Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zal rond 21 maart weer beginnen, dan pas wordt ik ong. Nu eerst 13 maart een gesprek en echo. Ik heb een aantal vragen die ik met ze wil doornemen. En we zullen een beslissing moeten nemen over de tp, ik denk eraan om er toch 2 te doen (als ze uberhaupt bevrucht gaan raken natuurlijk maar daar ga ik maar vanuit) Ik wil nl weten hoe de kwaliteit is, daarover heb ik de 1e en 2e poging niets over gehoord.

Daarnaast wil ik vragen om een hogere dosis medicijnen, tenzij dit afgeraden wordt.

Ik ga gewoon door met sporten, dit is trouwens juist goed heb ik gelezen. Ik ben sinds kort weer begonnen, voorheen ging ik 3 x in de week maar daar is al een lange tijd niets meer van terecht gekomen.

@Seef je hoeft je niet schuldig te voelen hoor :) Je wilt natuurlijk ook zeker zijn dat alles helemaal goed is en met de kwaaltjes erbij, hopelijk voel je je snel weer wat beter. Veel plezier in iedergeval in Vaals.

@Chantay succes x fijn dat je mannetje weer werk heeft, dan valt er alweer een last van je schouders.

@NCM, ik denk dat iedereen die deze behandeling moet ondergaan er al heel bewust mee bezig is, daar ontkomen we niet aan, van begin tot eind. Je kan jezelf niet de schuld geven of je er te weinig of juist teveel mee bezig bent hoor

Ook ik was er de 1e x bijna voor mijn gevoel...ik probeer het positief te zien door te denken dat we zo dichtbij zijn geweest, dan moet het een andere keer zeker slagen.

@Okaasan, succes vandaag x

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Lavendel: Dat komt al weer dichtbij zeg. Nog een paar weekjes en volgende week al weer een echo.

Denk je eraan dat de Pregnyl niet (goed) leverbaar is, dus dat je op tijd je meds haalt bij de apotheek? Of een alternatief vraagt aan de arts.

Je klinkt in elk geval lekker positief (maar die lente is vandaag wel een beetje verdwenen, het komt hier in bakken uit de lucht). Morgen weer zon hoop ik!

@Bikergirl, ik moet nu nog iets harder lachen om je bikini-avontuur :-)

@Seef: Moeilijk zo'n beslissing over vwp. Je uitslagen van de combi-test waren mooi toch? Veel succes met een keuze maken. Tot welke week kan je een vwp laten doen?

En waarom zou je niet mogen zeggen dat je niet op een roze wolk zit? Ik vind het helemaal niet gek dat je dat niet zit. Alles wat je hebt moeten doen om deze zwangerschap te stand te laten komen, dat ben je niet in een weekje vergeten. Beleef je zwangerschap zoals jij dat wilt en zoals het loopt, mensen kunnen je geen roze wolk opdringen. Maar probeer wel een heel klein beetje te genieten, want volgens mij is je zwangerschap voorbij voordat je er erg in hebt.

Ik ben ook een beetje bang, althans er roept zo'n stemmetje achter in mijn hoofd, dat het heel erg tegen gaat vallen. Dat zo'n kleintje helemaal niet zo leuk is als waar ik op hoop. Maar ik denk dat dat ook een klein beetje zelf bescherming is, voor het geval het nooit zal lukken. En gelukkig heb ik al van een paar ICSI-mama's gehoord dat ze daar ook bang voor waren, maar dat het zeker goed komt als je kleintje eenmaal geboren is. Dus die roze wolk van jou die komt nog wel, is het niet vandaag, dan is het wel morgen. En zelfs als hij niet komt, is dat ook helemaal goed!

Meid, schaam je niet voor je gevoelens, want die zijn er nu eenmaal zoals ze er zijn. Ik ben blij dat we hier open en eerlijk naar elkaar ons hart kunnen luchten.

@Chantay: gefeliciteerd met de nieuwe, oude baan van je man. Een heel welkom positief puntje in deze donkere tijden voor jullie. Mooi zo!

@NCM: gek he, dat alles doorgaat. Ook maar goed ook, want daardoor lijkt opnieuw beginnen ook minder zwaar dan dat het lijkt vlak na een mislukking.

Nou zeg, jij hebt net als Seef ook een peptalkje nodig. Tuurlijk is het onzin wat je denkt, tuurlijk word je wel zwanger ook al ben je niet heftig met de hele procedure bezig. Ik vind spuiten en naar het zkh al meer dan genoeg bezig zijn met het traject. Ik wou dat ik kon zijn als jij, want ik ga er helemaal in op als ik bezig ben, zelfs bij een cryo waarvoor de inspanningen echt minimaal zijn. Wees blij dat je deze hele MMM 'gewoon' naast je leven kan doen en het niet de je hele dagelijkse gang hevig beïnvloedt. Niets om je schuldig over te voelen. Bovendien ben je al 1000x meer bezig met het zwanger worden dan mensen waarbij het letterlijk in een wip gepiept is. Dus zoals je zelf al schrijft, je moet het gewoon laten komen zoals het komt. Niets mis mee!

En zwangere collega's blijven stom, net zoals (schoon)zussen, buurvrouwen en andere mensen waarvan je vaker dan je lief is tegen hun dikke buik aan moet kijken.

En hier: ongelooflijk maar waar; ik zit nog niet onder de 2. Het was nl. precies 2,0. Na uitvoerig overleg belde de arts mij dat het zo wel goed was. Ik heb er nu ook wel vertrouwen in. Het is dus klaar!

Nu wachten op de eerstvolgende menstruatie en dan nog een echo plannen om te checken.

Ook nog even gevraagd of ik echt pas mag terug komen voor een cryo als ik ongesteld ben geweest na 11 juli, of dat het om en nabij de datum ook wel goed is. Dat was prima. Mocht mijn cyclus in de laatste week van juni starten, dan ga ik dus gewoon bellen. Jee, nog maar 4 maanden. Dat klinkt toch wel heel veel minder dan een half jaar.

Ik geloof dat ik wel een beetje opgelucht ben.

Zo en tot slot een knuffel voor iedereen hier! want volgens mij kan iedereen die wel gebruiken.

Geplaatst

Is dit bekend bij bepaalde mensen hier:

http://www.cgb.nl/dossiers/zwanger_en_werk/ivf_behandeling

Ik las het vandaag via een tweet van Freya.

IVF-behandeling

Het Hof van Justitie van de EU heeft geoordeeld dat sprake is van directe discriminatie als een werkneemster wordt benadeeld vanwege afwezigheid in verband met een IVF-behandeling (HvJ EG 26 februari 2008, C-506/06, JAR 2008, 93 (Mayr/Flöckner)). Doel van een IVF-behandeling is zwangerschap, daarom wordt dit op een zelfde wijze beschermd als zwangerschap. Een werkneemster mag dus niet worden afgewezen, ontslagen of geen contractsverlenging krijgen, omdat zij een IVF-behandeling ondergaat.

Geplaatst

Okaasan dank je voor je berichtje, is idd. goed om te weten...

Verder wil ik graag reageren op jouw gevoelens, is goed om daar zo open over te zijn vind ik, ik ben soms ook heel bang of onzeker dat ik bijv het moederschap niet goed aankan of dat het heel anders ik dan ik had gehoopt. Maar als ik dan zie hoe ik zo ontzettend kan genieten van mijn neefjes dan ben ik de twijfel alweer kwijt. Ik denk dat het meer de onzekerheid is...

En ik wil toch echt super graag een kindje dat mijn lieffie en ik samen gemaakt hebben ...met een beetje medische hulp dan :)

Geplaatst

Ik heb mij jarenlang afgevraagd wanneer ik klaar was om moeder te worden. Ik vond baby's en kleine kinderen heel leuk, als ze lachten en lief waren. Maar als ze huilden of vervelend waren? Nee, dan was ik er nog niet klaar voor. En toen trof ik mijn grote liefde. Die mij al vrij snel vertelde dat hij 3 kinderen had. Wat? 3 kids? Pffff... Is hij wel iets voor mij? Past dat wel? Kan en wil ik dat? Maar mijn liefde overwon dat gevoel. Wil niet zeggen dat het even makkelijk was. Ik vergeet die eerste keer dat ze het weekend bij mij thuis waren nooit meer. 3 kleine kinderen op de ene bank en wij op de andere. Heel vreemd. Zowel voor hun als voor mij. Ik ben in het begin regelmatig een blokje met de hond gaan wandelen om even weg te zijn. En heb best wat traantjes gelaten. Maar manlief heeft mij altijd opgevangen en alle vrijheid gegeven. En de kinderen waren lief en makkelijk, ik leerde al snel dat wat ik ze gaf, kreeg ik ook terug. Na 2 jaar kreeg ik mijn eerste moederdagscadeautje. Heel lief. Iedere leeftijd heeft zijn voor en tegen.

Zo'n 2,5 jaar geleden begon een mama met kinderwagen op straat mij steeds meer op te vallen en ik merkte dat een eigen kindje hebben mij wel heel bijzonder leek. Helemaal als die van mijn man en mij zou zijn, toch anders dan van hem en zijn ex. Maar ik hoop wel dat die van ons net zo lief en makkelijk worden als deze 3 van hem.

Soms ben ik nog steeds bang dat ik onze vrijheid ga missen. Samen op de motor weg, regelmatig naar een concert of de bios, uit eten of op een terrasje mensen kijken... Maar mijn man zegt dan dat wat ik terug krijg voor wat ik moet laten dat meer als waard is.

Het komt vast goed Okaasan en Lavendel! Knuffeltje vanaf hier.

Geplaatst

Ow wat voel ik me "strijdvaardig" vandaag! Ik wil weer starten! De kans aangrijpen en er in ieder geval mee bezig zijn.... wachten is ZÓ niet mijn ding. Ik vind het heel fijn dat we lekker doorkletsen hiero en vind het erg leuk om jullie visies en ervaringen te lezen! Maarja voor nu is het toch nog even wachten...

Geplaatst

@NCM, lekker strijdvaardig, klinkt goed. vasthouden die gedachten !!! We laten ons niet gek maken hoor!!!

@Bikergirl, mooi geschreven jouw verhaal, ik begrijp heel goed wat je aangeeft. Ik ben soms ook wel bang voor het ''vrije leventje'' dat je omruilt voor een gezin maar eerlijk gezegd ben ik wel toe aan meer drukte thuis dan alleen saampjes op de bank, de gekke en onverwachte dingen die je met kinderen beleeft is ook erg leuk. En daarnaast wat jij zegt, je krijgt er ook zoveel voor terug. Ik geniet zo veel van mijn neefjes als ze naar me hollen en zeggen dat ze me gemist hebben! en dan maar te zwijgen over de lieve kusjes die ik krijg van me kleinste neefje..dat is echt een schatje!

Daarnaast geniet je denk ik des te meer als je wel een avondje saampjes hebt als er bijv een oppas is...dat is ook weer leuk!

Geplaatst

meisjes, even snel een berichtje van mij.

bedankt voor alle lieve reacties over dat ik me niet schuldig hoef te voelen over het-niet-op-een-roze-wolk-zitten...

ik herken ook heel veel in wat jullie afgelopen week hebben geschreven, ik kom daar later nog even op terug.

ik wacht nu op vriendlief tot ie klaar is met douchen enzo en dan rijden we richting limburg, zo'n zin in...ff lekker weg met zn 2en. het weer lijkt ook mee te zitten, dus dat ie helemaal mooi. dinsdag komen we weer terug en zal dan weer ff meer schrijven.

hoop dat iedereen een fijn weekend heeft, tot snel weer, liefs xxx

Geplaatst

Morgenochtend eindelijk een gesprek met mijn arts, en echo.

Mijn tweelingbroer heeft gisteren een ongeluk gehad, hij was aan het wielrennen en ik met 35km p.u. gevallen en in een de sloot beland, heeft daar 30 min in ijskoud water gelegen. Gelukkig was er iemand die hem zag liggen en ambulance gebeld, wat blijkt, hij heeft 4 gebroken rugwervels. Ik ben me rot geschrokken. Vandaag uitsluitsel hoe ze precies gaan behandeling, hij mag natuurlijk absoluut niet bewegen. Gelukkig hoeft hij niet geopereert te worden en kan hij alles nog bewegen, maar herstel zal 4 maanden gaan duren. Morgen ga ik langs, zo maar even wat leuks kopen voor me broer. Helaas ligt hij ook ver weg, zh in Hilversum dus niet in de buurt.

Geplaatst

Vandaag de afspraak gehad in het zh. Alles was goed. De dosis medicijnen blijft hetzelfde. Pregnyl is niet op voorraad maar ze verwachten het volgende week. Evaluatie van de 2 pogingen: 1e poging, kwaliteit was matig. 2e ICSI poging waren ze allemaal goed, degene die teruggeplaatst is was 6-delig.

Arts gaf aan dat het wellicht beter is om toch 2 tp te doen.

Ik werd wel weer emotioneel, ff thuis gehuild, dat luchtte op. En toen maar weer naar me werk geraced...vanavond naar me broertje in zh in Hilversum die vandaag zijn gipscorset krijgt. Ik heb van alles wat meegenomen voor hem om hem een beetje op te vrolijken.

Geplaatst

Pfff Lavendel, schrikken meis! Dan heeft jouw broer idd een behoorlijke smakker gemaakt! En ook nog een half uur in het koude water gelegen. Gelukkig heeft iemand 'm daar gevonden en had die ook een telefoon bij zich! Sterkte met je broer!

Waarom werd je emotioneel? Kwam dat door de toestand met je broer wat even teveel werd of had dat een andere reden?

En willen jullie 2 terug laten plaatsen? Uiteraard is dat jullie keus. Wij hebben dat ook op advies van het ZH gedaan, en ik ben er wel heel blij mee dat we dat gedaan hebben. Binnenkort mag je weer beginnen dus. Spannend.

Hoe gaat het met de andere meisjes hier? Okaasan? Chantay?

NCM, een heerlijke positieve insteek had je een paar dagen geleden. Vasthouden meis... You go girl!

Seef, Vandaag terug van jullie weekende weg samen, hopelijk hebben jullie het heerlijk gehad samen. Laat je ons weten hoe het was?

Liefs, mij

Geplaatst

Bikergirl: Ik werd emotioneel omdat alles weer van voor af aan gaat beginnen, weer het hele circus aangezien ik de hele behandeling nu voor de 3e keer moet ondergaan. Ik blijf wel positief maar soms is het toch erg moeilijk. Ik gooi het er maar zoveel mogelijk gelijk uit, als ik moet huilen dan huil ik ook want opkroppen is ook niet goed. Ik was wel blij dat er nu wat meer tijd voor me was vrijgemaakt, schema weer doorlopen en de afgelopen 2x besproken. dat gaf me wel een goed gevoel.

Ja we gaan er waarschijnlijk voor om er 2 te laten terugplaatsen, maar dat willen we nog ff saampjes beslissen. Ik ben al een tweeling dus zit in me genen:) wie weet krijgen we straks een zesling:) Oeps! We moeten er ff goed over nadenken. Ergens halverwege volgende week verwacht ik me ong.

Was idd schrikken van me tweelingbroer, maar hij is nu in goede handen. Ik ga zo richting Hilversum samen met mijn oudere broer.

Meiden, hoe is het met iedereen?

Geplaatst

Hai allemaal!

@ Lavendel: ik begrijp hoe je je voelt... Ik ben ook zo angstig dat het gewoon niet (nooit?) gaat lukken... En ik moet er ook niet te lang bij stilstaan dat ik toch echt het hele circus nóg een keer doorga. Gewoon focussen op hoe blij we gaan zijn als we eindelijk die positieve testen mogen vasthouden en dat we eindelijk het proces in mogen gaan waar we zo op hopen: echt zwanger zijn en echt een kindje krijgen. Daarmee houd ik me staande. Mijn vader is ook deel van een tweeling en ik zou ook een verhoogde kans hebben maar de vorige keer en de komende keer gaan we voor het terugplaatsen van 2. Heel veel sterkte met je broer trouwens! Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop dat hij snel herstelt.

Tja verder hier alles rustig. Er speelt van alles door mijn hoofd (moet ik al info gaan zoeken over bijvoorbeeld Gent ofzo stel dat het weer niet lukt? Ik ben dr eigenlijk al voor aan het sparen maar eerst vol enthousiasme ronde 3 in) en verder ben ik alle vragen die ik heb aan het opschrijven voor volgende week donderdag wanneer we naar het ziekenhuis gaan voor de evaluatie.

Ik ben benieuwd naar Okaasan en Chantay!

Liefs NCM

Geplaatst

@NCM inderdaad verstandig om alvast te kijken waar en hoe of wat als de 3e wellicht niet zou lukken.

Ik heb gelukkig me spaarreking die we hiervoor kunnen gebruiken maar door de crisis, werkloosheid van me vriend (heeft nu wel weer werk) en zijn (nog niet behaalde) rijbewijs is deze al aardig geslonken... maar goed ik ga alvast e.a. aanvullen met de belastinggeld wat ik nog terugkrijg:)

Gisteren in zh geweest voor me broer, heeft nog geen gips gekregen, veel pijn mede door zijn nierstenen die door liggen ook weer zijn opgetreden. Hopelijk wordt hij vandaag in het gips gehesen! Morgenavond ga ik weer gelijk uit me werk.

Geplaatst

hallo meiden, was ik eindelijk weer :-)

we hebben een heerlijk weekend gehad, superdeluxe hotel (echt een aanrader hotel kasteel bloemendal in vaals, limburg). redelijk weer gehad, 3landenpunt geweest, valkenburg, dagje maastricht zowaar met een klein zonnetje en lekker genoten van elkaar. maar dan ben je weer thuis en gaat al snel het gewone leven weer door. woensdag is mn oudste kat (die bij mn ouders woonde) overleden, hij was bijna 17, maar zn lijfje wilde niet meer, dus we hebben hem in moeten laten slapen. gisterenavond is mn zusje thuis gekomen (die woont en werkt al jaren in bodrum, turkije) en ze blijf ongeveer 2,5 week. en verder gewoon weer werken zucht. kan sinds afgelopen weekend mn gewone spijkerbroeken niet meer dicht, dus heb nu maar een elastiekje om mn knoop heen gedaan, al 1 positiebroek gekocht en ik hoop dat er bij de bestelling van de wehkamp nog iets tussen zit. nu ik een buikje begin te krijgen wordt het allemaal wat echter. over een week of 2 willen we een pretecho laten doen, dan kunnen mn schoonouders ook mee en mn zusje en moeder (mn vader zit nu in turkije en die zien we van de zomer pas weer). als t goed is kunnen ze dan ook zien wat het gaat worden, dus dat is wel heel spannend.

ik ben er nog steeds niet uit of ik nou wel of niet een vruchtwaterpunctie wil laten doen...zucht wat zijn sommige beslissingen toch ook lastig!

hoe is het met jullie meisjes?

@lavendel: wat een vreselijk nieuws van je broer, gaat het al iets beter? en jij, bijna ongesteld worden toch en dan beginnen...spannend!

@ncm: hebben jullie eerst volgende week de evaluatie? en dan beslissen wanneer jullie met poging 3 gaan beginnen?

@okaassan: hoe was je bloed, je zou afgelopen woensdag toch voor de zekerheid nog 1x gaan prikken of heb ik t mis?

@bikergirl: hoe is het meis? en je 2 kleintjes?

@chantay: ??? het is stil, we denken wel aan je hoor!

nou gelukkig weer bijna weekend, jammer dat het weer weer slechter wordt, nou ja...evengoed een fijn weekend meiden

liefs

Geplaatst

Het gaat al stukken beter met mijn broer! Hij heeft nu gips en al gestaan!! Hij gaat wel naar een revalidatie centrum want hij mag 6 weken maar max 20 min lopen/zitten. Verder in bed liggen.

Gelukkig maar, ben nu wel weer gerust.

Wel weer ff 600 euro lichter door een defect aan me auto. zucht, daar gaat weer een deel van de spaarrekening :(

Maar goed, de lentekriebels zijn er nog steeds!!! hihi.

Geplaatst

Hoi lady's...@ Lavendel: Oh, balen van je auto meis! Auto's zijn echt slechte investeringen waar je nooit rijk van wordt... Helaas kunnen we niet zonder, ze zijn zoooo handig! Fijn dat je broer weer op de goede weg is, beterschap gewenst. En heerlijk dat die lente kriebels zo blijven hangen. @ Seef, heerlijk dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad. Pretecho moet je echt lekker doen. Ik heb die nog niet gepland maar de meiden in het aug. Forum zijn heel enthousiast. Misschien plannen we binnenkort zelf ook wel een in. Maar onze gyn is zo positief dat ik nog niet eens heel erg behoefte heb. @ NCM, ik kan me je twijfel wanneer je weer moet beginnen heel goed voorstellen. Zag ook nog dat je een enquete gestart was wanneer weer te beginnen en hoeveel rust er bij een ander tussen zit. Mijn idee is samen met je arts en manlief die beslissing nemen, en als jij denkt dat je lichaam het aan kan, dan gewoon doen. Sterkte meis.@ okaasan en chantay, even in de rust meisjes? Hoop dat het goed met jullie gaat en denk aan jullie. Ik kijk uit naar jullie krabbeltje, al is het maar even een berichtje hoe het gaat. Hier gaat het goed. Vanmiddag met mijn moeder naar het zh geweest voor de 16 week controle, en alles gaat goed met onze twee beebjes. Ze groeien goed en eentje was slokjes vruchtwater aan het drinken, erg mooi om te zien. Over een kleine 4 weken hebben wij de 20 weken echo en daar verheug ik me enorm op. Daarna ga ik van eens per 4 weken naar eens per 2 weken controle. Ik vind het prima, kan ze niet vaak genoeg zien. Maar zoals ik Seef al schreef, mijn gyn is echt heel positief en volgens haar hoeven we ons nergens zorgen over maken. Dat is wel fijn hoor!Fijn weekend meisjes. Liefs mij

Geplaatst

joehoe ik ben dr eventjes hoor:-))

misschien komt t door t mooie weer dat t wat rustiger hier wordt?

ik zit op mn werk, maar kon zo mn bed niet uitkomen vanmorgen en zelfs nu heb ik t idee dat ik nog steeds slaap...gaap

vanmiddag om half 2 controle afspraak bij de gynaecoloog en daarna lekker vrij.

ga even vragen hoe het nou zit met mn uitgerekende datum. in principe 4 sept, maar omdat ik medisch ben gaan ze met 38 weken al inleiden. dus ik wil ff precies weten hoe het dan zit met verlof opnemen. ik kan me zomaar voorstellen dat ik 6 weken van te voren wil stoppen, maar als ze van 4 sept uit blijven gaan, dan heb ik in de praktijk maar 4 weken...en dat vind ik eigenlijk niet eerlijk!

vandaag precies 16 weken en mn buikje is nu wel echt goed zichtbaar, begint voor mij nu ook wat "echter" te worden omdat je het nu ook kan zien.

hoe is het met de andere meisjes? zitten jullie lekker in t zonnetje?

fijne dag allemaal, kus

Geplaatst

Hoe was je controle Seef? En is je uitrekendatum nog aangepast? Ik zag dat je 20wk echo ook al gepland staat. Spannend! Nog nagedacht over de vruchtwaterpunctie?

En de andere meisjes? Hoe gaat het?

@ Okaa: Maart is al weer met een dikke week om meis, weer een maandje dichter bij een cryoTP...

Fijne dag meiden.

Geplaatst

hi bg,

controle was goed: bloeddruk ok, hartje gehoord en klopte goed, verder gevraagd hoe het met mn suiker ging en dat was het, stelde eigenlijk niks voor. we kregen ook geen echo...

20 weken echo staat al een tijdje gepland omdat we daarvoor naar t amc moeten, voor een extra hele uitgebreide echo...spannend

uitgerekende datum is niet aangepast, helaas...het blijft 4 sept. vind t alleen niet helemaal eerlijk want als ze nu al weten dat het 2 weken eerder ingeleid gaat worden, dan is het zo als ik kies voor 6 weken vooraf verlof dat het dan maar 4 weken is en als ik kies om tot 4 weken voor de bevalling te blijven werken dan heb ik feitelijk maar 2 weken...beetje raar toch?

nog veel nagedacht over de vruchtwaterpunctie. bij mn verzekering las ik op de website dat er ook stond dat je het kon doen na een isci behandeling...vond ik dan wel weer raar, want dat heb ik verder nergens gelezen, maar goed.

ik geloof dat ik min of meer besloten heb om het maar niet te doen, maar ik zeg het nog voorzichtig. van vriendlief hoeft het niet, volgens de statistieken is het niet nodig en het lijkt verder allemaal goed te gaan...ik vind het nog steeds lastig, maar goed ik moet een keer een keuze maken.

vanmorgen bij de dietiste geweest en ik ben afgelopen maand 2kg aangekomen...pfff zucht das best veel, toch weer ff beter opletten. meer gaan fietsen en met dit mooie weer vaker ff een rondje wandelen ofzo!

hoe is het met jou? en je kleintjes? wanneer heb jij weer controle of een echo? ben je al flink gegroeid?

andere meisjes, hoe is het met jullie? of zitten jullie weer lekker in t zonnetje te genieten?

@lavendel: ik heb je van de week nog een pb gestuurd, heb je die gekregen? en gelezen?

ik ga zo met een collega voor het werk even de stad in, helemaal niet vervelend met dit weer!

fijne dag meisjes xxx

Geplaatst
@ Okaa: Maart is al weer met een dikke week om meis, weer een maandje dichter bij een cryoTP...

Lief dat je dat schrijft en het klopt! Gaat best snel zo. Maar op de 11de van de maand is het telkens een maand korter :-) Ik ben dus telkens blij als het de elfde is. Begin april gaan we een een weekje op vakantie en als we dan terug komen, is er weer een maand om. Dan nog maar drie maanden. Ook al kan ik nu over nadenken zonder direct met tranen te zitten, ik blijf het toch wel moeilijk vinden dat we zo lang moeten wachten. Zeker als ik bedenk dat ik nu eigenlijk bijna halverwege de zwangerschap zou moeten zijn.

12 april nog een controle echo om te zien hoe de boel er van binnen uitziet. Ben benieuwd of er nog restjes te zien zijn. Als er niets meer te zien is, ga ik vragen of we eerder weer een cryo-poging mogen doen.

Gelukkig gaat de zon weer schijnen, en zit ik al de hele ochtend in de tuin te genieten van het mooie weer. Hoop dat jullie niet de hele dag binnen hoeven te zitten op je werk. Fijne dag allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden