Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, vandaag een bericht wat mij weer met beide benen op de grond zet. Mijn schoonzusje was 2 weken eerder zwanger dan ik via IVF. Op 2 maart zou ze haar eerste echo hebben. Vandaag het bericht dat ze sinds gisteren een beginnende miskraam heeft. Wat kan het toch zo abrupt afgelopen zijn....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och jeetje nes wat een rot nieuws bah wat dubbel sterkte

Ik ben sinds vanmiddag wel zo misselijk bah ben lekker even in bed gaan liggen maar hielp niet echt ik kan totaal geen geuren hebben zo vies

Kreeg net ook mijn avondeten totaal niet weg

Maar dit is alleen maar bevestiging dus het is lastig maar totaal niet erg haha

Hebben jullie ook last van kwalen?

Ik ben ook echt heel erg moe

En doen jullie nog met mvm mee?

Bij mij komt er straks een vrouw langs dus ben benieuwd

ik heb vanmorgen nog wel een test gedaan voor de zekerheid en de test streep was donkerder als de controle streep dus dat zit wel goed

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hallo Nes, wat een naar bericht! Sterkte met je schoonzus. Dat is inderdaad iets waar we allemaal bang voor zijn, het kan zomaar mis gaan. Het is zo bijzonder als het wel mag lukken.....!

@ Mari, maandag komt hier iemand van MVM langs. Ik wilde ook graag mee doen, juist omdat ik zelf ook zo blij was met de Pregnyl binnen IVF, dankzij al die zwangere vrouwen die urine opvangen in een flesje, kunnen wij zo'n traject in!

Fijn weekend

Geplaatst

Hoi dames wat is het hier rustig

Clementine ja zo dacht ik ook als zij er niet waren was het bij ons niet gelukt dus vond ik het vanzelf sprekend dat ik mee ging doen.

Nou hier is de echte misselijkheid aangebroken en ik heb gisteren voor het eerst ook echt overgegeven 2 keer vandaag gaat het iets beter alles blijft tot nu toe nog binnen maar de misselijkheid blijft wel heel erg aanwezig.

Ook is het zo dat ik al 6kg afgevallen ben ik ongeveer een week tijd dus dat wil ik even in de gaten houden want als het heel hard blijft gaan bel ik gewoon even of dat wel goed is niet dat het heel erg vind ik kan die kilo's wel missen maar je maakt je toch wel snel een beetje zorgen vind ik dan.

Gister ben ik wel met een vriendin naar de hhb en 9 maanden beurs geweest ondanks de misselijkheid maar als ik maar een paar keer ging zitten was het net te doen als het maar niet te druk werd.

Maar wel heel erg leuk hhor voor het eerst met een glimlach over de 9maandenbeurs haha heel veel leuke ideeen opgedaan en heel veel leuke dingen gekregen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Fijne avond ik ga er lekker op tijd in

Geplaatst

Ik krijg mezelf weer niet op het lijstje toegevoegd, had ik ook al bij het wachtbankje... Ligt vast niet aan mij maar aan de iPad :-)

Als iemand zin heeft om mij toe te voegen, hier de gegevens:

1 ste kindje, uitgerekend 29-10-2012, eerste echo 12-03-2012. En nog steeds vol ongeloof!! :-)

Geplaatst

Nes, wat een naar verhaal. Je hoopt dat het je niet overkomt maar als het dan zo dichtbij je gebeurt zet je dat wel even met beide benen op de grond. Ik moet zeggen dat ik het ook nog wel lastig vind om echt vooruit te kijken. Eerst maar eens die 12 weken voorbij.

Hier is afgelopen dinsdag iemand langs geweest van mvm. Sinds donderdag aan het plassen in die witte kan :-). Die vrouw had me nog gewaarschuwd dat als je misselijk bent je misschien niet tegen die geur kan die uit de blauwe flessen komt. Nou dat klopt! Gisteren ging ik echt over mijn nek van die geur. Brrr.

Wat hebben jullie als kadootje gekozen?

Mari, 6 kilo? Dat lijkt me inderdaad wel wat veel. Houd je niks binnen dan? Ik was vrijdagavond op de 9 maanden beurs. Maar het was wel erg druk dus kon helaas niet alles goed bekijken. Wel leuk om gezien te hebben en ik heb ook nog wat leuke foldertjes meegenomen met ideeën.

Geplaatst

Mari, nog een tip die ik had gekregen tegen de misselijkheid... Een paar hapjes vanillevla eten. Hier wordt je maag rustig van. Verder schijnt pepermunt ook iets te helpen. Gemberthee schijnt ook goed te helpen maar heb ik zelf nog niet getest. Ik heb het trouwens met name 's avonds. Jij?

Geplaatst

Haha ja ze zei mij ook dat die geur wel heel erg stonk waarschijnlijk voor een niet zwangere niet maar aangezien wij zwangeren nogal snel iets vinden stinken was het geen fijne lucht.

Ik zi ehet wel vanaf donderdag mag ik beginnen.

Ik heb voor de ketting gekozen ik draag namelijk nooit geen armband ivm dat ik regelmatig eczeem op de handen heb.

Tja en het overgeven heb ik vandaag nog niet gehad maar ik hou mijn hart alweer vast voor vannacht dus we gaan het zien anders bel ik gewoon voor de zekerheid even naar de kliniek morgen dan weet ik het zeker.

Ja ik heb ook info enz meegenomen en het was mij ook veel te druk zeker met die misselijkheid ik had al extra plasticzakken in mijn tas gedaan voor als hte mis ging en er geen toilet in de buurt was en ja het was maar goed dat ik ze mee had genomen.

Geplaatst

Ok dank je voor de tips alleen gemberthee vind ik heel erg smerig, maar vanillevla zou wel kunnen kloppen want dat heb ik vanmiddag gehad en toen had ik weinig last.

Maar ik zal morgen eens pepermuntjes halen misschien helpt het

Ik hoorde wel dat het verstandig was om dextro energie mee te nemen maar die had ik altijd al in de tas zitten

Verder had ik gister ook geen last van komkommer dat bleef er wel in alleen werd er de misselijkheid niet minder van

Geplaatst

Jeetje, misselijk? Ik heb er geen last van. Meer van moe, hoofdpijnen, 's avonds krampen en de beurse boobs! Hopelijk is het een normaal teken. Eerlijkgezegd ben ik zooo bang.....ik ga proberen de eerste echo op 12 maart te krijgen ipv de 14e. Komt sowieso beter uit op mn werk want ben die dag vrij en heb alleen een afspraak bij de psych.

Geplaatst

Groot gelijk al je hem eerder probeert te zetten ik wou dat ook graag liever naar de 9de maar ze wilden er niet aan geloven daar jammer genoeg en aangezien wij alleen op vrijdag samen kunnen ivm mijn werk. Ik werk als gastouder en op een andere dag zou ik een van de kinderen mee moeten nemen en dat wil ik niet dit is iets voor ons 2tjes

Ik kan me wel indenken dat je nu heel angstig bent na alles maar probeer de angst niet laten overheersen

Die vermoeidheid heb ik ook heel erg hoor en mijn boobs branden zo af en toe heel erg maar dat zijn wel hele normalen kwalen

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook misselijkheid 's avonds.....droge biscuit helepn bij mij.

Vandaag met mams naar de 9 maandenbeurs geweest, wat liep ik daar trots rond....erg leuk hoor.

Weltrusten voor straks, gr Esther

Geplaatst

@Nes, wat een naar bericht. Dat zet je inderdaad weer even met beide benen op de grond. Hier willen we allemaal niet aan denken, maar als je het dan van zo dichtbij ziet gebeuren, lijkt dat me heel erg moeilijk! Sterkte

Hier ook wel de standaard kwalen, erg moe en met vlagen misselijk. Ik merk dat als ik kleine beetjes eet, het prima gaat. Eet ik vooral 's avonds te veel (want ik heb dan wel enorme trek), komt het er na 15 minuten weer uit.

Geplaatst

Net toch maar even gebeld en ze vonden 6kilo ook wel heel veel nu moest ze even overleggen en ik hoor vanmiddag of ik even naar de gyn moet voor de zekerheid

Geplaatst

hallo allemaal, Zou het leuk vinden om mee te schrijven. Ik Schrijf al langer mee met een ander onderwerp op dit forum. Ik ben zwanger van een 2-ling en ben vandaag precies 5 wkn en 4 dgn. Zal me even in jullie inlezen. Succes allemaal!

Geplaatst

Dank je wel. O wat gezellig even ver. Ja, vorige week ook al een echo om de vruchtzakjes te tellen. Was vorige week nog niet goed zichtbaar en vanmorgen duidelijk 2, met hartjes. Was zonder mijn partner wel jammer, had nog geen hartslag verwacht nml

.

Geplaatst

Jeetje dat is mooi vroeg dat verwacht je inderdaad niet nu al maar oh wat mooi geniet er lekker van ik wou dat ik al een echo kreeg hihi maar moet nog even geduld hebben tot de 16de

Misschien als ik toch vanmiddag langs moet komen dat ik vraag om een echo om te kijken hoeveel het er zijn

Geplaatst

Hai Sylvia, gefeliciteerd!

Dat weet je inderdaad al snel, fijn! Ik ben vandaag precies 5 weken, maar moet nog 2 weken wachten op de eerste echo.... Heb ook 2 embryootjes terug laten plaatsen, dus wie weet :-) Dacht je zelf al dat het er 2 waren, was je HCG heel hoog?

Fijn dat je al de hartjes hebt gehoord, kun je nu echt gaan genieten!

Geplaatst

Yes! Ook ik ben zwanger! 3e ICSI! Nu 5 weken en 3 dagen, 15 maart eerste echo. Uitgerekende datum 27 oktober.

Onwerkelijk nog, zeker nu ik sinds donderdag met griep op bed lig en sinds gister misselijk...

Zo aan het duimen richting 15 maart. Gelukkig geen hoge koorts gehad en ook kort temperatuursverhoging, hopelijk geen invloed op ons vruchtje!

Zo, uurtje uit bed is nu wel de max. Op naar bed met een gembertheetje en wat slaap.

Geplaatst

Hoi Suus1979,

Ja ik had 4 dgn na tp al positieve test, ik voelde het gewoon. Ik was ook al snel misselijk. Mijn HCG was na 12 dgn 724 dus dat was al hoog. Hoe hoog was jou hcg? Spannend hé die echo's. Ik ben wel erg zenuwachtig geweest van het weekend en kon ook al niet slapen. Zijn jullie ook zo moe? Ik ben nu veel moeër dan tijdens de zwangerschap van mijn dochter. k vind het best zwaar om te werken, misselijk te zijn, huishouden en zorgen voor een peuter van bijna 2. Pfff Iemand tips!

Geplaatst

Gefeliciteerd KMO en beterschap hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Sylvia dat is wel heel snel ja 4 dagen na tp maar wat een geluk dat het niet vaks positief was meid geniet er lekker van.

Ik heb ook zo erg last van misselijk zijn en moet zeggen dat mijn humeur en niet beter op word maar geod het si niet anders

Ik heb net wle het zh gesproken en ik hoef nog niks te doen omdat ik zoveel ben afgevallen maar de echo is wel eindelijk verplaatst naar een week eerder yoehoe nu hebben we 8 maart de eerste echo op de dag dat we 7 weken zijn dus op naar volgende week donderdag hihi

Ik zla zo de lijst er even bij pakken kijken of ik het kan veranderen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden