Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Dank voor de felicitaties! J.asmijn heeft een geweldige dag gehad gisteren. Veel cadeautjes, heerlijk gemept in de taart, dikke lol! Vanavond probeer ik foto's te plaatsen. Gelukkig was het mooi weer, we hebben heerlijk buiten gezeten. En hoewel ik me voorgenomen had dat onze huiskamer nooit een plastic speelgoedparadijs zou worden, staat het hier nu vol met...jawel plastic speelgoed. Van ons heeft ze een big bobbycar loopauto gekregen, in de hoop dat er ooit spieren ontstaan in die lange dunne benen. Tot nu toe loopt ze er niet mee, maar laat ze zich er met een snoekduik af vallen. Fijn voor mijn rug...

Daantje wat een mooie buiktaart! Ik wou dat mijn zwangere buik er zo mooi uitzag vorig jaar hihi.

Sandra wat een crea bankje! Je bent er maar druk mee.

Sas fijn dat je mocht starten met de gonal! Wanneer heb je de eerste fm? En heb je tegen je omgeving gezegd dat jullie weer begonnen zijn?

Quin weer een beetje opgeknapt? Wanneer moet jij weer naar het zh?

Chantal fijn dat het goed gaat met T qua eten. Nog twee dagen en dan is hij ook een dreumes!

Vandaag mijn 1e officiele dag thuis zonder werk. J is naar de creche, vanwege opzegtermijn gaat ze nog tot half aug 3 dagen per week. Alle tijd dus om te solliciteren, fotoalbums te maken, een boek te lezen, en straks lekker te gaan lunchen en shoppen met Shanna.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jessi mooi dat het een geslaagde dag was! en wat een leuke loop auto!!

voor je het weet gaat ze er van door met het autotje ;-)

Haha heerlijk herkenbaar voor je zelf winkelen uhum haha ;-)

Ik heb vrijdag de eerste echo.

Wij hebben het niet verteld aan famillie/vrienden het lijkt ons zo leuk als het echt een verassing is.

N kan mee naar de echo,s maar hopelijk heeft er een famillie lid wel vrij als we de punctie hebben want dan kan ze niet mee natuurlijk.

en dan maar een goede smoes bedenken ;-)

Geplaatst

Dames ik word toch wel nieuwsgierig naar die bankjes!!!

Emvlin...lekker vakantie gehad...waar ben je geweest? Altijd fijn dat kids het naar hun zin hadden. Als zij dat hebben hebben wij dat ook!

En ik herken je volkomen die zwangere dames...een vlaag van jalouzie...komt dan even voorbij waaien....

Knap hoor Sas als het je lukt om niets te vertellen...ik ben daar een veel te op en boek voor!

Quin al weer beter?

Daantje ....ben echt benieuwd naar je taart...moet toch echt een keer facebook gaan gebruik....(Schuldig schuldig schuldig)

En jessi...vond het gisteren SUPER gezellig...Deventer is echt een leuke stad!

De cadeautjes zijn zeer goed ontvangen...gelukkig!

Maar echt heerlijk om voor het eerst sinds "weet niet hoe lang" eindelijk een keertje zonder kids op pad te gaan.

Als dit lukt ga ik dit echt vaker doen.

Reactie Nina over haar oorbelletjes....een poosje later..."HUH...OHH...mijn gaatjes in mijn oren groeien!!!". Met een bloed serieus gezicht!! (Dames ze heeft nog geen gaatjes!). Mijn man schoot in de lach ik de keuken...het was zo grappig!

En tja prenatal...quilty!!! Sorry, maar ik vind het zo moeilijk om daadwerkelijk iets voor mijzelf te kopen. Gros van de tijd kom ik thuis met spulletjes voor de kids!

MAArrrr gisteren heb ik ook echt wel kleertjes voor mijzelf gehaald hoor! En ook mooie oorbelletjes!!! (had zondag ook maar tegelijkertijd mijn verjaardag gevierd..16 juni was mislukt helaas en 16 juli ben ik jarig, dus dacht ik ga er mooi tussen in zitten...een herkansing voor N.ore en ben ik gelijk van mijn verjaardag af!..Dus had verjaardagsgeld om leuke spulletjes te kopen..hihihi).

Maar dames echt hoor ga met jessi mee...ze kan de mooie winkeltjes in deventer laten zien!

gr Shanna

Hoop dat ik niemand vergeten ben....

Geplaatst

Meiden even ego. Mijn kleine man weer ziek 39, 6 en dat met zijn verjaardag morgen bah zo zielig.

Denk dat het trouwens komt door de kiezen meneer heeft al 2 kiezen en er staan er nog een aantal op knappen. Eten wil hij nu niet. .

Geplaatst

Oh chantal wat balen! Hopelijk is hij morgen wat opgeknapt om lekker jarig te zijn! En wauw al 2 kiezen! Dat kan natuurlijk heel goed dat hij dat laat van heeft

Geplaatst

Chantal, gefeliciteerd met jullie mannetje.

Hopelijk voelt hij zich vandaag iets beter. Gaan jullie het dit weekend vieren?

Shanna en jessi wat leuk dat jullie samen op pad zijn geweest!

Jessi, mijn buik zag er vorig jaar ook niet zo mooi uit als die taart! Haha dat mocht ik willen!

Sas, knap dat jullie het voor je kunnen houden. Dat ben ik bij de volgende (wanneer dan ook) ook van plan

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5313[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5314[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5315[/ATTACH]

Meiden dank jullie wel voor de felicitatie wij vieren het in 2x vandaag komen er maar een paar mensen en zondag vieren we het nog een keertje over.

helaas is hij nog steeds niet goed te pas heeft de hele nacht gehuild van pijn en weet ook waarom zijn andere 2 kiezen zijn er nu ook bijna door dus hij heeft in 4 dagen tijd tand 8 en 4 kiezen gekregen.

Zo ga hem maar is uit zijn bedje halen en kijken wat hij van de slinger vind!

Geplaatst

Chantal hiep hiep hoera voor je jochie!

Hoop dat ondanks die kiezen jullie maar toch kunnen genieten!

Wat krijgt hij van jullie?

gr shanna

Geplaatst
Chantal hiep hiep hoera voor je jochie!

Hoop dat ondanks die kiezen jullie maar toch kunnen genieten!

Wat krijgt hij van jullie?

gr shanna

Hij heeft van ons de brandweerkazerne van duplo.

Geplaatst

He meiden,

een nieuwe dag, dus nieuwe kansen voor mij om een bericht te plaatsen. Zal hem sneller posten en dan bewerken, want om nu voor de derde keer een lang verhaal te typen die niet gepost wordt... Dat mag niet gebeuren!

wat super Sas dat je met de echos mag starten. Wel spannend weer!

en chantal, gefeliciteerd en wat een mondje vol al bij jouw mannetje!

Heb lekker met jullie mee gelezen en als jullie het goed vinden, blijf ik meelezen. Als jullie het liever niet hebben is dat ook goed! Ben natuurlijk heeeel lang niet op dit forum geweest.

wil jullie in elk geval bedanken voor de reacties over de bi. Viel wel tegen dat de kans op herhaling zo groot is. Had ik niet verwacht eigenlijk. Was mij ook nooit verteld. Heb wel een drama bevalling gehad. Dat speelt denk ik ook nog mee. Maar inderdaad wat als je weer niet kunt lopen. Geen idee hoe ik dat dan moet regelen. Hoe hebben de meiden dit gedaan die voor de tweede keer bi kregen? En hoe schuldig voelden jullie je richting je werkgever door na zwangerschap weer in de ziektewet terecht te komen?

aan de andere kant mag een jaar lichamelijke zwakte niet het levensgeluk van een hopelijk tweede kindje in de weg staan. Wat zou je kunnen doen om de kans op bi te verkleinen? En wat hebben jullie gedaan?

daarnaast ben ik ook wel benieuwd welke mamas er nog werken en hoeveel uur.

en ik ben ook wel benieuwd of er nog meer kindjes in augustus geboren zijn. Ik was 27-7-2012 uitgerekend, maar de kleine besloot nog lekker 10 dagen in mama te blijven :-)

oja, wat betreft het tijdstip van mijn berichtje... Ik ben op vakantie in Curacao! Hier is t 6 uur vroeger haha. En gisteren ben ik verschrikkelijk verbrand. Ben echt een kreeft nu auw auw auw!

Geplaatst

Wolfje antw op jouw vraag: Ik heb thuiszorg gekregen via de gemeente..De stappen die daar aan vooraf gingen, waren klachten neerleggen bij de gynaecoloog vervolgens doorverwezen naar maatschappelijk werk binnen het ziekenhuis en vervolgens een doorverwijzing naar de gemeente.

De laatste maanden heeft mijn man halve dagen gewerkt met toestemming van zijn werkgever (zorgverlof).

Misschien dat je er wat aan hebt.

gr Shanna

Geplaatst

hoi wolfje,

over bi kan ik je niets vertellen, bij de eerste zwangerschap geen last van gehad, en bij de 2e zwangerschap heel licht, waardoor ik met af en toe rustig aan doen het eigenlijk wel redde.

De oudste was toen ruim 2,5 jaar, dus kon lopen (al is ze liever lui dan moe, dus wordt graag getild, maar toen niet door mij)

Maar dat soort dingen zijn bij een 2e kindje wel moeilijker, maar dat vond ik eigenlijk voor de hele zwangerschap wel gelden.

Nu was mijn zwangerschap in vergelijking met de 1e echt zwaarder, aangezien dit er 2 waren, maar het feit dat je thuis ook minder rust kan pakken brak me zeker op het eind wel op.

Daarom is zij ook gewoon naar kdv blijven gaan ook al was ik thuis, dan had ik die dagen in ieder geval wat rust.

Ik was nog na jou uitgerekend (29-7) maar ze zijn 8-7 geboren, en als ze zich die dag niet spontaan gemeld hadden, zou ik 9-7 ingeleid zijn.

Nu dat we bijna 1 jaar verder zijn, denk ik vaker terug aan de bevalling, en vind het nog steeds een bizarre bevalling...

En je wilde weten over het werk, ik ben na de geboorte van de oudste 24 uur gaan werken, en dat doe ik nu nog steeds.

Vandaag had E.lin haar eerste schooldag. Nu moeten jullie weten dat ze heel verlegen is en moeilijk kan wennen aan nieuwe situaties, maar het is heel goed gegaan. Wel beetje bedroefd met afscheid nemen, maar niet gehuild. En ik woon tegenover de school, dus toen ze buiten speelden kon ik lekker even meespieken en ze was heerlijk aan het spelen. Wat een opluchting, ik maakte me er best een beetje druk om. Nu mag ze over 6 weken weer, en dan voor het ecchie haha.

Chantal, leuke dag gehad?

Sandra, J is goed bezig geweest met de afwas zag ik?

Ik reageer van de week nog even op iedereen die ik nu vergeet!

groetjes!

Geplaatst

Chantal gefeliciteerd met de kleine man. De arme schat al kiezen ... Au au.

Hier ook n ziek meisje . 39.6 koorts . Zo zielig ze is zo warm . Hoop dat de paracetemol zijn werk gaat doen en ze zo in slaapt valt.

Reageer van de week weer ff uitgebreid, dikke kus x

Geplaatst

Dat klinkt als een heftige periode die je gehad, Shanna. Jeetje. Jij hebt het dan ook wel gruwelijk zwaar gehad. Zou je qua behandelingen ivf of tijdens de zwangerschap dingen liever anders gedaan hebben? Pfff ik vind t heftig!! Wel lief van je man!!

emvelin, gelukkig dat het jou voor t ergste bespaard is gebleven. Maar sowieso heftig dus! Het is niet niks om zwanger te zijn en een kleine rond te hebben lopen als ik jou zo hoor. En een bizarre bevalling gehad dus. Ook echt wat eerder. Wel alles goed gegaan?

Vwb werk, ga ik straks 27 u werken. Sommige vinden het veel. Maar wij werken 9 u, dus 3 dagen naar opvang. Ik vind dat niet te gek. Jullie?

En spannend hoor, je meisje naar school! Fijn dat t goed gegaan is!!

Eer, beterschap voor je meisje!

Geplaatst

Wolfje ook ik had al een dochtertje lopen van iets meer als een jaar wij hadden heel veel hulp onze oppas was hier elke dag behalve als we de zaak dicht hadden dan was mijn man er voor haar en het huishouden koken en strijken deed mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder.

Vdus de uren dat ik goed kon was ik bij mijn dochter. Heb me heel schuldig gevoeld tegenover onze dochter en natuurlijk tegenover de fam.

Ko n niet veel en heb veel uren plat gelegen vanaf 23 weken zwangerschap.

Wat betreft werken wij hebben dus . Een eigen zaak en ik werk dus fulltime en nog wel meer dus ik zeg 27 uur is heel goed te doen.

Geplaatst

wolfje goed geregeld toch 3 dagen naar de opvang ik vind het mee vallen. wat heerlijk dat je op curacao bent! geniet er maar van!

@emvelin fijn dat het goed gegaan is! fijn dat je der ook lekker hebt zien spelen. geeft je ook weer een gerust gevoel toch

Hier een meisje die alweer een paar dagen s,avonds en s,nachts overstuur is..

haar hoektanden komen door. Ik denk dat ze daar best last van heeft!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden