Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shanna en wat zeiden ze bij de hap?

Sas heel veel succes morgen hopelijk mogen jullie snel starten.

Poeff hier weer een aantal nachten wakker van 2 draakjes hopelijk zijn die sprongetjes snek voorbij.

Vrijdag eindelijks eens weer een dagje voor mezelf heb in die 2, 5 jaar maar 1x de tijd voor een sauna genomen en nu ga ik dan lekker weer. Heb besloten dat ik volop ga genieten in ondanks ik mijn figuur nog niet terug heb.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens arts nu keelontsteking.

Weer een andere antibiotica

En vandaag moeten we voor controle naar huisarts...

Hij twijfelde of ze misschien toch longontsteking heeft..

Nou...dit keer wil ik toch naar haar behandelende kinderarts!

En vanmiddag ook nog naar het ziekenhuis in hengelo voor N.ick naar KNO arts.

Dus dat wordt me weer het dagje wel.....Jeeee

Geplaatst

Shanna, hoe is het met de kleine meid?

Sas, succes vandaag! Wat spannend weer!

Gisteren zijn wij weer even naar het cb geweest. L.ise is nu 70cm en 8500g en ze ontwikkelt zich heel goed. Ze heeft nog even een demonstratie zwaaien gegeven dat vonden ze heel leuk!

Vandaag even met l.ise naar mijn werk voor een afscheid van een collega. En even showen natuurlijk!

Geplaatst

Shanna, ik lees het net. Wat een gedoe, nu weer keelontsteking! Ze wordt ook niet gespaard he?

Sterkte vandaag met alle doktersbezoeken en natuurlijk beterschap.

Geplaatst

Nou iedereen heeft de datumprikker ingevuld.

Als daan de 28ste april kan verzetten qua dienst kunnen we gewoon allemaal!!!

Bij deze vastgelegd??

Geplaatst

N.ore ligt nu in het ziekenhuis. Het gaat niet zo goed. Net röntgen gemaakt van haar longen. Ook een infuus gekregen met antibiotica... Meisje gaat steeds slechter mee. Ben wel geschrokken. Had verwacht geruststelling te krijgen en weer naar huis te gaan. Maar dit niet... Verder is er bloed geprikt.

en nu afwachten op uitslag.

Geplaatst

Jeetje Shanna, wat een ellende weer. Het houdt ook nooit op voor jullie meisje. Heel veel succes en een knuf voor de kleine.

Chantal, jij lekker genieten van je sauna dag. Ook jij hebt zoveel voor je kiezen gehad de laatste tijd. Nu is het mama tijd (eigelijk gewoon chantal tijd:-)

Daantje, leuk he je kind showen. Ik heb twee weken geleden nog een rondje gedaan. Zat toch alweer zo lange tijd tussen nadat ze in de kraamweek zijn langsgeweest. En fijn dat het zo goed gaat met haar. Ondanks dat ik het CB een consetrbatie bureau vind. Is toch wel fijn om een bevestiging te krijgen dat alle sgoed gaat.

@Quin, Hier ook nog in de denk fase. eigenlijk voornamelijk bij mij. Vriendlief die wil er nog wel 1. Maar ik merk toch aan mezelf dat ik het allemaal een stuk zwaarder vind dat 9 jaar geleden bij mijn eerste. En dan zit ik nog eens te dubben tussen praktische overwegingen (huis, samenstelling, gezondheid kosten) en gewoon mijn gevoel die heel simpel zegt. Doen!!!! we gaan nog voor een derde:-).

Maar gelukkig heb ik nog even de tijd. In het ziekenhuis waar wij zijn aangesloten moet er minimaal een jaar tussen zit voordat er een intake plaatsvind. Wel hebben we gelukkig nog 7 cryo`s over. En weggooien kan ik ook niet. Ik weet wat voor moois er uit kan komen. Zucht....

Maar sas, jij heel veel succes en hoe is het gegaan?

Jessi, hoe is het nu met jou. Ik zag een foto op FB. Een dealer is er niets bij:-(((

Hier tropendagen achter de rug. De kleine hield sinds donderdag middag niets binnen, alles spoog hij weer in of kwam er aan de onderkant uit. Zo zielig. want hij had wel trek, maar kon het gewoon niet binnen houden. We zijn wel drie keer naar (een verschillende) huisarts geweest, maar ze vonden het allemaal niet urgent. Hij heeft wel verschijnselen van uitdroging maar nog niet erg genoeg. Aan de ene kant snap ik het wel. Je neemt een kind nioet zomaar op. Maar aan de andere kant een kind ruim 5 dagen te laten lijden, dat vind ik ook niets. En moet hij eerst maar gewoon helemaal uitgedroogd raken voordat ze wat gaan doen. dat is achteraf de symptonen bestrijden. Nouja gelukkig sinds vandaag houdt hij weer wat binnen. Hij heeft nu 3 flesjes van 60 cc over de gehele dag binnen. het is weinig maar ik ben er o zo blij mee. Nu afwachten of dit stijgende lijn is. het arme schaapje is ook 700 gr afgevallen. Hij zit er niet meer uit. klein ingevallen bekkie met grote holle ogen.

Nou sorry moest ik even kwijt.

Sandra, Harstikke leuk de 28 ste, staat genoteerd.

O als ik iemand ben vergeten. Sorry!!

Lfz Ig

Geplaatst

Oh shanna, dat arme meisje....... Heel veel sterkte en beterschap.

Iggie, dat klinkt niet goed hoe het afgelopen week met de kleine man is gegaan! 700g afgevallen en dan nog niet ernstig genoeg. Ik snap dat je blij bent dat hij eindelijk wat binnen houdt, de arme schat.

Geplaatst

Shanna, beterschap voor jullie meisje. Hoop dat ze snel weer opknapt.

Iggie, ben je wel gestart met de ors om verdere uitdroging te voorkomen. L was een kilo afgevallen toen hij zo ziek was. Gaf hier hem water en geen voeding, voeding zou vocht wegtrekken.

Chantal, ben jaloers op jouw dagje sauna ha ha

Geplaatst

Shanna beterschap met N.ore! Hopenlijk knapt ze snel op.

Iggie jij ook beterschap met je kereltje. Vijf dagen diarree is niet leuk. Ik heb wel eens gehoord dat je ook sportdrank (aquarius) kan geven in plaats van ors.

Quin wat een dilemma. Ik vind je absoluut niet egoistisch! Juist heel goed dat je een goede afweging wil maken. Mijn schoonzus heeft 4 kids, en al jaren (door ex-zwager) geldproblemen. Hun auto was te klein zodat ze heel vaak één van de kids op schoot vervoerden. Vreselijk. Ik wilde dat zij wat beter over de praktische kant na hadden gedacht voordat ze een groot gezin stichtten. Maar aan de andere kant: het zijn allemaal praktische problemen waar een oplossing voor is. De eerste jaren zijn gewoon tropenjaren met kleintjes. Misschien kun je een lijst maken van jullie praktische bezwaren en daar de oplossingen achter zetten. En vraag je zelf dan af of je het aan jezelf over 10 jaar kunt verantwoorden dat je niet voor een broetje/zusje gegaan bent vanwege bijv een verbouwing. Speelt het bij jou ook mee dat je vriend wil dat je stopt met werken bij een evt tweede kindje? Je werk is toch belangrijk voor je? Ik kan me je dilemma voorstellen hoor, zeker als je vriend veel in het buitenland is. Is een aupair misschien iets voor jullie?

Sas hoe is de intake gegaan? Gaan jullie al snel starten?

Hier gaat ie nog niet veel beter. Gister bij een arts geweest, diagnose griep en bronchitis. Hopenlijk slaat de antibiotica snel aan. Ben alleenn nog maar naar de arts, apotheek en drogist geweest, verder nog geen skipiste of terrasje gezien. Snik... Ik had zo ontzettend zin in vakantie, baal gigantisch. J.asmijn is nu ook flink verkouden, verhoging en hangerig. Wordt zwaar dagje dus tot vriendlief terug is vanmiddag. Ik hoop dat ik vrijdag fit genoeg ben om eventjes naar het terras te gaan.

Geplaatst

Ik heb even een belachelijk maffe vraag: kan iemand me vertellen wat voor dag het is vandaag? Ik zie op teletekst wel de datum, maar niet de dag. Il heb echt geen idee of t woensdag of donderdag is...

Geplaatst

o shanna arm meisje! hopelijk mag ze snel lekker naar huis

beterschap!

iggie vind het ook veel, gek dat ze er niks mee deden jo

kan mij voorstellen dat je daar zorgen over hebt, hoe gaat het nu?

jessi balen zeg dat je juist nu ziek bent bah! hoe lang blijf je nog?

hopelijk kan je er nog een beetje van genieten

intake is goed gegaan, als het goed is kunnen we volgende maand een cryo tp doen!

als deze mislukt krijgen we een gesprek met de verpleegkundige over een nieuwe ivf poging

spannend weer hoor!

Geplaatst

Mutsje... (Hahaha)... Hoop idd dat je snel beter bent. Echt balen!

je kleine meis ook!

hier gaat het heel snel beter...

het is dus een bacteriële infectie en niet een virale... Anders zo de antibioticum niet werken!

waarschijnlijk morgen alweer naar huis!

gr shanna

Geplaatst

Sas spannend spannend spannend. In de positieve zin van het woord.... Beetje jaloers ben ik wel hoor....

Weer zo'n bijzondere tijd mee maken, zo'n kleintje in je buik! Super!

Geplaatst

Sandra thanx!

Shanna fijn dat de ab werkt! Hopenlijk morgen weer lekker thuis. Maak er evntjes gebruik van dat er voor je dochter gezorgd wordt, en probeer bij te slapen.

Geplaatst

Hè meiden, wat is jullie schema met eten en drinken?

Hier:

7.00 uur 120 cc

9. 00 uur fruithap

12/12.30 boterham, soms anderhalf

14.30 uur 180 cc

17.30 uur warme prak

19.15 uur 180 cc en naar bed

Tussendoor water zo'n 150 cc over de hele dag.

Wil graag de fles van 14.30 uur der uit knallen

Geplaatst

06.30 150 cc fles 5 scheppen lcp

09.30 fruitje (soms beetje diksap)

12.00 1 sneetje bruin brood + beetje (20 cc)soja melk (sinds kort?)

14.30 koekje (rijstekoekje of Nijntje koekje) + diksap (als ze wil, niet altijd 120 cc)

17.00 warm eten + toetje (neocate spoon soms met een beetje fruit +/- 30 cc)

laatste fles rond 20 à 21 uur 180 cc (Lcp, spoon, rijstebloem)

Geplaatst

Fijn shanna dat het beter gaat met N. Hopelijk mag ze morgen naar huis.

@ Jessi en hopelijk kan jij nog genieten van het skieen.

Hier gaat het beter met het mannetje. Inderdaad afgelopen maandag (pas) begonnen met ORS, nadat twee andere huisartsen hadden aangegeven dat we beter bouillon konden gebruiken. Nou niet dus. Sinds dinsdag spuugt hij eindelijk niet meer, heeft nog wel een stuk of 8 diaree luiers, dus ik hoop dat dat morgen minder wordt. Manneke is veel afgevallen. Hij weegt nog maar 7 kilo. 8 ons er af in een paar dagen. BAH. Ondertussen komen er ook nog eens 4 tanden aan de bovenkant door. En daardoor wil hij volgens mij de speen niet meer. Ook de speen van de fles. Ik doe nu ruim 30 min over een fles (deels doe ik dan met een lepel). Voorheen was een fles van 180 cc binnen 5 min op:-)

Nou komt weer goed, ik zie nu al een stijgende lijn.

Normaal: eet T het volgende.

ong. 0700 uur pap van 180 cc melk

0900 uur fruit

1200 uur - 1300 uur 180 cc en een paar stukjes brood

1600 uur 180 cc

1800 uur avond eten (te grote van een half potje olvarit)

2000 uur papfles 130 cc

Tja het is echt nog een flessenkind. Brood en warm eten intereseert hem niet zo. Fruit is hij dol op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden