Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoe zal ik eens zeggen dat de punctie ging. Ik ging door de grond zoveel pijn nog veel meer pijn dan de vorige keer, mijn hart sloeg dr zelfs van op hol. Ze zijn dan ook 40 minuten bezig geweest :-S Ze hadden zo met mij te doen dat ze ook gelijk ede hebben gebeld, en Marja van zh ede mij ook gelijk gebeld heeft. Heb na afloop nog extra oxazepam en pijnstilling gekregen. Maar gelukkig hebben ze er wel 12 mooie eitjes uit gehaald, en word ik morgen gebeld hoeveel er bevrucht zijn en hoelaat de tp is. Wel hebben ze gezegt dat als er weer een punctie moet komen, ik naar utrecht moet om het onder narcose te laten doen.Liefs

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjee Tabitha, wat rottig, konden ze ook verklaren waarom het nu zo'n pijn deed? Lag de eierstok er misschien net verkeerd voor ofzo? Nou, hopelijk was het voor een goede opbrengst, 12 is al wel mooi toch? Ik heb wel eens ergens gelezen dat je het best iets van 10 tot 15 eitjes kunt hebben want nog heel veel meer zou dan ten koste gaan van de kwaliteit van de eitjes, weet niet of dat klopt maar 12 lijkt me een goed aantal. Zaten er nou ook lege eiblaasjes bij dan?? Nu dus spannend hoeveel er bevrucht worden.

Fransientje, jij krijgt morgen telefoon of er bevruchting is toch? Zal voor je duimen!

Tess alweer een beetje bij je positieven of huppel jij de hele dag?! (zou ik doen namelijk) Nu toe naar een mooie echo dus!

Groeten maar weer!

Geplaatst

@ Tess, wat een supergoed nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd. De echo is op mijn trouwdag, dus dat moet goed komen.

@ Tabitha, wat ontzettend vervelend dat het zon pijn heeft gedaan. Gaat het nu beter? Ik ben druk aan het duimen voor jou en Fransientje. Spannend allemaal weer hoor!

@ Crisje, jij al de rooie haan op het dak?

@ Vianne, hoe voel jij je nu? Nu weer ff geduld hebben! Jij bent de volgende toch!?

Hier gaat het wel weer goed. Het was wel weer een klap, maar ik had het aan zien komen dus dat scheelt een hoop. Ik moest direct stoppen met de hormonen en aangezien mijn lichaam hier op leeft, was ik twee dagen later al ongesteld. Dit keer hebben wij de lange cyclus, dus 30 mei mag ik alweer beginnen met prikken. 12 juni de eerste echo, dus ik hoop zelf zo rond de 20e de punctie te hebben. Hebben wij toch een soort van rust ff, maar ik heb er wel weer zin in, al zie ik wel tegen de bijwerkingen en de punctie op. Terwijl de punctie de vorige keer mij wel mee viel. Ach ja, geen zorgen voor de dag van morgen, zeggen we dan maar.

Iedereen heel veel liefs,

Elsbeth

Geplaatst

Och Tabitha, wat een tegenvaller... Hopelijk hoeft er geen volgende keer te komen, wat met zoveel eitjes zal er vast een mooie topper tussen zitten!

Fransientje, spannend hoor... die telefoontjes kunnen je zo blij maken(maar ook zo verdrietig). We hopen op het eerste natuurlijk...

Els, het is misschien wel even lekker om die rust te nemen. Na de 2e MNC behandeling zijn wij over gestapt op de "gewone" IVF. Daardoor ook de eerste 6 weken geen bezoekjes aan het ziekenhuis. Wij vonden het wel even lekker...

Dus 4 juni jullie trouwdag? Hoe lang zijn jullie dan al getrouwd?

Ik ben nog heel erg aan het beseffen dat we echt zwanger zijn...

Ik ben heel blij, maar durf het soms niet te geloven, zwanger na de eerste terugplaatsing!

Wel heb ik er een heel goed gevoel over.

Ik bedenk me steeds allemaal dingen waar ik tot nu toe nog niet eens aan durfde te denken, en daar word ik zo blij van!

En het leukste is dat alleen onze familie het weet.

Ik heb 4 vriendinnen zwanger, en nu ben ik het ook!!!

Maar eerst de echo, maar misschien wachten we ook wel tot de 12 weken.

Nou Fransientje, laat je ff weten? Ik duim voor goed nieuws!

Tess

Geplaatst

De rooie haan op het dak?? Haha die kende ik nog niet! Nou is die rooie haan er al dan Crisje? Altijd liever een ooievaar natuurlijk maar ja.

@Fransientje, yeeeehaaa! Als jij nou 3 x is scheepsrecht doet dan doe ik 4 x is scheepsrecht (ook een heel bekend spreekwoord)!

Kan me goed voorstellen dat je het nog niet helemaal beseft Tess, het is voor mij nu al bijna 4 jaar geleden dat ik zwanger was en daardoor lijkt het al net zoiets onwerkelijks als het toen leek (dat ik het zou kunnen worden).

Ondertussen geniet ik maar een beetje met mijn zus mee die nu druk bezig is om alle babyspullen te vergaren. Zij bleek nu ook een lichte zwangerschapsdiabetes te hebben net als ik toen had, beetje een familiekwaaltje kennelijk. Wordt nog lastig voor haar om de hagelslag en zo tijdelijk af te zweren (het is nogal een snoepert). Ondertussen voel ik zelf helemaal niks bijzonders maar ja ben ook pas sinds vrijdag "bevrucht". Wij doen het ook best goed met 4 uit 6 (terugplaatsingen) maar het moet zich dan wel even innestelen...Eerste 3x was gewoon oefenen, nu weet mijn baarmoeder misschien weer een beetje wat de bedoeling ook maar weer was, hoop ik. Ik heb nou ook wel even genoeg van het ziekenhuis moet ik zeggen, moest vanmorgen weer heen voor wat anders (slepende sportblessure) en ik ga ook geregeld bij mijn vader langs (gaat al weer een stuk beter). Die krijgt deze week in het UMCG een ICD, dat is een soort pacemaker-achtig ding, geimplanteerd. Dus dan sta ik er alweer!

Ik had wel weer een paar tekenen die mijn bijgelovigheid aanwakkerden: de arts die de tp deed was jarig op moederdag (nou, das een teken toch!), de laborante was op dezelfde dag jarig als ik en van het moederdagcadeautje wat ik kreeg met hartjessnoepjes was het eerste snoepje wat ik pakte er een met de tekst "baby", Ik zeg het je!!!!

Tja, nou ja, eigenlijk geloof ik helemaal niet in al die flauwekul maar het is wel leuk om er naar te zoeken....

Geplaatst

Ik heb gisteren mijn tp gehad van 2 embryo's. Ging alleen niet helemaal lkkr, ik heb blijkbaar iets wat maar bij 1 op de 500 vrouwen voorkomt, namelijk een S bocht in mijn baarmoeder dus ze kunnen we heel moelijk bij komen.

Maar goed uiteindelijk is het gelukt, dus nou maar broeden op mijn 2 toppertjes !!!

Liefs

Geplaatst

@ Tess, wij zijn dan alweer 4 jaar getrouwd 04-06-08. Is wat makkelijker voor mijn man, vergeet hij het niet zo snel, alhoewel....... haha!

@ Tabitha, dat gaat helemaal goed komen. We gaan hard duimen.

@ Crisje, nog steeds niets.........

De rest, heel veel succes!

Geplaatst

Vianne, hoe veel dagen moet je nog wachten?

Tabitha en fransientje ook op het wachtbankje, spannend!

Els eind mei weer, dit gaat hem worden, toch!

Tess, hoe voel je je??

Hier is dan eindelijk na 52 dagen mijn mestruatie gekomen, helaas niet uit zich zelf, maar met medicijnen.

Vrijdag even bellen en dan hopelijk met een week of 2 á 3 eindelijk weer een terugplaatsing.

Geplaatst

Jeetje Crisje, eindelijk! Wat moest je geduld hebben!

Ik voel me GOED!

Elke dag doe ik een test en elke dag is hij donkerder en dat geeft een goed gevoel!

Wat een heerlijk gevoel zeg!!!!

Maar ik leef nog steeds erg mee met iedereen hier...

1 zou de eerste zijn en de rest zu volgen toch???

Geplaatst

Heyyy dames,

Onze laptop had even een burn out maar geloof dattie nu weer normaal doet.

Om de vraag even te beantwoorden: 26 mei is het testdag voor mij en ik voel nu nog niks bijzonders. Denk er ook nog niet zoveel aan, dat zal de 2de week wel anders zijn...

Tabitha, jij dus ook 2 teruggeplaatst, spannend! Wat een pech dat jouw baarmoeder nou net dat kleine statistische gevalletje moest zijn! Nou ja, hopelijk is het wel een warm nestjes voor de toppers (niet die zingende gasten in glitterpakken maar die andere 2 toppertjes).

Crisje eindelijk die rooie haan op je dak, kun je tenminste weer verder! Hoe kan dat nou dat een cyclus ineens zo lang duurt??

Ik geloof er wel weer een beetje meer nu Tess het goeie voorbeeld heeft gegeven, het kan! Nou nog even laten zien dat het ook bij ons kan!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ik ben vandaag gestopt met testen.

Het voelt goed, heeeeel goed!

Wat fijn Vianne dat je er weer helemaal in geloofd!

We gaan er natuurlijk voor dat het deze keer gaat lukken, maar mocht dat niet zo zijn...

De IVF is mij zo meegevallen! De hormonen had ik nooit last van, maar ook de punctie was deze keer echt bijna pijnloos!!!!

Dus ook daar niet overin zitten...

Tabitha, Fransientje en Vianne... jullie dus alle 3 in afwachting van een positieve test?

Spannend Tabitha, want als je zwanger blijkt dan is de echo (net als bij mij) deste spannender want ja.... misschien zijn het er 2!!!!

Succes meiden.

Tess

Geplaatst

Alles goed daar in de 7de hemel Tess?! Ik voel hier nog helemaal niks wat op een zwangerschap wijst maar dat had ik bij ons zoontje ook niet. Ja, ik voel natuurlijk allerlei gekke krampjes in de onderbuik maar ik ga er vanuit dat dat psychisch is. Ik voelde deze keer na de punctie ook nog heel lang een gevoelig plekje aan m'n eierstok. Voel/voelde jij nou ook iets specifieks Tess?

Ik vind het sowieso wel fijn dat ik hoe dan ook voorlopig even geen gedoe heb als in puncties, ziekenhuis enzovoorts. Alhoewel ik eventueel al wel zou kunnen starten met de pil eventueel. Het afgelopen half jaar was toch best wel een heel circus waar je inzit. Tjee we zijn ook alweer sinds december aan de slag met de eigen cyclus. Maar wie weet is de pregnyl die ik morgen nog moet spuiten wel gewoon de allerlaatste!

Hoe voelen de anderen zic op de wachtbank?

Geplaatst

Ik heb net de een na laatste Pregnyl gezet, voel me goed. Erg veel rust genomen de afgelopen dagen. Wel chagrijnig volgens mijn man, maar daar zijn de de meningen over verdeeld hahaha!

Sterkte en liefs weer voor allemaal!!

Geplaatst

Heey Vianne,

Ja jullie hebben echt een hele heftige tijd achter de rug.

Het gaat nu gewoon lukken, maar als dit niet het geval is dan zul je idd eers 3 weken pil moeten slikken en dan 3 weken spuiten voor je weer voor de uitgangsecho gaat. Het fijne daaraan is dat je wel bezig bent maar toch even rust hebt. Ook wel lekker zo met dit mooie weer!

Ik had idd ook allemaal krampjes en pijntjes. Maar ja, ik heb dan ook zoiets van: ben ik zwanger of komt het van de punctie? Ook de hormonen die je hebt gespoten en de oestrogenen die je nog gebruikt kunnen natuurlijk vanalles veroorzaken... Ik had het gevoel alsof ik ongesteld moest worden, en dat had ik bij ons dochtertje ook...

Altijd spannend!

Je vraagt je bij alles af of het misschien betekend of je zwanger bent...

Iedereen verdient het, maar jij ook zeker! Wat een 8baan waar je dan in zit zeg!!!!

Succes, het broekloeren is begonnen of niet?

Mijn buik is helemaal opgezet. Normaal had ik daar niet zoveel van gemaakt maar we moesten op visite en dus heb ik maar even iets aangetrokken waar je dat niet zo goed in ziet...

Het zullen de darmen wel zijn, maar zit nu niet te wachten op reakties zoals: ben je zwanger? Dan moet je zo liegen... En ik ben blij dat we dat achter de rug hebben (toen we vertelden dat er geen tp was). Ik ben zo'n open boek dus het is al zo moeilijk, maar oh zo fijn! Nog even met alleen onze ouders, zussen en elkaar ervan genieten!

Liefs Tess

Geplaatst

Zo, ik zit! Vandaag een heel eind gefietst met z'n 3-en en net lekker gegeten bij het plaatselijke eetcafe. Ik ben stenzat (oh das drents denk ik...), kon zo'n beetje naar huis rollen. We zijn wel 3 ooievaars tegen gekomen onderweg en ik heb ze even luid en duidelijk ons adres toegeroepen. Ik heb ook wel het gevoel ongesteld te moeten worden. Ben dan ook een beetje jankerig, vrijdag gingen we naar het theater, "calendar girls" gezien, was erg leuk maar bij het minste of geringste emotionele stukje zit ik dan al te grienen. Maar ja dat heb ik altijd wel als ik ongesteld moet worden dus het zegt allemaal niks. Bij het afvegen had ik een heel ieniemienie beetje bruinig iets (ja sorry nu wordt het een onfris verhaal). Dus ben wel een beetje bang... maar ja ik ben nog maar 1 x zwanger geweest en hoe het toen was is natuurlijk niet exemplarisch voor nu...Dus het blijft spannend. Vanmorgen in ieder geval de laatste pregnyl gehad. Ik voel nu echt overal steken (borsten, buik) dus het wachten gaat al aardig met me op de loop. Bij mijn zoontje had ik echt geen enkel symptoom, niet eens zere borsten ofzo. Nou ik ga maar even uitbuiken op de bank, doei!

Geplaatst

Sterkte weer Vianne... Ik herken het zo goed... Zucht! Had gisteren mijn eerste vette jankbui en ben t zo zat om mezelf niet te zijn. Soms lijkt het wel of demonen ipv hormonen mijn lichaam hebben overgenomen. Blegh!! De tweede week wachten is echt begonnen, die vind ik zoveel zwaarder....

Beetje bruin hoeft niks te zeggen, maar toch ben je er weer extra veel mee bezig... Sterkte meis. Voor iedereen trouwens weer op dat akelige wachtbankje!!

Geplaatst

Ik had na een paar dagen een heeel klein beetje roze bij het afvegen... (dat zeg ik netjes toch?).

En menstruatiepijn zegt dus niks, want dat had ik bij mijnn vorige zwangerschap en nu weer...

Ik merk dat er vanalles in mijn buik gebeurt, maar verder heb ik ook helemaal nergens last van (dat hoeft dus niet).

Alleen merk ik dat als ik in de zon zit ik al snel vlekken krijg dus moet me GOED insmeren!

Moeders voor moeders komt morgen!

Zal ik zorgen dat de Pregnyl weer een beetje word aangevuld!

Tess

Geplaatst

Wat GOED dat je dat doet Tess! Ik heb de website ook al een keer opgezocht en hoop ook ooit mijn steentje bij te kunnen dragen! En laat het verder maar goed rommelen in die buik van jou, misschien is er wel plek nog voor 2!!!! :-)

Geplaatst

Zo wat een lekker weer vandaag! Ik voel nog steeds vanalles, gisteren had ik me toch ineens een kramp in de baarmoederregio. Heel kort maar enorm pijnlijk. Wat dat nu weer was!? Goed of slecht teken, geen idee.

Mijn zoontje heeft een vriendje van de peuterspeelzaal te spelen. Samen zijn ze echt 2 enorme testosteronnies in de dop, echt helemaal in voor kattekwaad, moet ze dus wel goed in de gaten houden. Net wou ik even een foto van ze maken, zie ik dat een enorme barst zit aan de binnenkant van het "kijkschermpje" van de camera, damn ik hoop dat dat te repareren is ofzo...Twas namelijk een behoorlijk duur ding!

Groetjes!

Geplaatst

Ik ben bang dat het toch weer mislukt is....Was vanmorgen met mijn zoontje in Ikea. Naar de wc, had ik heel licht roze bloedverlies...Dus ik moest moeite doen om niet ter plekke een potje te gaan janken. Maar thuis ging ik testen om er helemaal vanaf te zijn en toen was er toch een heel licht 2de streepje...Maar toen ik daarna weer naar de wc ging had ik bruin bloed. Zaterdag zou ik officieel mogen testen. Dus nou weet ik het allemaal even niet...Maar ben wel heel bang dat het misschien een klein beetje begon te lijken op een zwangerschap maar toch niet doorgezet heeft.

Diepe zucht hier....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden