jij die nachten op deze manier niet leuk vindt. Ik merk bij J dat ze heel goed kan tegenwerken als ik haast heb of gestressd ben. Als ik 's ochtends achter loop op schema en er ff snel een fles pap in wil werken, doet ze er geheid 15 minuten over in plaats van 5. Probeer eerst rustig te worden voor je naar haar toe gaat. Misschien van die post-its op je nachtkastje plakken? Op de ene schrijf je heel groot "adem in - adem uit" en op de andere schrijf je die lieve dingen die je ook in haar mooie album hebt gezet. Pak haar ontspannen en met een glimlach op. N.ore doet het niet om jou te pesten!

Veel succes ermee, hopenlijk slaapt ze snel door.

Geplaatst

Shanna, jee zit niet mee met het nieuwe schema. Maar ze zeggen minimaal 3 dgn dan moeten ze er in komen. Maar waarom geen 180 of 210 als laatste fles? Ze dronk toch al 180? En sorry maar 2 flessen tegelijk afbouwen is oom van de zotte. Ik zou zeggen begin met 1 af te bouwen en na een maand pas de 2e. Hoop dat jullie vannacht beter kunnen slapen. Sterkte meid.

Jessi, recept klinkt goed. Ga ik ook eens proberen. Ben hier nog wel echt zoekende naar koemelkvrije producten. Maar leve de A.ppie daar staat het goed vermeld.

Reageer van de week uitgebreider. Ook hier een lastig mannetje ivm doorkomen van tandje. Achhhh echt een mannetje zo zielig kunnen ze doen;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden