Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babynieuws!! Vrijdagmiddag om 17.47 uur is onze dochter lynn geboren. was een snelle en heftige bevallingn om 15.00 lag ik nog aan de ctg in het ziekenhuis en nog geen 3 uur later heb je er een thuisbevalling opzitten! Later meer, zit op mijn tel.

Geplaatst

Hoera!!!! Van harte gefeliciteerd crisje, leuke naam, en idd, dat klusje heb je rap geklaard (even los van het voortraject dan;-)) geniet van je beebje!

Geplaatst

Nou, hier dan het verslagje!

Vrijdagochtend rond 3 uur werd ik wakker van de weeën, ze kwamen ong. om de 5 minuten. Rond 4 opgestaan en gaan douchen, manlief wakker gemaakt dat het was begonnen, hondjes uitgelaten.

Het was allemaal nog prima te doen, maar rond 12 uur waren de weeën zo sterk afgenomen dat ze nog maar om de 20 minuten kwamen.

verloskundige gebeld en ik kon om 13.30 komen om te kijken of er ontsluiting was en ze misschien kon strippen.

Eenmaal daar bleek ik 3 cm te hebben, maar wegens het voelen van minder leven, toch voor de zekerheid naar het ziekenhuis.

Om 15.15 uur zaten we bij onze vertrouwde gyn. en na een echo wou hij toch een inwendig onderzoek doen, daaruit bleek ik al 5 cm te hebben en heeft hij contact opgenomen met de verloskundige, dat hij ons voorzichtig naar huis heen stuurde, en dat hun mij vliezen moesten komen breken.

Half 5 waren ze bij ons en hebben ze de vliezen gebroken, vanaf dat moment heb ik een enorme storm aan weeën gekregen, die zo rap kwamen dat ik het ook bijna niet meer kon bol werken.

En was ze er dus al om 17.47.

Ze heeft door de snelle uitdrijving behoorlijk vast gezeten met haar hoofd en haar schouders, waardoor ze de eerste dagen enorm blauw was en ook enorme bloeduitstortingen in haar ogen heeft.

Borstvoeding heb ik geprobeerd, maar ze had zo'n enorme zuigbehoefte en ik waarschijnlijk zo weinig voedingsstoffen dat ze bijna 24 uur aan de borst lag, met het gevolg dat ik enorme pijn had tot bloedens toe en Lynn nooit tevreden was, zodra je haar weer terug in haar wieg deed, begon ze te huilen.

Dus zijn we over gestapt op flesvoeding en nu heb ik een heerlijk tevreden kind.

Geplaatst

Gefeliciteeeeeerd!!!!!!!!!

Lynn wauw! Als wij nog een dochter krijgen dan word het ook een Lynn.... Haha.

Nou wat fijn dat ze nu zo tevreden is.

Lekker genieten daar!

Vianne, hoe gaat ie?

Heb je al een schema?

Tess

Geplaatst

Dames, succes deze ronde, zal heel hard voor jullie duimen!

Hier zijn we gisteravond met Lynn naar de huisartsenpost geweest.

Vrijdag zag ik dat ze een paar kleine rode vlekjes kreeg, maar verder niets bijzonders, dus er ook niets achter gezocht.

Gisterochtend werd ze om 7 uur huilend wakker en op een paar kleine slaapjes van een paar minuten heeft ze de hele dag gehuild.

Haar hele rug, buik en nek zaten onder de rode vlekjes.

En gisteravond wist ik het echt niet meer, manlief had nachtdienst dit weekend en had overdag ook nog verschillende afspraken gehad, dus heb haar de hele dag op mijn arm gehad en ik was gewoon kapot.

We zijn inmiddels wel wat gewend, want Lynn huilt helaas heel erg veel, zo'n 6/7 uur per dag, maar nu kwam er echt geen einde aan.

Nu blijkt dat ze een virale infectie heeft, dit gaat vanzelf weer over, het is alleen heel vervelend. Als ze koorts krijgt of apatisch word, moet ik meteen aan de bel trekken.

Morgen maar even een afspraak maken bij mijn eigen huisarts, ook om even een plan te maken voor het huilen, we hebben aankomende woensdag een afspraak bij de osteopaat, hopelijk helpt dat.

Geplaatst

Och wat rot crisje, dat ze nu ziek is en ook zoveel huilt, dat is heel pittig! Ik hoop dat jullie snel iets vinden waar het aan ligt ( allergie, kiss, enz. Waar kun je allemaal aan denken als een baby veel huilt?) .

@ Tess, ik heb nu 1 week de cryo' s aan boord, zaterdag testen. Voel nu nog niks bijzonders. Woensdag hebben we de eerste voorlichting van de adoptie. Ben heel benieuwd!

Geplaatst

Oh Crisje, wat vervelend. Hopelijk gaat het snel beter. En wat jammer dat Lynn zoveel huilt! Hopelijk is er een reden voor die opgelost kan worden.

Vianne, spannend! En dubbel om met een cryo in je buik ook bezig te zijn met adoptie... Want wie weet blijft dit cryo'tje zitten... Hoeveel cellig was het? Zag het er mooi uit? Ik moet donderdag weer heen... Als alles dan goed is dan begin ik dan met de Puregon...

Het is onze laatste poging maar ik moet zeggen dat ik er nu ook echt wel klaar mee ben. Vannacht wakker van de opvliegers, ik voel me zo onaantrekkelijk. we gaan er voor maar durf nergens op te hopen. Als het lukt is het echt een cadeautje! Zo niet dan gaan we verder met ons prachtige leven maar dan zonder steeds die droom na te jagen. Dus hoe het ook komt, het gaat goed komen!

Tess

Geplaatst

Eentje was zescellig en eentje zevencellig. Ze zagen er wel goed uit geloof ik. Ik heb er niet zo heel veel fiducie in maar je weet het nooit natuurlijk. Een adoptiekindje is even welkom en gewenst maar het is natuurlijk wel jammer dat dat nog zoveel tijd en geduld kost....

Geplaatst

Oh vianne, dat is hartstikke goed! Spannend....Ik heb me toch een opvliegers! Verder hoofdpijn... maar dat gaat wel over als ik met de puregon begin. Morgen hebben we de eersye echo, als het goed is kan ik dab starten met de puregon.

Geplaatst

Naaah spannend....Ik denk dat ik morgen even ga testen, 1 dagje te vroeg kan wel toch?! Denk niet dat het raak is want mijn zere tubbies zijn alweer afgezakt (qua zeer doen, niet qua model, alhoewel ze dr ook weer niet fleuriger op worden met de jaren...). Dan weet ik alvast dat ik de extra medicatie af kan zeggen bij je apotheek want we gaan zondag op vakantie en anders moest ik nog een voorraad ophalen zaterdag. Niet dat ik zaterdag dan niet nog eens test voor de zekerheid, zo ben ik dan ook wel weer!

Gisteren hadden we voorlichting van het adoptietraject. Was leuk en informatief maar eigenlijk niet zoveel nieuws gehoord, je kunt al zoveel op internet aan de weet komen. Wat wel leuk was: ze hadden allemaal voorstelfoto's van kindjes (eerste foto die een adoptiegezin krijgt van hun kindje) en dan aan de andere kant van die foto een foto van dat ze al een tijd bij hun nederlandse ouders waren. Je kon heel mooi zien dat al die kids enorm opgefleurd waren en een heel andere uitstraling hadden. Dus dat gaf wel nog meer nieuwe moed en zin om dit avontuur aan te gaan!

Geplaatst

Nou ik vind het wel spannend Vianne!

Laat je het wel even weten?

Als je het niet verwacht......

Echo was goed, alles rustig dus nu Puregon spuiten...

Ik vind het zo mooi om te lezen dat je helemaal zin hebt in de adoptie...

Hopelijk gaat dat traject wat snel (als je niet zwanger bent natuurlijk).

Weten jullie al waar vandaan jullie een kindje gaan adopteren? Of zijn jullie nog niet zo ver?

Tess

Geplaatst

Helaas, weer negatief.... Zonde van al die emmies gewoon, 11 topembryo' s, daar moet er toch eentje van kunnen blijven zitten. Dat vind ik nu nog het meest frustrerend, er moet gewoon een reden zijn waarom ze het niet doen maar wat!? Daar kom je dus niet achter volgens het ziekenhuis. Zucht! Maar ik ben ook wel opgelucht op een bepaalde manier, die medische molen is nu gewoon klaar, geen pillen meer, geen spuiten, geen hoop en dan weer teleurstelling, niet meer in die shitstoel, geen puncties enz enz.

qua tijd, ja op het moment gaat het voor adoptiebegrippen best vlot als je bijvoorbeeld kiest voor china en open staat voor een kindje met een schisis bijvoorbeeld. Dan zouden we zoals het nu lijkt in 2015 af kunnen reizen. Ja dat is dus vlot in adoptieland, haha. Maar je weet nooit hoe het allemaal loopt, we gaan het zien. In mei volgend jaar zijn we aan de beurt voor de cursus en dan begint het hele circus te lopen. Tot die tijd kunnen we ons alvast orienteren op landkeuze, welke special needs we aandurven, of we misschien meer dan 1 kindje tegelijk zouden willen en via welke vergunninghouder ( bureau wat voor ons gaat matchen/bemiddelen).

Hoe het ook zij, we gaan ervoor, ik merk dat mijn man ook steeds enthousiaster wordt en dan ben ik toch weer zooo blij met hem, dat hij er voor openstaat om dit avontuur vol haken en ogen aan te gaan, dat hij zo onverschrokken en open minded is! Want als je het aan anderen verteld reageert lang niet iedereen enthousiast: oooh dan ben je jaren bezig, met die kinderen is vanalles mis, kost je klauwen met geld, enz enz! Beetje jammer dus want in onze omgeving zien we dat het ook iets heel moois kan zijn juist! Ondanks dat je met een kindje met beperking extra moeite moet doen bijvoorbeeld, dat wil niet zeggen dat je niet heel veel van je kind kunt houden. Wij zien die obstakels niet als onoverkomelijk en we zijn heus wel realistische mensen. Nah ja whatever, kop dr veur en gaan met die trein!

heb je nu de puregon erbij Tess?

en is lynn al wat beter in dr velletje na de ostheopathie?

Geplaatst

Jeetje vianne, wat een teleurstelling! Jullie hebben echt alles er aan gedaan en dan dit... Wel mooi dat jullie helemaal zin hebben in de adoptie! Maar toch lijkt het me moeilijk om er dan echt mee te stoppen! Accepteren dat je niet meer zwanger zult worden. Alhoewel... je bent eerder spontaan zwanger geworden!Sterkte!Blijf je wel schrijven? Ik wil alles horen over jullie adoptie avontuur...Ik ben gestart met de puregon en de hoofdpijn is weg! Ongelofelijk he?!?! Woensdag weer heen, spannend toch wel... laatste keer, laatste kans...

Geplaatst

Jeetje vianne, jullie hebben er inderdaad alles aan gedaan!

Wel goed dat jullie nu voor de volle 100% voor adoptie gaan, ook hier moet je weer een hele langen adem voor hebben!

Heel veel respect voor jullie, jullie gaan een kindje heel gelukkig maken!

Hopelijk houden jullie ons op de hoogte van het verloop van dit traject.

Tess, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi,

4 follikels van ongeveer 13mm

Voor de rest van kleintjes, hopelijk zien we vrijdag of er van die kleintjes nog wat mee doen...

Geplaatst

Wat een goed nieuws!! nou ook nog 8 goede bevruchtingen!:gekruiste vingers 3

Hier ben ik een beetje van slag, Gisteravond las ik het vreselijke nieuws dat het zoontje van een oudcollega van mij de strijd heeft opgeven en is overleden.

Hij had in de volksmond de V.ol.endamse ziekte.

Hij mocht maar anderhalf jaar worden, vind het zo erg voor ze!

Geplaatst

Een beetje lastig uit te leggen, zoek het maar eens op! Ze wisten dat hij nooit zou kunnen zitten, lopen of praten. ze wisten ook dat het geen tiener zou gaan worden, maar ik denk dat niemand had verwacht dat het zo snel zou gaan. tijdens de zwangerschap leek het eerst niet goed te zijn, maar na heel veel testen en onderzoeken in verschillende ziekenhuizen, zouden ze een gezond kind krijgen. ze hebben onwijs voor en met hem gevochten, hij heeft veel in het ziekenhuis gelegen en meerdere keren is hij geopereerd.

Hoe is het met jou???? Flink aan het broeden?

vianne, hoe gaat het?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden