Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohww, NCM. Wat spijtig meis! Neem even de tijd voor jullie zelf, en ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid.

@ Lavendel, Pffff, da's ook balen meis! Heeft het wel met je behandeling te maken of heeft je werkgever minder werk? Helemaal omdat manlief ook geen werk heeft, en ik kan me voorstellen dat je kwaad bent om de reden die je werkgever noemt. Belachelijk! Veel sterkte meis, en ik hoop dat je alsnog je werk houdt. Hou je ons op de hoogte?

Hoe gaat het verder met de meiden hier?

Liefs, BG

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ncm: wat onzettend jammer en spijtig en stom en alles...jeetje zeg. wel fijn dat je strijdlustig bent, al moet je alles maar gewoon even over je heen laten komen en je emoties de kans geven. heel veel sterkte en wijsheid voor jullie...en een dikke knuffel!

@lavendel: oh meis, jeetje dan voel je je net weer een beetje goed en dan dit weer. dan ben je eerlijk en zou dit tegen je gaan werken...tssssk

volgens mij heb ik ergens hier op t forum gelezen, misschien zelfs wel in ons eigen topic (ik weet t niet meer) dat een werkgever je geen verwijten mag maken ivm een zwangerschap of de behandelingen die voor een zwangerschap bestemd zijn. probeer maar eens terug te lezen hier,volgens mij was het 1 van de andere meisjes die hierover geschreven heeft. informeer anders ook even bij je rechtbijstandverzekerning (als je die hebt) of bij een rechtshulpburo ofzo. maar goed misschien gaat je werkgever dan nog wel andere redenen "verzinnen" om je contract niet te verlengen. nog maar even niet aan denken hoor. dikke kus voor jou.

en hoe is het met de andere meisjes?

hier vandaag groot feest. vriendlief is van de week 40 geworden en vandaag wordt het groots gevierd in het grandcafe waar hij als kok werkt. er komen een hoop mensen die ik ook nog niet ken, uit zijn vorige woonplaats. er zijn wat verrassingen die we niet weten en een paar al wel omdat sommige mensen zich voorbij hebben gepraat...en de grootste verrassing weet ik ook al, na vandaag is vriendlief niet meer m'n verkering maar een stapje verder, mn verloofde...en ook al weet ik t al, ik vind t toch reuzespannend! mn mooie roze zomerjurkje (waar mn buik tot 2 weken terug nog inkon en ik hoop nu nog steeds) hangt klaar, beetje jammer dat het zulk rotweer is maar goed dat mag de pret niet drukken.

liefs

Geplaatst

Wow, Seef, dat is even goed nieuws, jullie gaan verloven! Da's even een mooi berichtje. En nog van harte met je aanstaande, 40 jaren jong. Hopenlijk hebben jullie een mooi feestje.

Sterkte aan de andere meiden! Ik denk aan jullie.

Knuffel!

Geplaatst

Wat goed en leuk Seef!! Van harte gefeliciteeerd! Was het een mooi feest??

Hier alles wel goed... uiteraard veel verdriet en een hele pijnlijke menstruatie. Ik ben zeker dat er wel weer iets gebeurd is. Het streepje was achteraf gezien toch best duidelijk. Vanochtend was er geen streepje meer te bekennen dus het is weer over maar toch... er gebeurd wel iets. Het ligt volgens mij echt aan de kracht van de embryo's maar dat gaan we met Voorburg en waarschijnlijk het Erasmus en MCK en misschien Gent bespreken wat we daar aan kunnen doen en of ze dit herkennen en er misschien iets aan kunnen doen... Ben wel erg moe vandaag en er komt weinig uit mn handen maar ik vind dat dat vandaag nog mag :)

Over ontslag tijdens deze behandelingen is de wet volgens mij heel duidelijk (dat dat dus niet mag) maar helaas weten veel werkgevers aan situaties nét een draai te geven dat het weer wel kan/mag... Financiele onzekerheid is iets heel naars en ik hoop dat het dan ook snel goed komt Lavendel

Geplaatst

Tja we zullen het zien, is nog geen januari. Ik doe mijn best en ik zal idd mijn rechtsbijstandsverzekering bellen. Stekte verder NCM, ik had zelf erg veel moeite ermee na poging 3. *knuffel*Seef: ik ben ervan overtuigd dat je gestraald hebt in je mooie jurkje, Hihihi

Geplaatst

NCM: Ik hoop dat jullie verder komen in een ander ZH.

Lavendel: Ik hoop dat het goed komt met je contract. Het is idd nog geen januari, maar er is ook zo weinig vraag en zoveel aanbod op de arbeidsmarkt. Heeft vriendlief ook nog geen uitzicht op een baan?

Sterkte meisjes!

@ Okaasan, hoe gaat ie bij jou meis? We gaan alweer richting de 11e!

@ Chantay, en hoe gaat het bij jou?

@ Seef, Voel jij je goed? Hoe lang moet je nog werken? En hebben jullie al nagedacht over een trouwdatum? Leuke vooruitzichten! Onze trouwdag is tot op heden nog steeds de mooiste dag van mijn leven! Sinds maandag heb ik mijn trouwring afgedaan, doordat ik al wat vocht vast hou ging het de laatste tijd moeilijk en ik moet er niet aan denken dat ie straks afgeknipt moet worden.

Hier gaat het goed, ik heb last van mijn rug, maar begin vrijdag weer met een nieuwe behandeling. Verder mag ik morgen weer op controle, altijd weer fijn.

Liefs BG

Geplaatst

meisjes, hoe gaat het hier...het is stil???

@ncm: hoe gaat het met jullie meis, al een beetje bijgekomen van het slechte nieuws :-(

@lavendel: en bij jou? al nieuws over je werk? nog onderzoek gedaan ivm het eventueel niet verlengen van je contract ivm je behandelingen? en weet je al of en wanneer jullie weer met een nieuwe behandeling gaan starten?

@okaasan en chantay: hoe is het bij jullie meisjes, lang niks gehoord...!

@bikergirl: hoe was je controle? en hoe voel je je? gaat het goed met je beebjes? tot wanneer moet jij werken? zal zo even in t andere topic lezen, daar schrijf je er vast meer over.

hier gaat t goed, we hebben vorige week een fantastisch verjaardagsfeest gehad en een superaanzoek, op zn knieeen met familie en vrienden erom heen en een prachtige taart en ring...zucht :-)

verder nog steeds ontzettend druk op t werk en dat wordt voorlopig ook niet minder. officieel moet ik nu nog 6 weken werken maar omdat dat op een doordeweekse dag valt, neem ik nog 2 vakantiedagen op dus nu nog 5,5 week. en dan is het nog maar 4 weken voordat ze met +/- 38 weken gaan inleiden...zo spannend en onwerkelijk.

moet wel wat rustiger aan gaan doen, begin t nu wel een beetje te merken, continue opgezette pootjes en ik had zondag avond wat harde buiken en maandag op t werk ook...dus toch proberen iets rustiger aan te doen. ik hoop ook dat we, als ik net met verlof ben, nog een paar daagjes er tussen uit kunnen. we zullen zien!

ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat meisjes, liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja het is idd rustig hier. Hoe gaat het meiden?

@ Seef, hier gaat het snel hoor. Ik groei enorm, mijn buik heeft een omtrek van 1 meter, hihi... Inmiddels heb ik er dik 11 kilo bij. Dat valt me dan nog enigszins mee, maar de beebjes gaan nu echt flink groeien volgens babybytes. Ik moet officieel nog 1 week werken, maar ga nog iets langer door omdat ik inmiddels een nieuwe collega heb die pas volgende week donderdag begint en hij moet natuurlijk worden ingewerkt. Verder heb ik best last van mijn rug, last van brandend maagzuur en slaap ik slecht, mede door de rug. Ook verkleuren mijn tanden, ik ben sinds de zwangerschap al 3 keer bij tandarts en mondhygiënist geweest en ze worden al weer grijs-bruin. Echt lelijk hoor! Maar goed, alles voor de beebjes. 28 juni komen de babykamer, kinderwagen en de rest van de spulletjes, en dan heb ik 95% van de babyspulletjes geregeld. Ook is de kamer leeg, wel moeten we nog iets voor het raam, ik denk een rolgordijn ofzo.

Wat heerlijk dat jullie zo'n mooi feest hebben gehad, helemaal romantisch, geweldig.

Hebben jullie de babyspullen al geregeld? En ga je ook nog een cursus volgen ofzo? Ik ga nog naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding, verder niet meer denk ik. Eigenlijk ben ik er een beetje te laat naar gaan kijken...

Vakantie zou ook nog even lekker zijn, maar dan kun je jezelf behoorlijk in de weg zitten, ben ik bang voor. Helemaal als het dan warm weer is. Wij doen dat niet meer. We hebben over 2 weken nog wel een concert in de planning, maar ik begin te twijfelen of ik dat ga redden. Ik heb al wel toestemming van mijn gyn.

Liefs BG

Geplaatst

zo, ik zal meteen maar even terug reageren want voordat ik t weet is er weer een week voorbij.

jeetje dat klinkt groot, een buikomtrek van een meter hihi ik heb geen idee hoe groot mijn buik is, volgens mij nog redelijk beschaaft al heb ik nu ook wel t idee dat het wat sneller begint met groeien. ik was vorige week bij de dietiste en ik ben nu bijna 10kg aangekomen...

oh jeetje, mag je volgende week officieel al stoppen? is dat omdat je zwanger bent van een tweeling? dan klinkt mijn 5,5 week nog best lang die ik moet werken...

wat gek van je tanden, heb daar nog helemaal niets over gelezen. ik mag nog steeds niet klagen hoor, behalve mn opgezette pootjes en maagzuur dan.

spannend als alle babyspulletjes komen! hier al heel veel in huis, alleen de muren moeten nog geschilderd worden, dat mag vriendlief doen maar er lijkt wel elke keer iets tussen te komen dus nu maar weer opnieuw in de planning voor volgende week. de meubels hebben we al, alles via marktplaats gekocht en ook hebben we al heel veel kleertjes, spuugdoekjes en lotions ed. zal de uitzetlijst er nog eens bij pakken met wat we zeker nog moeten aanschaffen.

ik ga geen cursus oid doen, ik denk dat ik er te nuchter voor ben. ik vind het gewoon leuk en lekker rustig om zwanger te zijn samen met vriendlief en ik hoef niet zo nodig allerlei goedbedoelde adviezen over puffen enzo te horen. ik wil idd ook nog wel naar zo'n avond in t ziekenhuis over borstvoeding en een rondleiding in t ziekenhuis zodat je weet waar je komt te liggen, waar de babietjes liggen etc.

we gaan niet echt op vakantie hoor maar een dag of 3, 4 naar drenthe, de veluwe of zeeland ofzo. gewoon ergens lekker rustig waar we misschien een stukje kunnen fietsen en gewoon nog even van elkaar genieten voordat de drukte losbarst.

sterkte met de laatste loodjes op t werk

liefs seef

Geplaatst

Hoi Seef,

Ja, is idd advies bij tweeling zwangerschap om 10 weken vooraf te stoppen met werken, ten eerste omdat het lichamelijk zwaarder is met 2 dan 1 en ten tweede omdat de bevalling van tweelingen gemiddeld 3 weken eerder komt dan uitrekendatum. Zoals ik nu in de planning heb stop ik 29 juni, 8,5 week voor mijn uitrekendatum. Maar ik weet niet of ik dat lichamelijk ga redden, het gaat echt snel hoor.

Lekker dat jullie de meeste spullen al thuis hebben. Verven mag je idd aan vriendlief over laten, lijkt me voor jou lichamelijk even geen optie.

Ik ben ook niet echt het cursus puffen type, maar ik ben wel het type dat weet wat er ongeveer gaat gebeuren, en nu heb ik echt geen idee. Een rondleiding in het ZH is misschien nog een optie om in ieder geval een idee te hebben waar we straks heen moeten en hoe het er uit ziet. Zal ik mijn gyn ook eens vragen of zoiets bij ons kan.

Een paar dagen samen weg om te relaxen lukt vast nog. Nog even lekker genieten van elkaar...

Werkse meis, succes met die laatste 5,5 week werken.

@ de andere meiden, alle begrip dat jullie even geen behoeft hebben om mee te krabbelen. Veel sterkte meisjes, ik denk aan jullie. Ik hou ons forum in de gaten!

Liefs en een dikke knuffel, BG

Geplaatst

Haai Dameszzz,

weer ff een beriggie van mijn kant. A.s. zondag start deca :)

Qua werkperikelen gaat redelijk, vandaag weer een gesprek gehad waar hubbie gelukkig ook bij was en die gaf me na afloop in de lift een dikke kus en zei dat hij enorm TROTS op me was dat ikme niet had af laten leiden en ook dingen had aangegeven waarvan ik vond dat die niet klopten maar tot nu toe niet had uit durfen spreken...*zal hem vanavond extra verwennen ;)*

@ Lavendel als je iets wil weten wbt je werkgever geef me dan ff een pb'tje ik ben nu al een soort van "ervaringsdeskundige"

@ BG een omtrek van een meter sjees meid wat leef ik met je mee met mijn 1.59 m :) Komop je bent er bijna!

@ Seef bij de Aldi hebben ze nu flesjes met peer en gembersap dat helpt wel tegen het maagzuur heb ik gehoord.... tis het proberen waard denk ik maar.

@ Lieve Okaa hoe gaat het met jou meid?

Aan alle lieve andere meiden, ik denk heel erg veel aan jullie en elke dag bid ik dat het voor ons allemaal "wel goed" komt!

dikke kus!

Geplaatst

Heej hallo!

Leuk om al jullie verhalen te lezen! Maar ook confronterend... als ik de eerste ronde zwanger was geraakt zat ik nu in dezelfde omstandigheden als jullie maarja.... blijkbaar moeten wij nog even door

Het gaat wel goed hier. Het klinkt best triest maar we wennen ook wel aan de teleurstellingen... Het komt wat minder rauw op je dak. We hebben volgende week een gesprek bij Medisch Centrum Kinderwens om eens te kijken wat zij van ons dossier vinden en we hebben de evaluatie in Voorburg waar ik meteen ook wil vragen hoe een traject in Gent met hun samenwerking eruit ziet en of dat iets voor ons is om in te verdiepen. Eerst even zoveel mogelijk info verzamelen en op basis daarvan gaan we onze volgende stap bekijken. We hebben niet het idee dat we onze laatste poging gehad hebben. Zowel de tweede als derde keer was ik wel zwanger dus er gaat heel veel goed maar blijkbaar nog niet alles dus maar eens kijken wat andere ziekenhuizen ervan denken.

Wat ik wel steeds lastiger vind zijn alle zwangeren om me heen. 8 (!) directe collega's zijn zwanger, en zojuist weer een kaartje gekregen van kennissen die binnen een jaar na de geboorte van de eerste een tweede dochter hebben gekregen... ik kan er steeds moeilijker blij om zijn... Hoeveel moet ik kunnen hebben vraag ik me wel eens af...

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. BG en Seef houdt ons op de hoogte! Chantay veel succes met een nieuwe poging. Laat me weten wanneer ik we vol in de mee-duim-modus mag! En andere meiden: veel succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ NCM, wat een mooi lief berichtje meis! Dapper dat jullie direct door gaan. Idd, als het direct gelukt was, was je net zo ver als ons (Seef en mij). En dat gun ik iedereen die net zo graag een kindje wil als wij allemaal. Als je dan hoort dat kennissen van jullie binnen een jaar de 2e hebben gekregen, is het zo oneerlijk. En al die buiken zijn sowieso heel confronterend, ik had soms tranen in mijn ogen als ik in de supermarkt zo'n mooie dikke buik tegen kwam. Ik weet wat jullie door gaan meiden, mijn wens was ook enorm. En ik ben enorm dankbaar dat ik hier ben waar ik nu ben. Ik hoop dat jullie, de andere 4 meiden dit ook gaat lukken!

@ Chantay, Zondag weer beginnen, zet 'm op meis! Ook fijn dat het op je werk iets beter gaat. Heeft je hubbie zelf inmiddels al iets gevonden? Ik hou je nieuws over de nieuwe poging in de gaten meis, laat ons weten hoe het gaat. Succes met de spuiten zetten.

Dikke knuffel allemaal!

Geplaatst

Hallo!

Vandaag hadden we een afspraak bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. We hebben daar onze situatie en ervaringen besproken en een korte intake gedaan. Een aantal zaken verrasten ons wel.

Zo willen ze Wilko eerst laten onderzoeken door een uroloog (echo maken). De dokter vond dat ik voor mijn leeftijd wel heel veel medicijnen heb gekregen en was er verbaasd over dat ik een gemiddeld aantal eicellen had en dat hoge doseringen bij mij blijkbaar niet goed werken.

We hebben gevraagd waarom zij denkt dat we geen goede embryootjes hadden om in te vriezen en ze denkt toch aan iets in de eicellen (misschien ook door de hoge medicatie). Het s'ochtends en s'avonds prikken doen zij niet, ze zien daar geen voordelen van, alleen meer belasting voor mij.

In de derde ronde is mij een hele flinke dosis foliumzuur en vitamine B voorgeschreven. Zij snappen hier niets van...

Wat ze willen voorstellen is een cyclus met minder stimulatie om te proberen om minder maar betere eicellen te kweken (6 ipv 15 bijvoorbeeld) en ook zij werken met een soort embryoschope maar zij noemen het net weer anders. Ze denken zeker dat er goede kans is om zwanger te worden. We hebben toestemming gegeven om ons dossier uit Voorburg in te zien. Misschien dat daar nog meer informatie uitkomt die ons kan helpen. Mochten we bij MCK een poging doen dan kunnen we vrij snel terecht. Eerst willen ze Wilko laten onderzoeken en bij mij een echo doen en de cyclus daarna zouden we waarschijnlijk kunnen starten.

Voor nu hebben we afgesproken om volgende week even te bellen over hoe we erin staan. Donderdag hebben we het evaluatiegesprek in Voorburg en willen we ook Gent te sprake brengen. We hebben op 6 juli een afspraak staan in Gent om eens hun mening te vragen.

En hoe is het met de rest?

Geplaatst

Klinkt wel goed NCM! Fijn dat ze hier een hele andere methode gaan proberen. Dat de vorige methode voor jullie niet werkt, was wel duidelijk. Hoe staan jullie er zelf tegenover? Hou je ons op de hoogte?

Hier gaat het prima, ik moet nog 1 week werken en ga dan met zwangerschapsverlof. Ben ik ook wel aan toe. Verder hebben wij afgelopen donderdag voorlichting over borstvoeding gehad, en ga ik komende donderdag met een yoga cursus beginnen. Nog net op het nippertje, zeg maar. Afgelopen dinsdag controle gehad, beebjes doen het super maar liggen beide in stuit. Weinig tijd om nog te draaien dus moeten we ons voorzichtig instellen op keizersnede. We zullen zien... In week 34 wordt dit definitief bepaald omdat ze dan echt niet meer kunnen draaien.

Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs, BG

Geplaatst

Lieve Dameszzzzzz,

@ NCM en wederom breken er spannende tijden voor jullie aan, ik volg je op de voet!

@ BG nog maar 1 weekje werken! Tijd gaat snel hé....

@ hier 1 week aan het prikken met de deca, 03-07 uitgangsecho. Heb nu wel veel meer last van mijn borsten en duizelig, moe en misselijk :( Komt goed.

Ik weet niet of jullie wel eens naar de soap Guilliana & Bill kijken maar zij waren dus ook bezig met IVF en nadat het 2 of 3 x niet gelukt was zijn ze naar een andere kliniek gegaan in Amerika waar ze een borstfoto van haar hebben gemaakt en daar bleek uit dat ze borstkanker heeft. Ondertussen zijn beide borsten afgezet en ik weet nu niet waar ze staan in het traject.....:(

het enge is nu dat ik helder vloeistof lek uit mijn rechterborst.... ga morgen even mn fertipoli bellen en vragen om een borstfoto, vind het een beetje eng :(

In ieder geval volgende week echo.

Hoe gaat het met de rest?

Ga ff snel eten maken maar hou het hier in de gaten en jullie op de hoogte!

*dikke kus en knuf*

Geplaatst

Hallo!

Intussen zijn we weer in Voorburg geweest en tja... ze weten het gewoon niet. Zij vinden Gent een goed idee bij dr de Sutter. 6 juli hebben we een afspraak in Gent maar we weten n iet met welke arts. We gaan wel zien wat ze te vertellen hebben. En vandaag het dossier naar het Erasmus gestuurd dus eens luisteren wat zij te vertellen hebben.

@Chantay, ik volg Giuliana en Bill ook zo nu en dan. Ze hadden nog 2 ingevroren embryos en nu is een draagmoeder zwanger van hun zoontje. Ik vond het wel prettig om te zien dat ook anderen hetzelfde meemaken en vind het SUPER stoer dat ze alles laten zien. Ik heb het nog nooit eerder gezien dat een koppel er zo open over is. Laat idd wel even je borst checken!!

Is verder alles met iedereen goed?

Groeten

NCM

Geplaatst

hai meisjes,

fijn om weer wat meer berichtjes van jullie te lezen!

@ncm: spannend zeg, een afspraak in gent en kijken wat ze zeggen in het erasmus. toch wel fijn dat er gekeken wordt naar jullie dossier om de kansen zo groot mogelijk te maken dat het de volgende keer gewoon wel lukt!

@chantay, alweer ruim een week, nu zelfs alweer bijna 2 aan het spuiten me de deco. voel je verder redelijk ok nu? en idd wel even je borst laten onderzoeken, wie weet kan het een bijwerking zijn van de hormonen enzo, hou je ons weer op de hoogte? al enig idee wanneer je trouwens de punctie krijgt, zo spannend weer voor jullie meis!

@bikergirl: en ben je al gestopt met werken? hoe gaat het verder met jou en de beebjes? wat een warmte he vandaag, was het een beetje uit te houden?

wij hadden afgelopen dinsdag de 30 weken controle en groei-echo (ivm mn diabetes). alles gaat goed met t meisje, ze groeit goed dus niet te klein en niet te groot, ook al zijn mn suikers de laatste weken wel wat hoger. kan er niks aan doen blijf maar bijspuiten, voel me af en toe net zo'n wandelende insulinebon...gebruik nu al meer als het dubbele dan normaal. nou hoort dat er bij, maar het blijft lastig.

verder is mijn bloeddruk goed, eerder iets te laag dan te hoog in ieder geval. buik groeit goed maar ik hou echt ontzettend veel vocht vast in mn voeten. en met een kantoorbaan is dat niet echt heel bevordelijk want eigenlijk zou ik gewoon met mn pootjes in de lucht moeten. en ik krijg langzaam aan wat pijn in mn schaambot/been...moet voorzichtig opstaan en voorzichtig lopen in ieder geval. ik moet nu nog 3 weken werken en het blijft razend druk, maak meer uren dan normaal, dus ik hoop dat ik het volhou anders schakel ik de bedrijfsarts in. mn bureauhoofd had nl. vorige week gezegd dat ik anders maar af en toe een uurtje verlof moet opnemen, yeah right...niet dus. verlof is voor leuke dingen en niet voor kwaaltjes die niet goed zijn voor mn gezondheid, toch? kamertje is nu eindelijk bijna klaar. vriendlief ging vorige week schilderen toen de verf weer naar beneden kwam, dus gelukkig wilde schoonpapa behangen, toen toch ook nog maar het plafond gewit en de wandjes van het dakkapelletje geschilderd (met goede verf).

verder belde het ziekenhuis vandaag dat vanwege te weinig aanmeldingen voor de info avond over borstvoeding het niet door kan gaan. de volgende is pas begin september...en daar hebben wij natuurlijk niks aan aangezien ik in augustus ga bevallen. morgen maar weer ff bellen want ik vind dit zo stom want van wie krijg ik dan die info? ik weet er echt helemaal niks over...

zo wat was het warm vandaag he meisjes, trouwens nog steeds...morgen schijnt het ook nog zo te zijn. zon en warmte is leuk maar die bewolking en benauwdheid zijn echt niet leuk.

sterkte meisjes, ook voor degene die even niet meeschrijven,

liefs

Geplaatst

Hoi meisjes,

Fijn om even weer mee te lezen, ik ben echt even druk geweest de laatste week.

@ NCM, benieuwd wat ze over jullie dossier in Gent en Erasmus zeggen. Ik heb over Gent hier op het forum ook al meer goeie berichten gelezen, hopen dat ze voor jullie vooruitgang kunnen betekenen.

@ Chantay, ben je inmiddels al voor een borstfoto geweest? Wel even aandacht aan besteden hoor! Ik ben benieuwd hoeveel eicellen je aan het kweken bent. Welke dag heb je echo?

@ Seef, vervelend dat het zo druk is op je werk, en dat je dan zo'n reactie krijgt van verlof opnemen. Maar werk jezelf alsjeblieft niet over de kop omdat het je anders een paar vrije uurtjes kost. Jouw lichaam is druk bezig met je baby en da's een top prestatie. Fijn dat er druk aan het kamertje gewerkt wordt, straks mooi inrichten en schoonmaken, genieten! Hier is de kamer bijna klaar, dwz manlief is met de laatste kast bezig en ik begin dinsdag met schoonmaken. En dan de bedjes opmaken en kleertjes in de kast, leuk leuk leuk. Opgezette voeten is hier ook een drama. Lang leve birkenstock slippers. Ik heb ze al wel een gaatje losser.

Hier zoals gezegd een drukke week achter de boeg. Ik ben bijna klaar met inwerken van mijn nieuwe collega, volgende week nog twee halve dagen, denk ik. Ik ga dan maandag en woensdag nog even, heb dinsdag weer controle in het zh dus die dag hou ik lekker vrij. Beide beebjes lagen de vorige keer in stuit, ik ben benieuwd of er nog iets veranderd is. Ze zijn wel lekker druk, het gaat er soms heftig aan toe in mijn buik. Bijna verlof dus, woensdag echt voor het laatst.

Succes meiden en ik hou het hier in de gaten.

Liefs, BG

Geplaatst

Oja, Seef, informeer eens bij je kraamzorg naar info-avonden over borstvoeding. Wij hebben dat ook via onze kraamzorg gedaan en bij ons worden wel 5 avonden per maand georganiseerd op verschillende plaatsen. Bovendien zijn ze gratis en zeer informatief. Vanuit ons ziekenhuis wordt dit ook niet geregeld...

Liefs, BG

Geplaatst

Lieve schatten van het forum!

!@ Seef 30 weken alweer gaat snel meid, voor je het weet ben je bevallen! Kan je geen individuele begeleiding krijgen wb borstvoeding? Gewoon ff vragen bij gyn, leef heel erg met je mee!

@ NCM wat een gedoe met doorsturen van dossier enz...

@ hier Morgen uitgangsecho en waarschijnlijk ook starten met Gonal. Ik denk over een week of 2 punctie. Moet nog wel extra medicatie ivm spanningen en niet slapen. Had ik vorige poging ook maar krijg nu waarschijnlijk andere medicatie. Moet dan wel onder behandeling blijven bij gyn maar dat moest zowiezo. Morgen word ook naar borst gekeken enz... Spannend!

@ de rest van de lieve dames een dikke kuszzzz en knuf!

Geplaatst

meisjes, meisjes, hoe gaat het met jullie allemaal?

@chantay: zo spannend voor jullie meis! de tijd gaat zo snel. ik wens je in ieder geval alvast heel veel sterkte morgen ivm je borst en laat ons weten hoe het gegaan is!

@bikergirl: zo deze week de afronde werkzaamheden toch en dan verlof, dat heb je dubbel en dwars verdiend. succes morgen bij de controle. ik hoop dat de beebjes gedraaid zijn. enne wat betreft de birkenstocks, ik heb ze ook maar alleen voor in en om het huis hihi ik ben te ijdel om daar naar de winkel of naar de stad te gaan. vandaag wel gewone teenslippers aangehad naar mn werk, vriendlief heeft me gebracht en gehaald, dus dan hoef ik er niet echt mee over straat ;-)

het werk lijkt iets rustiger te worden, een groot project is min of meer zo goed als afgerond. ik probeer nu de lopende zaken af te ronden en niet heel veel nieuwe dingen (aanvragen) te starten, tenzij het erge spoed heeft. ben bezig met procesbeschrijvingen, zodat mn collega's weten hoe ze mijn werk goed kunnen overnemen.

bikergirl, ik kreeg vandaag de tip van een collega en die zei ook dat ze bijv. via de ggd ook cursussen geven ivm zaken omtrent de zwangerschap. een bureau waarvan een verloskundige na de bevalling mij komt controleren (dus niet 1 van het ziekenhuis) doen dat en ik heb naar de data gekeken. 2 data beschikbaar. volgende week kan niet want dan hebben we de rondleiding in t ziekenhuis en de volgende datum zijn we net een paar dagen weg...nou ja, volgende week controle bij de verloskundige in t ziekenhuis en dan vraag ik t wel even. vond t trouwens wel bar slecht van degene die vanuit het ziekenhuis belde om te zeggen dat die avond niet doorging en dat ze me geeneens een tip gaf om te zeggen dat kraamzorgbureau's die bijeenkomsten ook houden. nou ja, wordt vervolgd...

ons meisje ligt trouwens ook in een stuit en ik heb zomaar het idee dat ze zich niet gaat omdraaien, ze ligt al weken zo nl. en vanavond voelde ik ineens een bult aan de rechterkant net onder mn rib, het voelde ook als een blauwe plek...misschien wel een schouder ofzo auwww

tot de volgende keer, liefs

Geplaatst

Hoi meisjes,

@ Chantay: Hoe is het afgelopen meis? Nog niets van je vernomen, als het goed is heb je al onderzoek gehad.

@ Seef: van de ggd werd dat ook altijd gedaan maar volgens mij zijn ze daar mee gestopt. Blijkt per regio nog wel te verschillen geloof ik. Wanneer heb jij weer controle dan? En maken ze dan ook een echo om de groei te meten en te kijken of je beebje in stuit ligt? Ik krijg om de 2 weken controle en dan wordt altijd met echo gekeken hoe ze liggen en mijn bloeddruk wordt gemeten, en eens per 4 weken wordt de groeicurve gemeten. Afgelopen dinsdag hadden we de 'kleine controle' dus alleen bloeddruk en echo om te kijken hoe ze liggen. En ze zijn beide gedraaid, de schatjes. Beide liggen dus met koppies naar beneden. De kans bestaat nog dat ze weer draaien, maar die kans wordt wel klein, dus hopenlijk gaan we voor natuurlijke bevalling. Over kleine 2 weken weer controle en dan gaan ze de groei weer meten. Ik loop overal op birkenstock, bij ons zijn ze nog gewoon hip hoor. En ik vind ze ook wel leuk, maar vooral practisch. Ik heb witte en zwarte. Handig, kunnen overal bij. Fijn dat het rustiger wordt op je werk. Ook fijn dat je daar zelf wat in kunt regelen nu die grote klus afgerond wordt.

@ NCM: Hoe gaat het bij jullie meis? Nog nieuws/vorderingen?

@ Lavendel: En bij jullie? Hebben jullie het allemaal even naast jullie neer kunnen leggen of hebben jullie nog plannen om weer te beginnen?

@ Okaasan: Hoe gaat het met jou meis? Volgende week is weer de 11e. Mogen jullie in augustus weer beginnen of misschien al wat eerder?

Hier gaat het goed. Ik heb sinds vandaag echt verlof, fijn. Ik ben er ook aan toe. Afgelopen dinsdag dus weer controle gehad, en beide zijn dus gedraaid. Hopenlijk blijven ze zo zitten (op de kop hangen)... Binnenkort (met 2,5 week) hebben wij een rondleiding in het ZH hoe alles gaat bij een bevalling enzo. Ik ben dan bijna 35 weken dus wordt het voor mij ook wel tijd. Vanavond is mijn 2e yoga-les, ik kon nog 6 lessen volgen voor hun vakantie. Wel lekker, ik hoop dat ik er tijdens de bevalling iets aan heb.

Liefs, BG

Geplaatst

Hallo!

Gisteren zijn we in Gent geweest en dit was best een indrukwekkende ervaring. Na ons geregistreerd en aangemeld te hebben, werden we door dokter Nele Vankeirsbilck binnen geroepen en hebben we ons dossier en situatie besproken.

Ondanks dat ze het dossier pas een half uur daarvoren had gekregen, wist ze precies de probleempunten. Ze stelde een andere aanpak voor met een ander medicijnschema en veel tussentijdse controles van bijvoorbeeld hormoonwaardes. Ook stelde ze voor om de embryootjes later terug te plaatsen (dag 5 ipv dag 3) zodat ze beter kunnen zien wat er precies gebeurd.

Ze heeft een echo van mn buik gemaakt om zelf te zien wat de situatie was (alles was goed) en ze wilden graag een aantal aanvullende bloedonderzoeken waar we meteen bloed voor konden geven.

We hebben ook met een andere dame gesproken (vroedvrouw noemen ze het daar) en zij heeft allerlei uitleg gegeven over het ziekenhuis zelf en hoe zij het traject willen opzetten. Ze wilden graag dat ik ook een erfelijkheidsonderzoek zou laten uitvoeren en ze willen graag de binnenkant van mn baarmoeder zien. We hebben hiervoor een afspraak ingepland. Volgende week vrijdag gaan we terug. Het erfelijkheidsonderzoek duurt ongeveer 10 weken dus in oktober hebben we weer een gesprek gepland. Voor oktober neemt het hele team ons dossier nog door zodat tijdens onze afspraak een voorstel gemaakt is om de poging in te gaan.

Het was een intensieve ochtend. We gingen voor informatie en zitten nu weer redelijk in het proces. We verwachten niet voor oktober/november weer een poging te doen dus we geven mijn lichaam even rust en gaan weer even aan andere dingen denken dan onderzoeken en ziekenhuizen. Maar het idee dat er zoveel gecheckt wordt geeft ons een goed gevoel en kan veel informatie opleveren over waar het nu niet goed gaat. En hopelijk geeft dat een grotere kans op een zwangerschap!

Geplaatst

Klinkt idd goed meis! Een hele andere aanpak dus. Eerst even rust voor je lichaam en even rust in jullie hoofd. En daarna weer een frisse start. Succes meis! Hou je ons op de hoogte?

Liefs BG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden