Jump to content

Heeft iemand ervaring met inleiden en vaginale gel

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden!

Ik heb even een vraagje: heeft iemand ervaring met inleiden, en dan beginnen met die vaginale gel? Het is namelijk zo: ben nu 40 weken en 1 dag zwanger. Heb een zware zwangerschap achter de rug, en daarom willen de vk en gyn mij as zondag inleiden. Vandaag hebben ze me geprobeerd te strippen, maar helaas. Alles is wel verweekt, maar het is voor 3 kwart verstreken. Moet dus nog 1 kwart verstrijken. En als je geen ontsluiting hebt, kan er ook niet gestript worden. Vrijdag gaan ze het weer proberen, lukt het niet, dan zondag inleiden. En beginnen ze dus met de gel. Mijn vragen zijn:

Heeft iemand ervaring met die gel?

Heeft iemand ervaring met die gel terwijl de baarmoedermond nog niet helemaal verstreken is?

En, duurt het idd dan zo vreselijk lang voor dat er iets verandering in komt, of de weeen komen?

En, wordt je nou echt zo misselijk van die gel?

Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat jullie het wondertje eindelijk vast hadden?

Ik zie er een klein beetje tegenop dat het voor mij niets zal uitmaken. Want als het zondag niet werkt, proberen ze het maandag nog 'n keer. Werkt het weer niet wordt dinsdagmorgen besproken hoe verder. In ieder geval, als ik zondag naar het WKZ ga, ga ik ook niet meer naar huis zonder een baby'tje. Dat is wel een heeeeel fijn idee. Maar de vk had het ook al over een keizersnede. En dat wil ik ECHT niet.

Nou, fijne dag iedereen!! En alvast bedankt!

Liefs

Posted

Zie dat je nog geen reacties hebt. Ik had geen gel maar een veter. Met 42 weken en 1 dag was er bij mij nog niets gebeurd. Dus begonnen ze met het weekmaken van mijn bmm met een hormoonveter. Daar kreeg ik flinke harde buiken van, maar dat waren echt geen weeen. Overdag mochten we weer naar huis en als het niet doorzette volgende ochtend melden. Dat was dus het geval. En wonder boven wonder had ik precies genoeg ontsluiting om de vliezen te breken. Daarna een infuus met opwekkers gekregen en toen ging het snel. (uiteindelijk wel een ks geworden, maar dat was omdat ik op de 6 cm ontsluiting bleef steken).

En het is volgens mij idd zo dat als de hormoongel/veter niets doet je 'niet inleidbaar' bent en ze idd overgaan tot een ks.

Maar wanhoop niet: het kan heel snel veranderen hoor. Bij mij was ik (bij de tweede) 's ochtends niet te strippen en was de hele baarmoedermond nog niet verweekt oid. En 's avonds braken de vliezen en binnen een uur had ik 1 cm ontsluiting.

Succes!!!

Posted

Hoi Hope,

Toevallig heb ik ervaring met inleiden dmv gel, maar ik ben in ieder geval niet het goede voorbeeld.

Ik kwam binnen met 1/3 verstreken baarmoedermond/hals en 1 cm ontsluiting. Dit was op een donderdag... ik kreeg er pijnlijke harde buiken van. Vrijdags weer gel, er was niets veranderd tov de dag ervoor. Uiteindelijk zaterdags naar huis en maandags weer melden.

Maandags is er weer gel ingebracht... diezelfde dag kreeg ik last van weeën en dinsdagochtend had ik 2 cm en konden ze eindelijk mijn vliezen breken. Toen is het snel gegaan, vanaf dat moment tot aan dat ik L_otte in mijn armen had duurde 5 uur en 9 min.

Ze brachten bij mij alleen 's ochtends gel in, omdat mijn lijf er wel op reageerde ( pijnlijke harde buiken/weeën)...dat was de reden dat ze 's middags niet nog een lading in brachten.

Ik ben totaal niet misselijk geweest van de gel. Alleen reageerde mijn lijf er niet goed genoeg op, het ging echt heeeeeeeeeeel langzaam. Daardoor heeft het dagen geduurd voordat ze mijn vliezen konden breken.

Nu ben ik wel 1 van de uitzonderingen hoor. Ze vertelden me dat er vrouwen binnenkomen die potdicht zitten met een lange hals en nog dezelfde dag of uiterlijk de dag erna bevallen. Je lijf moet er ook klaar voor zijn. Nu ben jij al bijna 41 weken dan, dan is je lichaam toch iets verder denk ik dan.

Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is. Ik wens je alvast heel veel succes en hopelijk mag je jullie wonder gauw in de armen sluiten.

Posted

Ik ben niet ingeleid met gel maar nadat mijn vliezen gebroken waren heb ik een infuus gekregen.

Ons dochtertje was er toen binnen 3 uur. Dus dat is wel weer positief ;-)

Qua pijn heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar toen ik dacht dat het niet meer ging was ik al bij 10 cm.

Dus wat mij betreft ging het prima.

Posted

Ik ben bij Thomas vorig jaar ingeleid met gel. Ik was toen 41 weken en 1 dag zwanger. Ik had nog geen verweking of ontsluiting en bij mij zijn ze om 13.30 begonnen met inleiden. Ik heb 2 keer gel gehad, rond 13.30 en rond 17 uur. Tot een uur of 18 heb ik helemaal niets gemerkt, toen ineens kreeg ik weeen en die zijn niet meer gestopt. Ik ging dus van niks naar een weeenstorm (bleek achteraf). Om 23.35 is Thomas geboren. Uiteindelijk wel met een vacuumverlossing omdat Thomas niet helemaal goed gedraaid was, maar dat had weinig van doen met de gel. De gel doet dus wel degelijk z'n werk. Ik ben niet misselijk geweest van de gel en uiteindelijk vanaf de eerste keer inbrengen tot de geboorte heeft ongeveer 10 uur geduurd, wat heel netjes is voor een eerste bevalling. Ik denk dus zeker dat het wel zou kunnen werken voor je. Succes! Enne, het is heel logisch dat je er een beetje tegenop ziet. Het is ook gewoon heel spannend. Ik vond het bij Joris weer net zo spannend als bij Thomas en zag er toen ook weer tegenop. Maar weet je, als je eenmaal bezig bent, kan je niet anders dan doorgaan en dan ben je daar helemaal niet meer mee bezig.

Posted

Ik ben wel ingeleid met gel en ik moet zeggen dat ik er ook erg tegen op zag maar het is mij echt meegevallen en het ging eigenlijk toch nog sneller als ik verwacht had.

Ik moest mij smaoregns om 07.00 melden kreeg toen de eerste keer gel dez brander eerst heel erg maar naar een uurtje of zo trok dat wel weer weg veder heb ik die dag geen gel meer gehad omadt het te veel deed om nog een keer gel te doen maar te weinig om echt door te zetten heb du de hele dag en nacht lichte rugweeen gehad ( was iets minder)

Dinsdag ochtend om 07.00 hebben ze gekeken en toen hebben ze om 08.00 mijn vliezen gebroken en een infuus aan gelegt die steeds hoger werd gezet en dat was heftig en om 14.13 had ik mijn dochter oop mijn buik liggen.

Vond het inleiden best heftig maar achteraf is het echt super gegaan.

Oja ook ik moest nog 2/3 en had 1cm onsluiting op maandagochtend.

Meid hoop dat het allemaal niet nodig is en dat het deze week als nog spontaan mag gaan beginnen.

Posted

Ik kreeg 's ochtends gel op 41 weken en 3 dagen. In de middag nog een keer omdat het niks deed. Rond 20.00 's avond begon langzaamaan iets te bewegen. Nadat de vliezen gebroken waren kreeg ik een weeenstorm. De volgende ochtend om 5.30 is Tuurtje geboren.

Maar ik ben er niet misselijk van geweest trouwens. Je merkt helemaal niks. Toen ik in de weeenstorm zat moest ik wel overgeven, maar dat heeft niks met de gel te maken.

groet,

Jeanine

Posted

Hey Hope,

Ik ben bij Vikash ook ingeleid met gel, ik had al meer dan 172 uur gebroken vliezen (niet gemerkt) en dus moest ik ingeleid worden, het was met 41 weken en 1 dag, in het zh keken ze en was de baarmoedermond al wel verstreken en had ik al ietsje ontsluiting (nog geen 1 cm), de vk hoopte dat de gel mijn lichaam zou wakker maken en dat ik daar weeen van zou krijgen, om 9.u de gel, en meteen kreeg ik heftige gel weeen, echt na 5 min al, die kwamen snel achter elkaar en de weeen bleven, en kwamen op een gegeven moment om de 3 min. en om 12u49 was Vikash er, dus een super snelle bevalling, om 9u nog niks aan de hand en 3 u en 3 kwartier later een baby! De weeen waren alleen wel heel erg heftig, erger dan bij mijn 1e kindje...

Ik heb ook tijdens de weeen een paar keer moeten overgeven(gelukkig alleen maar water) maar dat zou dan dus van die gel geweest kunnen zijn, wist niet dat je daar misselijk van kon worden, maar dit verklaart het wel.

Heel veel succes alvast!

Posted

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik lees idd allemaal verschillende verhalen, maar wel positief! Pfff, ben best zenuwachtig. Ik hoop zo dat het wel werkt, die gel. Want het beleid in het WKZ Utrecht is, als het na 3 dagen nog niet werkt, ben ik officieel niet inleidbaar. Dan ben ik trouwens ook 41,5 week. En wordt het een keizersnede. En dat lijkt me echt vreselijk! Maargoed, afwachten maar...En hopelijk doet mijn lichaam het deze week toch wel zelf!