Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Succes Esther wat leuk dat je dochter zo blij is ze word nu echt grote zus

Hier is het vandaag weer helemaal niks ben ook blij dat ik vanmiddag vrij ben kan ik ff lekker rustig aan doen oh ja en even naar de ha om 2uur kijken wat hij zegt het is nu namelijk al 8kg afgevallen dus we zien wel gelukkig heb ik een reserve haha

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai meiden, ik heb al een tijdje niks meer geschreven, maar lees wel regelmatig mee hoor.

welkom alle nieuwe zwangeren, super zeg wordt het toch nog een druk topic!

ik heb vorige week de 12 weken echo gehad en die was helemaal goed. de kleine was druk in de weer met armpjes en beentjes, dus dat zou wat worden zei de echoscopiste, als ik t ga voelen! we zouden afgelopen vrijdag de uitslag van de combinatietest krijgen, maar toen ik maandag belde en ze naar t amc belden voor de uitslag, bleek mn bloed een beetje kwijt te zijn...zucht. gelukkig hebben ze het daarna toch gevonden, dus gisterenmiddag eindelijk een telefoontje met de uitslag. de uitslag met kans op het syndroom van down is 1:650 wat op zich best een goede uitslag is omdat alleen al op basis van mijn leeftijd (37) zou de kans al 1:200 zijn...de kans op de andere 2 syndromen was zo minimaal dat ze dat niet in cijfers hebben uitgedrukt. ik denk er zelf nog wel over om evengoed een vruchtwaterpunctie te doen, voor mn eigen gemoedsrust. heeft iemand hier, die al een kindje heeft, daar ervaring mee?

ik heb trouwens ook geen last van misselijkheid gehad...nu wel vandaag weer een heel vol gevoel, das ook niet prettig, maar nog wel te doen gelukkig!

Geplaatst

Hoi hoi!

Ik kom hier ook maar es aanwaaien vanuit het februari wachtbankje... Ik zie dat er voor mij al bekenden van daar vandaan hier zijn neergestreken :)

Ik mocht op 14 feb testen en die was mooi positief

daarna heb ik er nog 2 voor de zekerheid gedaan en de dame van moeders voor moeders heeft er ook nog 1 gedaan afgelopen zaterdag. alles is goed gelukkig.

Nu mag ik 7 maart komen voor de 1e echo, dat is een wekelijkse 3d echo voor de predict studie (onderzoek naar oorzaken van miskramen in de eerste weken vd zwangerschap) en op 12 maart heb ik de eerste normale echo bij de gyn.

Geplaatst

Hoi bloempje,

Gefeliciteerd! Ik kom ook van het wachtbankje februari en heb ook 12 maart de eerste echte echo. Spannend hè?! Op zich fijn dat jij 7 maart ook al een echo hebt, ook al is dat voor een studie. Weet je in ieder geval hoe het er in je buik uitziet!

Gr. Suus

Geplaatst

Een mooi echo gehad.

Was precies 4 cm en loop aantal dagen voor.

Nu volgens echo precies 11 weken.

Uitgebreid bloed laten prikken.

Over 4 weken weer terug komen.

Liev groet Esther

Geplaatst

Vandaag heb ik mijn 2de echo gehad ( 8 weken), 2 mooie hartjes die kloppen.. en ze hebben ieder een eigen vruchtzakje. De dame die de echo maakte vertelde ons doodleuk dat het geen een-eiiige tweeling kon zijn maar een 2-eiige.Dit wist ze 100% zeker.. Toen brak het zweet me weer uit? Hoe kan dat als je maar 1 embryo terug geplaatst heb? Hebben ze een fout gemaakt in het ziekenhuis? Na een uur wachten op de arts, kregen we een gesprekje en ze drukte op ons hart dat het echt een 1-eiige is. Nu nadenken of ik een nekplooimeeting wil doen bij 12 weken? Zijn er al dames die hierover nagedacht hebben? X Janajade

Geplaatst

Bloempje van harte welkom!!! Gefeliciteerd meid!

Esther, wat heerlijk zulk goed nieuws! Bijna bij de magische grens!

Hier ook goed nieuws. Frummel was 2 cm, hartslag 167bpm en allesverder oke. Ik heb echt prachtige 3d foto's, echt niet normaal je ziet de vingertjes en alles al heel goed! Ga even proberen een foto bij te voegen want het was echt een toevalstreffer zo mooi lag t kindje ervoor. De bovenste foto is gezien vanaf het ruggetje. De billen zijn nog een beetje puntig. De andere 2 zijn van de voorkant.

Nu nog een paar hele spannende weken... lag weer te hyperen id stoel van de spanning (had eerder hartstop bij 8 weken en een keer bij 9 weken) en toen ik het hartje zag rolden de tranen eruit. Maar elke stap is er een en elke week kom ik dichterbij de 12 weken grens. Niet dat het daarna niet meer mis kan gaan maar dan durf ik er weer in te geloven en ga ik onbeschaamd genieten.

Geplaatst

Wat gaaf Noor! Wat is het al een echt mensje en wat zul je gelukkig zijn op dit moment!

Janajade en Esther, gefeliciteerd met de mooie echo's, zijn jullie weer een stapje verder!

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie mooie echos

Noor wat bijzonder om te zien echt heel gaaf

Bloem jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap

Ik heb vandaag tabletten gekregen tegen het misselijk zijn en overgeven de ha vond 8kg echt wel genoeg afgevallen nu hopen dat het beter word

Pfff nog een week en dan hebben wij ook onze echo kan niet wachten hihi

Geplaatst

Noor, wat een mooie foto's, wow. Heel erg duidelijk en al echt een mensje. Gefeliciteerd. Hoe veel weken ben jij nu? 8?

Esther, jij ook een mooie echo. En hij/zij groeit goed zo te lezen.

Janjade, fijn dat het twee vruchtzakjes zijn. En toch 1-eiig. Kan me voorstellen dat jullie dat wel even zeker wilden weten. Ik denk wel dat mits alles goed gaat we een nekplooimeting willen laten doen. Ook al is dit geen 100% betrouwbare test. Het is niet schadelijk voor het kindje en ik vind het toch wel fijn om te weten of het kindje wel gezond is of niet. Ook werd dit ons wel aangeraden door de gyn ivm icsi. Maar ik kan het ook goed begrijpen dat mensen het liever niet willen weten.

Mari, fijn dat je nu iets hebt gekregen tegen de misselijkheid.

Voor alle nieuwe zwangeren... Gefeliciteerd en welkom hier.

Wij hebben aanstaande vrijdag de tweede echo. Pffff, spannend weer. De week lijkt voorbij te kruipen.

Geplaatst

@noor.. wat een geweldige 3d foto's.. die hebben wij hier niet in het ziekenhuis hoor ;-)

@Esther, jij hebt ook een mooie dag vandaag gehad zo te lezen ;-)

@Twinklestar, ja ik zit inderdaad over de nekplooimeting te denken, want als er 1 ziek is..dan heeft de 2de het ook automatisch. Mijn arts vertelde vandaag dat deze test gratis is omdat we medisch zijn ivm icsi. Ik weet niet of dit echt zo is, want de dame van de echo verteld dat het rond de 150 euro zou kosten, maar voor een tweeling dat wist ze niet precies?

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik meld me even in dit topic af. Niet omdat het niet goed zit, dat zit het zeker, want hebben vandaag een prachtig kloppend hartje gezien en zijn precies 6 weken en 1 dag zwanger.

Maar zit op nog meer fora en weet het niet meer bij te benen!

Wens jullie een hele fijne zwangerschap met prachtige beebs!

Liefs,

Babii

Geplaatst

Noor wat een prachtige foto's!! wat bijzonder

Babi, ook voor jou een fijne zwangerschap.

maris fijn dat je tabletten hebt! hopelijk voel jeje gauw iets beter!!

Geplaatst

he twinkel kwam even kijken hoe het met je is, 9 wkn al, wat fijn dat je een eindje op wweg bent. ik las ergens dat je vrijdag een echo hebt?? Heel veel succes. Kan je al een beetje genieten??

Geplaatst

Wauww allemaal goed bericht hier!! Er is hier gelukkig nog niemand afgevallen (klop dit meteen ff af) en ik hoop echt dat dit zo blijft!! We hebben allemaal al genoeg moeten doorstaan, dus het wordt nu tijd voor alleen maar positiviteit! :D

Wekker ging alweer vroeg.. Heb mn beste vriendin beloofd om met dr kleine mee te gaan naar t consultatiebureau voor dr prikjes. Daarna blijft ze lekker bij mij en mss ook wel slapen vanacht. Tis echt mn oogappeltje :D Mn beste vriendin heeft zelf 7 jaar in de MMM gezeten.. Nog iets meer als 3 weekjes, dan wordt ze alweer 1 jaar!!

Geplaatst

Hey Suus, jij ook nog gefeliciteerd :) Ja ik zag dat je ook van t bankje afkwam. Het is zeker spannend, de 1e echo had ik liever gisteren dan morgen… Maarja, we zullen een moeten wachten…

Janajade, wat bizar dat ze eerst het een en dan het andere beweren. Zo kan je ze bijna niet serieus nemen…

Wat betreft de nek plooi meting, alleen via de echo vind ik het wel interessant, maar verder hoeven ze niet te gaan van mij.

Noor, wat goed dat alles helemaal goed is! Wat zal je opgelucht zijn!

Geplaatst

Wow dames, wat een positieve berichten allemaal.

@Noor, wat bijzonder die 3D foto's. Het is al een echt mensje!

@Mari: fijn dat je nu pillen hebt gekregen. Ik hoop dat de misselijkheid snel afneemt.

@Janajade: wat een verhaal, 1 eiig, 2 eiig. Fijn dat je uiteindelijk toch duidelijkheid hebt gekregen

@Esther: kleine groeit goed, wat leuk dat je dochter er bij betrokken is!

@alle nieuwe dames: welkom en nog even doorbijten tot de eerste echo. Hoop dat de tijd snel gaat voor jullie

Ik heb ook gister weer een echo gehad, omdat ik meedoe aan een onderzoek naar beweging bij tweelingen. Zo ongelofelijk om die 2 kleintjes al te zien bewegen. Er werd een filmpje gemaakt van een kwartier gemaakt, waarvan ik ook een copie krijg. Dus dat is wel heel gaaf om te hebben!

Geplaatst

*kan het niet laten om niet even te reageren*

Hoop dat hier in dit topic de goede berichten aan blijven houden!!!

Geplaatst
he twinkel kwam even kijken hoe het met je is, 9 wkn al, wat fijn dat je een eindje op wweg bent. ik las ergens dat je vrijdag een echo hebt?? Heel veel succes. Kan je al een beetje genieten??

Lisa, wat lief dat je nog aan me denkt. Dank je wel. Morgen inderdaad de echo. Ik probeer wel te genieten maar ben ook wel voorzichtig nog.

Hoe gaat het met jullie en de kleine?

Geplaatst

Wish, ja we gaan voor de positieve berichten!!! Tot nu toe allemaal goede echo's bij dit topic. Laten we het zo houden.

Even een vraagje voor wie al mee doen met moeders voor moeders en last hebben van misselijkheid... Gaan jullie ook over je nek van de geur die uit die blauwe containers komt. Brrr, moest net weer even bijkomen na een gigantische kokhalssessie van die geur. Mijn maag doet nog pijn.

Geplaatst

@TWINKLESTAR: IK probeer gewoon 20 seconden mijn adem in te halen. Net lang genoeg om die vieze pot te openen.. alles er snel in te kiepen en dicht te draaien.. Wat een vreselijke lucht... .. maar ondanks dit ben ik erg blij dat we andere vrouwen ermee kunnen helpen..want dankzij hen..hebben we nu wondertjes in onze buikjes.. ;-)

Geplaatst

Breek ff in...

De geur uit die kannen is vreselijk!! Zeker als ze al bijna vol zitten, brrr...

Zelfs de geur van het wc-blok, de luchtverfisser en m'n dure parfum die ik destijds gebruiktte kan ik nu niet meer verdragen omdat ze me doen herinneren aan die afschuwelijke blauwe-kannen-lucht.

Maar..... Ergens in NL heeft iemand deze nare lucht ook doorstaan en ben ik inmiddels al 12 dagen de trotse mama van een prachtig kereltje!

Succes!!

Geplaatst

Ja hier nog een die wel over de nek kan gaan van die lucht bah wat vies. Zegt die vrouw ook nog doodleuk van de week 'het stinkt helemaal niet hoor dat ligt aan de zwangere vrouwen die ruiken meer' haha en dat klopt wel ik ruik echt veel meer dingen nu en kan ook echt bepaalde dingen niet ruiken.

Ik kreeg wel als tip om de kan net voor gebruik (mits het droog is natuurlijk) even open buiten te zetten om te luchten dan kon de ergste geur eraf maar of het helpt weet ik niet heb het nog niet geprobeerd aangezien ik vandaag pas begonnen ben.

Maar ik vond het ook het minste wat ik kan doen omdat ik zonder nooit zwanger was geraakt

Twinklestar heel veel succes morgen hopelijk met net zo'n goed bericht als de rest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden