Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Jakalina, ik wens je alvast heel veel succes!Tja, ik kan hier wel een hele uitleg zetten maar eigenlijk weet je in dit hele proces nooit waar het allemaal heen gaat. Het is zo verschillend per persoon. Mijn enige advies is dat je van moment naar moment moet leven aangezien een ivf/icsi behandeling uit zoveel stapjes bestaat. Het helpt wel om hier te schrijven en de verhalen van anderen te lezen. Dan weet je dat je bepaald niet de enige bent. Ook niet de enige die op natuurlijke wijze een kindje kreeg en waarbij het daarna niet meer lukt (zoals bij ons). Mensen zullen vast tegen je zeggen: nou je bent in ieder geval nog jong! Of : je hebt er in ieder geval al 1! Dat zijn dan van die opmerkingen waar je geen drol aan hebt dus gewoon maar niet naar luisteren.

@Fransientje, heel goed, geniet er van! Ik weet nog niet precies hoe het zal gaan met de cryo's want er zijn weer wat protocollen verandert in het UMCG wat betreft hoeveel ze er terugplaatsen. Volgens mij kan het met vrij weinig tot geen hormonen want er hoeven in ieder geval verder geen eicellen te groeien. Misschien iets ter versterking van het baarmoederslijmvlies? Zal het de 25ste wel horen. Ik weet ook niet zo goed wat ik zelf zou willen: 2x2 of 4 x 1 (mits ze goed ontdooien). Met 2x2 zijn we er in ieder geval sneller klaar mee en met 4x1 smeer je je hoop uit over een langere periode maar in het totaal maakt het gelooof ik niet uit voor je kansen...Nou ja voor hetzelfde geld willen ze geen 2x2 terugplaatsen, we zien wel.

Wanneer ben je uitgerekend??

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Vianne, bij 2 emmy's schijn je toch iets meer kans te hebben, maar ze moeten altijd nog goed ontdooien. Dat wordt weer een spannende tijd voor jou en je gezin. Veel sterkte.

Ik heb vanochtend weer een echo gehad en alles was weer goed. Morgen ben ik alweer 12 weken zwanger. Tis al een echte dwarsligger en was niet van plan om een goede meting toe te laten. Maar de globale meting liet zien dat ik 12,2 weken heen was, dus goed op schema. Toch vond ik wel jammer dat hij niet bewoog, maar het hartje klopte stevig. De combinatietest doen wij niet, maar de nekplooi zag er wel goed uit. 28 januari moet ik weer naar de gyn.

Liefs

Geplaatst

Vianne, heel veel succes de 25e, ik hoop dat je er een positief gevoel aan over houd, zodat je met veel vertrouwen aan de cryobehandeling kan gaan beginnen. Dit moet hem gewoon gaan worden!

Zal in ieder geval heel hard voor je duimen!!!!

Els, fijn dat de echo weer goed was!

Geplaatst

@Vianne; spannend weer de 25ste en wat duurt dat weer lang allemaal he... Komt afspraak ook wel

'Goed' in je cyclus uit of is hier door alle hormonen toch geen pijl op te trekken? Positief blijven denken meid; je hebt nog 4 cryo's... Ook daar zouden sommigen een moord voor doen ;-) hou je ons op de hoogte??

Els intussen alweer 13 weken... Je gaat steeds meer de goede kant op! Voel je je nog goed en weinig last van kwaaltjes?

Crisje hoever ben jij nu? Voel je je ook nog steeds goed?

Tess hoe is het met jou?!

Ik ben nu 32 weken en 3 dagen :-) man wat is het snel gegaan!! De baby is iedere dag lekker druk, de kamer is zo goed als klaar! Gisteren een kinderwagen gekregen van m'n ouders :-) begint nu wel héél erg dichtbij te komen!!

Geplaatst

Ja ik zal jullie op de hoogte houden. Fijn dat het goed gaat met de zwangerschappen!

Ik ben wel benieuwd wat ze er van zeggen wat betreft het aantal om terug te plaatsen en de statistieken daaromheen. Ik ben nu net vandaag weer ongesteld geworden. Keurig op tijd as always, op die baarmoeder van mij kun je rekenen in dat opzicht! Dus de 25ste ben ik alweer zowat halverwege de cyclus. Jemug dat is volgende week ook al! Bedacht me net ook ineens: verrek ik ben volgende week woensdag alweer jarig (word 33), man wat gaat het allemaal weer snel!

Groeten!

Geplaatst

@ Vianne, ik hoop zo dat je positieve berichten krijgt, vrijdag. Spannend zeg.

Hier gaat alles goed. Ik moet maandag weer op controle en ik moet zeggen dat ik er wel weer naar uit kijk. Vandaag heb ik heel veel last van mijn banden en rest van de buik, maar dat is ook het enigste.

Nu sta ik best wel in dubio. Wij hebben voor een meisje en voor een jongen allebei een hele mooie naam ( tenminste dat vinden wij zelf ), echter je hoort de namen op dit moment steeds vaker. En nu ik vraag ik me af of we wel voor die namen moeten gaan ( wij komen er wel elke keer op terug ).

Liefs

Geplaatst

Oh super Els, gaat dus allemaal voorspoedig! Tja namen, lastig kiezen he, maar je moet gewoon doen wat je mooi vindt, dan maar een paar meer kids met dezelfde naam, originaliteit is ook niet heilig (en af en toe zijn mensen ook zo origineel dat het grenst aan kindermishandeling..).

Gistermiddag hadden we dus het evaluatiegesprek. Het was wel een beetje zoals ik verwachtte: we weten niet waarom jullie emmies niet blijven plakken, vermoedelijk is er na 6 mislukte terugplaatsingen wel een reden voor maar die kunnen we niet achterhalen. Als wij het willen dan willen ze daar wel een 4de poging met ons aan gaan (dat viel me mee) aangezien ze ook niet kunnen zeggen dat het volstrekt kansloos is en wij lijken qua omstandigheden juist zo kansrijk afgezien van al die mislukte sessies. Maar ergens bij die innesteling gaat er toch wat mis. Maar waarom en wat, geen idee? FRUSTEREREND!!!

Maar we hebben nu dus nog onze 4 cryootjes. Wanneer we die gaan terugplaatsen weet ik nog niet, ik moet nog steeds bijkomen van afgelopen jaar merk ik steeds weer. En ik heb toch het idee dat ik op z'n minst een beetje goed in mn vel moet zitten om het kans van slagen te geven. Er zal sowieso 1 keer een terugplaatsing van 2 tegelijk zijn aangezien er 2 samen in een rietje zitten (moeten ze wel goed ontdooien natuurlijk). Die andere 2 zijn apart van elkaar ingevroren. Het zijn er 2 van 8 cellen, eentje van 6 en eentje van 10. Ik vroeg wat nou beter was, 2 of 1 tegelijk terugzetten, zitten ze elkaar in de weg of stimuleren ze elkaar, het antwoord was wederom: dat weten we niet....

We kregen ook nog de vraag of we mee wilden doen aan de antarticastudie dwz de keus of je het (cryo tp) met medicijnen doet of bijna helemaal in natuurlijke cyclus en dat gaat dan via loting. Ik wil wel meedoen maar ik heb alle info eerst maar even aan de kant gelegd. Aan de ene kant wil ik nog steeds, misschien wel meer dan ooit, een tweede maar ik ben zo klaar met het hele circus er omheen. Ik moet echt eerst even opladen. De arts noemde ook nog dat het na zoveel mislukkingen des te meer een wonder is dat ons zoontje gewoon spontaan gekomen is. Ik heb/had altijd het gevoel dat het best nog eens vanzelf zou kunnen lukken maar daar ben ik nu ook niet meer zo zeker van...

groeten maar weer!

Geplaatst

Vianne, wel fijn om te weten dat ze nog een poging willen doen.

Gelukkig heb je nog 4 cryo's, dus de eerst volgende terugplaatsing moet gewoon jullie topper worden.

Wij hebben ook meegedaan aan de studie en werden gelukkig ingeloot om de cryo terug te plaatsen in een kunstmatige cyclus, voor ons was dat een plus, omdat ons ziekenhuis dat normaal niet doet en daardoor heb je toch het gevoel dat je het dan alle mogelijkheden een keer kunt doen.

Jullie moeten beide 3 x een vragenlijst invullen.

Ik weet dat ik dacht, ik maak de 3 behandelingen af en dan kan ik in ieder geval zeggen dat we er alles aan gedaan hebben. En dan is het plotseling ineens raak.

Je moet er inderdaad weer helemaal opgeladen voor zijn en met goede moed weer aan de terugplaatsing beginnen.

Ik dacht dat ik dat ook was, we hadden rustmaanden gehad en waren op vakantie geweest en daarna zouden we uitgerust beginnen aan de volgende poging.

Maar doordat ik die klaplong kreeg in kroatie en daar dus een paar dagen mee rond liep en we pas in nederland naar het ziekenhuis gingen, had mijn lichaam een flinke klap gekregen.

Toch aan de poging begonnen, omdat ik toch niks mocht doen. toen de behoorlijk zware ivf poging, die achteraf gezien niet had door mogen gaan omdat er volgens protocol ziekenhuis te veel eitjes waren.

De overstimulaite die er voor zorgde dat ik weer volledige rust moest houden, waardoor je dus 2 helse weken hebt, waarin je niets mag waardoor je dus alle tijd hebt om na te denken.

de controles in die ww om te kijken of het goed ging of dat ik opgenomen moest worden.

Terwijl ik dit schrijf denk ik wel meteen, ik zou het zo weer op deze manier doen, omdat het bij mij heeft geresulteerd in iets heel moois, maar helaas houd het bij mij in dat mij zwangerschap niet geheel pijnvrij verloopt.

Ik klaag niet want ik weet maar al te goed waar ik het voor doe, en ben daar ook zeer dankbaar voor, maar ik krijg van alle kanten te horen dat de kans groot was dat deze klachten er in ieder geval in mindere maten waren geweest als mijn lichaam volledig was hersteld voor ik zwanger was geworden.

Dus daarom, begin aan de terugplaatsingen als jij daar aan toe bent!!!

Ik duim in ieder geval heel heel heel hard voor je dat je ons binnekort heel mooi nieuws te melden hebt!!!

Hier hebben we vorige week de 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en ook wij weten niet wat het gaat worden.

Bij onze dochter wisten we dat ook niet en dat vonden we eigelijk wel erg leuk.

Dus toen ze ons vroegen of er nog dingen waren die we echt niet wouden weten, hebben we aangegeven dat we dat niet wouden weten.

Dus bij het opmeten van de bovenbeentjes moesten we weg kijken.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi, hoe ist met iedereen hier? Bij mij alles rustig, zit in een broodnodige pauze en dat doet me goed. Ik ben qua cryo's ingeloot voor de kunstmatige cyclus. Op zich wel jammer want hier is juist die natuurlijke cyclus niet het gangbare. Want dat had ik (zoals Crisje zegt) ook alle 2 kunnen "uitproberen".

Nou ja, we zien wel, eerst ff rust. Ben ook wel benieuwd hoe het met Tess gaat, en Fransientje, moet jij niet bijna "los"?!

Geplaatst

Haha Vianne, nog twee weken officieel haha dan mag ik los... Maar van mij mag t nu wel komen hoor ;-) stikbenieuwd wat er nou in m'n buik zit!

Jammer dat je net het protocol hebt geloot dat je niet wilde... Wel goed dat je rust neemt/hebt voordat je weer door gaat. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt invloed heeft!

En ja hoe is het met de rest???

Geplaatst

whohoho! en nu nog maar 1 weekje dus, spannend!!

Ik denk dat wij in april voor een cryo gaan. Ondertussen hebben we ook de formulieren aangevraagd voor adoptie, jaaaa das even wat anders he!? Maar we staan er steeds positiever tegenover en terwijl we wachten op lange procedure die daar bij hoort kunnen we rustig uitvogelen of dat echt wat voor ons is. Geeft me een enorm gevoel van rust dat dit ook nog een optie is.

Nou Fransientje, zet hem op met baren! Mijn tips: geef je over aan het proces, blijf goed ademen/puffen, luister goed naar de verloskundige, die weet wat ze doet, en heb geen verwachtingen vooraf over hoe het zal gaan want het gaat bijna altijd anders! SUCCES!

Geplaatst

spannend, fransientje!!

Vianne, wat goed dat jullie al verder kijken. Moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf ook al eens over na had gedacht, want stel het zou niet lukken.

Maar vlak daarna bleek ik zwanger te zijn.

Volgens mij is dat ook een heel lang traject, of niet?

Succes ermee, maar de aankomende cryo terugplaatsing gaat hem gewoon worden!

Geplaatst

Oehoehoeoe!! Zou Fransientje al bevallen zijn?! We wachten in spanning af!

Adopteren is inderdaad ook niet bepaald de makkelijkste weg naar een kind maar zoals mijn man het formuleerde: ze staan in ieder geval niet elke maand met een auto voor de deur en dat je dan moet afwachten of er een kindje uitstapt! En dat die er dan steeds niet uit komt!

Ik zat vandaag een beetje onderuitgezakt op de bank, zegt mijn zoontje ineens: mama het lijkt net of er een baby in je buik zit! HOEZO!? Nou je bent helemaal dik zo.... En bedankt maar weer!

Geplaatst

Nee onze baby zit nog veel te lekker... Intussen 4 dagen na m'n uitgerekende datum!

Bloeddruk al een tijdje te hoog, telkens net op t randje... Maar goed, de baby heeft er geen last van gelukkig :)

Hahahah Vianne ik moest wel even hardop lachen om je zoontje én man hahaha... Zoiets nuchters zou mijn man ook kunnen zeggen...

Spannende ontwikkelingen mbt adoptie; wel goed hoor dat jullie je daarin nu verdiepen!

En hoe gaat t met jou Crisje? Groei je goed?

Ik hoop me gauw te melden met baby nieuws!

Geplaatst

Ik heb nog geen medicijnen voor de cryo-tp maar ben intussen wel weer keurig op tijd ongesteld geworden (tja, er zal ook eens een wonder gebeuren he!). Dus de volgende cyclus gaan we er maar voor. Nu we het adoptie-gebeuren opgestart hebben kan ik er wel iets relaxter instaan. Maandag heb ik samen met zoon de aanvraag voor de procedure op de bus gedaan en voor de zekerheid daar maar een foto van gemaakt, stel dat er echt een kindje van ver komt hier dan hebben we de eerste stap daarvan tenminste vastgelegd. Ik vond het een beetje raar om zoon niet uit te leggen wat we aan het doen waren dus toch maar hem verteld dat we heel misschien ook wel een kindje uit het buitenland zouden kunnen krijgen. Dus ik had het hele concept van adoptie aan hem uitgelegd en hij was er al helemaal uit: hij wou 2 broertjes uit "de graslanden van Afrika" graag. :36_11_6: Hoe hij daar nou weer bijkomt, zal wel van een Diego-dvd zijn ofzo?? Want dan kon hij daar ook een keer heen om dieren te kijken....Vanavond vroeg hij nog even of hij dan een naam mocht verzinnen voor het kindje en dan een naam uit de kinderbijbel. Dus..we willen een afrikaantje en hij gaat mozes of jezus heten...

Ik kreeg vandaag al bericht er van trouwens, dat we binnenkort een brief krijgen voor een eerste informatiebijeenkomst. Dat gaat sneller dan ik dacht! Maar daarna moet je dan weer heel lang wachten op de 5 verplichte cursusdagen die je moet bijwonen, ongeveer een jaar en die cursus kost je dan 1385 euro (!). Het was toch echt een stuk goedkoper om onze zoon te maken (zelfgemaakt is altijd goedkoper Vianne!). Eigenlijk zou het wel eerlijk zijn als je hier ook verzekeringsgeld voor kon gebruiken maar ja. Het leven is sowieso niet eerlijk!

Dus, maar goed dat ik net een dikke vette offerte-aanvraag hebben liggen van een bedrijf voor een koud buffet, hoop dat ze happen!!

Geplaatst

Yeeeeeehhh!! Een meisje! Van harte gefeliciteerd Fransientje, super!!:happydance: Alles een beetje soepel verlopen?? Hopelijk heb je niet een al te erge "ground zero" want oh my, wat kunnen hechtingen pijn doen (ik kan het me nog levendig voor de geest halen!). Nu lekker genieten van je dochter met haar mooie naam. En als je eens een keer niet geniet, dat is ook niet erg, hoort erbij. Zelfs als je er lang op gewacht hebt!

Geplaatst

Fransientje, GEFELICITEERD met jullie dochter!

Isabel... wat een prachtige naam...

We lezen je verhaal vast binnenkort, maar ik hoop dat het allemaal een beetje rustig is gegaan.

Ja daar was ik ook weer.

En eigenlijk met een reden...

Sinds onze laatste mislukte ICSI hebben we het even rustig aan gedaan, wel een nieuwe poging gepland in de zomer en tot die tijd hopen op een wonder!

Het ene moment denk ik dat we het hier maar bij laten en het andere mement weet ik zeker dat we het nog eens moeten proberen.

Maar.... ik ben nu 5 dagen over tijd! Al een paar testen gedaan maar negatief helaas (ik ben NOOIT overtijd!!!).

Vianne, juie hebben ook een erg zwaar jaar achter de rug, ik kan me erg goed voorstellen dat je nu even rust neemt...

Verder alles goed?

Tess

Geplaatst

Hey Tess, leuk om weer wat van je te lezen! Ja met mij gaat het wel weer wat beter, ik zat best wel in de put na die 6de mislukte terugplaatsing maar nu ben ik weer een beetje opgekrabbeld. Ook omdat we ons nu ook op andere wegen orienteren.

Ik heb net eens even nageteld in m'n agenda en zag dat ik ongeveer eind volgende week met een nieuwe cyclus begin dus dan ook met de voorbereiding van de cryo-tp. Het feit dat ik dat in m'n agenda na moet tellen is een goed teken, de afgelopen jaren wist ik altijd exact waar ik zat in m'n cyclus en dat ik dat nu een beetje los laten kan is toch ook wel weer een verademing. We hebben besloten om 2 x 2 terug te plaatsen (als ze goed ontdooien). En dan maar zien wat het brengen zal, al kan ik me er niks meer bij voorstellen dat er ook wel eens 2 streepjes op zo'n test komen te staan!

We zijn deze week bij bekenden (van zoons peuterspeelzaal) op visite geweest om meer te horen over hun adoptieverhaal. Was erg leuk om daar eens met een ervaringsdeskundige over te praten. Zij hebben een prachtig zoontje uit Zuid-Afrika en dat gaat allemaal heel goed. Leuk om ook eens een positief verhaal te horen (wat in 80% van de adopties ook gewoon zo is maar negatieve ervaringen is toch wat er bij mensen blijft hangen). Toen ik laatst aan mijn zus (politie-agente van beroep) vertelde dat we dit overwogen zei ze: oh we hebben er van de week nog eentje gearresteerd die zijn adoptiemoeder bedreigde...Oh,Dus...

Zoon ziet het nog steeds helemaal zitten, hij wil nu graag een stapelbed want dan kan "dat kindje"bij hem op de kamer en dan konden ze 's avonds gezellig kletsen zo had hij bedacht!

Geplaatst

Tess, hoe is het nu met, is er zekerheid? Vianne, spannend dat de cryo behandeling er weer aan komt. Fransientje, hoe is het bij jullie, nog steeds lekker aan het genieten van jullie wonder? Hier lig ik inmiddels al anderhalve week in de lappenmand, eerst vorige week de griep en toen ik daar bijna van hersteld was kreeg ik een fikse oorontsteking. toch gisteren maar naar de dokter geweest, want het knapte niet op, werd eerder erger. hele oor verstopt, dus eerst uitgespoten en daarachter zat nog steeds een ontsteking. Neusspray meegekregen en als het morgen nog niet beter is, moet ik aan de anti-biotica. Maargoed vandaag heb ik mezelf volgepompt met paracetamol zodat ik wel naar de groeiecho kon. Ze dachten dat de baby aan de grote kant was, maar gelukkig viel het volgens deze meneer allemaal reuze mee, en zit hij/zij keurig in de middenmoot. Geschat op 1600 gram nu. Het was tot vandaag een verrassing wat het zou worden, maar eigenlijk was het niet te missen op de echo. Ik heb er samen met mijn mams ook wel lol om gehad. Kan ik stiekem alvast een beetje wennen aan het idee.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou ik was op een gegeven moment 1 week over tijd en toen heb ik de huisarts gebeld, ik moest nog even afwachten en dan evt. een bloedtest doen.

En ja hoor, de volgende dag ongesteld...

Dat was toch best wel een teleurstelling! Stiekem hoop je het toch...

Maar we hebben besloten om nog een laatste poging te doen, want man wat willen we graag een broertje/zusje voor onze dochter!

En het zwanger zijn vind ik toch ook wel iets prachtigs.

Onze dochter werd 2 en toen kreeg ik het er wel even moeilijk mee (toen ze tussen de middag op bed lag), want zouden we dit nog eens meemaken? Of moeten we het afsluiten? Hoe dan ook, we genieten van elke dag, elk moment!

En mocht het niet gaan lukken dan wil ik het ook afsluiten, en verder met ons leven waar we nu ook echt wel heel erg van genieten!

Hoe gaat het verder met jullie?

Vianne? Hoe ver zijn jullie in de planning?

Crisje? Als het niet te missen is dan gok ik op een kereltje...

Hoe gaat het daar op de roze wolk Fransientje?

Tess

Geplaatst

Wat shit, kan me voorstellen dat je na een week inderdaad steeds meer hoop krijgt. Toch goed dat jullie voor nog een poging gaan, want hadden jullie de 3 pogingen die vergoed worden al op? Hier drukke tijden achter de rug die af en toe behoorlijk heftig waren. 2 weken gelden is onze buurvrouw overleden, 40 jaar en laat een man en de kindjes achter van 7 en 3. Het liep al tijden niet lekker in dat gezin en er waren al diverse instellingen bij betrokken. Afgelopen woensdag hebben we dan ook een bijeenkomst gehad en een plan gemaakt over hoe wij als familie, vrienden en buren het beste kunnen helpen om te zorgen dat dit gezin alles weer op de rit krijgt. En ook bij ons thuis is het nu een stuk spannender, heb al vanaf 15 weken harde buiken en last van mijn bekken, maar we klagen niet, die pijntjes nemen we voor lief. Maar nu ben ik van de week mijn slijmprop verloren en de harde buiken komen met meer regelmaat, zo'n 4 á 5 keer per uur, buik is ineens enorm gezakt en is strak gespannen. Dus toch maar de verloskundige gebeld en moest mijn urine laten onderzoeken, want daar konden die klachten ook vandaan komen. Urine is goed, dus zodra ik ook maar kramp krijg moet ik meteen bellen, want het is tenslotte nog te vroeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden