Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hbb nee........wat erg voor jullie!

Ik wens je veel sterkte!

Jicht is een soort reuma.

Ontsteking in gewirichten vaak in je grote teen.

Gr Esther

Geplaatst

HBB wat erg, veel veel sterkte en een warme knuffel! Wat is het toch oneerlijk allemaal!!

Hier teruggebeld door zh, beetje vaag en eerlijk gezegd heb ik mij een beetje laten "afschepen" Moet morgen maar even bloeddruk meten bij huisarts.

Vorige zwangerschap moest ik gelijk in zh allerlei controles doen. En kwam nu beetje raar over, omdat ze me streng onder toezicht houden, dan wel vanaf 12 weken. ( heb nog noooit gedoe gehad met zh hoor, super fijn)

Ik voel me beter, heb alleen knallende koppijn. Het hoort erbij aldus arts en ik vloei niet en geen buikklachten. Kunnen het ook niet zwangerschapsgerelateerde klachten zijn.

Ik begrijp het wel,maar voelde een beetje dubbel. We zullen zien, Ik houd het goed in de gaten.

Bedankt allemaal voor de belangstelling:-)

Ga even douchen! Doegie

Geplaatst

HBB, heel veel sterkte. Wat een nachtmerrie!Noor, ik had dat in het begin. Nu minder omdat ik ook meer klachtjes heb.Misselijkheid gaat gelukkig een stuk beter. Nog steeds wel iedere dag wat vlagen, maar niet hele tijd door. Ben alleen zo moe. Lig nu eindelijk op bed. We zijn lekker met vrienden een midweek weg en viel half 9 al bijna in slaap. Maar we waren aan het gourmetten. Dus nu de afwas ben ik gelijk tanden gaan poetsen. Ook van vermoeidheid kan je je flink beroerd voelen zeg. Morgen maar even een middagdutje doen als hun kleine op bed ligt. Het idee dat wij volgend jaar hopelijk ook zo'n hummel hebben is wel erg leuk. Ik geniet er nu ook maar van hoor. We zijn nog nooit zo ver geweest, dus is wel een reden om ervan te genieten.

Geplaatst

HBB ik vind het verschrikkelijk voor je, echt heel erg is dit. 9 weken en 1 dag is toch best ver, stiekem verwacht je het dan niet meer echt. Maar ik weet helaas beter en het doet verrekte pijn. och arme, ik weet zo goed hoe je daar dan ligt.... de gyn blijft te lang stil... je ziet zelf ook niets...en dan slaan de harde woorden van de gyn je mooie droom kapot...zo vreselijk.Lieve HBB ik hoop dat Jullie elkaar goed kunnen troosten en dat je hub heel erg lief voor je is. Want de curettage is al geen feest als je wakker wordt lig je daar met je lege, maar nog wel dikke buik.. maar de aankomende tijd is echt moeilijk. Probeer het er zo veel en zo vaak mogelijk uit te huilen meis. Veel mensen vinden het een stomme gedachte, maar mij hielp het altijd een klein beetje dat het kindje niet gezond was anders was het wel doorgegaan. En misschien is jullie dan wel iets heel ergs bespaard gebleven. Maar het doet verrekte veel pijn HBB. Ik wens jullie heel veel kracht toe.Liefsnoor

Geplaatst

HBB sterkte vandaag meid, dit wordt een zware emotionele klap! Net wat Noor zegt stiekem verwacht je het niet meer.

Ik denk aan je en knuffel lekker met je mannetje!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

HBB, wat een verschrikkelijk nieuws. Dit is ieders grootste angst en dit moet echt heel zwaar voor je zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je het op een goede manier, samen met je man kan verwerken.

Geplaatst

Och HBB, wat afschuwelijk voor jullie! Jullie mooie spontane droom zo plots uiteengespat en nu ben je in een nachtmerrie beland. Veel sterkte met de curretage vandaag, het herstel en vooral ook de moeilijke tijd die komen gaat. Ik denk aan je, meid :hug: .

Geplaatst

Vannacht weer slecht geslapen. Ten eerste gisteravond behoorlijk de ogen uit mijn hoofd gejankt omdat mijn poezewoes weer veel slechter is dan 3 weken geleden. Al 17 jaar mijn maatje en moet nu aanzien dat bij alles wat ze wil ze het benauwd krijgt. Ze trekt zich heel typisch terug op de babykamer. Ergens heb ik altijd al het gevoel gehad dat als ik zwanger raak of een kindje krijg zij zich erbij neer gaat leggen. Gisteravond kwam ze, want dat doet ze, bij mij op bed omdat ik aan het huilen was. Ze ging mijn tranen aflikken........tja dan ga je nog harder.. Het voelt zo dubbel, enerzijds wil ik genieten van het feit dat we zwanger zijn maar ik ga wellicht ook mijn beesie verliezen.

Vanmorgen beroerd wakker geworden om 4.30u. Er uit om te piesen en weer misselijk, crackertjes gegeten en niet echt meer geslapen. Na een kopje thee vanmorgen en een licht ontbijtje dit keer overgegeven. Ik trok het niet meer om het tegen te houden door rustig aan te doen.

Eigenlijk zou ik met mijn poezekind om 10.00u naar de dierenarts gaan maar daar was ik echt te beroerd voor. Gelukkig kan het vanmiddag, gaat mijn vriend ook mee.

Erg spannend wat het advies gaat worden en dan morgen de 2e echo. Och,och, ik heb me weleens beter gevoeld.

Geplaatst

Hbb, ik heb het al gezegd maar nogmaals sterkte vandaag.

Nes, wat vreselijk sneu dat het slecht gaat met je poes en dan voel jij je ook nog zo beroerd. Ik hoop dat de dierenarts iets voor je poes kan doen.

Geplaatst

Het voelt een beetje dubbel om dit hier neer te zetten na het slechte nieuws hier....

Vandaag de 12 weken echo en combinatietest gehad. Alles was helemaal goed. Grootte, hartslag, maag, handjes, voetjes etc.

Ik twijfelde eerst een beetje over de combinatietest maar ben toch blij dat we gegaan zijn. De echoscopiste nam echt heel ruim de tijd waardoor we alles extra goed konden bekijken. Echt super om te zien. Ik heb schijnbaar nogal veel lucht in mijn darmen (was bij de vorige echo ook al zo.. Vandaar die opgezette buik ;-)) dus uiteindelijk weer

inwendig gedaan. Ach ja ben wel wat gewend dus maakt me ook allemaal niet zoveel meer uit.

We zijn in ieder geval erg blij en opgelucht dat de kleine het goed doet.

Geplaatst

Twinklestar wat fijn te horen dat alles goed is lekker gaan genieten hiervan.

Die dikke buik herken ik maar al te goed heb ik ook

Hier vandaag alles binnen gehouden en eigenlijk viel de misselijkheid ook wel mee dus ben er helemaal blij mee.

Ben alleen wel heel erg moe dus weer lekker op tijd naar bed

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Twinklestar, wat heerlijk dat alles goed was. En nu ben je ook door de magische grens heen, dus dan rest alleen nog maar genieten, genieten, genieten!

Geplaatst

HBB; heel veel sterkte meid.

Vandaag moeders voor moeders langs geweest. Dus vandaag ook meteen beginnen. Dat geeft wel een goed gevoel. Iets terug doen!

Morgen onze eerste echo... spannend!

Geplaatst

Twinkel! Wat heerlijk goed nieuws! Ja verdriet en geluk gaan hand in hand. Niet alleen hier maar dat is altijd en overal zo. Daarom moet jij nu vooral van je geluk genieten meid.

Het is zo'n wonder dat je een gezond kindje in je buik hebt. Heeeeeerlijk! Ben heel blij voor je!

Moi heel veel succes morgen!

HBB hoe is het gegaan vandaag?

Nes hoe gaat het met je beessie?

Succes morgen met je echo, ben heel benieuwd!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden