Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ohnee goedoe, ik heb vanmorgen net voor jou gepost en jou berichtje lees ik nu net pas, getver bah stom zeg :-(

wel fijn dat jullie meteen doorkunnen, dat geeft wel een goed gevoel denk ik en dan hoef je er niet teveel bij stil te staan toch? en idd met kerst lekker wijn drinken en een sigaretje roken, dat heb je zeker wel verdiend. *knuffel*

bikergirl, bikerman is lief...fantastich toch dat ie een test heeft gehaald voor jullie! en heb je al besloten wanneer je gaat testen? vannacht, morgenochtend of morgenavond? ik zou niet meer kunnen wachten volgens mij.

wij mogen natuurlijk volgende week vrijdag de bloedtest via t ziekenhuis doen. maar mn zusje, die in turkije woont en hier nu op bezoek is, gaat donderdagmiddag weer weg. dus ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dan we dan volgende week donderdag zelf een test gaan doen...zou zo leuk zijn als ze er nog is en we hebben goed nieuws...

ik krijg trouwens last van pukkeltjes, heb jij toch ook bikergirl? heb ik normaal gesproken nooit last van. maar voel mn buik ook af en toe met van die menstruatiekrampen...maar goed zegt niks, want kan van de bolletjes komen toch tralalala probeer me maar vast te houden dat we nu gewoon nog niks positiefs of negatiefs kunnen zeggen.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3139[/ATTACH]

Ik ben ZWANGER!!!

Kan het nog steeds niet geloven, maar ik ben zwanger! Ik krijg de test niet duidelijker op de foto, maar ik ben zooooo blij!

Gisteravond was ik heel zenuwachtig, mijn hart ging de hele tijd tekeer als een gek. Mijn man vroeg nog of we de test eerder moesten doen, maar hij las in de bijsluiter dat dit het beste met ochtendurine kon. Gisteravond geen capsule meer ingebracht, had ik me ook al voorgenomen. Vanmorgen stroomde er nog wat van dat spul langs m'n benen, maar goed.

Heel slecht geslapen, ongeveer om het uur wakker... Om half 5 was ik redelijk wakker en vernam ik dat m'n man ook lag te draaien en zuchten. En ik moest naar de wc. Dan ook maar de test doen. Als het niet zo was, konden we ook nog een uurtje samen uithuilen... Test gedaan, en dan moet je 3 minuten wachten. Maar na een minuutje verscheen 'zwanger' al. Mijn man had de test, ik was afleiding aan het zoeken door m'n potje urine door de wc te spoelen, en toen zei hij dat ik zwanger was. En natuurlijk hebben we gehuild van geluk... Ik kan het nog steeds niet geloven.

Pffff, we zijn zwanger.

Sorry voor de meiden waar het niet gelukt is, ik hoop dat jullie volgende poging ook raak is.

En seef (en eventuele ander wachtende meiden), Zet 'm op! Ik duim voor jullie!

Seef; klopt, ik heb ook last van pukkeltjes, ik heb altijd wat last van pukkeltjes als ik ongesteld moet worden, maar nu veel meer. En menstruatiepijn ook, terwijl ik dat bij een menstruatie pas kreeg nadat ik bloed verloor.

Ik weet, ik zit nog in de kritieke fase, en moet weer met beide beentjes op de grond, maar vandaag zweef ik even.

Geplaatst

ahhh bikergirl, ik wist het: van harte gefeliciteerd! joehoe:aaaflowersmiley:

blijven jullie maar even zweven vandaag, dit is zo'n bijzonder moment

goedoe, hoe is het met jou? gaat t een beetje?

onze eerste wachtweek zit erop...

Geplaatst

Tjee, NCM, wat lief dat jij ook nog even komt posten. Hoe gaat het met jou? Ik zag op het wachtbankje dat jij jezelf had afgemeld, wat ik me ook heel goed kon voorstellen en wat ik dan ook had gedaan. Maakt het extra lief dat je nog een berichtje plaatst.

Ook goedoe, nadat je ongi bent geworden nog van die lieve berichtjes plaatsen, super!

Bedankt voor jullie lieve felicitaties meiden!

Geplaatst
Tjee, NCM, wat lief dat jij ook nog even komt posten. Hoe gaat het met jou? Ik zag op het wachtbankje dat jij jezelf had afgemeld, wat ik me ook heel goed kon voorstellen en wat ik dan ook had gedaan. Maakt het extra lief dat je nog een berichtje plaatst.

Ook goedoe, nadat je ongi bent geworden nog van die lieve berichtjes plaatsen, super!

Bedankt voor jullie lieve felicitaties meiden!

In goede en slechte tijden meiden!

Ik mag vanaf 03.01 mijn LH gaan testen en als die positief is wordt de cryo teruggeplaatst

Geplaatst

Woohoo! Bikergirl, gefeliciteerd. En gewoon verder zweven hoor. Gewoon blij zijn, voetjes weer op de vloer kan altijd weer (over een jaartje ofzo :-)

En Goedoe: K#T zeg.

Altijd gek dat hier op het forum verdriet en blijdschap zo dicht bij elkaar liggen.

Ik ben verbaasd dat je direct door mag. Bij mijn zkh (en volgens mij bij bijna alle zkh-en) moet je een maand niets doen. Dus de volgende maand mag ik een Cryo-TP doen. Ik verwacht mijn menstruatie ergens in de eerste week van januari.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@ goedoe; ik heb ook al een gehoord dat er meestal een maandje tussen zit om een cryotje terug te plaatsen. Maar ergens is het natuurlijk wel heel fijn dat je direct door mag. Tenslotte ben je al een hele tijd bezig. Wij allemaal trouwens, want anders zaten we niet in het IVF / Icsi traject...

@ okaasan; bedankt meis! Jij mag dus in je cyclus van januari beginnen? Spannend! Ik weet niet precies hoe dat in z'n werk gaat, maar dan ga je je eisprong testen en zodra je positief test krijg je de TP van je cryotje?

@ Seef; hoe gaat ie bij jou? Ben je al aan het aftellen? Je zit in je 2e week, spannend! Voel je al iets anders dan anders?

Ondanks alles wens ik jullie toch even fijne kerstdagen dames! Wij zijn beide kerstdagen bij familie dus ik krabbel na de kerst lekker verder in dit leuke kleine groepje

Dikke knuffel!

Geplaatst

Nee, bij mijn zkh moet je komen voor FM. Dan wordt je natuurlijke eigroei in de gaten gehouden en op het moment dat je follikel 16 of 18 mm is (haha, even vergeten), moet je bloed laten prikken. Afhankelijk van die uitslagen moet ik wel of geen pregnyl spuiten en dan is 5 dagen later de TP (mist emmie goed ontdooit).

Geplaatst

Goeden(kerst)avond dames,

tsja ik weet het allemaal niet meer hoor. Ik was allang blij dat ze zei dat ik meteen door kon gaan en dat alle ziekenhuizen in protocol verschillen.

Ik heb ook al de ovulatietesten van Ovulady in huis. Heeft hubbie donderdag meteen opgehaald. vanaf 3-1 testen en bij positieve test cryo ontdooien en als het goed is TP.....

Nou eerst die kerstdagen doorkomen en heb er helemaal geen zin in (had ik al heel het jaar niet maar das weer een ander verhaal hahahaha)

Ben nu de stoofpeertjes aan het maken maar heb geen kaneel in huis *zucht* Heb er maar perenrood ingegooid.

Nou dames fijne dagen en BG geniet van je wondertje!

Okaasan volgende ronde is voor ons ;)

xxx

Geplaatst

hallo meiden,

fijn dat jullie allemaal gewoon nog even komen kijken hier en idd goedoe: in goede en slechte tijden

ik wens jullie ondanks alles, positief of negatief, hele fijne kerstdagen met iedereen van wie jullie houden want dat is wat telt...

ik voel me niet zo, na een paar dagen niks te hebben gevoeld, nu eigenlijk al de hele dag last van mn buik in de zin van menstruatiepijngevoel. ik weet, het kan van die stomme rotbolletjes komen, ik hoop het zo...maar ik weet t niet, mn gevoel is er niet gerust op...zit nu op wachtdag 8 en ik heb begrepen dat als t niet ingenesteld is, je vanaf dag 8 ongesteld kan worden :-( pfff

hier op zich wel een leuke kerstavond gehad, met traditioneel hongaars eten (wat opa vroeger maakte) en mn pap en mam en zusje. vriendlief moest werken...hij belde rond 21u dat ie klaar was en hebben samen nog een stukje all you need is love gekeken haha zoetsappig altijd, maar vind t ook wel weer mooi. en we hebben elkaars kerstcadeautje gegeven, allebei een mooi horloge waar we erg blij mee zijn. morgen eerst naar mn schoonouders, waar we lunchen en cadeautjes doen en 's avonds bij mijn ouders eten want vriendlief moet 2e kerstdag helaas werken...

X

Geplaatst

@Seef hoe voel je je vandaag?

Ik bid elke avond voor je dat die rode duivel wegblijft!

@Okaasan vind het ook fijn dat ook jij hier nog steeds meeschrijft! *knuf*

@Marjoleine hoe gaat het met jou?

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1e kerst zit er op!

*doet de wave*

Dames geniet van alle lekkernijen en positieve energie die ik met deze post meestuur!

xxx

Geplaatst

@goedoe: gelukkig gaan dit soort dagen al snel voorbij, nu ik dit schrijf is de halve dag voorbij, dus nog maar een half dagje te gaan met schoonouders. wel fijn voor vriend/man dat je toch meegaat, voor de liefde doe je idd alles!

@bikergirl: gaat nog steeds alles goed?

@okaasan: genieten jullie van jullie weekje weg?

@ncm: hoe gaat het met jullie?

hier gisteren en tot nu toe vandaag geen last van mn buik. vandaag wachtdag 10...het vervelende alleen is dat met dit soort dagen mn suikerspiegel altijd van slag is en dat uit zich nu in (veel) te hoge bloedsuikers...zucht...en als er iets niet goed is tijdens een (eventuele) zwangerschap dan zijn het te hoge bloedsuikers. zit dus elke keer te meten en bij te spuiten en dan is het of nog steeds te hoog of weer te laag waardoor ik ga eten, waardoor t weer te hoog is...pfff moet snel weer in mn normale ritme komen. daarbij lijken mn borsten ook minder gevoelig, dus ik probeer er er vanuit te gaan dat ik gewoon ongesteld ga worden in de komende dagen :-(

heb in principe morgen ook nog vrij, maar twijfel want ben zo bang dat ik ongesteld wordt in de komende dagen en dan ga ik zeker niet werken. voor vrijdag staat ook nog een vrije dag gepland, want als we het halen is dat de dag van bloedprikken en de uitslag...

Geplaatst

Heej Seef,

komop je kan het die laatste loodjes, dit is volgens mij het zwaarste, 1e week ging rap.

Neem je tijd voor het werk! Ik moet morgen weer en zit dan alleen, krijg er nu al de kriebels van maar ja geeft wel afleiding!

Ben nu al niet meer og...meestal ben ik het een dikke week. Nu maar ff afw8 tot volgende week.

Etentje bij schoonouders is reuze meegevallen, kwestie is niet uitgesproken maar we kunnen in ieder geval weer door 1 deur, ook wel zo prettig voor mannetje ja!

Dames ik ga naar bed morgen vroeg op maar ik hou het hier in de gaten!

xxx

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

Hoe gaat het met jullie? Kerstdagen goed door gekomen? Hier gaat het nog steed goed, ik voel nog steeds weinig, maar heb wel enkele symptomen, gevoelige borsten, vooral tepels, hele sterke geur, ik ruik echt alles (helaas soms, hihihi) en vind sommige dingen ok ineens niet lekker. Niet misselijk ofzo... Gelukkig.

Genoeg over mij, hoe gaat het bij jou Seef? Wachtdag 11 bijna om toch? Nog pukkeltjes? En pijnlijke borsten? En verder? Toevallig al duizelig geweest? Wat bruinverlies gehad? Succes met wachten meis, en laat je niet gek maken!

En de andere dames een beetje kunnen genieten? Lekker een wijntje kunnen drinken? Met de jaarwisseling een bubbeltje?

Ik denk aan jullie dames! XXX

Geplaatst

hai meiden,

zo iedereen is de kerstdagen weer doorgekomen volgens mij. fijn om te horen dat t goed gaat met jullie!

hier druk gehad, gisteren nog de hele dag visite die 2 kleintjes hebben, dus was helemaal stuk gisterenavond...

mag nu 2 daagjes werken en dus een beetje bijkomen... :-)

nou hier is wachtdag 12 aangebroken...sinds zaterdag niet meer zo'n pijn in mn buik gehad. af en toe denk ik: voel ik nou wat en dan is het alweer weg. mn pijnlijke borsten zijn terug, maar verder eigenlijk geen symptomen verder, ook geen pukkeltjes enzo.

pff jeetje over 2 dagen bloedprikken. vind het zo spannend worden nu...kan er gewoon niks van zeggen. 50-50 is het nu: zwanger of niet...

Geplaatst

Ja meis, spannend hoor! Ik moet steeds aan je denken. heb je een tijd door gekregen of kun je je gewoon tussen een bepaalde tijd melden? Pffff... Als ik er aan denk wordt ik zenuwachtig. Ik duim voor je hoor! En ik hou 't forum in de gaten. Veel succes met de laatste loodjes meis!

Liefs

Geplaatst

hai meiden, wachtdag 13 is aangebroken...

en ik ga het niet meer voor me houden. vriendlief wilde gisteren een test halen. ik had mn twijfels, maar omdat mn zusje vandaag weer naar turkije vertrekt (daar woont ze) vond ie toch dat we moesten testen. gewoon gisterenmiddag na mn werk, had de hele middag water en thee gedronken dus dacht: dat wordt zoiezo niks...maar binnen 1 minuut gaf de test al aan: zwanger en na 3 minuten: 1-2 (weken)

pfff ik kan het eigenlijk niet geloven, wil zoiezo de bloedtest morgen afwachten, want weet uit ervaring hier (arme okaasan) dan het ook na een positieve test nog mis kan gaan. mn borsten zijn sinds gisterenochtend supergevoelig en nu ik dit schrijf voel ik mn buik ook...

ik weet niet zo goed wat ik moet denken en zeggen en moet geloven. ik ben best bang voor alles. en ik baal van mn suiker dat ie elke keer te hoog is. heb gisteren uitgevonden dat het waarschijnlijk door die stomme utrogestan pillen komt. gelukkig ben ik daar bijna klaar mee. het kan zoiezo niet van de pregnyl komen (de positieve test) want ik heb maar 1x 5000e gespoten en dat zou binnen een week uit lijf moeten zijn en ik heb tm op 11 dec gespoten!

dus ja jeetje, ik ben ben gematigd enthousiast en hou het verder voor me. onze ouders weten het, mn zusje, zijn zusje en 1 vriendinnetje. vriendlief zou het t liefst meteen wereldkundig maken (lees facebook) maar het is nog zo pril en onzeker allemaal, dus dat mag niet van mij...

zou het echt zo zijn?

Geplaatst

WAUW!!! super! Van harte meis! Wat een heerlijk nieuws. Tuurlijk wil je de bloedtest afwachten, logisch. Maar zo te lezen heb je een super positieve test is handen, en dat is geweldig! Wat er ook gebeurd, dit neemt niemand je meer af. Probeer ook een beetje te genieten meis. Ik ben ook nog steeds bang en onzeker dat het mis gaat, dat gaat voorlopig niet over. Laat je even weten hoe de bloedtest afloopt? En geniet meis! Je bent zwanger! Top! Liefs.

Geplaatst

dank jullie wel!

@sunsetether: jij moet nog een weekje wachten tot je kan testen, trek je het nog een beetje?

@bikergirl: hoe gaat het met jou? al een beetje gewend aan het idee? wanneer mogen jullie voor een eerste echo? en wat ik me afvroeg: ik las dat heel veel meiden gewoon doorgaan met die rotpillen. moet jij dat ook of heb je op de testdag de laaste gebruikt? ik heb de utrogestan maar tot zaterdag, dan zijn ze allemaal op...ga t morgen nog wel even vragen als ik gebeld wordt door het ziekenhuis...

hopelijk is de bloedtest net zo positief als onze eigen test *keep my fingers crossed*

Geplaatst

Ik kan nu af gaan tellen, dat scheelt, heb m'n moeilijke momenten hoor!

Ik moet de Utrogestan ook door gebruiken tot zoveel weken, Estradiol en Prednison ook (weet niet precies, dacht 12 en 20 weken?)

Geplaatst

Wow seef, jij ook zwanger, gefeliciteerd. En niet zenuwachtig maken, omdat het bij mij misging. De eerste stap is er en bij mij ging het al mis, dus bij jou zeker niet (dat hoeft nl. niet meer voor de statistieken). Gewoon genieten! Wat fijn dat je vriend zo enthousiast is, maar het van de daken schreeuwen kan ik me voorstellen dat je dat nog niet wilt.

Ik heb hier ook weer wat idioots. Ik bleef me maar naar en misselijk voelen. Toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar eerst vanochtend nog even een zwangerschapstest gedaan om zeker te weten dat de hele zwangerschap verdwenen was, dat had ik nl. niet meer gedaan. Tot mijn stomme verbazing bleek de test superpositief en moest ik na overleg direct naar het zkh komen. Daar bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Vandaar dat ik wel ongesteld werd, het zat nl. niet in de baarmoeder. Nu afwachten en zaterdag weer bloedprikken.

De ellende is hier dus even compleet. Althans dat hoop ik, want het kan altijd erger, maar daar gaan we maar even niet van uit. Bij buikpijn moet ik direct naar het zkh, maar ik hoop dat mijn lichaam de boel zelf al aan het opruimen is.

Ik zal jullie hier niet lastig blijven vallen met mijn horrorverhalen, dat lijkt me nl. niet zo fijn als je zelf zwanger bent. Maar als je wilt weten hoe het met me gaat, moet je maar even in het UMCUtrecht topic lezen en/of schrijven.

Het ga jullie allemaal goed, en ik vind het wel een goed resultaat, om met zo'n klein lijstje toch nog zoveel zwangeren te hebben. HElaas geen 100% score, maar dat was ook wel heel optimistisch van me om dat te schrijven een tijdje terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden