Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Voel me een stuk beter dan gisteren.

Me door mijn avonddienst heengesleept......redelijk geslapen en geen gekke dingen meer in mijn onderbroek gezien.

Gr Esther

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Das goed nieuws Esther!

Hier ook nog steeds heel erg moe... Was er om 7 uur al uit op mn vrije dag, maar zou er zo weer in kunnen gaan ;)

Geplaatst

Hier net zo moest er om 6uur al uit en dat viel echt wel tegen hihi

Gelukkig gaat mijn oppaskindje vanmiddag nog naar bed dan kan ik ook even op de bank gaan liggen

Geplaatst

@Mari, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een cadeautje voor je vriend!

@Esther, ik hoop dat je de zondag een beetje bent doorgekomen en dat je je inmiddels weer beter voelt. En zoals alle anderen zeggen, gewoon het ziekenhuis bellen als je twijfels hebt. Een echo is zo gemaakt!

Zijn er hier dames die last hebben van duizeligheid? Ik heb regelmatig het idee dat ik van mijn stokje ga. Iemand tips om dit te voorkomen?

Geplaatst

Valt me trouwens op dat veel mensen hier iets met de zorg te maken hebben.. Leuk leuk! Ik heb 6 jaar in de ouderenzorg gewerkt als verzorgende en over 3 maand heb ik mn diploma voor medewerker maatschappelijke zorg. Laatste 3 jaar als woonbegeleidster in de gehandicaptenzorg gewerkt.

Geplaatst
Zijn er hier dames die last hebben van duizeligheid? Ik heb regelmatig het idee dat ik van mijn stokje ga. Iemand tips om dit te voorkomen?

Hier ook! Bij de vk werd laatst mn bloeddruk opgemeten en die was voor mijn doen erggg laag. Daar kwam het door zei de vk. Op advies meer zout gaan eten. Dus cup a soup, of andere bouillonnetjes.. Zoute dropjes enz. Sindsdien gaat het wel wat beter!

Geplaatst

Ja ik heb er ook erg veel last van zal donderdag toch even vragen dan of ze mijn bloeddruk willen meten

Ik werk 1dag in de week bij de thuiszorg en 4dagen als gastouder echt heel erg leuk werk

Geplaatst

Vorige keer was ik en heel moe en heel duizelig. ik kon blijven slapen. en als ik opstond viel ik zo terug in mijn bed omdat het zwart werd als ik opstond. Toen bleek mijn ijzergehalte ad lage kant, 4 ofzo, en na het nemen van ferro tabletjes was het snel weg. Maar ik had ook beetje lage bloeddruk, 90/50.

ps Esther, goed nieuws! fijn!

Geplaatst
Esther hoe is het nu?

Marlijnne ja wij willen wel weten wat het is, maar vertel het misschien alleen hier en verder niet we vertellen hier ook iedereen dat we het niet willen weten dan kun je je nooit verpraten of valt het in elk geval niet op en vragen mensen niet door.

Dit is de echo van gister en de buikfoto van vandaag. Dus zoals jullie zien valt er niet heel veel te verbergen hier en nu heb ik wel een iets strakker shirt aan maar ook met een wijd shirt is het moeilijk, maar ach eigenlijk weten heel veel mensen het al en nu we een hartje hebben gezien maakt het mij ook niet zo heel veel meer uit ook al weten we dat het nog mis kan gaan en blijft het allemaal onzeker dit hebben we in elk geval en dat pakt niemand ons meer af.

[ATTACH=CONFIG]3709[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3710[/ATTACH]

Sjee, ook ik moest ff slikken bij de foto van jouw buik! Ik dacht n.l. dat als je slank bent dat je buikje de eerste 4-5 maanden nauwelijks te zien is....Ik begrijp dat je eerder zwanger ben geweest?? En dat je het dan sneller ziet??

Wij lopen gelijk op maar mijn buik is niet meer dan normaal. Nou ben ik niet de slankste daar en kan hooguit zeggen dat mijn buik wat meer opgezet is.

Vannacht zere borsten en errug misselijk geweest na een druk dagje. Mijn vader vierde gisteren zijn verjaardag en zijn we op pad geweest met zijn allen en een hapje gaan eten. Tijdens het eten deed mijn buik steeds meer zeer en was dan ook blij dat ik even kon strekken! (knoop los!)Ik denk dat als ik niet toe kan geven aan die vermoeidheid ik makkelijk weeïg wordt in mijn maag. Sinds vanmorgen heb ik dan ook helemaal niks gedaan dan alleen maar zitten. Er komt niets uit handen. Verder ben ik nog steeds weeïg en heb nergens trek in. Gebakken aardappeltjes, vlees, koffie zijn een paar dingen waar ik niet aan moet denken. Fruit, lekker brood en alles met sinaasappelsmaak of sinaasappelsap vind ik zoooo lekker nu!

Morgen moet ik weer werken, 5.30u op...........ik heb met mijzelf afgesproken dat als ik merk dat dit niet fijn voelt ik naar mijn werk bel en aangeef dat ik wat later kom. Afgelopen zaterdag heeft dit ook goed gewerkt.

En ja, ook ik werk in een soort van zorg. Ik ben groepsleider op een very intensive care groep v.e. justitiële jeugdinrichting. Daarom heb ik ook wisselende diensten. Voor de veiligheid weten mijn collega's eigenlijk allemaal wel dat ik op moet passen nu en dat werkt prettig. Als de echo goed is, eis ik dat ik niet meer op de groep hoef te werken (de bedrijfsarts heb ik zeker mee!). Zo probeer ik zelf buiten mijn eigen functie om alles aan te pakken wat er te doen is en dat is dan niet op de groep uiteraard. Is er niets, dan ben ik genoodzaakt de ziektewet in de gaan. Het is ook de verantwoordelijkheid van mijn werkgever om een andere werkplek voor mij te zoeken.

Maar goed, nog anderhalve week en dan weten we meer. Pfffff.

Geplaatst

Haha ja ik moet ook elke keer even slikken als ik richting buik kijk haha

Maar ook ik ben niet de slankste hoor en nee ik ben nu zwanger van ons eerste kindje dus waar het aan ligt dat ik nu al zo'n buik heb ik weet het niet.

Ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat het er 2 konden zijn maar nu we de echo hebben gehad en gezien hebben dat het er 1 is weet ik het ook niet.

Ach we hebben er nooit geen geheim van gemaakt dus ik vind het ook wel weer leuk dat ik nu extra lang van de buik kan genieten hihi

Goed bekeken dat je niet meer op de groep dan wil werken het risico is te groot dat er wat gebeurd.

Een kennis van mij doet ook ongeveer hetzelfde werk en zij heeft ook niet meer op de groep gewerkt gewoon omdat het veiliger is.

Geplaatst

Nes, gelijk heb je dat je dan op zoek wilt naar een andere werkplek. Lijkt me niet helemaal verantwoord.

Mari, mooi buikje al! Hier schiet het ook al aardig op. Weet niet of ik 2 weken terug hier de foto ook al geplaatst heb, anders zal ik dat van de week nog wel ff een keer doen.

Heb onwijze keelpijn en ben ook de hele tijd aan t hoesten. Is vanmiddag pas op komen zetten, dus hoop dat ik er morgen minder last van heb.

Geplaatst

Heb de foto ff opgeslagen op de laptop vanuit een ander forum waar ik m wel gepost had. De eerste is met 5 weken en de 2e foto is met 9 weken en 5 dagen.

Geplaatst

Ohhhhh had m hier al wel gepost hahahaha. Nouja, nog maar een keer dan.. Als ik er aan denk maak ik Donderdag op 12 weken weer een nieuwe buikfoto

Geplaatst

Zo dat is ook al een mooi buikje en dat geeft niks hoor ik vind het juist leuk om te zien haha

Brrr mijn vriend moet zo even weg naar een vergadering maar heb hem al mee gedeeld dat ik waarschijnlijk niet meer wakker ben als hij weer komt want ik ben wel zo moe en morgen gaat om 5.45 uur de wekken weer.

Ik heb eigenlijk morgenavond ook nog een oriflame avond bij een vriendin en ik had er al geen zin in maar als ik morgen weer zo moe ben als nu zie ik het helemaal niet zitten en zeker niet om zo laat nog alleen naar huis te rijden (ongeveer 20min) maar goed ik bekijk het morgen wel. Ik heb ook woensdag een hele lange werkdag van 7.30 uur tot 23 uur en nu is dat wel als gastouder maar het is wel een lange dag elke week.

Ach ik mag ook eigenlijk niet klagen als ik veel te doen heb ik het ook snel donderdag en mogen we weer even naar ons wondertje kijken

Fijne avond allemaal en alvast welterusten

Geplaatst

Vanmorgen wat later begonnen met werken omdat ik echt de hele nacht wakker heb gelegen. Bang voor echte misselijkheid a.g.v. vermoeidheid. Vanaf de middag gewoon weer goed gegeten en vanavond zelfs indonesisch en een bakkie koffie. Ok, de koffie was iets te enthousiast en smaakte eigenlijk niet. Ondanks een slechte nacht ben ik nog niet beroerd of compleet ingestort. Vanmiddag kreeg ik zelfs het idee dat mijn borsten minder pijn deden maar heb gewoon een stevige bh aan....:-s. Al met al voelde vandaag weer anders.

Geplaatst

Tja elke dag is anders hier was vandaag wel de echte misselijkheid weer terug jammer genoeg.

Ik ga zo ook maar eens slapen en hopelijk vliegt morgen voorbij en is het eerder donderdag haha heb gewoon zin in de echo maar krijg wel kriebels als ik eraan denk zal alles nog wel goed zijn

Geplaatst

Moguh mama's,

ik heb vandaag een echo en ik zit hem enorm te knijpen. Gister namelijk een echo bij de gyn gehad en het hartje kwam niet snel in beeld na ja wel t hartje maar niet de hartslag en hij leek ook aan de kleine kant... het was een echo apparaat uit het jaar 3 en ik ben inmiddels een goed geoefende echo patient maar ik kon er geen chocola van maken, laat staan een baby. maar toch.. geruststellend was t allemaal niet.

Weet niet meer hoe ik de dag gisteren ben doorgekomen maar nu is het dan toch woensdag geworden. Vanmiddag om 15 uur een echo op een heel goed apparaat.

ik weet niet wat ik er van moet denken. probeer positief te blijven maar ik zet me schrap. Vorige keer was het namelijk precies dezelfde tijd dat ik te horen kreeg dat het over was.

pffff ga straks maar naar de kapper om de tijd te doden want iets zinnigs doen zit er totaal niet in.

Geplaatst

@Noor, heel veel succes vandaag. Ik zal voor je duimen dat je gewoon op het goede apparaat een stevig hartje ziet kloppen. Er zit wel heel veel verschil tussen die echo apparaten, dus probeer niet meteen in de stress te zijn. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, zeker gezien je eerdere ervaringen. Nogmaals ik duim voor je, want ik gun het jou zo dat het nu allemaal goed gaat!

@Dames, mooie buikjes hier zeg. Bij mij begint er ook al wel wat te groeien, maar het lijkt nog niet op een echt zwangerschapsbuikje.

Vanavond heb ik weer een echo voor het tweelingenonderzoek. Heb er weer zin in, maar ben ook een beetje zenuwachtig of alles nog goed zit bij die 2 kleintjes!

En bedankt nog voor de tip van de zoute dropjes, want dit helpt echt tegen de duizeligheid!

Geplaatst
Mooi klein buikje hoor limi!!!!! en die tieten :jawdrop:

Hahahahha lag hier helemaal in een deuk!! Maareuh idd.. Die tieten gaan hopelijk niet groeien :D

Geplaatst

Noor, jeetje dan zit je wel in spanning idd! Ik hoop echt dat alles gewoon helemaal goed is met uk! Mijn duimen draaien iig overuren!

Mo, jij ook heel veel plezier en succes met de echo! En graag gedaan over die tips ;)

Nes en Mari, lastig he, dat die kwaaltjes komen en gaan..

Meiden, willen jullie eigenlijk het geslacht weten?

Wij hebben Maandag weer een echo en ga vragen of de vk wil kijken of ze de NUB op de foto krijgt. Ben zeer benieuwd!

Geplaatst

Noor jeetje dat is ook wat ik ga heel hard duimen dat het aan het apparaat lag en niet aan jullie hummel

Heel veel succes

Hier net mijn ontbijt er weer uit gegooid bah maar goed het lucht wel op gelukkig voor even dan

Begin nu ook wel zenuwen re krijgen voor morgen of alles nog wel goed is maar we zien het morgen gelukkig zijn we on half 10 al aan de beurt dan hoeven we niet zolang te wachten

Lim ja wij willen wel weten wat het wordt alleen niet voor de omgeving denk ik we zien het wel

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]12-03 echo 20-03 controle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Puck (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-10-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e+2e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]08-03 2e echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Janajade (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]12-10-2012

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mari-83 (28)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]25-10-2012

[/TD]

[TD]08-03 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nes73 (38)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]25-10-2012

[/TD]

[TD]14-03 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Heb t lijstje weer ff naar voren getoverd en heb alle oude data's eruit gehaald.. Passen jullie m weer ff aan met de juiste gegevens?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden