Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ncm wat super, heb de afgelopen dagen aan jullie gedacht en blijf dat doen en ondertussen natuurlijk duimen

hier zo druk, dat de weken voorbij vliegen en ik amper nog weet wat ik allemaal gedaan heb...en dan nog te bedenken dat er ook nog veel te doen is

op t werk paniek, senior collega voorlopig uitgeschakeld ivm longonsteking, licht hartinfarct en is inmiddels gedotterd! andere collega werkt niet fulltime ivm depressies, 3e collega kan ook niet veel stress gebruiken, vakantieperiode komt eraan, ik mag nog 8 weken werken en het is momenteel hoogseizoen op ons werkgebied (evenementenvergunningen) pfff en tot overmaat van ramp lijk ik vandaag wel een michelin-vrouwtje. door t warme weer hou ik nu al zoveel vocht vast en ik heb al van die kleine korte pootjes :"(

hoe gaat het met de andere meisjes?

kuskus

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Pffff, doe je rustig aan Seef? Je moet wel aan jezelf denken hoor! Voel je je verder goed? En voel je je beebje goed bewegen? Niet teveel hooi op je vork nemen hoor! ( hoor wie 't zegt, ik ben zelf op dit moment ook erg druk...) maar ik prop wel mijn rustmomenten er tussendoor.

@ NCM, hoe gaat het broeden meis? Ben je rustig of voel je je onrustig? Volgende week zaterdag testen toch? Ik ben nog steeds druk aan het duimen meis! Zet 'm op!

Hier gaat het wel goed. Zoals gezegd ben ik wel druk, maar de stres van babyspullen is over, we hebben gisteravond de deal rondgemaakt met babypark waar we 90% van de spullen uitgezocht hebben. Over een maandje wordt het bezorgd. Kan niet wachten... Verder hebben we afgelopen donderdag controle gehad, en beide beebjes doen het goed, groeien mooi op schema, heerlijk! Wel loop ik inmiddels bij een fysio voor mijn rug, ik krijg toch steeds meer klachten. Hopen dat ik hier nog wat baat bij heb, ik heb net 2 behandelingen gehad.

Hoe gaat het met de andere meiden? Rustig vanaf jullie kant.

Liefs, BG

Geplaatst

heej hallo

hier alles goed. Gisteren de brief gekregen van het ziekenhuis dat de andere 2 emmies het niet gered hebben, maar dat verwachtten we al. Het blijft toch vreemd dat ze die kracht missen... meteen weer in de twijfelmdus natuurlijk maar de teruggeplaatste emmies zagen er gewoon goed uit en lagen op schema dus we zijn weer gewoon stug aan het hopen een een positieve test! Ik voel me goed, houd me rustig (de tuin is een bende en mn auto moet heel nodig gewassen worden...) en ben nog niet echt nerveus. Ik blijf het rationaliseren maarja, de emoties komen er natuurlijk regelmatig tussendoor. Komende week wordt zwaar met veel toiletbezoekjes om te checken :)

Geplaatst

Oke in tegenstelling tot het vorige bericht ben ik nu EXTREEM nerveus!! Meiden ik heb jullie nodig!! Nog 4 dagen om door te komen waarin zoveel kan gebeuren....

Geplaatst

ohhh ncm, even snel een berichtje van mij. niet nerveus zijn, adem in en adem uit. tot nu toe is er dus nog niks geks gebeurd. voel je je goed? wat voel je in je buik? nog maar 4 dagen voordat je officieel mag testen...ga je nog eerder testen, wij hebben dat toen wel gedaan en toen was t al overduidelijk.

begrijp zo goed dat je wel nerveus bent...ik denk aan je en wens je heel veel sterkte de komende dagen. blijf gewoon schrijven hier, de anderen zullen ook nog wel reageren om je een hart onder de riem te steken.

vandaag een drukke dag hier: m'n verkering is vandaag 40 jaar geworden, zo nog ff snel de stad in omdat ie nog bestellingen voor de zaak moet doen, nog ff een nieuw shirt voor hem halen, vanmiddag controle bij de gynaecologe en een groei-echo en daarna met m'n schoonouders en mijn moeder naar het pretechoburo voor een 3/4d echo...spannend allemaal en daarna samen eten en er komt wat visite. a.s. zondag groot verjaardagsfeest druk druk druk dus...ohja en tussendoor nog werken ook.

maar nu eerst volop duimen voor ncm en haar man...duim duim duim duim

ik hou t in de gaten hoor!

liefs

Geplaatst

Pfff, ik kan me zoooo goed voorstellen dat je nerveus bent! Voel je je goed, lichamelijk bedoel ik? Probeer wat afleiding te zoeken, ben je wel aan het werk? Je hebt vast wat vrije dagen achter de rug die leiden tot nadenken. De dinsdag is bijna half om, nog even volhouden meis! Ik kreeg in mijn wachtweken ook echt niets door de handen. Bij alles wat ik deed dacht ik er aan. Ik ervaar die wachtweken ook als zwaarste van de behandeling. Hiervoor waren wij door het ZH ook al gewaarschuwd. Hou vol meis, en als ik jou was zou ik echt proberen niet eerder te testen dan zaterdag. Hoe stressvol ook, die datum wordt niet voor niets vastgesteld. Ik was de avond voor ik mocht testen ook extreem nerveus, zat te shaken op de bank. Wij hebben toe s'nachts om een uur of 4 getest, omdat we beide wakker waren. Ik hoop zo voor jullie dat het raak is deze keer! SUCCES meissie, ik ga gauw weer voor je duimen.

Liefs, BG

Geplaatst

Thanks voor de lieve reacties! Ik ben inderdaad aan het werk nu en heb straks een middagvullende presentatie dus moet goed mijn best doen om er bij te blijven. Ik voel me goed, vloei niet, heeeel klein beetje heeeeeeel lichtgelig/bruinig slijm. Normaliter heb ik een cyclus van stipt 30 dagen en zou ik morgen ongesteld moeten worden maar ik weet niet hoe het zit nu met al die hormonen.... Borsten waren vanochtend wat strak aan de zij- en onderkant maar is nu weer wat minder (of ik let er alweer wat minder op). En ik heb dorst! Zoveel dorst. ik moet echt blijven drinken anders plakt mn tong aan mn gehemelte...

Maar ben zo NERVEUS!! PFff blijf voor me duimen ladies!!

Geplaatst
Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim....En de dinsdag is bijna om. Tik tak, toe maar klokje...Succes meis!
Ik DUIM mee!!!!!!
Geplaatst

Argh! Ik ben de moed hard aan het verliezen... vanochtend bruinverlies wat meestal mijn menstruatie aankondigt... Ben zo bang dat het weer niet gelukt is....

Geplaatst
Argh! Ik ben de moed hard aan het verliezen... vanochtend bruinverlies wat meestal mijn menstruatie aankondigt... Ben zo bang dat het weer niet gelukt is....
Oh NCM, ik heb veel aan je gedacht! Wat spannend meissie. Ik duim mee hoor!!!! Knuffel
Geplaatst
Ow jeeh, wat onwijs balen.... Maar wie weet heeft het niets te betekenen! Positief priberen te blijven (al is dat vreeeeselijk moeilijk natuurlijk!!!)Sterkte, ik duim nog steeds hoor!!!!
Geplaatst

Ik duim ook nog steeds meis! Bruinverlies betekend nog niets definitiefs! Kan ook innesteling zijn. Geen vers bloed betekend: so far, so good. Ik hou het forum in de gaten! Succes meis. Duim duim duim...

Geplaatst

ik ben ook al de hele dag aan het duimen en net wat bg zegt: bruinverlies hoeft niets te betekenen...duim duim duim duim

Geplaatst

Goedemorgen!

Nee geen vers bloed, vanochtend een heel klein drupje bruin en net weer... We houden hoop!!

Geplaatst

Hai

Ik schrijf even wat meer op het wachtbankje van Juni. Ik moet zeggen dat mijn hoop een eind vervlogen is... ik verlies wat oud bloed, gisteravond ook wat weefsel en een propje maar het goede nieuws is dat ik nog geen helderrood bloed heb gezien... Gisteren even heel hard om gehuild maar mn man vindt dat we het in ieder geval tot morgenochtend moeten aankijken. Morgenochtend ga ik een Kruidvattestje doen en dan gaan we zien of wonderen bestaan....

Geplaatst

Even een klein berichtje van mij. Ik voelde me een stuk beter, ondertussen helemaal van de hormonen af na mijn 2 ong. Nu is dit gisteren weer gigantisch veranderd. Wat blijkt? Mijn werkgever heeft twijfel en gaat misschien me contract niet verlengen na januari! En dat wordt gegooid onder het mom van: je bent zo met die behandelingen bezig, je hebt een paar foutjes gemaakt. Ik kon niet anders dan hem op de hoogte stellen aangezien ik 40 uur in de week werk. Nu wordt het tegen me gewerkt. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren maar ik ben ontzettend kwaad. Ik weet trouwens ook niet wat ik nu moet doen, mijn vriend heeft ook geen werk meer dus ik kan geen kant op.

Geplaatst

GoedemorgenNou vannacht om vier uur wakker met hevige krampen in mn buik. Om 7 uur weer wakker dus besloten test te doen maar toen ik de trap af liep voelde ik alles al vloeien. Toch test gedaan. Als ik heel heel positief ben zie ik een heel heel licht streepje. Maar ik vloei intussen flink en heb veel kramp dus misschien is er 'iets' geweest maar nee, ik ben niet zwanger. Ik ben dr rustig onder maar ook strijdbaar moet ik zeggen. Dit is niet het einde en we gaan kijken wat we gaan doen. We denjen aan een gesprek in Rotterdam maar ook om onze adoptieplannen eerder dan we gepland hadden weer op te pakken (we wilden eerst een eigen kindje en daarna adopteren maar misschien nu andersom?). Maar eerst even tijd voor ons tweeen en onze directe familie en vrienden. En dan weer door!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden