Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna kan ik me voorstellen. Mazelen heerst in de bibelbelt, in Overijssel is dat volgens mij in de kop van overijssel (staphorst enzo) en rijssen. Het scheelt dat N.ore niet naar het kdv gaat. Ik weet niet of je mensen in je omgeving hebt die bewust niet vaccineren? Die zou ik iig ontlopen.

Ik plak hier even een stukje dat ik vanavond ook op een ander forum heb gepost:

Ik heb me een half jaar geleden al verdiept in die prik en toen besloten om hem eerder te laten geven. Mijn vriend komt vanwege zijn werk elke maand in een land waar de bof en mazelen nog veel voorkomt. Omdat we daar deze maand een paar dagen naar toe zouden gaan wilde ik de BMR met 11 maanden geven. Helaas had mijn dochter vorige week een bijzondere vorm van luieruitslag en diarree dus wilden ze haar vrijdag bij het cb niet prikken. Ik kon hem over twee weken laten zetten, maar ben bang dat ze dan precies de reactie krijgt met haar 1e verjaardag (5-12 dagen later). Ze krijgt hem dus de week na haar verjaardag. Weekendje weg is ook naar september verschoven, dus dat komt mooi uit. Ik wil dat ze de BMR sowieso gehad heeft voor we op vakantie gaan, omdat bof en mazelen in oostenrijk en italie ook voorkomt. Ik begreep dat kindjes van ouders die uit een land komen waar mazelen nog voorkomt, zoals marokko, sowieso altijd een oproep krijgen om eerder te vaccineren. De prik moet dan met 14 maanden wel herhaald worden volgens het rivm. In belgie wordt de prik standaard met 12 maanden gegeven, dus ik vind het zelf niet nodig om hem met 12 en 14 maanden te geven. Maar ik ben een eigenwijze mama :-)

Geplaatst

Shanna, een Hb van 4 !?!? Jeetje dan moet je je echt heel naar en moe voelen. Krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen met je bandje? Je moet wel op jezelf letten hoor!

En ik zou gewoon even bellen over de inentingen misschien is dat wel verstandig.

Sas, daar ga je weer! Spannend om te horen wanneer je weer mag beginnen.

Geplaatst

Heeft die prik geen inwerkingstijd?

Wel erg laag hoor hb van 4. Mag je geen voedingssuplementen er bij gebruiken?

Sas, spannend hoor.

Wij gaan vlgnd maand voor een terugplaatsing en dan zet ik het even stop. Wil nl niet dat ik in juni uitgerekend zou zijn.

Geplaatst

zal aan de kinderarts hoe dat nu zit met de mazelen....

ja hb is erg laag voel me ook absoluut niet lekker. Vaak duizelig, kortademig.... Misselijk geen energie. Ben kapot!

heb nu voor 3 maanden staaltabletten. Eerst 2 weken proberen en dan verder zien.

tja wat betreft hoe dit te maken kan hebben met maagbandje (???). Heb nooit veel vlees gegeten. Daarintegen eet ik wel vaak tomaat en broccoli. Misschien te weinig brood. 'smorgens 1tje en 'smiddags 1tje. 'savonds 1,5 aardappel 1,5 schep groente met jus paar hapjes vlees. O ja regelmatig leverkaas of ham of smeerworst op brood. Of kaas met tomaat ui. Per week 1 à 2 eieren. Per dag 2 à 3 glazen halfvolle melk. Per dag 3 à 4 glazen thee. Per dag 3 à 4 glazen frambozen ranja.

's avonds kan ik wel lekker genieten van koekjes of stukje chocolade. 1 keer in de twee weken halve pizza fungi. O ja elke week eten we wel macaroni of spaghetti.

nou dit is mijn eetpatroon. Iemand nog ideeën?

gr van een beroerde Shanna die morgen examen saxofoon heeft plus 'savonds concert. En morgen is n.ore alweer 1 jaar!

dit vieren we 30 juni....iedereen is druk druk druk helaas! En hopelijk voel ik me dan beter!

Geplaatst

Dank dank dank voor de felicitaties. Vandaag toch nog even in album foto's gekeken. Paar traantjes weggepinkt.

Helaas vandaag geen tijd voor haar gehad.

Vanmorgen examen net gehaald. Was zo beroerd. Maar goed gehaald is gehaald.

Vanavond concert gehad samen met orkest uit hellendoorn. Nu in de bus op weg naar huis.

Morgen met ma verjaardag Nore beetje vieren rest komt op 30 juni.

doei doei shanna

Geplaatst

Shanna fijn dat je toch nog je examen hebt gehaald.

@ Sandra, ik zag de foto, echt schattig.

Ik ga weer even verder met mijn "kleine monster" jeetje ik weet niet waar hij last van heeft de laatste week. Maar niets is goed. Mopperen, huilen, van alles willen doen wat hij nog echt niet kan. Klimt over al op. Spuugt zijn eten uit. Hangt aan de benen. Bijt overal in (ook in mensen).Niet willen slapen.

Maar ik mopper wel, maar ik zie gewoon dat hij ook niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Volgens mij heeft hij ontzettend veel last van doorkomende tandjes. en dit zal ook wel het 11 maanden sprongetje zijn. Vind het eigenlijk heel zielig voor hem. Nou meiden heel fijn weekend. Lekker nog even genieten. Weer valt best wel mee. Ik ga zo lekker shoppen (zullen de mannen leuk vinden) en de papa verassen voor vaderdag..

x

Geplaatst

Kom net van eerste hulp. Hb is gelukkig gestegen. Maar nu blijk ik dus een longontsteking te hebben. Tja en samen met mijn astma niet zo bevorderlijk.

Dinsdag longfunctie in ziekenhuis. En voor nu antibioticum!

Het houdt ook nooooiiiit op!

Geplaatst

Shanna, beterschap

Eer, hoe was jullie feestje gister?

Sas, wanneer mag jij weer starten?

Nou meiden waar is het mooie weer!!!

Geplaatst

@Quin ik start morgen met decapeptyl volgende week zaterdag de eerste echo.

ben benieuwd hoe het gaat met de hormonen de vorige keer schijn ik niet zo aardig geweest te zijn ;-)

jij dus ook volgende maand weer, spannend dan zullen we wel gelijk op gaan

Geplaatst

Hi

Feestje was gisteren heel leuk, mijn familie incl mijn neefjes en nichtjes en schoonfamilie plus de buurtjes. Een hok vol maar heel gezellig. Taart en zingen vond ze geweldig en met haar handen in het gebak en dan eten ... Ha Ha ze ging helemaal los. Na een paar happen heb ik het weggehaald hoor al die suikers is ook niet goed. Mijn broer had mini ugs slippertjes gekocht en ballonnen mee genomen nou die balonnen vond ze natuurlijk het leukst. Ze heeft echt leuke cadeautjes gekregen, blokken, voel boekjes, woezel en pip kinder bestek, kleertjes, puzzeltje met 2,3,4 en 5 stukjes, etc. Om 14.45 ben ik met haar naar huis gegaan en de visite gedag gezegd, in bedje gelegd en toen heeft ze half uur geslapen. Daarna werd ze van haar eigen gehuil wakker (zoveel prikkels en indrukken) beneden in de tuin met nieuw autootje en meisjes poppetje gespeeld . Gegeten en om 19.30 naar bed. Toen was ze rustig en heeft ze nog drie kwartier de dag verwerkt en is ze gaan slapen.

Vandaag bij gastouder is er ook voor haar gezongen en hebben de kindjes gebakje gegeten. Ook had ik spekjes in leuke vorm voor ze meegegeven.

ook Y heeft last van buien hoor zaterdag was ze niet te harden , bleek n tandje want nr 8 heeft zich aangediend.

Shanna balen zeg, longontsteking ! Sterkte

Hoe is t met de rest ?

liefs eer.

Geplaatst

Sas we hadden gelijktijdig gepost, spannend zeg weer beginnen met die fijne hormonen... En ach n kleine maand een heks zijn als daar tegenover n positieve zwangerschaps test komt te staan is het toch zo vergeten :-) ( zeg dat maar tegen je man .. Ha Ha )

ik heb n tas klaar staan om morgen mee naar t werk te nemen met zwangerschaps kleding voor mijn collega die 2 maanden zwanger is ... Snik

ik merk dat ik echt n beetje jaloers ben op zwangere dames maar gun het ze zo om ook moeder te worden.. Ben er ook zoooo verschrikkelijk blij mee dat ik het nog ben geworden op mijn 43 ste.

Liefs eer

Geplaatst

Eer klinkt al een geslaagd feestje! En ik kan me voorstellen dat je even moet slikken als je je kleding weggeeft.

Sas en Quin alvast veel succes de komende ronde. Ik ga weer duimen draaien! Nu nog niet, want dan heb jk blaren en rsi tegen de timd dat jullie de tp hebben.

Hier druk vakanktieweekje. We zijn het huis aan het schilderen. Flinke klus bij een vrijstaand huis met veel grote ramen van plafond tot grond. Mijn vader en schoonvader helpen de hele week mee. Ze zijn al bijnaklaar. Moet ook wel, want door de warmte kunnen ze vanmiddag en morgen niet schilderen. Mijn moederheefthier 4 dagen gepoetst, keukenlaatjes uitgemest enzo. Gelukkig is ze er vandaag niet, want ze is nogal druk en aan heteind van de dag ben ik echt gesloopt. Ik mag ondertussen voor het klusteam koffie zetten, brood smeren en ben aan het opruimen en schoonmaken in huis. En ik moet vandaag echt die ww gaan aanvragen :-( Volgende week nog 2 dagen werken en dan voorlopig thuis...

Dames ik zit een beetje in de verjaardagsstress. Collega van vriend had geen tijd om de taart te bakken, en alle taartenbakwebshops in de omgeving hebben geen tijd. Vandaag nog 2 mailen en anders moet ik zelf een poging wagen. En we hebben nog steeds geen groot cadeau bedacht om zelf te geven. Ze krijgt van opa's en oma's een Toettoet autogarage, pop en poppenbedje. Loopfiets van Puky krijgt ze voor haar 2e verjaardag, en Ikea keukentje voor sinterklaas. Ik twijfel over een houten activiteitenkubus, wheelybug, zand-en watertafel of iets heel anders. Wat hebben jullie gegeven?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden