Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahaha Vianne lig in een deuk om je! Dank voor de tip :-) jij weet nu ook wanneer je je punctie gaat hebben toch? Ik vind je dapper... Ik vind jullie allemaal ontzetten dapper!! Hopelijk ben ik de eerste van nog veel meer zwangerschappen hier :-)

Geplaatst

Hey Els,hoe voel je je nu?? @ Fransientje, hebben jullie het al aan familie enzo verteld!?

Ik slik nu dus de pil en de 14de start ik met decapeptyl en dan later Puregon vanaf de 26ste geloof ik. Ongeveer 1 augustus punctie, dat staat nu althans op het schema. Dat is wel heel anders dan ec, dat we nu zo'n vantevoren ingevuld schema hebben.

Gisteren had ons ventje een schoolkennismakingsuurtje. Hij had er wel zin in geloof ik want hij vond het speelgoed allemaal mooi en riep al snel "juf wat gaan we nu doen?! alsof hij nooit anders gedaan had. Haha zo lief om hem tussen al die andere nieuwe kleuters te zien (allemaal kids die in de vakantie of in september 4 worden). Maar die andere kinderen hadden allemaal een broertje of zusje of zelfs 2...dat was wel weer confronterend.

Geplaatst

Vianne, toch wel fijn he zo'n schema, weet je een klein beetje waar je aan toe bent.

Ik hoop inderdaad voor je dat je al zo snel na de purogon de punctie hebt, ik moest helaas 2 weken puregon spuiten.

Els hoe is het met je?

Hier vandaag de eerste echo weer gehad, maandag weer komen en dan horen we waarschijnlijk wanneer we de "eventuele" terugplaatsing hebben.

Heb de pregnyl al in huis, dit keer een duitse! het is ook geen poeder, lijkt net of het wat vochting is geweest, nou ja zolang het maar oplost in de vloeistof.

Geplaatst

We hebben t voorzichtig aan ouders en close vrienden verteld... Het blijft onwerkelijk.

Maar onwerkelijk of niet, ik heb me wel aangemeld bij Moeders voor Moeders, dus Pregnyl is in de maak meiden!

Tess niet nu opgeven hoor!

Els hoe is het nou?

Crisje je schiet alweer op joh!

Vianne, dit gaat m voor jou worden!

Heel veel liefs allemaal!!!!

Geplaatst

Fransientje, fijn dat het zo goed gaat.

Hier gaat het helaas een stuk minder! Zaterdagochtend ( stiekem ) een test gedaan, positief. Zaterdagmiddag kreeg ik een bloeding ( nog steeds ) en vanochtend weer een test gedaan. Wederom een positieve test. Dus ik ga straks eerst het ziekenhuis bellen voor een bloedtest. We hebben de laatste alleen maar nare dingen gehoord, dus een beetje positief nieuws, mag wel!

Liefs

Geplaatst

Hey Els, mysterieus! Ik durf er geen uitspraken over te doen maar ik hoop natuurlijk dat je gewoon hardstikke zwanger bent en blijft!! En dat die bloeding dus niks te betekenen heeft.

Weet je al wat over de terugplaatsing Crisje?

Hier gaat alles z'n gangetje, ik slik dagelijks braaf de pil en aanstaande zaterdag begint het spuiten. Ik las gisteren (weer) in de "psychologie magazine" over die israelische onderzoeker die ontdekte dat als vrouwen na de terugplaatsing bezoek kregen van een clinicclown ze 3 x zo vaak zwanger bleken. Met andere woorden: lachen werkt stressverlagend en dat bevordert de innesteling. Dus ik ga deze ronde maar eens met dat gegeven aan de slag. Ik heb ooit eens met 2 vriendinnen samengewoond toen we studeerden en toen schreven we altijd van die boekjes vol met onzin aan elkaar, soort van gezamenlijk dagboek. Als ik die nu teruglees lig ik altijd helemaal blauw van het lachen over ons geleuter van 10 jaar geleden. Dus ik ga die dingen even halen (ze liggen bij 1 v/d andere dames)en dan therapeutisch lezen als het zover is. En dan verder maar cabaretdvd's lenen uit de bieb ofzo.

zo, en nu aan het werk!

Geplaatst

Els, wat moet dat een stress voor jullie zijn, ik hoop dat de bloedtest gaat uitwijzen dat je zwanger bent.

Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest!

Haden we deze maand bijna de eisprong misgelopen, hij zei, rechterkant zijn ze klein, linkerkant is cyste.

Goh wat raar zeg ik want donderdag zat er rechts nog 1 van 11 mm.

Nog een keer gekeken en na wat geduw en gedoe, kwam er een eitje van 19 mm tevoorschijn.

Meteen vanmorgen pregnyl geprikt en zaterdagmiddag horen we of de laatste embryo goed ontdooid is!

Geplaatst

Fransientje, hoe voel je je? Kun je het geloven? (ookal is ons dochtertje al 14 mnd. soms kan ik nog niet geloven dat ze altijd bij ons blijft!!! haha). Leker genieten meid!!!

Oh Els, spannend... En niet "leuk" spannend op deze manier. Je hoort blij te zijn maar dat BLOED!!!!!

Het kan natuurlijk vanalles zijn, maar probeer erin te geloven en dan maar hopen dat je snel uitsluitsel krijgt!

Suvves meid!

Vianne, wat gaat dat dan ook alweer snel! Heerlijk bijgekomen van de vakantie en dan alweer bijna "los". Nou goed idee van dat lachen! Ga ik dus ook zeker doen. En lachen is natuurlijk altijd goed!!! Wat je er allemaal al niet voor doet he? Mar ja, je weet het nooit! Ik slik voor de tp ook tabletjes die zorgen voor een goede doorbloeding (dus ook van de baarmoederwand waardoor innesteling gemakkelijker gaat), peulvruchten eten, en groene thee (niet te heet) want daar zitten veel anti oxidanten in enz. enz.

Crisje, wat een geluk zeg! Zo zie maar, wel je gevoel volgen. Het kan natuurlijk zijn dat een eitje ineens weg is (heb ik ook gehad) maar even extra goed kijken heeft voor jou een hoop teleurstelling bespaard! Hoe ziet jou schema eruit?

Ik mag weer starten zodra ik ongesteld ben :happydance:. Dan begin ik met Progynova, na een dikke week de eerste echo en dan Utrogestan erbij en dan na weer ongeveer een week weer een echo... Ben zo benieuwd! Onze dochter was ook een cryo dus ja ik geloof er wel in! En als het lukt zou ik rond dezelfde tijd uitgerekend zijn als bij onze dochter (nou ja, uitgerekend. Want onze dochter kwam gewoon 5 weken eerder haha). En ja, ik ben zwanger geweest en ze zeggen dat dat ook een positieve invloed kan hebben... Nou ja, er zitten zowiezo genoeg hormonen in ons bloed zou je zeggen.. Nou, we wachten het allemaal af!

Succes allemaal!

Tess

Geplaatst

Meiden wat spannend allemaal weer, gelukkig zijn jullie weer volop bezig dat geeft ook een 'lekker' gevoel toch?

Els weet je al meer??

Ik voel me op een fikse buikgriep na prima, eigenlijk nergens last van? En dat maakt me weer onzeker... Vandaag precies 6 weken zwanger.. Nog een week dan hebben we de echo, zal zo blij zijn als ik het met eigen ogen kan zien!!!! Het is nu zo moeilijk te geloven of te bevatten...

Geplaatst

Ha dames,

Gisteren heb ik bloed geprikt in het ziekenhuis. Ik kon ook nog een week wachten, maar dat wilde ik niet. Vanochtend heb ik de uitslag gekregen en zoals wij al verwacht hadden, is het wederom mis! Mijn HCG is 10 en veelste laag voor een zwangerschap. Nu hoop ik, dat het zelf komt, maar buiten de gewone menstruatie om, ben ik nog niets verloren. Donderdag ga ik weer bloedprikken en dan hopen dat het verder gedaald is.

Daar krijg ik dan vrijdag de uitslag van en dan gaan we direct een afspraak maken met de dokter om te kijken waar het aan ligt. Wij willen het nu wel weten waarom het misgaat. Dit is nu de tweede keer en ik ben nu echt heel verdrietig en boos. Gelukkig kan ik het nu ook wel relativeren, omdat er in de familiekring gisteren een kindje dood geboren is. En dat is toch wel weer andere koek.

We hebben helaas nog maar 1 poging en na de onderzoeken willen wij deze graag benutten in oktober. En dan kunnen we altijd later zelf nog een poging betalen.

Meiden, allemaal heel veel succes en sterkte! Ik lees en leef altijd mee, maar reageer niet vaak!

Geplaatst

Els, dus toch!!

Heel veel sterkte en boos en verdrietig mag je zeker zijn.

Ik hoop dat er voor jullie snel duidelijkheid komt waarom het mis gaat en dat er dan ook wat aan gedaan kan worden.

Geplaatst

He Els, shit waarom nou toch weer niet!!?? Ik kan me voorstellen dat je hier heel moedeloos van wordt. Hopelijk wordt er iets gevonden waar je wat aan hebt. Liefs!

Geplaatst

Pfff, dames. Ik heb gisteren wederom bloed laten prikken. Ze hadden verwacht dat de hcg nu 0 zou zijn, maar niets is minder waar. Het is gestegen van 11 naar 41. Het ziekenhuis vindt het nog steeds te laag, maar willen nog niets doen uit zekerheid. Maandag ga ik weer bloedprikken en als het dan weer gestegen is. Krijg ik eind volgende week een echo. Herkent iemand dit? Mogen wij toch nog hopen op een verrassing? Wat is een normale hcg? Voor 5 weken?

Liefs

Geplaatst

Ik heb werkelijk geen idee Els, maar een streep is een streep (en dus hcg) ik hoor ook wel van vrouwen die de eerste weken een extreem laag hcg hadden en toch hartstikke zwanger waren! Bij mij waren alle 5 de testen vaag 5 dagen lang... Dus zegt het wat? Dat is de vraag... Ik ga vreselijk voor je duimen!!!!! Laat het ons maandag weten ok? Probeer te ontspannen dit weekend en luister naar je eigen lichaam!

Geplaatst

@ Els, ik praat hier niet mee maar las toevallig je verhaal. Ik hoop voor je dat het gewoon goed zit meid, maar blijf er wel flink achteraan zitten want je wilt niet meemaken wat wij mee hebben gemaakt. Bij mij bleef ook mijn hcg langzaam stijgen. Vanaf 5 wkn zwangerschap wist ik dat mijn hcg laag was, met bijna 8 wkn hebben ze een curettage gedaan omdat de "miskraam" niet vanzelf kwam, op de echo was in de baarmoeder toen pas vlak ervoor een klein zwart ringetje te zien. En mijn hcg was 370. Na de curettage een paar daagjes weggeweest en precies een week na de curettage belde de arts dat t weefsel niet ok was wat ze onderzocht hadden. Er zat geen zwangerschap in. Weer naar t ziekenhuis hcg prikken, en ja hoor 850. Nog steeds zwanger. Diezelfde avond spoedoperatie gehad wegens bloeding in mijn buik, mijn eileider was gescheurd en t kindje groeide dus daarin. ik mis nu een eileider en mag voorlopig niet.zwanger worden.Ik wens je een hele andere uitkomst, en hopelijk zit t alsnog goed, het stijgt toch wel meer als bij mij dus wie weet een langzame start. Maar hou t goed in de gaten! Sterkte meid!

Geplaatst

Monica, ik heb jouw verhaal idd gevolgd en heb ook erg meegeleefd. Het lijkt me echt vreselijk wat jullie heb meegemaakt de laatste tijd. Ik hoop dat het ons bespaart blijft. Ze houden het gelukkig goed in de gaten, maar ook omdat ik het zelf wilde. De zuster doet nogal makjelijk, maar de dokter wil dat ik maandag bloed prik en dan weten we meer hoop ik.

Ik had het er net met mijn moeder over, mijn zus begon ook veelste laag met hcg en zij heeft een gezonde zoon gekregen. Moest ff vragen hoe dat ook alweer zat, alleen zij was natuurlijk zwanger. Ik heb wel weer hoop daardoor, maar wil het niet hebben, bang voor de tegenslag.

Meid, ik hoop dat jullie wens ooit uit mag komen en dat je weer gauw opknapt!

Geplaatst

ooowwww Els ik hoop zo dat je ons toch nog kunt verrassen! Dat moet gewoon! Laat het nu maar gewoon eens meezitten!

Ik zet morgen de eerste decapeptyl, ben benieuwd of ik het nog kan, die naald er in jassen.

Hoe voel je je nu Fransientje, ben je al misselijk ofzo?? Hoeft natuurlijk niet, ik had de eerste helft van mijn zwangerschap echt totaal geen symptomen, dat je je steeds gaat afvragen: is het wel zo? Maar ja er loopt hier toch echt een bijna 4 jarig blond monstertje rond! Ben nu ook druk met het maken van een kraammand met cadeautjes voor mijn zus en zwager, ik merk dat ik het hele babyspullengedoe echt al ver achter me heb...het is allemaal zo klein... maar oke, we gaan er vooralsnog vanuit dat ik die fase toch echt nog eens ga beleven!

Geplaatst

Ik heb goede hoop voor je, je bent in 4 dagen van 11 naar 41 gegaan in 4 dagen toch? Eigenlijk is dat helemaal niet zo slecht aangezien het moet verdubbelen elke 2 dagen. Zou toch nog gewoon goed kunnen zijn, ik duim voor je. En bedankt, ja dat wat wij mee hebben gemaakt blijft hopelijk iedereen hier bespaard, heel veel succes meid, ik zal hier af en toe even kijken hoe het je verder gegaan is. Hopelijk gewoon een mooie echo over paar weekjes!

Geplaatst

@vianne; tuurlijk jens jij die spuit er zo weer in!!! Je weet waar je het voor doet! Zet m op meid!!

Ik voel me weer goed... 5 dagen lang de longen uit m'n lijf gekotst... Hield niks binnen pffff... Of het nou buikgriep was of de zwangerschap ik weet het niet? Sinds gisteren heb ik die sea band mama bandjes om, en het lijkt te helpen. Verder voel ik me steeds zwangerderder haha... Heel onwerkelijk maar ik ben nog steeds onzeker en bang... Dinsdag de echo komt steeds dichterbij, hopelijk zien we dan dat het goed is!

Liefs aan allemaal!!!

Geplaatst

Fransientje, fijn dat je weer wat bent opgeknapt.

Els, ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt.

Vianne, ook weer begonnen met spuiten, succes!

Tess, hoe is het met jou?

Hier zijn er vanmorgen heel wat tranen gevloeid, ik zat er even helemaal doorheen.

Helaas is het laatste embryo niet goed ontdooid.

Maandag maar even bellen met het ziekenhuis in deventer.

We hadden er 7 in de vriezer en uiteindelijk is er maar 1 goed ontdooid.

En de 2 keer dat we een terugplaatsing hadden, leek het begin echt goed te zijn, alleen bleef het niet zitten.

Helaas zullen we nu moeten wachten tot na de vakantie, dus waarschijnlijk kunnen we in september pas weer verder.

Geplaatst

He Crisje, verdorie zeg, wat kloten dat het ontdooien steeds verkeerd gaat! En dan lukt het wel en dan blijft het niet zitten. Waarom is het toch zo moeilijk om die wens te vervullen terwijl anderen het in 5 minuten kunnen fiksen. Zo Oneerlijk! Bah! Is er ook een verklaring voor waarom dat ontdooien zo slecht gaat? Ik kreeg hier bij de voorlichting in het UMCG te horen dat het in 90% van de gevallen goed gaat dan zouden er van de 5 toch een paar over moeten blijven zou je zeggen?

Ik heb er nu 2 decaspuiten opzitten. Makkelijke spuitjes zijn dat: niks ampullen breken, mengen, draaien, instellen of weet ik veel, gewoon dop eraf en er in klatsen! Vind ze ook vrij pijnloos so far. Ik ben benieuwd of ik nog opvliegers of hoofdpijn krijg ofzo. Bij de cetrotide had ik de eerste keren wel wat last van zweten 's nachts maar later helemaal niet meer. Volgens mij omdat het toen "gewoner"werd zowel fysiek als mentaal. Ik heb wel het idee dat ik van die microgynonpil een beetje een kort lontje krijg, kon echt weinig hebben alsof ik volcontinue bijna ongesteld moet worden ofzo. Maar dat lijkt nu ook wat beter te worden, ik heb niet meer de neiging om elke slome bejaarde in de supermarkt fysiek leed toe te brengen.

Els, ik duim voor je en Crisje: het komt een keer goed, ik voel het!

Geplaatst

Bah Crisje, wat een K... Nieuws! Ik had het je zo gegund!

Ik ben een beetje emo nu. Vanochtend heb ik bloedgeprikt en ik dacht misschien weten ze de uitslag vandaag al en heb ik dus ff gebeld ( had geen geduld tot morgen ). Zegt de zuster, ik wilde je net bellen voor een echo-afspraak! Mijn HCG is in 4 dagen tijd van 41 naar 286 gegaan. Ondanks het ongesteld zijn vorige week, zijn wij zo ontzettend blij! Zou het na alle tranen van verdriet dan nu toch zo mogen zijn? Het scheelt dat ik ook echt misselijk ben als ik bepaalde dingen zie en heb ook nergens trek in, maar ja, de groente en fruit worden nu ingeslagen natuurlijk!

Ik heb de echo op mijn 25e verjaardag ( woensdag) om 10 over half 11. Zaterdag hebben we de verjaardag al gevierd, zonder alcohol, want ik wilde het risico niet lopen!

Meiden, geef de moed niet op!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden