Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Even een kort berichtje. Lavendel, heb je al iets gehoord van je emmy's? Zijn er een of meer goed gaan delen? Liefs...
Vanmorgen eindelijk gebeld, we hebben in iedergeval een tp!!! Verder weet ik niets want bij Erasmus mc geven ze deze info pas op afspraak. Dus na vanmiddag weet ik meer. 13:50 uur hebben we de afspraak. De punctie is meegevallen, ik heb alleen nog een gevoelige onderbuik. Vorige keer had ik later op de dag veel meer pijn maar dat had ik nu niet. Nu ff een paasontbijtje x
Geplaatst
Succes Lavendel!!Ik hoop dat je mooie emmy's hebt!
Van de in totaal 8 eicellen zijn er 3 goed bevrucht. We hebben er 2 teruggeplaatst. Een 8- cellig en 4 cellig. En die andere kan misschien ingevroren worden maar dat hoor ik pas aantal dagen later. Nu de wachten wachten.....
Geplaatst

Gefeliciteerd Lavendel! Nu ontspannen, warm en comfortabel blijven en hopen dat het een mooie streep oplevert over 2 weken. Ik duim voor je!

Hier alles rustig. Alle medicijnen zijn binnen en met de komende ongi gaan we starten. Weinig nieuws verder op het zwanger-worden-gebied...

Geplaatst

lavendel, broedse en succes met de wachtweken...hou je ons op de hoogte van alles!

ncm, wanneer moet je ongesteld worden? spannend dat jullie bijna weer gaan beginnen.

bikergirl, heel veel succes vandaag met de 20 weken echo, laat je vanavond even horen hoe het gegaan is!

Geplaatst

Ik ben weer terug, en wat is het hier spannend allemaal. Broedende en bijna startende dames en een 20-weken echo. Seef ook bijna de 20-weken echo denk ik?

En vandaag is het weer de 11de van de maand! Jeeee, weer een maandje voorbij. MOrgen een controle echo en wie weet kan ik er dan nog wel een maandje afsnoepen. Zou het erg fijn vinden om in juni te mogen ipv pas in juli.

Geplaatst

Hoi meiden!

@ okaasan, yep, we zetten weer een dikke streep door deze maand! Heel veel succes morgen, ik duim voor je. Liefs

@ Lavendel, ben je lekker aan het broeden meis?

@ NCM, jij mag binnenkort ook weer beginnen, zet 'm op meis!

@ Seef, hoe gaat het met jou meis?

@ Chantay, dikke knuffel!

Ik kom net terug van het zh, een mooie echo, heel duidelijk beeld van onze twee beebjes en alles gaat goed. Ze liggen goed op schema en alles zit erop en eraan. En het geslacht is bekend: een meisje en een jongen! Heerlijk, we zijn heel gelukkig! Mijn dag kan niet meer stuk.

Liefs, mij.

Geplaatst

okaasan, welkom terug! ik duim morgen voor je en hopelijk mag je iets eerder starten, dat zou mooi zijn!

ohhhh bikergirl, een jongen en een meisje, wat fantastisch zeg. ik kan me voorstellen dat jou dag niet meer stuk kan...en dan weer verder prakiseren over de namen ;-))

hier gaat alles goed, vandaar jarig en lekker een dagje vrij samen met mn lief. lekker geluncht en een mooie armband gekregen. straks komt mn moeder eten en daarna nog ff een taartje verorberen hihi ik voel me verder prima, nog steeds af en toe wat maagzuur maar als dat t erg wordt neem ik een tabletje en is het snel weer over. okaasan, wij hebben volgende week dinsdag de 20 weken echo in het amc!

kuskus

Geplaatst

Hoi lieve schatten,

Okaasan, hoe ging het gisteren? Nog niets van je vernomen... Ik ben nieuwsgierig!!! X

Lavendel, hoe gaat het met wachten? Denk aan je...

NCM, heb jij ongi al in zicht? Wanneer verwacht je het?

Seef, lief berichtje... Hoe gaat ie bij jou?

Chantay, krijg je alles een beetje op de rit schat?

Knuffeltje van mij!

Geplaatst

Hoi meisjes!

Seef ik heb je verjaardag gemist! Alsnog gefeliciteerd en ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad.

BG: jij ook gefeliciteerd met de super mooie echo. Heb even in het aug topic gespiekt en wat een mooie en hilarische echo's! NU echt genieten nu je weet dat alles goed is.

En een dikke knuffel voor de andere meiden.

De echo zag er goed uit, als ze niet wist dat ik een interstitiële bbz had gehad, had ze het waarschijnlijk niet gezien. Het zag er dus veel mooier uit dan ze verwacht had en dan zou kunnen. Helaas betekend dat niet dat we eerder door mogen. Ik was er al bang voor, maar achteraf hakte dat er dan toch weer heel hard in. Stiekem had ik er harder op gehoopt dat we misschien eerder door mochten dan ik wilde toegeven. Ik wil zo graag ook eens een meevaller, ik vind eigenlijk dat ik daar wel eens een keertje een beetje recht op heb. Dat mag toch wel? Ondanks dat de echo er dus mooi uitzag, vond ik het een k#tbericht. Ik was daardoor best een beetje uit het lood geslagen donderdag.

Vandaag ga ik de stad in met een vriendin, man is nl. de hort op, lekker een dagje leuke dingen doen.

Maandag naar de arbo arts, en daar zie ik vreselijk tegenop na de berichten die ik van twee collega's hoorde. Het schijnt op het moment totale chaos te zijn op kantoor en ze adviseerden alle twee om vooral nog niet weer te komen werken. Echt bizar dus. Goed, ik ga er niet te veel over uitweiden, want wie weet lezen hier nog mensen mee.

Nu eerst onder de douche springen en richting vriendin. Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

Ohw, Okaasan, ik had ook zo gehoopt op jullie een beetje eerder weer beginnen, daar hebben jullie niet een beetje, maar enorm veel recht op! Je hebt al genoeg voor je kiezen gehad de afgelopen tijd. Ondanks de goeie echo kan ik me je teleurstelling voorstellen. Ik hoop dat je even lekker geshopt hebt, en jezelf even lekker verwent hebt.

Ik ben idd heel blij met mijn mooie echo, en hou jullie daarover natuurlijk op de hoogte, maar minder uitbundig dan in het zwanger-topic. Ik voel me soms ook nog wel een beetje schuldig over het feit dat het hier bij vier lieve meiden nog niet gelukt is, wat bij Seef en mij wel gelukt is. Ik weet: in voor- en tegenspoed... Maar toch.

Neemt niet weg dat jullie niet in dat forum mogen spieken hoor, ik vind het eigenlijk wel heel lief dat je dat doet. Maar die keus laat ik daarom ook bij jullie.

@ Lavendel: rustig bij jou meis, ben ik niet van je gewend. Gaat het goed met je? Hou je het wachten nog een beetje vol? Heb je al een testdatum?

Fijne dag meisjes!

Geplaatst

Even een kort berichtje van mij. Het gaat goed, het wachten gaat me eigenlIjk heel goed af deze keer. Ik ben ontspannen en hou mezelf lekker warm en comfortabel. Ik heb er alleen deze keer bewust voor gekozen om echt even afstand te houden van dit forum...maar ik hou jullie op de hoogte hoor!!! Volgende week mag ik testen dus nog even afwachten.

Geplaatst

Ow lavendel! Ik denk aan je hoor! Ik ben me helemaal suf aan het duimendraaien voor je.

Hier alles prima, ben er eigenlijk momenteel niet zo mee bezig. Over 2 weken weer ongi dus dan gaat het circus weer starten. Tot die tijd hebben we allemaal leuke dingen samen gepland: lekker uit eten, weekendje weg, saunadagje... dan zijn we er weer helemaal klaar voor met zn tweetjes :)

Geplaatst

hallo meisjes,

nog bedankt voor de felicitaties. afgelopen zaterdag feestje gevierd en ik ben ontzettend verwend. heel veel mooie en leuke cadeautjes voor t kleintje en ook voor mezelf!

vandaag de uitgebreide 20 weken echo gehad, in het amc vanwege mn diabetes. en ik kan vertellen dat alles helemaal goed is. ze is nog steeds erg beweeglijk dus af en toe moeilijk om alles goed op te meten en te bekijken maar het resultaat is prima. alleen zag de echoscopiste iets in mijn hartslag wat zou kunnen betekenen dat ik eerder een hoge bloeddruk kan ontwikkelen en dat het zou kunnen dat daardoor de placenta iets minder goed is aangehecht wat kan betekenen dat er iets meer reserve is en dat het kleintje iets minder goed groeit daardoor. vanwege mn diabetes wordt de groei zoiezo extra in de gaten dus niks extra's om ons zorgen over te maken.

daarna even naar de ikea geweest en daar ook geluncht.

@okaasan: wat fantastisch dat de echo zo goed was. en ik berijp dat je teleurgesteld bent, dat mag en als iemand mag vinden dat jullie ergens recht op hebben, dan zijn jullie het wel. doe rustig aan en de tijd gaat zo snel, dat voordat je het weet jullie mogen starten en tot die tijd lekker genieten van elkaar en je geestelijk en lichamelijk voorbereiden!

@ncm: doe je goed, leuke dingen inplannen totdat je over 2 weken ongesteld wordt en dan er weer 100% voor gaan, you go girl!

@lavendel: de eerste week is alweer voorbij. viel het je mee...? doe maar lekker rustig aan en we wachten in spanning op je bericht.

@bikergirl: lief je berichtje op het andere topic, dank je wel. gaat alles goed met jullie?

liefs

Geplaatst

Hoi meisjes,

@NCM: Goed geregeld meis, even lekker samen genieten en straks uitgerust beginnen.

@Seef, Wow, van harte met je mooie echo meis! Super! Kun je weer even mee vooruit. Lekker veel op controle blijven, niets mis mee toch? Zoveel mogelijk kansen pakken om zeker te weten dat alles goed gaat en met een beetje mazzel je ukkie wat vaker zien. Mijn idee :-)

@Okaasan, hou vol meis. (we zijn weer een week verder!)

@Chantay, denk aan je, knuffeltje voor jou meis!

@Lavendel, duimpie duimpie duimpie...

Hier gaat het... op zich wel goed, mijn buik groeit als kool maar ik begin last van mijn rug te krijgen. Ik had al wat klachten, maar zo langzamerhand lig ik er s'nachts ook wakker van. En daar kan ik niet zo goed tegen, het breekt mij op. Volgende week dinsdag het ik weer controle bij de gyn en dan zal ik toch eens met haar overleggen of ik hier iets aan kan doen. Tenslotte gaat het groeien nu extreem hard en ik ben pas net over de helft... Iemand toevallig nog tips?

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Dames, ff een berichtje. Helaas is de overgebleven embryo niet geschikt was voor invriezen. Voor de 3e keer weer niets over. Als het nu niet lukt dan gaan we weer het hele schema opnieuw doen. Ik geloof dat ik dan echt rust moet hebben. Ik loop nu op me tandvlees zo de laatste paar dagen voor testen. Het ging zo goed maar ben nu wel weer wat down.

Geplaatst

Haai Dameszzz,

daar ben ik weer even :)

@ Lavendel, lekker broeden meid, ik duim voor je (voor jullie allemaal trouwens!)!

@ Seef nog gefeliciteerd met je verjaardag en superleuk een meid!

@ Okaa het is bijna juli, ik leef met je mee!!! Hoe is het bij de bedrijfsarts gegaan?

@ BG ik vind het lieffffffff dat je nog zoveel aan me denkt!

@ NCM lekker gevoel hé zo'n gevulde koelkast ;)

@ alle lieve meiden hier thnx dat jullie me niet vergeten zijn ondanks dat ik eigenlijk niet meer post. Ik probeer wel mee te lezen maar dat valt me soms zwaar.

@ hier 1e deel van het gedoe is voorbij, UWV heeft mij in hetgelijk gesteld. *YES!* Van werkgever nog geen reactie hierop ontvangen. Ben al wel een heel stuk rustiger dan een paar weken geleden. Ik denk dat wij ook in juni/juli weer voor de volgende poging op zullen gaan. ik heb de laatste tijd een hoop medicatie moeten slikken dus ik denk niet dat we al in mei kunnen beginnen omdat eerst alle zooi uit mijn lichaam moet zijn. Volgende week hoor ik hoe ze het afbouwschema willen invullen of dat ik acuut met die medicatie kan stoppen en gelijk op kan met mijn eerstvolgende menstruatie. Hoef alleen nog maar deca in huis te hebben rest heb ik nog van vorige afgebroken poging.

*knuf knuf*

Geplaatst

Ohw Lavendel, sterkte meis! Ik weet hoe teleurgesteld ik was dat onze 3e cryo niet in de vriezer kon, en ik zat nog in onze 1e poging. Moet jij wel heel teleurgesteld zijn... Ik denk aan je meis! Ik hoop heel erg op een positieve test volgende week. Duim voor je meisie!

@ Chantay, leuk dat je even weer iets krabbelt. En het gaat de goede kant op bij jou, zo te lezen. Fijn, dat je door het UWV in het gelijk gesteld bent! Goed in je vel zitten in wel de basis van starten met een nieuwe poging. Dus dat ben je wel nodig als je in juni of juli weer begint. Mei is dan idd kort dag. Straks lekker uitgerust weer beginnen!

Afgelopen nacht eindelijk weer een goeie nacht gehad. Ik was blijkbaar zo moe, dat ik als een blok geslapen heb. Fijn hoor. Wel heb ik gisteren een vervelende mededeling te horen gekregen. Mijn beste collega gaat weg. Hij heeft ontslag genomen. Geheel onverwacht. En hij was mijn terugval-basis, waar ik dingen aan over laten kon. Zodat ik straks onbezorgd op zwangerschapsverlof kon. Maar hij gaat al eerder weg. En daar baal ik van. Omdat ik in een familiebedrijf werk, kan ik wat moeilijker afstand nemen van het bedrijf en maak ik me meer zorgen of alles goed komt als ik er niet ben. Die basis had ik bij hem, maar die is nu weg. Ik heb me wel voorgenomen dat ik gewoon met verlof ga wanneer mijn gyn dat adviseert, maar ik ben er nog niet echt rustig onder. Ik ben natuurlijk niet een weekje ziek, maar ben er een paar maanden tussenuit. En daarna ook niet meer fulltime aan het werk want ik wil ook van mijn ukkies genieten. Pfff... hoe komt het straks allemaal? Ik heb er hoofdpijn van...

Liefs, BG

Geplaatst

Hallo... Ik heb een enorme dipdag... Sinds ik thuis ben eigenlijk alleen maar gehuild... Ik ben zo bang dat het nooit gaat gebeuten.. Ik heb Voorburg gebeld over de embryoscope maar ze kunnen/willen nuets zeggen, kunnen ook geen termijn geven wanneer ze wel denken dat ze wat kunnen zeggen... Ik moest maar belafspraak maken met het hoofd van de afdeling dus dat heb ik meteen gedaan. Maandag spreek ik hem als het goed is. Maar ik zit er even zwaar doorheen... Tis ook zo druk op het werk en er zijn zoveel meiden lekker zorgeloos zwanger op mijn afdeling, ik trek het even niet. Twijfel ook sterk of ik over anderhalve week ga starten... Ga nu eerst lekker slapen. Fijn weekend meiden!!

Geplaatst

Ach NCM, welkom bij de club, maar wel de stomste club die er bestaat. Naar hè, ik voel me nu ook al twee dagen zo. Lees dus wel mee hier, maar kom er niet toe te reageren.

Een hele dikke knuffel en ik hoop dat je je snel weer beter voelde. Vlak voor mijn tweede poging voelde ik me ook zo, en toen ik eenmaal begonnen was met spuiten ging het een stuk beter. Maar ja, het is al jouw derde poging, dus kan me zo voorstellen dat dat ook zwaar op je drukt. En al die onzekerheden van een zkh wat je niet kan/wil vertellen. Je poging uitstellen kan ook altijd nog, je bent niet verplicht om NU een poging te doen. Het is jouw lijf, jouw traject, jouw keuze. Je hebt nog anderhalve week om het te beslissen en als het nu niet goed voelt, dan zou ik het gewoon niet doen. Ik vind het nogal wat; 3 ICSI-pogingen in een half jaar! Dat is echt niet niks hoor. Kies wat voor jou het beste is.

Ik wou dat ik verder wat voor je kon doen dat je je beter voelde, want dan wist ik ook gelijk hoe ik zelf me beter zou kunnen voelen.

Hou vol meisje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden