Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ahhh lief dat jeje man het hebt uitgelegd:-) Die heeft natuurlijk ook veel spanning en dan ook nog proberen een berichtje te posten!

Hopelijk hebben jullie nu een prachtig wondertje bij jullie!

Hier weer goedgekeurd in zh! 4pond is ukkie nu:-) Ligt met hoofdje naar beneden en is heel beweeglijk!

Ik begin soms toch echt de kriebels te voelen of ik alles wel voor elkaar heb hahaha!!

Maris we gaan naar brabant/grens belgie!

Vlgnde week nog naar twente;-)

Mijn schoonouders zitten op de camping,geloof de molenhof. Gaan we ook altijd even Duitsland in.

En nu lekker verlof,heeeerlijk!!!

Limi hoe is het met jou?

En ness is jullie nieuwe huisgenoot al gearriveerd:-)

Groetjes

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marlijn gelukkig dat alles weer goed was met jullie kanjer

En de molenhof is hier niet zo heel ver vandaan leuk is wel mooi daar en volgende week wil het mooi weer worden

Geniet lekker van jullie vakantie

Hier echt heel veel rugpijn niet leuk meer als ik opsta zak ik soms gewoon door debenen van de pijn maar goed nog even volhouden

Sorry voor het geklaag maar ben die rug soms zo zat

Geplaatst

Hallo dames,

Alle Augustus mama's zijn nu bevallen,

Dus het is nu officieel aan jullie!;-)

Op naar heel veel mooie en vooral gezonde september/oktober baby's

Heel veel succes meiden!

Geplaatst

Dag dames,

Een jaar geleden was het onze maand (september-oktober), en dit jaar is het aan jullie! Toi toi toi meiden! Het is voor ons nu een periode van veel mijmeren en terug blikken op die kleine wondertjes die konden ontmoeten voor het eerst bijna precies een jaar geleden. Ze kunnen nu allemaal kruipen en zelfs al eentje lopen! Het gaat zo snel. Geniet van het nu, geniet van die kleine teentjes en vingertjes, omarm de vermoeidheid, ze zal ooit verdwijnen (na een jaar haha).

Proficiat mama's!

dikke knuffel

Ellen

Geplaatst

Hoi dames

Ik zal later meer reageren maar moet even voor de zekerheid naar het zh omdat ik krampen blijf houden en de hele ochtend al duizelig ben

Dit kon door blaasontsteking of iets komen maar ze willen mij toch even voor de zekerheid zien en kijken of het geen weeen zijn.

Ik zal later wel van mij laten horen

Geplaatst

Hoi hoi

Alles was goed gelukkig heb ruim een uur aan de ctg gelegen en gelukkig geen weeën activiteit en het hartje deed het ook prima.

Ook was het geen blaasontsteking dus waarschijnlijk zijn het gewoon voor weeën maar waar de duizeligheid vandaan komt weten ze niet aangezien de bloeddruk perfect was.

Ik heb wel tabletten gekregen voor de verstopping wat als bijwerking heeft dat de zuurbranden minder worden haha wat erg he en ik moest direct stoppen met de ijzer tabletten omdat die verstopping veroorzaken.

Dus dat was het wel zo'n beetje ben gelukkig gewoon weer thuis gekomen en onze kleine meid doet het goed dus wat willen we nog meer.

Fijne avond allemaal ik ga lekker op de bank met de beentjes hoog morgen de hele dag bruiloft dus moet even energie sparen.

Geplaatst

Dat is schrikken, rustig aan meid en gelukkig niks ernstigs!

Hier ook af&toe behoorlijk dizzy! Irrriiii.

Morgen lekker paar dagen weg, en wordt goed weer. Maandag als we terugkomen gaan we s avonds naar borstvoedingsavond en vrijdags rondleiding zh!

Dames fijn weekend alvast en houd het rustig hier!!x

Geplaatst

Die oefenweeen, voorweeen of indalingsweeen heb ik ook. In lichte vorm dan wel. Vanmorgen weer controle gehad en hiernaar gevraagd. Zat allemaal goed, kind ligt al met z'n koppie naar beneden, iets in het bekken en dat voel ik!

De infoavond afgelopen dinsdag was interessant. Het is toch fijn om even de verloskamer te hebben gezien en de informatie over borstvoeding was ook interessant. Mijn gyn gaf ook nog een presentatie over hoe het bevallen in het ziekenhuis gaat. Het gaf mij de vraag of ik nou met of zonder medische indicatie bekend stond. Hij legde uit dat bijna elke vrouw (51%) i.v.m. De verloop v.d. bevalling toch in het ziekenhuis bevalt. Dit vanwege bv. trage ontsluiting of gewenste pijnstilling. Dan heb je automatisch een medische indicatie. Hij heeft voor mij IUI als medische indicatie genoemd en krijg ik dus alles vergoed.

Mijn buik is inmiddels voller, het zit nu allemaal behoorlijk in de weg. Veel zuurbranden en vlagen misselijk. Ook hartkloppingen als ik ga liggen. Het wordt nu duidelijker zwaarder.

Vandaag een dagje samen uitgeweest, na de controle van vanmorgen gelijk doorgegaan. Ik heb weer m,n best gedaan, stortte wel in toen ik thuis was op de bank.

Morgen weer ff rustig aan.

Geplaatst

Kan het even niet opbrengen om uitgebreid op iedereen te reageren, maar wil jullie wel even laten weten dat ik aan jullie denk!

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst
ahhh lief dat jeje man het hebt uitgelegd:-) Die heeft natuurlijk ook veel spanning en dan ook nog proberen een berichtje te posten!Hopelijk hebben jullie nu een prachtig wondertje bij jullie!Hier weer goedgekeurd in zh! 4pond is ukkie nu:-) Ligt met hoofdje naar beneden en is heel beweeglijk!Ik begin soms toch echt de kriebels te voelen of ik alles wel voor elkaar heb hahaha!!Maris we gaan naar brabant/grens belgie! Vlgnde week nog naar twente;-) Mijn schoonouders zitten op de camping,geloof de molenhof. Gaan we ook altijd even Duitsland in.En nu lekker verlof,heeeerlijk!!! Limi hoe is het met jou?En ness is jullie nieuwe huisgenoot al gearriveerd:-)Groetjes
Onze gezinsuitbreiding komt een week later....het nestje heeft een fikse entreactie gegeven op de laatste vaccinatie. Nu moeten ze eerst herstellen.
Geplaatst

Marlijnne, fijn dat jullie ukkie weer goedgekeurd is! Wordt je al wat rustiger nu je verder in de zwangerschap bent?

Heel veel plezier volgende week op vakantie! Enne, Twente is een fantastische plek ;) Ben er zelf geboren en getogen

Mari, hoe is het met je? Gelukkig maar dat je nog geen weeën hebt! Fijn dat jullie meisje het in elk geval goed doet, hopelijk voel jij je inmiddels ook weer iets beter!

Nes, fijn dat de info avond goed bevallen is! Voor je het weet kan je alle info in de praktijk toepassen ;) Enne, wel een beetje rustig aan doen he!

Esther, ik ben heeeeel erg benieuwd hoe het met je gaat en hoe alles verlopen is!

Hoe is het met de andere meiden?

Hier gaat t allemaal zo zn gangetje.. Maandag controle gehad en ze wilde toch even toucheren vanwege de harde buiken. Ukkie ligt helemaal ingedaald en ook al vast in mn bekken. Bij het toucheren bleek dat de harde buiken niet voor niets zijn geweest, mn baarmoederhals is helemaal verstreken en plat. De harde buiken zijn volgens de vk voorweeen.

De rest van de week ook veel last gehad van voorweeen, waar ze eerst voornamelijk ’s avonds en ’s nachts kwamen, komen ze nu de hele dag door. Die doen op zich geen pijn, maar door al die samentrekkingen de hele dag door, is mn hele buik beurs geworden. Een zwaar spierpijn gevoel zeg maar. En tsja, dan merk je pas hoeveel je eigenlijk vanuit je buik doet.

Gisteren kon ik bijna niet meer lopen, dus voordat het weekend zou zijn toch maar even de vk gebeld. Ondanks dat ze vermoedde dat het nog steeds voorweeen waren, wilde ze toch even uitsluiten of ik niet stilletjes aan aan het ontsluiten was. Einde van de middag was ze er, getoucheerd en bleek toch al wat ontsluiting te hebben. Ze wilde verder niet strippen ofzo, dus het is echt wachten tot de weeën echt beginnen. Ze gaf wel aan dat als dit zo door bleef gaan, ze eventueel de vliezen konden breken om het een handje te helpen, maar ze zei er meteen bij dat ze er van uit gaat dat ik dat niet nodig zal hebben. Ze zei dat ik mezelf een bepaalde druk op heb gelegd en dat ik mn angsten los moet laten. Een beetje ontspanning zou net het laatste duwtje kunnen zijn.

Heel verhaal, maar het voordeel is: De bevalling is al langzaam aan begonnen zonder dat ik pijn of iets heb gehad van weeën. (Behalve het zware spierpijn gevoel natuurlijk, maar die nemen we voor lief) Alles wat mn lichaam nu al doet zonder dat ik pijn hoef te lijden is alleen maar mooi meegenomen als straks de bevalling echt begint J

Fijn weekend ladies, het wordt prachtig weer in elk geval!

Geplaatst

Zo limi dat gaat lekker hopelijk komt jullie kanjer snel en kun je lekker van hem genieten ik ben wle heel benieuwd.

Esther ik ben wel erg benieuwd hoe het met jullie is en natuurlijk wat het geworden is hihi

Hoe is het met de rest?

Hier alles hetzelfde hebben gisteren de hele dag bruiloft gehad van een van mijn beste vriendinnen en dat hakt er wel in hoor pfff merk dat ik toch echt wel even nodig heb om bij te komen, maar goed gelukkig was het een super gezellig feest nu nog 1 te gaan over 5 weekjes van een andere vriendin maar dan ben ik ruim 38 weken dus ik weet niet of ik erbij ben haha we gaan eht zien.

Maar ja gelukkig hebben we niks vandaag we hebben vanmorgen samen even boodschappen gedaan en nu ga ik lekker even op de bank liggen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Manlief heeft geen tijd en energie gehad om te rageren dus vers bericht van mij.

Woensdag om 16.02 is onze prachtige dochter Imke geboren, ze woog 3780 gram en is heel mooi!

Keizersnee heb ik mee kunnen maken omdat de ruggoorik zijn werk goed deed.

Vanmorgen met ontslag uit het ziekenhuis.

Valt allemaal niet mee, heb nog behoorlijk pijn maar doe rustig aan.

Imke doet het geweldig en Aniek is een echte trotse grote zus.

morgen zal ik proberen om een foto te plaatsen.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zit erg veel in het ziekenhuis dus weinig tijd om te reageren maar was toch wel even heel nieuwsgierig hoe het met Esther was.

Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is. Die pijn duurt nog wel even. Na een week gaat het al veel beter. Nu vooral rustig aan doen en je lekker laten verwennen. En het belangrijkste...genieten van je kleine meisje.

Mari, gelukkig was het loos alarm maar wel goed dat ze gelijk gekeken hebben! Doe lekker rustig aan.

Limi, voor jou wordt het ook spannend! Misschien ben je inmiddels al aan het bevallen!

Voor de rest van de meiden...heel veel succes nog met de laatste weekjes.

Mijn dagen bestaan voornamelijk uit in het ziekenhuis zitten en zoveel mogelijk zelf gaan doen voor ons zoontje (we zijn inmiddels verhuisd van de ic van het Vu naar een streekziekenhuis). Hij komt nu goed aan en weegt nu zo'n 1550 gram! Bij de geboorte woog hij 1185 dus het gaat de goede kant op. Ook kan hij al een beetje uit de borst drinken en is hij sinds vandaag van de monitor af (doodeng). Hij is behoorlijk pittig en laat duidelijk weten wat hij wil :-).

We hopen dat hij nog voor de uitgerekende datum naar huis mag.

Geplaatst

Esther, nogmaals gefeliciteerd! Fijn dat je nu thuis bent, kan je lekker genieten met je nieuwe gezinnetje :) Ben benieuwd naar je foto!

Twinkle, wat fijn dat jullie mannetje het zo goed doet! Ik ga voor je duimen dat hij zo snel mogelijk met jullie mee naar huis mag!

Hier nog steeds geen bevalling in zicht.

Geplaatst

Twinkle wat fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje hopelijk sterkte hij snel aan en kan hij mee naar huis

Hier weer een beroerde nacht Bah veel misselijk elke keer kuit krampen en tig keer plassen ook het omdraaien is niet wat en de hele nacht op 1 schouder gaat het ook niet worden.

Ach ja moet ook niet zo klagen het hoort er allemaal bij

Fijne zondag wij moeten vanmiddag even ip visite

Geplaatst

Ik dacht even kijken....en jahoor bericht van Esther!

Van harte met jullie dochter! 2meiden :-) geniet lekker en doe rustig aan.

Hier leuk weekend. Zijn vanavond thuis gekomen ipv morgen. Heb het zwaar gehad, emo, moe,moe,moe! Wel heerlijk in zwembad! Maar was er klaar mee ik wilde naar mn eigen huissie! Wel fijn gehad,maar het coconnen is begonnen hihih. Ik wil thuis zijn!

Ik ben echt zooooooooooooooooooooooooo moe.

Sta ik in de ochtend goed op(na een slechte nacht) dan ga ik me aankleden etc en ben ik alweer bekaf. het ligt niet aan hb etc.

Hoort er vast bij,maar voel me regelmatig een vaatdoek..

MAris die krampen heel herkenbaar, pfff vreselijk en dat omdraaien gaat hier ook met veel gedoe en gekraak in heup/bekken.

We doen lekker rustig aan!!

LImi wat onwijs spannend voor jullie, hopelijk zet het gauw door..

Twinkel wat super dat jullie kanjer het zo goed doet. Och meid het lijkt me vreselijk om elke keer een stap te nemen dat hij dingetjes zelf gaat doen,apparatuur etc eraf! Het is wel enorme vooruitgang. Heb vertrouwen in jullie knulletje en hopelijk heeeeeeeeeeel snel mee naar huis als hij sterk genoeg is. Hoe voel jij je?

Welterusten!!

Welterusten

Geplaatst

Marlijnne, zo herkenbaar dat coconnen! Zelfs reageren op een berichtje/smsje/forum is soms al te veel.

Maareuh, je bent een dag eerder thuis gekomen van vakantie, gelukkig heb je wel genoten!

Mari, voel je je inmiddels al wat beter?

Hier is de situatie nog steeds onverandert.. Vanmiddag weer naar de vk, dus ik ben zeer benieuwd..

Geplaatst

Esther, gefeliciteerd met de geboorte van Imke, veel geluk met elkaar! Het zal de eerste dagen thuis niet meevallen, herstellende van de ks in combinatie met 2 kinders. Heb je een fijne kraamhulp?

Twinkle, wat een goede berichten. Fijn hoor dat het zoveel beter met jullie zoon gaat. En hij drinkt al een beetje uit de borst, geweldig! Ik kan me voorstellen dat jullie het er maar druk mee hebben, voortdurend naar/in het zkh. Ik hoop mee dat hij snel naar huis mag.

Geplaatst

Nee hier alles hetzelfde vannacht slecht geslapen en net nu ik eruit moet val ik in slaap maar ach slaap vanmiddag wel even wat bij

Moet zo naar de vlos dus reageer straks even meer maar dat coconnen herken ok ook heel goed

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden