Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze wilde gewoon mijn reden weten. Misschien als ik die niet goed had kunnen onderbouwen dat ze me er vanaf zou willen praten. Maar nu was het vooral zo'n gesprek van: weet wel dat je 4 kansen kwijt bent. Verder geen probleem.

Ja leuk als ze dan kunnen praten. En zo spontaan hè?!

Ik zal nog ff proberen te slapen.

Tess

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Back from eggcheck: follikel was er klaar voor dus zondag al punctie, gaat echt razendsnel allemaal zeg! Het zou ook nog morgen kunnen zijn afhankelijk van de lh-waarde. Ik had wel gisteren al van die pre-eisprong steken die ik altijd heb. Dus ben wel blij dat ze het zo nauwgezet volgen, hopelijk missen we hem dan niet. Ze zullen vanmiddag dan bellen om te melden hoe laat de pregnyl er in moet.

@ Tess, ook wel lekker nu zeker, even geen gereis inderdaad en gewoon rustig voorbereiden op de grote behandeling. Ik hoop op bulten goeie eitjes voor je!

@ Tabitha, hoe is het, lukt het een beetje om de teleurstelling te boven te komen?

Geplaatst

Tess, het belangrijkste is dat jij je goed moet voelen bij de behandeling die je krijgt!

Als dat niet zo is, is het gewoon 2 x keer zo zwaar, want je hebt er toch geen vertrouwen in.

Nu ga je weer een behandeling aan waar je wel vertrouwen in hebt, dus ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

nu even een paar weken wat rust pakken, dan kun je er straks weer vol tegenaan!

vianne, wat snel, succes zondag!

Fransientje ook succes zondag!

Geplaatst

Nou, hier zit ik dan, te wachten tot het 00.45 is en de pregnyl er in mag. Zondag om 10.45 de punctie. Ik kan toch niet slapen als ik weet dat ik er anderhalf uur later weer uit moet dus dan maar wachten. Ik voel het eitje al de hele tijd "zeuren" dus hoop maar dat het niet te vroeg gaat springen....

Geplaatst

Wat een rottijd weer, vianne!

gisteren zijn we begonnen met stimuleren, viel erg tegen.

Beide prikken deden erg zeer dit keer, heb er zelfs een blauwe plek zitten.

Vandaag ging het wel weer soepel, weinig van gevoeld. Moet zeggen dat het bij mij erg helpt als je eerst even iets kouds tegen je buik houd.

Dat hadden we gisterochtend niet gedaan en vandaag wel!

Geplaatst

@Vianne; wat spannend he... je was ook 'ineens' zover he!? Alvast heel veel succes & sterkte morgen! Laat je weten hoe het gegaan is?

@Chrisje; wat vervelend dat je zo'n last hebt van de spuiten... het was bij mij ook niet helemaal pijnloos, maar echt last had ik gelukkig niet. Wanneer moet jij weer voor een follikelmeting?

Geplaatst

@Tess; ik wil graag zeggen dat ik je ontzettend dapper vind om zo'n besluit te nemen, tegen het advies van alles & iedereen in! Luister naar je eigen lichaam, jij weet het het beste! Geniet de komende tijd even lekker van de 'rust' en probeer het er echt even van te nemen. Eet en drink lekker alles, en doe de dingen die je wil!! succes :-)

Geplaatst

Ik moet vrijdag voor de eerste meting! en jij?

Echt veel last heb ik er niet van hoor!

Mag echt niet klagen, maar soms zitten er naaltjes tussen die er een beetje moeilijk in gaan, ja dat is geen pretje.

Waarschijnlijk daarom ook die blauwe plek!

Geplaatst

Hey dames,

Nou de punctie is weer gelukt hoor! Het was deze keer wel wat gevoeliger, volgens de arts kwam dat omdat het blaasje helemaal achterin de eierstok zat en ze dus vrij ver moest rekken om hem te pakken te krijgen. Maar het lukte en even later konden we het eitje op het scherm zien. Nu dus weer spannend of zaadje en eitje elkaar een beetje lief gaan vinden. Het geeft wel een maf gevoel dat het allemaal zo snel gaat. Zo zit je te balen van een mislukte poging en zo ben je ook al weer volop in de running voor een nieuwe ronde. Maar ik ben wel blij dat dit tot nu toe allemaal weer vrij vlekkeloos gaat. Niet dat dit enige garantie geeft maar toch.

Ik heb ook wel eens blauwe plekken van het spuiten. Maar de grootste eigenlijk juist van het bloedprikken in het ziekenhuis (in de arm) niet eens van wat ik zelf doe. Laatst bloedde het wel wat erger, had ik kennelijk een bloedvaatje geraakt. Hey dat van dat koud maken is wel een goeie tip trouwens, ga ik ook doen!

Geplaatst

@ Tess, volg je hart en dan zit je altijd goed, wat anderen ook zeggen.

@ Fransientje79, ik mag woensdag voor de eerste FM. Spannende tijden dus. Hoever ben jij nu?

@ Vianne, wat geweldig nieuws, hopen dat je een TP krijgt en dan na 2 weken positief nieuws.

@ Crisje83, het is inderdaad per naald verschillend prikken. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen om het eerst koud te maken. Ik heb deze cyclus nog maar 1 blauwe plek gehad, dus het valt mee, maar heb wel heel vaak pijn bij het prikken. De aanhouder wint, zeg ik dan maar.

Ik ga maar eens gauw aan het werk. Ik ben zo benieuwd naar woensdag.

Liefs

Geplaatst

Morgenochtend tussen 9 en 10 word ik gebeld of ik al dan niet kan komen voor een terugplaatsing. Is dus wel weer spannend. Ik zit nu eigenlijk te wachten op een telefoontje van mijn hubbie of hij een...

Ik wou zeggen of hij aangenomen was bij een nieuwe baan maar hij belt net dat ze nog weer verder na moesten denken over een salarisaanbod enzo. Is dus ook weer AFWACHTEN!! Story of our live zulen we maar zeggen!

Geplaatst

Oeh Vianne, wat spannend!! En wat is snel gegaan?! Jeetje... Hou je ons op de hoogte?

Ik zei vanmorgen nog tegen een vriendin dat 'naja we wachten wel af' mijn lijfspreuk is momenteel...

Ik ben zelf zondag voor een tweede echo geweest... Pas 10mm... Ik heb een slecht voorgevoel over deze ronde :-(

Naja we wachten wel af ;-)

Aan alle dames: succes & sterkte maar weer!!!

Geplaatst

Bedankt dames!

Voel me al een stuk beter.

Heb de komende 2 weken een druk schema op mn werk maar dan heb ik wat extra uren en dat vind ik gewoon fijn voor als ik straks weer vaak naar Groningen moet.

Dan heb ik er dan geen drukte van.

Voor nu lekker rustig aan!

Vianne heel veel geluk!!!

:aaaflowersmiley:

En de rest van de dames natuurlijk ook!

Tess

Geplaatst

Yessss, 11.30 terugplaatsing, we hebben voor de 3de keer geluk (althans tot op dit punt)!! Ik hoefde nu eens niet lang af te wachten want ze belden al om 5 voor 9, dus dat scheelde weer wat spanningsopbouw. Dus, zo ff kind in de kleren hijsen, droppen bij vriendin en dan door om ons 2de kind op te halen!

Geplaatst

?????ik kom net uit het zh... Zondag echo: links een follikel van 10 mm rechts allemaal te klein. Vanmorgen opnieuw een echo, links praktisch weg en rechts ineens 2 follikels van 11,5mm?????

Nu snap ik er niks meer van... :-( hebben jullie dit weleens gehad?!

Geplaatst

@ Vianne, wat een supernieuws zeg! Hopen dat alles goed gaat!

@ Fransientje79, ik heb het ook 1x gehad, maar ze zeggen dat het waarschijnlijk dan geen goed follikel zou zijn geweest. Nu heb je twee kansen en dit zijn dan hele mooie, moet je maar denken. Spannend hoor! Wanneer moet je weer heen?

Morgen heb ik mijn eerste FM. Pfff, hoop eigenlijk op heel goed nieuws, maar ik denk dat ik nog ff door moet spuiten. Dat zegt mijn gevoel en mijn eierstokken, en die zitten toch vaak goed, haha.

Hebben jullie ook last van heel moe zijn, maar vervolgens 's nachts wakker liggen?

Liefs

Geplaatst

Al hoop ik wel dat ik de punctie op vrijdag heb, dan heb ik 4 dagen om bij te komen. Ik voel wel van alles groeien, maar heb het idee dat het nog niet genoeg is. We wachten af.........

Geplaatst

@Els; luister en ga af op je eigen gevoel! Ik hoop dat je al ver bent, maar de kwaliteit is beter dan de snelheid ;-)

Ik vond het zo vreemd dat rechts nu ineens weer dominant is (vorige ronde ook?) en zondag totaal nog niet in beeld?! Het wakker liggen komt me bekend voor, doodmoe en gloeien door de hormonen ja... En dan niet slapen 's nachts... Zucht ;-)

Geplaatst

yoho, daar ben ik weer, met samengeknepen billen, haha! Emmy aan boord en nu maar weer WACHTUUUUUN! Ik heb een goed gevoel en er gebeurden allemaal dingen die ik als positieve tekens opvat: meteen een parkeerplek, stoplichten op groen, favoriete arts die de tp deed, aardige mannelijke verpleger erbij (in het echt word je ook zwanger van een man erbij tenslotte), zag allemaal babies op de terugweg enzovoorts. En vooralsnog interpreteer ik dit allemaal in mijn voordeel, haha, ik word er echt zwaar bijgelovig van.

En het was trouwens ook weer een topembryo, dus dat zit ook mee. Ja ik weet ook wel dat het allemaal geen drol zegt maar ja..whatever... Goed, ik ga een glaasje granaatappelsap drinken.

@ Fransientje, wat een wispelturige follikels allemaal zeg! Maar ik heb inmiddels wel begrepen in dit hele proces dat het altijd allemaal anders gaat dan je denkt en dat de natuur vaak rare bokkensprongen maakt (dat mijn eitjes so far zo strak in de pas lopen zegt ook helemaal niks dus).

@Tess, wat doe je eigenlijk voor werk??

@Els en Crisje, ik ben zooo benieuwd wat die stimulatie doet bij jullie, en wat het oplevert qua follikelgroei

Zoon wil cakejes bakken, nou vandaag mag alles!

Geplaatst

Vianne, spannende weken weer!

Els, spannend morgen.

Hier ook moe, moe, moe en s'nachts liggen draaien en dan 2 tot 3 uur voor de wekker eindelijk in slaap vallen.

Fransientje, dubbele kansen!!! goed nieuws toch!

Tess, fijn dat je je weer wat beter voelt!

Hier hebben we vrijdag de eerste fm.

Ben alvast begonnen met meer drinken, aangezien ik heel weinig drink op een dag.

Heb Zwanger worden gehaald bij de etos, zodat alle vitamines weer even flink worden aangevuld.

En heb een pak granaatappelsap( met framboos) in de koelkast staan.

Vianne, vanaf wanneer drink jij dat eigelijk en tot wanneer?

Geplaatst

Woehoee Vianne, hou die positieve vibe vast meid. Ik ben ervan overtuigd dat het meehelpt!!! En blijven knijpen he? hahaha... Hou je ons op de hoogte???

@Iedereen: Pillen? Sap? Help? Wat ben ik een slechte IVF'er!! Vertel mij, welke merk sap moet ik halen?? Ik wil natuurlijk ook ALLES eraan doen....

@Chrisje, alvast veel succes vrijdag!

@Els, ik hoop mee voor een punctie op vrijdag voor jou (jij hebt er meerdere toch??) dan kun je idd lekker rustig ervan bijkomen!! Alvast succes voor morgen, laat je even weten hoe groot ie was?

Ik ga donderdag weer voor een FM en hoop dan toch wel eens op de 14mm te zitten.... het duurt lang :-(

Geplaatst

Joehoe, goed nieuws aan deze zijde! Vrijdagochtend om 9 uur hebben wij de punctie en waarschijnlijk onze eigen dokter ook nog. Ik heb in totaal 13 mooie, grote follikels en nog aantal die kleiner zijn. Zo spannend allemaal. Heb nog wel een receptje Diazepam meegekregen om lekker te slapen. Hebben jullie dat ook wel eens voorgeschreven gekregen? Ik weet zelf nog niet of ik het wel of niet ga slikken.

@ Vianne, we blijven duimen voor jou

@ Fransientje, foliumzuur ( en andere vitamines ), slik ik zelf al 2,5 jaar, schijnt ook goed te zijn voor de baby en we doen er alles aan, natuurlijk. Voor de rest heb ik nog nooit ergens aan gedaan.

Waar is die sap goed voor dan? Misschien dat ik dat ook wel wil.

Liefs

Geplaatst

Els, spannend allemaal, succes vrijdag!

Is nog wel heel snel gegaan, wij gingen toch gelijk op? ik ga vrijdag pas voor mijn eerste fm, haha!

Fransientje, ik ben normaal ook helemaal niet van de drankjes, pilletjes enz. maar volgens mij pak ik nu alles aan wat ook maar iets zou kunnen helpen!

Drankje kwam uit dit topic en het zwanger worden hoorde ik bij de etos.

Was eigelijk op zoek naar vitamine E, maar dat hadden ze niet in pil of druppelvorm.

Dus uitgelegd waar het voor was en toen stelde ze dit voor.

Zit dezelfde hoeveelheid foliumzuur in als bij een gewoon potje, alleen zitten deze pillen bomvol met nog veel meer vitamines.

En aangezien ik mijn weerstand schijnbaar ergens heb laten liggen( ben een beetje grieperig) dacht ik dat ik wel wat extra vitamines kon gebruiken.

Dus ik laat nu de gewone foliumzuur staan en slik nu deze pillen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden