Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk idee dierentuin Amersfoort, ik doe mee!

Sas hoe was je 1e werkdag?

Shanna heftig verhaal. Dan mogen wij inderdaad blij zijn met onze (relatief) gezonde kindjes.

Ik heb al ff op internet gekeken naar buggies. Denk dat wij hem alleen met.vliegvakanties gebruiken, de auto is met 1 baby nog ruim genoeg voor de grote wagen. Ik denk dat wij voor een Koelstra of McLaren gaan. Na de maxi cosi wil ik zo'n autostoel die je 90 graden kan draaien. Duur maar lijkt me heel handig. Volgens mij kan J nog wel een paar maanden in de mc. Het hoofd.mag uitsteken tot de bovenkant van de oren toch?

Andere dames reageer ik de volgende keer weer op. Ga nu mn bedje in, ik ben weer eens ziek (koorts en hoesten, voel me belabberd). Morgen vroeg op want we gaan naar Oostenrijk. Weet niet of ik daar wifi heb, dus misschien tot over een weekje.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal hier ook geen snelle dame hoor. Vandaag 8 maand, ze kruipt nog niet en gaat nog niet uit zichzelf zitten. Sinds twee weken schuift ze wel achteruit, maar zeker nog niet de kamer rond. Hooguit 2 meter verderop. Wel handig, ik hoef er nog niet de hele dag achteraan.

Ging ernog iemand in maart voor een brusje beginnen? Dacht me zoiets te herinneren. Quin jij mocht nog niet vanwege je schildklier toch? Hoe gaat het daar mee?

Geplaatst

Jeetje Shanna, is idd een heftig verhaal.

@ Jessi, fijne vakantie, ik hoop dat je je beter voelt.

Ik zat wel te denken om de oudste mee te nemen. Hij vind het het een geweldig dierentuin. Maar hij is 9 dus redelijk "zelfstandig".

Maar ik zie het wel tegen die tijd.

Hier zelf ook weer ziek, en het mannetje ook. Buikgriep, houdt ook niets binnen. Maar gelukkig zetpillen gekregen tegen de misselijkheid. Hopelijk helpt het. Hij heeft namelijk honger, maar houdt het niet binnen.

Fijn weekend all

Geplaatst

Och och. Wat een gedoe allemaal met de kids :(

Iggie hoop dat de zetpillen snel werken!!

En als je de oudste wilt meenemen zeker doen he!!!

Jessi ook beterschap! !

Fijn weekend meiden!!

Geplaatst

Shanna. Wat een naar verhaal!

Wat zijn wij dan gezegend met onze kleintjes.

En weer zoveel zieken.... Bah die rot griep! Laat de lente maar komen!

Voor alle zieken; heel veel beterschap!

Leuk naar de dierentuin!

Via de ANWB kan je volgens mij kaarten bestellen met 2 euro korting, alle beetjes helpen!

Als het de 28e wordt zal ik nog even een dienst moeten ruilen maar meestal lukt dat wel!

Geplaatst

Bij ons op het ziekenhuis zeiden weer met stromend water. Als je gekookt water laat afkoelen komen er juist bacteriën in. Wij deden het nl ook met afgekoeld gekookt water. Verder kan je er niks aan doen. Bij L duurde het 2 dgn toen werd het minder. Succes met je meisje

Geplaatst

Dank voor advies... Zullen zien...

Quin nog een vraagje...

afgelopen maandag aan kinderarts gevraagd (via tel aan receptionist), of we mochten minderen eventueel stoppen met meds (reflux gerelateerd). Later terug gebeld, mocht niet (tot mijn verbazing). We hebben pas eind april afspraak staan.

(met andere woorden min nog 2 mnd gebruiken (???)).

dinsdag huisarts... Oorontsteking... Moeten 5 dagen stoppen... Ivm andere antibiotica... Het gaat nu eigenlijk best wel goed (wat betreft reflux). Maar volgens de planning moeten we morgen weer starten met de Erotromisine... Wij voelen er niets voor.

wat vindt jij (jullie)?

groetjes shanna

Geplaatst

Beterschap allemaal bah!!! Tijd voor beter weer

jessi eerste werk dag was erg wennen, gelukkig maar 4 uurtjes dus ik was best oprijd thuis weer

Wij hebben dinsdag een intake voor een broer/zus spannend weer hoor!!

Fijn weekend

Geplaatst

Ja idd verwarrend al die verschillen.

Stoppen met de meds, weet niet. Wij zijn gaan afbouwen en toen L ziek was en alles weer er uit kwam zijn we ook gestopt. Idd buiten de ka om. Ze groeien er overheen en wanneer is bij ieder kind verschillend. De meds die jullie gebruiken zijn een stuk zwaarder dan die wij gebruikte ( zantac). Anders de afspraak naar voren trekken een optie?

Kan het niet navragen voor je de prof is op wereldreis en komt eind mei terug, mis hem zelf ook ( ook als oppas;-)).

Wij hebben intake gehad voor broer/zus maar twijfelen of we het gaan doen. Hier dus nog discussie.

Met schildklier is alles stabiel, dat is geen probleem

Geplaatst

Iggie beterschap!

Sas succes dinsdag. Leuk dat jullie weer gaan starten.

Quin mag ik vragen waarom jullie twijfelen? Vanwege leeftijd? Moeilijk hoor. Fijn dat je schildklier iig stabiel is.

Hier een zieke mama (keelpijn en hoesten) en een meisje die de halve nacht gehuild heeft. Leuk voor de buren in het hotel... Gelukkig hebben we een fijne slaapbank in ons appartement. Ik heb een paar uur half geslapen tussen t hoesten door, en om 03.00uur was j.asmijn ontroostbaar. Ben ik totaal niet gewend! Uiteindelijk sliep ze om half 5 na een zetpil. Tanjes, sprongetje, oorpijn, moe van de reis, keelpijn, hoesten: zal wel iets uit dat lijstje zijn. Vrijdagnacht thuis hetzelfde verhaal. Ik ben doodop. Zit nu naar een strakblauwe lucht en hoop sneeuw te kijken vanuit ons appartement, vriendlief is skieen. Vandaag maar een dagje binenblijven helaas...

Geplaatst

Sas, succes dinsdag. Hebben jullie nog eskimo's of wordt het weer een totale behandeling?

Ig, beterschap

Jessi, ook beterschap en misschien heeft J last van hoogte verschil?

Ja tuurlijk mag je het vragen. Nee leeftijd is het niet. Het heeft meer mee te maken dat L erg makkelijk is maar wel vaak ziek en een 2e misschien niet zo makkelijk als hij is.

Komt nog bij kijken dat ik moet stoppen met werken ons inkomen is te hoog en dan moet ik € 400, bij leggen op mijn salaris om te blijven werken. Huis moet verbouwd worden of verhuizen. Manlief is bezig met 3e vestiging in buitenland dus sta dan ook veel alleen. Het zijn overwegend luxe problemen wat ons doet twijfelen;-( Maar voor L lijkt het mij wel leuker een broertje of zusje. Zijn we egoïsten of niet? Eerlijk antwoord is gewenst.

Geplaatst

Quin, ik snap je volkomen...ja je hebt idd je handen vol aan meer kinderen...

Maar er is ook een andere kant....

Ja ik heb mijn handen vol...maar ook weer niet...! Klinkt misschien raar...

Maar er zijn heel vaak momenten, dat de kids heerlijk spelen met elkaar. Regelmatig gaan ze naar boven met zijn tweetjes...en kunnen ze heerlijk spelen... Maar uiteraard kun je soms ook de koppen tegen elkaar willen slaan... (grapje), dan zijn ze oer vervelend.

De eerste jaren was Nick hier bij ons alleen...ja het was heel rustig hier...lekker makkelijk...Maar als je nu aan Nick vraagt wat was leuker, wat heb je liever...Dan zegt hij niet 100% maar wel voor 200% dat hij super blij is met zijn zusjes.

Op financieel gebied hebben wij het niet breed. Ook ik ben nu thuis omdat oa (op bekken na natuurlijk...) de oppaskosten anders hoger waren dan de inkomsten...

Maar daarin tegen genieten wij optimaal van onze kinderen. Niet werken is maar tijdelijk...Zodra Nina naar de basisschool gaat wil ik toch weer an die arbeit!

Wat betreft ruimte gebrek, was bij ons ook eerst een opstakel om voor een 2de (3de) kindje te gaan. Maar wij zijn zo inventief geweest en hebben hier de boel verbouwd. Oorspronkelijk heeft deze woning maar 2 slaapkamers. Wij zijn nu met zijn 5en...De slaapkamer voor de kids heeft nu een fide...daar slaapt N.ick op. Van daar uit kan hij ook naar zijn speelkamer gaan (ook te bereiken met vlizotrap). Onder de fide is het slaapkamertje van N.ina...deze wordt afgesloten door een schuifwand. In de overige ruimte staat de commode...speelkeukentje, boekenkast/speelkast, kledingkast.., trap naar fide...en daaronder nog een stoel...In de gang hebben we nog een hoekkast gemaakt voor kleding kids...

Op onze kamer...heeeel veeel kasten, en N.ore slaapt bij ons..waarschijnlijk tot dat ze 2 jaar oud is. Daarna komt ze bij N.ina op de kamer.

Goed wat ik wilde zeggen hiermee is eigenlijk dat er altijd een oplossing is. Wij wachten op betere tijden zodat we het huis kunnen verkopen zonder verlies en daarna naar een grotere kunnen verhuizen. Wij wilden ons niet laten beinvloeden wat de toekomst ons kan brengen... We kunnen niet in de toekomst kijken. En daarom besluiten om toen der tijd niet voor een 3e te gaan. Want wat als N.ick later besluit om toch bij zijn moeder te gaan wonen? Dan is N.ina alleen?! Wat als we later een erfenis krijgen?

Het is allemaal koffiedik kijken.

Daar komt bij dat in de toekomst als alles volgens de "natuur" verloopt, wij komen te overlijden, ik het zeer prettig vind dat N.ina nog een zusje en halfbroer heeft. Dat ze later er niet alleen voor staan.

Voor mij persoonlijk gaat het gezinsleven, warmte, gezelligheid, bla bla bla (emmertje nodig?), boven het financiele aspect. Dat kan later altijd veranderen. Financien is geen vast gegeven, een gezin wel

Zo dat was een heel verhaal...hoop dat je er wat aan hebt gehad..

gr Shanna

Geplaatst

Quin, snap jullie bedenkingen heel erg goed.

Het is inderdaad druk met meer kids in een jonge leeftijd soms weet je even niet waar je de tijd voor veel dingen weg moet halen.

Ook wij hadden een heel makkelijk meisje ( nu een duiveltje die haar eigen ik aan het ontwikkelen is) en een m as n die veel werkt z'n 80 uur in de week maar wel in de buurt is om echt in nood te helpen en ik die gemiddeld 50 uur aan de zaak is en de kinderen doe nu met Thomas die niet zo makkelijke en gezond is als ons meisje toen was denk ik wel is waar zijn we aan begonnen kom echt nergens meer aan toe maar ook ik geniet van het gezin zijn en als ik dan kijk hoe F. met T. omgaat dan smelt ik. Ja oke het is druk maar je krijgt veel terug.

Tevens voel ik me wel is schuldig dat ik met T.zoveel in het zh ben geweest en niet mijn aandacht heb kunnen geven aan ons meisje en om die momenten hebben eij besloten om niet meer voor nr 3 te gaan.

En egoïstisch nee echt niet, verstandig om nu al na te denken daar over.

Geplaatst

dames mag ik jullie nog even lastig vallen....

Weet het nu ook even niet meer....

dacht dat het in het weekend beter ging met N.ore (op oogjes na dan.....)

Maar nu heeft ze weer 40 graden koorts.....

Weet even niet wat te doen....

Twijfel twijfel twijfel....Moeten we nu weer naar de dokter gaan? Manlief en ik weten het niet meer. Of moeten we misschien wel de kinderarts bellen....

We weten het niet...Of gewoon weer afwachten...???

Graag advies...

Shanna

Geplaatst

Hi Shanna, drinkt en eet ze nog? Ze moet minimaal 300 cc vocht per dag binnen krijgen. L had 41.9 koorts en ook daar konden ze niks aan doen. Wij moesten om de 4 uur een zetpil geven.

Volg je gevoel. Bij twijfel gewoon bellen.

Sterkte

Geplaatst

Ja ze drinkt en eet wel.... Maar zit te denken of ze toch niet ergens allergisch voor is.

misschien toch "brood?"... Heb echt geen idee hoor... Maar sinds dat ze brood eet is het hommeles. Maar dat kan ook toeval zijn. Koorts, geen koorts, koorts, geen koorts, koorts....krijg geen hoogte van haar.

Geplaatst

arm meisje!! je gevoel volgen als het je niet lekker zit zeker bellen!

misschien kunnen ze haar wel testen op allergieën? of doen ze dat tegenwoordig niet meer

veel sterkte met jullie meisje!

@Quin wij hebben nog 1 cryo in de vriezer :-) ben benieuwd morgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden