Jump to content

Datingsite voor wie eicel of spermadonor zoekt

noor
 Share

Recommended Posts

Vandaag in de telegraaf bij Vrouw: vanaf vandaag is het mogelijk een profiel aan te maken op een site opgericht door evelien te boekhorst voor iedereen die op zoek is naar een eiceldonor of spermadonor.

De site staat er niet bij.

Ik dacht ik post t ff hier. Je weet nooit wie er mee geholpen is.

Groetjes

Noor

judith

laatst was er iets van op tv bij alberto stegerman undercover in nederland

daar was een man die zich aan bood als donor terwijl hij de drager was van de ziekte van asperge

hij zei echter zelf tegen iedereen dat hij gezond was

Gisteren op radio 1 een heel onderwerp over vruchtbaarheidsbehandelingen en onderzoeken. Daar zeiden ze ook dat ze druk bezig zijn om in utrecht een eicelbank te openen. Ik persoonlijk zou dat een heel mooi initiatief vinden naast de spermabank.

Absoluut een goed initiatief!! er moet ook gewoon de mogelijkheid zijn om te doneren... Laat het alleen wel gecontroleerd zijn en niet dat je een of andere freak in huis haalt!! Ik snap dat als er geen mogelijkheid is en de wens groot genoeg dat er mensen met zo iemand in zee gaan, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn??

@ Sandra: Is dat bij Alberto Stegeman geweest?/ Had ik wel willen zien!

Nee was op de radio, bij radio 1. Het programma heet noorderlicht. Was een arts van utrecht aan het spreken, hij heeft samen met een belgische arts een boek geschreven. Babymaking.

Was erg interessant, konden het alleen niet afluisteren helaas.

Maar het word dus hetzelfde als een spermabank, volledig legaal en onder controle dus. Ik zou zo doneren hoor. Vind het echt super!

hahaha... ja, das ook toevallig!!

@ Sandra81: Begrijp ik nou goed dat je net positief hebt getest? Van harte gefeliciteerd dan!!!! Ik ben net bevallen en heb een zoon via ICSI.... Zo mooi dat het allemaal kan!

Geniet lekker van je zwangerschap als het lukt: Hoe vaak ga je dit meemaken in je leven??!!

Groetjes, Judith

denk dat bij een eiceldonorbank minder snel gedoneerd word, afgezien van de vrouwen die er midden in zitten....tenslotte moet je als vrouw zijnde toch een gehele procedure vooraf hebben en dan hebben we het nog niet eens over de punctie....het is toch anders dan (excuseer mijn taalgebruik en ik bedoel het goed hoor :)) even lekker aan je piemel sjorren en thats it...mannen houden er nog iets aan over aan het doneren (fijn en bevredigend lichamelijk gevoel) wij vrouwen toch niet. Ondanks dat ik ik de procedure zelf heb doorlopen (niet doneren, maar wel punctie) zou ik het toch niet zo snel doen, overigens mss wel voor een bekende, wat mss weer hypocriet is...embryo donatie ben ik wel weer helemaal voor en dat is ook zeker mijn eerste optie over 4 jaar of mss wel eerder als dat kan..

overigens vind ik dat verhaal van de aspergermeneer wel vervelend. We vallen massaal over die man (wat ik ook helemaal begrijp hoor, begrijp mij niet verkeerd) maar blijft een feit dat iemand met asperger niet helemaal rekening houd met andere mensen (autischtisch spectrum) wat niet wegneemt dat hij dit nooit had mogen doen en zeker niet verzwijgen, maar daarom heb je ook weer de officiele wegen, alhoewel ik eigenlijk niet weet of het wel te voorkomen zal zijn. zijn nl ook een heleboel mensen die aan een autistisch spectrum syndroom heersen zonder het te weten en het pas op latere leeftijd te weten komen. vind dit dus eigenlijk altijd wel moeilijk en nooit zo heel zwart/wit, want er zijn ook zat mensen die zeggen...sja..dan moet je het via de officiele wegen doen, eigen schuld of zoiets...en dat vind ik ook niet reeel, want vaak zijn die stellen toch redelijk radeloos, anders doe je het niet via de "zwarte markt".

god wat zitten toch overal haken en ogen aan zeg...bah...maar vind het wel goed dat het komt of dat er over nagedacht word...nu zou het nog leuk zijn als er nog wat in de verzekeringvergoedingen overblijft he :)

Ja klopt, die ken ik ook. Maar wat ik bedoelde was echt een donorbank. Zijn ze nog wel mee bezig.

Judith, klopt, hebt morgen vroege echo ivm eerdere bbz, dus ben nog voorzichtig. Ja idd, he vaak maak je dit mee!

Benbri, je hebt gelijk, mijn nichtjr heeft ook asperger en die houd met niemand rekening, hoort er echt bij helaas. Net dat ik goed keur wat de man doet maar ik snap absoluut je punt

Daarom is het juist goed dat Nederland niet aan anonieme donatie doet.

Je kan zelf een eiceldonor aan brengen, hoe je die ook ontmoet hebt, die wordt goed gescreend.

Zaaddonatie is lastiger, dit is ook zonder medische handelingen verkrijgbaar en bruikbaar. Hoop het zo netjes verwoord te hebben.

Ik ben zelf eiceldonor geweest. De behandeling en punctie vond ik echt niets voorstellen. Een paar uur na punctie weer gaan werken na eerst de kinderen opgehaald te hebben.

Moraal hoe je je eiceldonor ook ontmoet, in Nederland vind er een goede screening plaats.

Dit vind ik het enge van die buitenlandse klinieken. Als het jong is en al een kind heeft mag de vrouw doneren.

Medisch dossier van de donor haar medische verleden kan ook niet ingezien worden.

Ik zou voor mijn kinderen toch meer info willen.

Absoluut een goed initiatief!! er moet ook gewoon de mogelijkheid zijn om te doneren... Laat het alleen wel gecontroleerd zijn en niet dat je een of andere freak in huis haalt!! Ik snap dat als er geen mogelijkheid is en de wens groot genoeg dat er mensen met zo iemand in zee gaan, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn??

@ Sandra: Is dat bij Alberto Stegeman geweest?/ Had ik wel willen zien!

ja maar dit is al een aantal maanden geleden

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Het blijft spannend....ik heb dus afgelopen vrijdag een bloed test gedaan en er is HCG... Maar het is maar 16. Dat is de ondergrens van wat ze willen zien. Dus komende woensdag weer bloed geven.... PFFFFF extra heftige verlengde wachtweken op deze manier!
    • Lieve dames! Ik ben een hele tijd afwezig geweest. Ik heb echt een pauze genomen was alles, zelfs toen mijn man en ik in februari hebben besloten nog 1 laatste poging in Brussel te willen ondernemen heb ik besloten er tot ik weer aan de hormonen ging er echt niet mee bezig te zijn. En dus ook hier niet te komen. Dat is best aardig gelukt moet ik zeggen, niet alleen het hier niet komen maar ook echt even los koppelen. Maar daardoor heb ik van alles gemist!! @Kitje zo fijn dat jij en je meisje elkaar steeds beter leren kennen, ze is inmiddels al 8 maanden ongeveer? Ik hoop dat je heerlijk van je meisje geniet 😍 en de combinatie met werken ook een beetje gaat. Ik kan mij voorstellen dat je er niet naar uit keek. Maar hopelijk heb je inmiddels wel een fijne balans. is die stomme collega er nog? Die je zo slecht trok aan het einde? 😉 of hadden de hormonen en vermoeidheid ook wat invloed? @Chrissy Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Het blijft fantastisch dat jij "gewoon" via IUI dit wondertje hebt gekregen. Ik hoop dat het goed gaat met jullie @Heleen79 Wat ontzettend verdrietig!! Ik begrijp wat voor ontzettende rollercoaster het is geweest. Van ongelofelijk blij en opgelucht dat je zwanger kan worden tot ongelofelijk verdrietig dat het mis is gegaan. Helaas heb ik, en vele op dit forum vergelijkbare ervaring. Lukt het om ook kracht te putten uit het feit dat je zwanger kan raken? Of is dat nog te vroeg of misschien werkt dat voor jou niet zo? Ik hoop dat je inmiddels eventueel weer verder kan.  @Mini123 welkom, haha het recht om dat te zeggen heb ik bijna niet. Aangezien ik er nogal even tussenuit ben geweest. Maar.... misschien ben ik wel een relevante op dit moment voor je. Want ik ben in juli met mijn 4de ICSI traject gestart. Na 3 keer in NL, nu in België Brussel, Jette). Ik ben benieuwd waar je staat in je eerste ICSI traject en de resultaten tot nu toe zijn! Als je het leuk vindt hierover dingen te delen, of vragen te stellen. Dan lijkt mij dat gezellig. @Bailey2021 wat heerlijk dat je zwanger van twee meisjes bent! Inmiddels ben je denk ik al bevallen? Hopelijk is alles helemaal goed verlopen, is toch extra spannend met een Tweeling zwangerschap. Het lijkt mij heel bijzonder een tweeling, en op onze leeftijd extra top (als het medisch allemaal goed gaat) omdat het dan misschien lukt om 2 kinderen te krijgen waar onze leeftijd kan zorgen dat het na elkaar lastiger is. Ik hoop dat de meisjes lekker tot week 38 zijn blijven zitten en gezond en wel nu in je armen liggen. Korte status update van mijn kant. Misschien weten jullie nog dat ik in NL mijn 3 ICSI pogingen heb benut in 2020 en 2021. Ik heb twee keer een miskraam gehad (1 keer na een verse Terugplaatsing van ICSI 2), en 1 keer een Missed Abortion bij een natuurlijke zwangerschap 3 jaar geleden.  Mijn laatste ICSI poging in NL in december 2021 eindigde met een enorme domper, aangezien na een mislukte terugplaatsing van de twee verse embryo's de enige cryo die ik in december wilde laten terugplaatsen is niet goed ontdooid. Mijn man en ik hebben echt even de ruimte genomen om te overwegen wat we gingen doen. We hebben ook echt nagedacht om te stoppen na 5 jaar proberen en bijna 3,5 jaar medische molen en alle teleurstellingen. Maar we hebben ook gesproken om nog 1 laatste keer een poging te wagen. En omdat het totale traject zo stom eindigde met dat niet goed ontdooien en omdat we in de toekomst geen spijt willen hebben dat we het niet een keertje in het buitenland hebben geprobeerd. We hebben ook heel serieus gesproken over eventueel werken met donor materiaal (eitje of volledige embryo) maar daar heel bewust niet voor gekozen. Ik twijfel er niet aan of we net zo veel van een kindje hadden gehouden als dat wel succesvol zou zijn maar voor ons allebei bleek dat niet de route te zijn. We wilden het nog 1 keer met ons eigen materiaal proberen. En na een beetje onderzoek gekozen voor België, Jette in Brussel.  Ik kan niet zeggen dat ik het een war bad vind in België, dat had ik wel eens op een forum gelezen maar ik vond het vooral groot en onpersoonlijk. Eigenlijk veel meer dan het Nederlandse Ziekenhuis. En wat een ellende met file. ALTIJD file bij Antwerpen, vaak bij Breda en 1 keer al bijna twee uur vast gestaan tot we in Utrecht waren vanuit Amsterdam😒. We zijn bijna elke keer de nacht ervoor al in Brussel gaan slapen om geen file stress te hebben en we meestal ook al vroeg de afspraak hadden. Dus we hebben nu een 4de ICSI ondernomen en ik mag vrijdag een bloed test doen. Vreselijk spannend dus weer!!  IK heb allerlei extra onderzoeken ondergaan, en eigenlijk blijft de conclusie dat alles er goed uit ziet, mijn bloedwaarden, vorm baarmoeder, hoge AMH voor mijn leeftijd, sperma. Dus geen nieuwe inzichten. En eigenlijk bijna hetzelfde gedaan als in NL. Alleen een kort protocol waar ik in NL altijd eerst met de pil ben gestart en daarna relatief lang prikken en hormonen gebruiken. Hier begon ik gewoon met Gonal F (300, dat is ook een verschil) op dag 2 van mijn cyclus en had ik op dag 11 al een punctie. Er zijn 13 eicellen geoogst, 7 rijp, 5 bevrucht en op dag 3 nog 4 in de race. Eigenlijk was het plan tot dag 5 door te ontwikkelen maar het lab heeft er voor gekozen toch op dag 3 de verse TP te doen. Het was een A kwaliteit, 8 cellig en geen fragmentatie. De overige 3 lieten ze wel tot dag 5 door ontwikkelen. Ik moet nog te horen krijgen of en hoeveel dat gered hebben (ik verwacht 1 of 0). Ik heb wel veel meer pijn gehad dan in NL, omdat ik tegen over stimulatie aanzat. Maar gelukkig met rust, veel drinken en paracetamol was het beheersbaar..... Dit gaat onze laatste poging zijn. Ik merk dat ik dat ongelofelijk spannend vind. Aan de ene kant wil ik graag weten wat de status is, om het eventueel ook een plek te gaan geven. Aan de andere kant vind ik het zo eng dat ik dan met lege handen sta en ook de hoop een einde heeft. Dus lieve dames... weer spannend!! Liefs    
    • Hai goedemorgen dames, na lang wachten is op 5 Juli onze zoon geboren. Het is een heftige maar mooie bevalling geweest.    Hopefullness, zie na jou berichtje van 27-04 geen nieuwe meer. Hoe is het gegaan?
    • Proficiat @Chrissy wat een fantastisch nieuws! 8 Weken alweer, wat gaat het snel he? Fijn dat ze niet zo groot was als vantevoren ingeschat, bij mij viel het ook reuze mee, ze zat op de +1 lijn dus dat is helemaal prima, die heeft ze een poosje gevolgd, daarna ging ze aan het dalen, nu zit ze tussen 0 en -1 vinden ze ook prima. Ze ontwikkeld zich goed, plast en poept, met borstvoeding zien ze dat wel vaker dat ze in het begin heel hard groeien en dat het later stabiliseert. Ze krijgt inmiddels ook hapjes natuurlijk, ze is nu bijna 7 maanden en heeft maatje 68 weegt ruim 7 kg. Ik heb even nagekeken wat zij woog met 8 weken, ze was toen ook 5 kg, toen zat ze nog op de +1 lijn ongeveer. Ze hebben je wel lang door laten lopen zeg, jeetje, waarom doet een ziekenhuis niet wat een fertiliteitsarts adviseert? Dat zeggen ze toch niet voor niks? Gelukkig dat het uiteindelijk wel goedgekomen is, maar dat je hebt moeten praten als brugman zal niet fijn geweest zijn. Ik had gelukkig een gynaecoloog in het ziekenhuis die dat zelf al bedacht had, ze zei hetzelfde als jouw arts, niet voorbij de 40 weken laten gaan, eerder inleiden. Gelukkig dat je nog een fijne bevalling hebt gehad uiteindelijk, ja, wat is fijn, een bevalling is nooit fijn denk ik, maar als je er met een goed gevoel op terugkijkt dan is het goed toch? En dat je de zwangerschap aan het eind beu was moet je je niet schuldig over voelen hoor, dat heeft iedereen! Ik ook! We wilden dat heel graag idd, maar die laatste loodjes zijn heel zwaar, voor iedereen, de zwangerschap is ook enkel een doel om dat te verkrijgen wat je graag wil, een kindje en dat is ons mooi gelukt! Wat een stomme opmerking van die kraamverzorgster, alsof je daar op zit te wachten en alsof wij, iets minder piepjonge moeders al een soort van oma's zijn. Tegen mij zeiden ook veel mensen... Maar je bent een stuk ouder nu! Ja? En? Dus? Ik ben gezond, dus? Heb er niks mee geleden met de bevalling en kuierde zelf naar het bureau voor de 2 weken afspraak daar (half uurtje lopen enkele reis). Ik voelde me prima, zij deed het goed en de gebroken nachten vond ik ook reuze meevallen. Het leek wel alsof iedereen er een punt van maakte behalve ik. Die arts had helemaal gelijk. Mijn huisarts zei destijds, de kansen zijn misschien niet hoog, maar als je niks doet is het sowieso 0. Elke kans, hoe klein ook, is een kans. En zie, je grootste wens is in vervulling gegaan, met IUI notabene! Niet eens IVF. Ik sluit me helemaal aan bij jouw woorden Chrissy, neem alle kansen die je krijgt met beide handen aan, laat die artsen maar lullen! Geniet van je wondertje, maar dat komt vast goed.   
    • Lieve allemaal,  Het is alweer bijna 8 weken geleden, maar eind mei is ons mooie meisje geboren. Gezond en wel! En.... Ze was ook helemaal niet zo groot als ze werd ingeschat! Was dat bij jou ook niet zo @Kitje? Inmiddels is het een flinke dame die al 5 kilo weegt hihi.   Uiteindelijk wel ingeleid, maar toen liep ik al bijna tegen de 40 weken. Zat er ook behoorlijk doorheen tegen het einde en voelde me daar ook weer slecht over, want ik wilde dit toch zo graag? Nog moeten praten als brugman om uiteindelijk op tijd ingeleid te worden. De fertiliteitsarts had ons namelijk benadrukt om niet langer dan 40 weken door te lopen ivm de achteruitgang van de placenta, maar hier in het ziekenhuis wilden ze daar nog niet zo aan zucht...  Uiteindelijk wel een hele fijne bevalling gehad (tenminste, tot zover dat kan) dus het ziekenhuis heeft het weer een beetje goed gemaakt met me 😉 Ik was ook heel snel weer hersteld na de bevalling. Ik hoor het de kraamverzorgster nog zeggen tegen mijn man: "Ze herstelt heel snel voor een oudere moeder". Jawel, wij oudere moeders kunnen dat gewoon 💪 Deze tijd denk ik nog regelmatig terug aan vorig jaar rond deze tijd.... Toen net de deceptie in het ziekenhuis achter de rug en net aangeklopt bij de fertiliteitskliniek. Nog al die onzekerheid of onze grootste wens ooit nog in vervulling zou gaan. Het verdriet en toch ook weer de hoop die ze ons in de kliniek weer gaven. Ik hoor het de oudere arts nog zeggen: :"Je moet altijd hoop blijven houden". En inmiddels ligt er een mooi en heel gezond meisje in mijn armen.  Meiden die hier nog meelezen: Houd vol! Net na mijn 42ste verjaardag ben ik zwanger geraakt van een gezond kindje. Het is dus zeker mogelijk en laat je niks aanpraten door artsen die het denken beter te weten.     
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use