Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nee, volgens mij niets meer!

Heb maar voor 1 keer pregnyl liggen.

wij moeten dan meteen met die capsules beginnen!

15 mm schiet inderdaad al mooi op!

Spannend!!!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Vianne, het word spannend!

:aaaflowersmiley:

@Crisje, sterkte met alle klachten. Niks aan!

:positive energie:

Tess

Geplaatst

@ vianne

Ik hoef na se terug plaatsing ook niet meer te spuiten Moet alleen 3x daags bolletjes inbrengen.

Spannend hoor het komt voor jou nou weer dichtbij Suc6 !!!

Liefs

Geplaatst

Thanks! Vanmorgen weer een fm en het eitje was 19+mm aldus de arts (ik weet eigenlijk nooit wat voor een dat nou doet: nurse practitioner, ivf-arts, arts-assistent nou ja whatever). Dus we hebben dinsdag de punctie en we hebben weer geluk met het tijdstip want we zijn al om 8.30 aan de beurt dus vanavond om 22.30 pregnyl. Zowel werk- als slaaptechnisch fijn dus! En nou maar hopen dat deze ook keurig wacht tot ze opgepikt wordt en niet zelf op pad gaat. En dat dit ei goed aan te prikken is, goed opgezogen wordt, goed bevrucht wordt en goed teruggezet en dan goed innestelt....@lieve heer in de hemel, regelt u dit allemaal even!?

Geplaatst

Ja regel dat ff!

Hahaha.

We duimen idd!

Succes alvast!

Ik kon wel eens ongesteld worden...

Maar dat zou bijna 4 dagen te vroeg zijn.

Niet dat dat erg is :happydance:..

Ben benieuwd of het doorzet!

Tess

Geplaatst

Ongesteld! 3 dagen eerder dan verwacht, maar dat vind ik wel fijn!

Dus meteen ff afspraak gemaakt!

Er zit weer schot in!

Ik hoef pas dag 9 dus als het goed is dan scheelt me dat 1 rit.

Ik zal het schema er weer ff bij zetten.

jullie kunnen hem ook wijzigen he?!

Tess:

1e fm 10-01

2e fm 12-01

3e fm 14-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

4e fm 15-01

5e fm 16-01

punctie 18-01 11:00u

20-01 geen bevruchting.

1e fm 07-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

2e fm 27-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

3e fm 29-01

punctie 31-01

Tabitha:

09-01 gestart met Provera

13-01 begonnen met decapeptyl

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

Crisje:

25-01 ongesteld (start pil)

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

Klopt het allemaal nog?

Reeltje, als je erbij wilt dan kun je dit kopieren, aanpassen en onder je eigen bericht zetten of je stuurt ff wat er allemaal gaat gebeuren. Ik vind het wel handig want dan kunnen we zien hoe ver iedereen is.

Liefs Tess

Geplaatst

Oh en wat betreft het bloedprikken: ik had vorige keer 2 blauwe armen.

Ik was dan in totaal ook 5 x geprikt.

Hoop dat het deze keer beter gaat!

Tess

Geplaatst

Klopt helemaal voor wat mij betreft Tess, het schema.

Morgen dus punctie, ben er helemaal klaar voor!

@ Tess, je vraagt je dan af of zo'n baarmoeder "denkt" van nou er is hier geen ei meer te bekennen, ik kap ermee voor deze maand! En dat je dan dus eerder ongesteld wordt. Maar wel prettig ja, kun je op voor een nieuwe poging!

Ik heb deze keer echt nog minder of eigenlijk helemaal geen last van de medicijnen. Vorige keer had ik nog wat onrustige darmen maar misschien was dat een beetje stress. Nu is alles al bekend en dat scheelt weer een stukje. Eigenlijk voel ik er zo weinig van dat je haast gaat twijfelen: doet dat spul wel wat? Wel een beetje zeer buikvel nu. En de vorige keer had ik me in de vingers gesneden met die rottige pregnyl ampullen maar nu heb ik de oplossing voor die kleine friemeldingetjes, ik zet ze in een eierdop (als in serviesgoed eierdopje)en dan blijven ze mooi staan als je het poeder moet oplossen enzo. want ik ben steeds bang om ze om te stoten of te laten vallen en dan ben je mooi de sjaak als je om precies zo laat het spul moet gebruiken.

nou ik zal morgen wel even melden of het gelukt is, doei!

Geplaatst

Nou ik denk idd dat het zo gegaan is! Haha...

Ik heb ook geen last van de hormonen, ook niet bij de "grote" behandeling niet.

Daar merkte ik wel iets meer maar geen last.

Ja het is dat ik vaker heb gespoten (ook voor mn werk) dan krijg je er handigheid in, maar het is idd wel wat geklooi.

Hoe laat moet je morgen?

Heel veel succes!

Groetjes Tess

Geplaatst

Zo, dat is achter de rug, punctie geslaagd! Het ging allemaal razendsnel en was eigenlijk minder pijnlijk dan de vorige keer, en toen viel het me ook al mee. Kennelijk slaat die medicatie wel op mijn brein want ik dacht daarna een zakelijke afspraak te hebben, maar die was pas morgen...stond ik daar met min 6 te blauwbekken voor een gesloten deur!

Nu dan maar duimen draaien voor een bevruchting. Ze zullen donderdag tussen 9 en 10 bellen. Ik heb al wel de pregnyl gescoord. Blijkbaar is er in mijn dorp niemand anders met vruchtbaarheidsproblematiek want mijn apotheek heeft dat nog steeds keurig op voorraad (het schijnt wat problematisch voorradig te zijn overal). Ik was trouwens om 8.30 al aan de beurt, dat is wel lekker, de eerste van de dag dus je hoeft niet te wachten en ook niet zo lang nuchter te blijven.

Laterrrs!

Geplaatst

Mooi dat het zo soepel ging en dat je er weinig last van had!

Nu hopen en duimen op een bevruchting!

Hier gaan we zo direct naar zwolle om ons in te laten schrijven, manlief is thuis vanwege het weer!

Dan weten we meteen waar het is en hebben we alles geregeld!

Geplaatst

Werkt jouw Hubbie in de bouw ofzo Crisje (of is hij occupier, haha!) ? Ja jemig wat is het koud zeg, echt niet grappig meer! Nou, hier nog steeds fingers crossed voor morgen. Het gaat inderdaad tot dusverre weer heel voorspoedig. Ik ben op zich geen doemdenker maar ik ga dan wel stiekem denken van oh jee, wij moeten natuurlijk (statistisch gezien) ook een keer aan de beurt komen qua "geen bevruchting"....Nou ja er zit maar 1 ding op: afwachten. Dus dat ga ik dan nu maar doen. doei!

Geplaatst

Nou Vianne, je moet 6 x IVF mnc zien als 1 IVF behandeling (dat wist je).

Wij hebben uit 1 IVF behandeling eens 4 tp gehad dus wat dat betreft...

Ik geloof in positief denken!

Laat je het morgen ff weten, maar we gaan er vanuit dat jij morgen met je mannetje in Groningen zit!

En dan mag je jezelf natuurljk ook best ff verwennen... (shoppen?).

Tess

Geplaatst

Nou net geweest voor de 1e FM, maar of ik nu blij Moet zijn weet ik niet.

Heel veel eitjes 15 links 15 rechts, een aantal van 13 een aantal van 12 een aantal van 11 en een aantal onder de 10.

En dan heb ik ook nog eens vocht in mijn baarmoeder :-s

Moet nou minimaal een liter vocht per dag meer drinken, wel door blijven gaan met de deca en de gonal, zaterdag ochtend om 8uur bloed prikken en om 11uur weer echo, en dan hoor ik meer

Liefs

Geplaatst

Dat vocht kan wijzen op overstimulatie?

Maar in ieder geval genoeg folikels.

Voel je je wel goed?

En Vianne!

Please, kom met goed nieuws!

Tess

Geplaatst

Jhaa dat vocht wijst ook op overstimulatie klopt, daarom Moet ik nu ook meer gaan drinken en zaterdag bloed laten prikken en weer een echo.

Maar voor de rest voel ik me gwn goed heb nergens last van gelukkig.

Liefs

Geplaatst

Tabitha: hopen dat dat vocht een beetje wegtrekt of in ieder geval niet meer gaat worden.

Blazen ze het anders af, of valt het nog mee?

Vianne, mijn hubbie is zzp'er( stratenmaker).

Ben heel benieuwd of er al nieuws is?????

Hier ben ik gister voor mezelf en voor mijn dochter naar de dokter geweest.

Helaas heeft Noa weer een verstopping en zit ze alweer aan de poeders en druppels.

Voor mij gaat de dokter op zoek naar een alternatief medicijn tegen mijn klachten omdat de middelen nu een beetje beperkt zijn.

Gistermiddag zijn we lekker deventer ingegaan en hebben we onszelf getrakteerd op een nieuwe telefoon.

Manlief moest zijn abbonenment verlengen en ik heb mezelf ook maar een abbonement gegund.

Dus als er nog mensen zijn met wordfeud, haha!!!!

Geplaatst

Jaaaaaa, we hebben een terugplaatsing gehad, yeeehaaa!! Was zo blij dat het bevruchten was gelukt! Deze keer konden we van tevoren het embryootje zien op een schermpje voordat het opgezogen werd, heel grappig, twas een heel enthousiast 4-cellig gaaf embryo want hij/zij stuiterde helemaal op en neer! Lijkt nu al op de grote broer! Ik moest natuurlijk met volle blaas komen nou in het ziekenhuis maar bij aankomst moest ik zo gruwelijk nodig plassen dat ik de boel maar uitgeplast heb en weer een nieuwe halve liter heb gedronken. Maar toen moest ik meteen weer zo nodig: "plas maar even een beetje uit voordat je in de stoel gaat". Tja, dat kan ik dus niet meer, halverwege stoppen... krijg 1 x een kind en je blaas zal nooit meer hetzelfde zijn. Maar het maakte kennelijk niet veel uit want in no time was het klusje geklaard.

Nou, nu begint dus het grote wachten, ik ga m'n agenda maar vol plannen denk ik, ter afleiding.

@Tabitha, wat vervelend allemaal, hoop dat het allemaal een beetje bijtrekt en dat je gewoon veel follikels scoort!

@Tess, ja eigenlijk ben ik best positief maar soms durf ik het haast niet hardop uit te spreken, soort van indekken tegen teleurstelling.

@Crisje, stratenmaken is echt onmogelijk nu! Wat relaxed dat hij dan even lekker vrij is!

Zo, ik ga even verder genieten van het feit dat ik nu in ieder geval een heel klein beetje zwanger ben!

Geplaatst

Oh Vianne, wat goed!

Nou en nu die 2 spannende weken!

Heel veel leuke dingen doen dan gaat de tijd toch iets sneller!

Tess

Geplaatst (aangepast)

Zo, effe de administratie bijwerken!

Tess:

1e fm 10-01

2e fm 12-01

4e fm 15-01

5e fm 16-01

20-01 geen bevruchting.

1e fm 07-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

3e fm 29-01

punctie 31-01

terugplaatsing 02-02

17-02 testdatum

Tabitha:

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

Crisje:

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

aangepast door Vianne
foutje gemaakt
Geplaatst

Zo ik heb mezelf ff bijgewerkt Hihi.

Tess:

1e fm 10-01

2e fm 12-01

4e fm 15-01

5e fm 16-01

20-01 geen bevruchting.

1e fm 07-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

3e fm 29-01

punctie 31-01

terugplaatsing 02-02

17-02 testdatum

Tabitha:

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

04-02 8:00uur bloedprikken

04-02 2e FM + uitslag bloedonderzoek ivm overstimulatie

Crisje:

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden