Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jah ik ben er nog, even druk geweest met vanalles. Jemug Tess dus hij/zij zit er al weer in!! Wat gaat het snel! Beetje hetzelfde verhaal als wij de vorige x, ook 7 eicellen en uiteindelijk maar 1 embryo om terug te plaatsen. Ik snap dus helemaal je teleurstelling, voelde voor ons echt zo van hebben we hier nou zo lang voor gewacht (wij hadden natuurlijk ook een afgebroken sessie gehad vanwege te weinig reactie op de medicatie). Dan had ik liever nog een eigen cyclus gehad, evenveel kans en veel minder moeite. Maar ja dat komt natuurlijk ook omdat die ec bij ons vrij goed ging op het resultaat na dan.... Vervelend dat de punctie zo pittig was, dat is ook maar net hoe je eierstokken er bij staan (letterlijk) volgens mij. Nu hopen en duimen dat deze jullie tweede kindje gaat worden, maar dat hoef ik PosiTess niet te vertellen natuurlijk! We gaan voor de posiTesst! Jemug Vianne stop nu maar met die suffe woordgrapjes!

Ik ben gisteren net weer begonnen met pilslikken, dus voorlopig nog even alles rustig hier, week 47 zijn we aan de beurt om te starten met stimuleren. Ik slinger qua gevoel heen en weer tussen: "Het wordt niks en ik word nooit meer zwanger en moet accepteren dat het bij 1 blijft en dat kan ik (nog) niet" en "ik weet gewoon zeker dat ik nog een keer zwanger word, al dan niet via de medische molen" en alles wat daar tussen in zit. Echt, normaal ben ik helemaal van het Glas is Halfvol maar het laatste jaar hebben we gewoon zoveel pech met dit en andere dingen dat ik er wel een beetje moedeloos van word. Moet wel vaak tegen mezelf zeggen dat het allemaal een keer goed komt....

Zet hem op Tess, broeden!

Hoe is het met jouw zwangerschap trouwens Fransientje, merk je al wat en zie je er al wat van!?

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Houd moed Vianne!!

Ik voel me erg goed, vind t lastig om dat hier gezellig te gaan zitten verkondigen :-( heb al een aardig buikie en as vrijdag hebben we de 20 weken echo... Dat vind ik erg spannend!

Geplaatst

Nou Fransientje we weten dat je er lang op gewacht hebt dus nu mag je het ook van de daken schreeuwen! Het maakt het ook wel makkelijker als je al 1 kind hebt want je zit dan al in "de scene". Ik was vandaag op een verjaardag van het zoontje van een vriendin, wij waren destijds tegelijk zwanger en die van haar is 3 week jonger dan die van ons. Er was ook een andere vriendin van haar die maar niet zwanger wordt (zonder duidelijke oorzaak) en nog geen kind heeft. Dan lijkt me zo'n verjaardag flink pittig als het barst van de kleine kinderen en babies en jij daar niet over mee kunt praten maar het wel zo graag wil. Het doet mij ook wel een beetje zeer als ik zie dat bijna al die kids broertjes en zusjes hebben maar ik kan in ieder geval "meepraten". En straks kun jij dat ook maar je weet ook hoe niet vanzelfsprekend dat is.

Hoopgevend was dat de schoonzus van mijn vriendin er ook was met haar tweeling die via Icsi zijn gekomen. Bij de 4de poging en zij hebben nooit cryo's gehad.

Dus, het kan. Tis alleen jammer dat het zoveel energie en verdriet kost. Ik ben nu dus weer aan die microgynon en ik merk dat ik net als de vorig keer daar echt enorm chagerijnig van wordt. Niet fijn, ik voel me helemaal niet mezelf terwijl ik verder nooit zoveel last van bijwerkingen heb. Nou dan heb ik nog een werkeloze man thuis en een zoon die best wel moeite heeft om een beetje te aarden op school als nieuwbakken kleuter (wordtie niet zo gezellig van thuis..) en je snapt: het is hier DOLGEZELLIG thuis! Pfff ik herhaal elke dag maar tegen mezelf: Het wordt allemaal een keer weer beter!

Sorry hoor, voor al dit negatieve geklaag maar het moet er even uit...

Ga zo even boer zoekt vrouw kijken, eens zien of het daar nog wel gezellig wordt!

Geplaatst

Nou van boer zoekt vrouw word het ook niet gezelliger haha.

Het is nogal een saai seizoen....

Maar blijf het leuk vinden.

Maar je mag best ff zeuren...

Snap het wel.

Valt allemaal niet mee in combinatie met je thuissituatie.

Sterkte ermee.

Fransientje, kom maar op met je verhalen.

Ik vind het altijd leuk om zulke dingen te horen...

Woensdag is voor ons de eerste week om.

Tweede week is altijd spannend!

Tess

Geplaatst

3 jaar om precies te zijn... In totaal zijn we precies 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden. In die tussentijd heeft 1 vriendin zelfs twee kinderen op de wereld gezet.. En ik geniet ervan! Oooh wat geniet ik er van! Ik voel me super goed, weinig kwaaltjes en ik vind het zo bijzonder om mee te mogen maken!! Gelukkig hebben jullie het al eens mogen ervaren... Begrijp me niet verkeerd hoor; jullie wens was/is net zo zo groot als bijvoorbeeld die van mij! Maar jullie zijn gelukkig al moeder? Jullie weten hoe het is, hoe het voelt en hoe bijzonder het is.... En daarom gun ik het jullie ook zo ontzettend!!!!

Sprak vorige week een collega; zij hebben na 10 jaar, 7 IVF pogingen en helaas 5 miskramen besloten om te stoppen... Dan word je wel weer even keihard met je neus op de feiten gedrukt...

Ik geniet met volle teugen! Met zeker in mijn achterhoofd; misschien maak ik het maar 1 keer mee? Ik bestel iedere gratis zwangerbox hahaha en ik ga op een puf club en ik ben volledig losgeslagen met de kinderkamer ... Zit nu al gordijntjes te naaien en ik wil alles zelf maken!!!

En ik tel mijn zegeningen meiden... En ik duim, bid en hoop zo keihard met jullie mee!!!!!!!

Geplaatst

Gode bezig Fransientje, haal alles er uit wat er in zit. Dat ga ik ook doen als het zo ver is: gipsbuik, 10 x een 3d-echo, pufclub, alle beurzen aflopen, mooiste kamertje maken enz, echt the whole nine yards doe ik dan!! Want de vorige x wist ik nog niet dat ik het misschien nooit weer mee zou maken. En inderdaad, het scheelt dat je zelf een kind hebt als je verhalen van anderen moet/mag aanhoren. Dan heb je zelf ook die ervaringen enzo en je kunt er over meepraten. Dat is al een heel andere uitgangspositie. Wie weet krijg je daarna wel zonder problemen een tweede, als je lijf eenmaal weet hoe het moet. Echt ik verbaas me nergens meer over in vruchtbaarheidsland! Maar jeetje je bent dus al bijna bij de 20 weken echo, wat gaat het snel!!! Ik dacht dat je nog op 12 week zat ofzo, kep de tijd niet helemaal bijgehouden kennelijk! Wil je dan ook weten wat het wordt? Wat erg trouwens, van die 10 jaar proberen en dan ook nog 5 miskramen, wat een ellende, daar ga je toch ook aan kapot zeg. maar ja ik kan me ook voorstellen dat je door die korte zwangerschappen toch aangemoedigd raakt om door te gaan.

Tess, nog 1 week te gaan, ik duim voor je! Pfoe spannend altijd weer hoor! Ik hoop zo voor je dat je nu in de prijzen valt! Ik kreeg vandaag het schema over de post en de nieuwe recepten. Er stond deze keer op het pregnylrecept dat het ook Brevactid mocht zijn voor het geval pregnyl er weer niet is. Nou wil het geval dat door de trage levering ik laatst nog 5000 ie kreeg van ronde 2 toen die ronde al afgelopen was...dus ik heb wat achter de hand...maar dat laat ik mooi even zo, wie weet kan ik het nog eens gebruiken bij een zelfbetaalde ronde. De apotheek belde trouwens dat we nu alles zelf moesten betalen maar dat klopte toch echt niet, ronde 3 wordt nog steeds vergoedt mevrouw! 22 November hebben we de eerste uitgangsecho. Voorlopig probeer ik er nog maar even niet even bezig te zijn...

Boer zoekt vrouw is inderdaad niet met het meest spraakmakende seizoen bezig, maar ja je wil toch altijd weer weten hoe het verder gaat!

Geplaatst

Vianne, ik las je berichtje net.

Ik heb al die tijd nog wel mee gelezen, maar was over gegaan naar een ander topic.

En nu durfde ik me al helemaal niet meer te melden.

Ik zit nu inderdaad op bijna 8 weken, het is geen makkelijk behandeling geweest, maar met dit als resultaat hebben we het er graag voor over gehad.

Tess, succes in de laatste ww! Dit gaat hem vast worden.

vianne, ik las dat jij ook weer aan het begin staat van een nieuwe poging, succes.

Ook voor jouw gaat dit hem worden, want uiteindelijk moeten toch alle dames uit dit topic zwanger worden!

Nogmaals excusues voor het niet meer reageren.

Geplaatst

geeft niet Crisje, jeetje wat een bult embryo's had je zeg!! Maar wel geweldig dat het nu gelukt is!! Altijd fijn om een positief voorbeeld te zien!

Geplaatst

Hallo dames,

Na een hele tijd niks van me hebben laten horen kom ik togh nog even definitief gedag zeggen.

Na onze bbz hebben wij nu togh besloten om helemaal te stoppen.

Ik trek het gewoon niet meer we zijn al bijna 4 jaar bezig teleurstelling op teleurstelling.

De angst blijf bij mij heel erg dat ht weer een bbz Word dus durf ht ook gwn echt niet meer.

Ik wil alle zwangere hartelijke feliciteren en geniet ervan !!

En voor iedereen die bezig zijn of in de wacht weken zitten heel veel suc6 !!

Kuss Tabitha

Geplaatst

@ Crisje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb je al een echo gehad? Wat goed zeg! Iedereen moet gewoon het goede voorbeeld gaan volgen.

@ Fransientje, gooi de verhalen maar in de groep hoor! op naar de 20-weken echo!

@ Tabitha, bah wat een teleurstelling. En nu moet je de draad weer oppakken. Heb je het erg moeilijk?

@ Tess, voel je wat? Hoop zo dat het raak is!

@ Vianne, wel weer spannend of niet zo laatste poging.

Ik heb een poosje afstand genomen van alles en ik voel me zo goed. 6 oktober zijn wij begonnen met ons laatst betaalde poging. De eerste week was het echt weer drama om te prikken en verschrikkelijk last van de hormonen, maar ik zit nu weer zo lekker in mijn vel. Ik ben ook echt heel rustig. Anders dan de andere keren. Ik denk toch dat het iets van berusting is. Aan de ene kant houd ik gewoon echt in de gedachten dat het wederom verkeerd kan gaan en dat we er ons bij neer moeten leggen en aan de andere kant geloof ik gewoon dat het nu raak is. We gaan het zien. 31 oktober heb ik de echo om te kijken hoe mijn follikels erbij staan.

Liefs

Geplaatst

Francientje en Crisje: Geniet, Geniet, Geniet!!!

Tabitha, jeetje wat een verdriet. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven of misschien toch nog een poging aandurft???

Els, Heel veel succes... Het schiet alweer op...

Volgensmij is iedereen hier of zwanger of is bezig met de laatste poging.

Wat een verschil he?

Gelukkig is 3 x scheepsrecht!

Al geloof ik er bij ons niet zo in.

Maar ja, wat zegt dat? Voorgevoel? zelfbescherming? Is het de hoop die op raakt? Berust ik me in een leven met 1 (fantastisch) kindje?

We zullen het over een paar dagen weten.

Ik ben helemaal niet zenuwachtig of gespannen, maar dat zal dan vast wel veranderen als het zover is misschien...

1 ding is zeker: ik weet dan waar ik aan toe ben want die onzekerheid breekt me wel een beetje op.

Wij zijn gelukkig met onze dochter, ik hoop dat iedereen hier het mag meemaken om het geluk te voelen als je een kindje krijgt (ookal is het ook best een beetje pijnlijk zo'n bevalling haha).

Tess

Geplaatst

Tabitha, wat een onzettend zware beslissing! Ik hoop dat je het een plek kunt geven. heel veel sterkte.

Els heel veel succes met deze poging, met als bij vianne en tess, moet dit hem toch gewoon gaan worden!

Vianne, hoe gaat het met je, nog steeds met de pil bezig, toch?

Tess, weet je inmiddels al wat???

Fransientje, hoe was je 20 weken echo??

Geplaatst

Ik ben dit weekend ongesteld geworden.

Net gebeld en ze bevestigde mijn gevoel dat ik er dus vanuit kan gaan dat ik niet zwanger ben.

En nu weet ik het even niet.....

Gaan we er nog een keer voor?

Geplaatst

Tess, wat erg! sterkte.

En ja wat nu, alleen jullie kunnen die keuze maken.

Je zou misschien eens een kijkje kunnen nemen over de grens? Ik weet dat zwolle op het moment net als dd assistent hatching doet, maar volgens mij is dat bij hun nog een proef, dus daar moet je voor ingeloot worden.

En er zit een kliniek in friesland, volgens mij werkt die samen met dd, nij barrahus.

Ik zou me tenminste kunnen voorstellen dat je na 3 vergoede pogingen, een eventuele zelfbetaalde poging ergens anders zou willen doen.

Geplaatst

Arme arme Tess!

Ik had zon goed voorgevoel :-(

Wat K#T zeg!!!

Even laten bezinken en tijd nemen om dit weer te verwerken.... Dan kom je vanzelf weer tot een vervolgstap. Bah... Heel veel sterkte!!!!!

Geplaatst

Oh Shit Tess!!! he bah waarom nou toch niet! :thmbdn::thmbdn: Moeilijk he, je kunt je best doen om positief te zijn maar dat lukt nou eenmaal niet continue. Misschien eerst even een poosje niks om het allemaal even te laten bezinken en om te bedenken wat je wil. Die beslissing hoef je niet meteen te nemen, dat kan ook over 6 maanden bijvoorbeeld. Dikke knuffel voor jou!!

Tabitha, ik wil jou heel veel sterkte en succes wensen bij het afsluiten van jullie ivf-proces. Het heeft je zoveel energie gekost en je hebt er zo je best voor gedaan, zo oneerlijk als het dan niet lukt!! Maar ja dat hoef ik jullie allemaal niet te vertellen over hoe oneerlijk het is en dat je daar dan maar mee hebt te dealen.

Els, zet hem op, he kan lukken deze keer en het gaat gewoon lukken!!

Fransientje, wat fijn dat de echo goed was, nu genietend naar de 40 weken toe!

Ik ben inderdaad nog aan het pilslikken, vanmorgen heb ik de rest van de stuff gehaald bij de apotheek, wat een volle zak weer zeg! Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in behandelen en al die shit er om heen maar ja, ik wil wel zwanger worden dus moet maar even doorzetten....

Liefs, Vianne

Geplaatst

Nou het moest even bezinken maar we kijken weer vooruit.

We hebben een gesprek in het UMCG en daar laten we vanaf hangen of we verder gaan of niet.

Als ik er zo over na denk geeft het me een heel goed gevoel als ik eraan denk dat we er klaar mee zijn.

Alleen erg jammer dat dat niet kan terwijl ik zwanger ben.

Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen ik zwanger was... Geen gedoe meer met IVF/ICSI!!! Wat een heerlijk gevoel!!!

Maar we hebben een dochter en daar zijn we zo gelukkig mee, we staan niet met lege handen.

Wel heb ik er moeite mee dat ze misschien geen broertje of zusje zal krijgen.

Maar dan is het aans ons om ervoor te zorgen dat ze met andere kindjes zal spelen...

Hoe dan ook, we mogen niet klagen! Maar moerten genieten van wat we wel hebben!

Tabitha, jullie hebben geen kindje toch?

Dan lijkt me de beslissing zoveel moeilijker!

Hoe gaat het nu met je?

Heel veel sterkte!!!

Tess

Geplaatst

@ tess, die beslissingen zijn het moeilijkst denk ik. Neem de tijd! Ik heb altijd gezegd, ik ga nog voor een 4e poging, maar wij gaan het na drie pogingen afsluiten. Hoe moeilijk her ook is. Misschien denken wij er over een paar jaar anders over, hoor.

Ik heb gisteravond om 9 uur mijn allerlaatste spuit gezet. Hoe goed ik me ook voel. Ik vind het heel erg dubbel, maar we gaan voor het goede resultaat. Vrijdag om 8 uur de punctie. En dan die akelige wachtweken in.

Liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey dames, hoe gaat het met jullie allemaal?? Els nog in spanning??

Ik ben met deca spuiten bezig, gaat wel goed, ik heb er nog geen hoofdpijn van tot nu toe, groeten!

Geplaatst

@ vianne, het is wel weer heel spannend he. Succes!

Ik zit nog lekker in spanning. Heel weinig bloedverlies en een positieve test. Vrijdag is de officiele testdag, dus meer als afwachten kunnen we niet, helaas.

Liefs

Geplaatst

Succes Vianne, fijn dat het tot nu toe goed gaat!

ELS! Gaat dit hem dan worden?

Dat zou zo fijn zijn!!!

Liefs Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden