Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, ik denk dat een vast ritueel inderdaad nog te vroeg is... Wij willen ook graag een vast ritme, maar we laten fiene bepalen. Vanmiddag heeft ze al na2,5 uur weert gegeten, een olle fles van 130 cc! Maar ook dat hielp niet tegen het huilen. Toen in bad gedaan, maar ze zit gewoon niet goed in haar velletje vandaag. Bekaf, maarniet willen slapen. Inbakeren helpt niet, dus nu maar de muziekmobile voor de derde keer het riedeltje van 20 min af laten spelen... Ze slaapt nu tenminste.

En terwijl ik dat schreef, gingen ploep! De oogjes weer open ;-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

130cc al weer. Poeh fren je kleine meis groeit goed! Hoe zwaar is ze nu ongeveer? Het dag en navhtritme krijgen we er hier ook nog echt niet in hooor. Volgens mij moeten ze daarvoor toch echt wat groter zijn en meer drinken. A en P krijgen nu 90 en 110 cc.

Geplaatst

Haha, wat zijn kindjes toch bijzonder!Heel herkenbaar Fren, Vince heeft precies zo'n dag als F gehad dus...Nou, ben benieuwd wat de nacht ons brengt..Lig al in ed, manlief doet de voeding van 1.00 uur en ik die van 5.00 uur..Truste!!

Geplaatst

Mijn vriend gaat net naar z'n moeder, ik doe dus de late fles, maar die zal niet heel laat zijn, aangezien ze om 19.15 uur maar 50cc heeft gedronken. Ach we zien wel. Ik moet haar zo eerrst over zien te hevelen naar haar eigen bed zonder da het luchtalarm weer afgaat...

Jrn, ik heb vanmiddag met haar op de weegschaal gestaan voor de voeding en toen woog ze 4100 gram... We hebben haar ook gemeten vanmiddag en kwamen op 56 cm, dat zou dus 7 cm in 4 weken zijn. Morgen GGD, ben benieuwd, dan wordt ze weer gewogen en gemeten.

Geplaatst

Melis inderdaad, een ritme is nog echt iets te vroeg... zou ik ook wel willen. Gelukkig huilen ze bij ons met name met honger en vieze luier, maar soms heb je alles inderdaad gecheckt... Krampjes? Bij je willen zijn? zucht... wij zijn dol op ze maar zouden blij zijn als de eerste paar maanden voorbij zijn...

Geplaatst

Riedeltje hebben we al een paar x opnieuw gedaan, zonder (slaap)resultaat.Dacht al dat een vast ritme/ritueel wat vroeg zou zijn, eigenlijk had hij pas 2 dagen geleden geboren moeten worden.Tja, die eerste weken/maanden...

Geplaatst

Je vergeet het wel weer... ik zeg tegen mijn vriend ook: dit hebben we bij onze dochter ook gehad! Hij denkt van niet maar is dat gewoon vergeten... Nu zijn we alleen ouder en hebben we het dubbel... het wordt steeds makkelijker en leuker...

Schrijf ik hier net dat ze bij ons met name bij honger en vieze luier huilen: Bram blijft miepen... Hij heeft een uur geleden een fles gehad, luier is verschoond, speen er in? Wat nu? Speen was er uit, weer terug gestopt, kijken wat er gebeurt... Rare is dat dit altijd 's avonds en 's nachts is bij ons, overdag zijn het eigenlijk best wel modelkinderen...

Geplaatst

Vince ook; overdag heb je geen kind aan 'm, maar 's avonds en 's nachts.... Hij gilt net de longen uit z'n lijf, is met geen mogelijkheid stil te krijgen. Meneer heeft na 2,5 uur alweer honger, eten kan hem niet snel genoeg gaan.

Geplaatst

Benbri vervelend van Jenna zeg!!!

en balen van de spruw, ik mocht de nystatine absoluut niet op mijn tepels smeren omdat dat juist voor meer broei van de bacterie zorgd, miconazol moest ik erop doen ( antischimmelcreme, wel eraf halen met en nat wattenschijfje ofzo voor het voeden aan) de lactatiekundige zei dit tegen me, ondanks tegenspraak van de huisarts " we doen dit al jaren zo" ja en lactatiekundigenen zien en horen di dagelijks en weten hier net wat meer van.

ook moest ik Matthias na elke voeding nystatine in zijn mondje doen ipv 4 x per dag ml. omdat het om een kruisbesmetting gaat en ik heb ook heb moet ik het na elke voeding bij hem doen, anders heeft het 4 voedingen wel de kans op ontwikkelen en bij 4 voedingen niet.

hier dus nog wel wat last an spruw, helaas.

verde gaat het goed, ook wel huil uurtjes, liggen in de kinderwagen, even wandelen of heen en weer wiegen helpt wel, vanavond onder het eten ook weer huilen en ik had hem in de kinderwagen gelegd en Lucas wilde ook wel even duwen/wiegen " kan jij ook even eten mama" lief he!!:)

as zondag word mijn nichtje gedoopt en dat is 3 uur rijden, en dus ook 3 uur terug, zouden jullie dat doen??

na de dienst gaan we dan met hun mee naar huis en kunnen daar een paar uur blijven.

ik twijfel...tuurlijk kunnen we onderweg stoppen maar dan nog...wat is wijsheid??

of man en lucas gaan alleen ( we hebben ons nichtje nog niet eens gezien omdat ik toen 38 weken zwanger was en het risico niet meer wilde nemen).

Geplaatst

Marjan, pfff moeilijke beslissing, drie uur is wel een tijd en dan niet alleen voor de kleine maar zeker ook voor jou en dan komt er nog eens bij dat jij niet echt je rust kan pakken. drie uur rijden, doop, bij je nichtje en weer drie uur rijden. Nee denk niet dat ik het zou doen.

Meiden als ik jullie verhalen zo lees over het slapen denk ik bijna dat er iets mis is met Maud. Hier slaapt ze echt super goed, soms heeft ze wel huilmomenten, maar dat komt dan heel soms van krampjes of als de dag onrustig is geweest (teveel visite, weggeweest).

Hier ondanks dat Maud nog heel klein is wel al vaste rituelen voor de nacht, ik weet van mijn werk (kinderopvang 0 tot 4) dat juist die hele kleintjes behoefte hebben aan structuur. De dag wordt dan herkenbaar voor ze.

Maud slaapt overdag bij ons meestal op bed, soms een uurtje bij mij op schoot of als ik ga rusten bij mij in bed. Dat zijn van die momentjes die ik dan even pik. Meestal eet ze rond 18 uur/19 uur. Daarna ga ik met haar naar boven. Eerst een schone broek en dan gaan de gordijnen dicht (overdag zijn die altijd open).

Dan (haha, voel me een beetje suf, want ze is nog zo klein) ga ik met haar in de stoel op haar kamertje zitten, met (jaja) een boekje en lees haar dan voor (BLOOS). Maud zit dan rustig bij me, het boekje zal haar een zorg zijn, ze kijkt om zich heen en vind het allemaal wel best. Daarna leg ik haar op bed, doe het lampje uit en geef haar een paar kusjes en haar speen, ik zeg altijd dat ik zo nog even kom kijken en dan ga ik naar beneden. Soms moet ik nog een keer naar boven om haar het speentje nog eens te geven. Als het dan stil is ga ik even kijken en dan haal ik het speentje weg, ze slaapt dan gewoon door.

Voor de voedingen in de nacht ook een vast ritueel. Voeden, verschonen, kroelen en dan weer in bed.

Misschien is het een beetje suf, maar voor ons werkt het heel prettig (en van mijn werk weet ik ook dat de kinderen er beter op gaan). Verder zeg ik ook vaak wat ik doe, begrijpen doet ze het nog niet, maar vaak worden ze al rustig van je stem.

Geplaatst

Nou dat was weer een fles voor Bram, te vroeg gejuichd dus... nou ja, ventje had blijkbaar weer honger... Wil nu wel naar bed maar wanneer komt Kaat? Das altijd ons avonddilemma...

Marjan ik zou geen 6 uur gaan rijden, echt niet. Je moet het zelf weten maar ze loopt niet weg en men zal toch wel begrip hebben? Zo lang in de Maxi cosi is toch ook niet goed voor het ventje of is dat alweer achterhaald? Kan ik me herinneren van toen mijn dochter een baby was: ze mogen maar bepaalde tijd in de autostoel?

Geplaatst

nou ik doe het niet, tis op 1 dag heen en weer dus 6 uur wel heel erg veel.

ik moet idd ook 3 uur in 1 houding zitten en ook niet prettig en dan paar uur later weer terug.

als het nu verdeeld was over 2 dagen vond ik het wat anders, dan was het te doen, maar nu, nee man en Lucas gaan maar alleen heen.

helpt soms wel even om iets te plaatsen, dan ga je er nog weer anders over na denken:)

de beste slaapjes van Matthias zijn tussen de middag, en vanaf 20.00 uur tot 23.30 ongeveer en dan van 24.00/00.30 tot 03.00/0400 ook net hoe lang ie het volhoud en vanaf dan is het weer wat onrustiger.

hij word nu ook wakker dus ik ga weer:)

trusten meiden.

Geplaatst

Wij hebben ook momenten gehad dat ze allebei veel huilden. Wanneer je ze dan oppakt en op de arm neemt worden ze stil, soms zelfs alleen al wanneer je boven hun bedje staat!! Op het cb werd aangeraden om ze maar te laten huilen dan, wanneer je zeker weet dat er niets aan de hand is. Dit doen wij nu, en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, en ze steeds korter huilen! Het is wel zielig en voel me soms slecht, maar ik kan niet constant met 2 kleintjes in de weer zijn. Gelukkig gaat het alleen overdag zo, in de avond en nacht slapen ze heerlijk rustig. Verder zeg ik ook altijd wat ik ga doen, ze snappen het niet maar horen dan wel je stem!

Hier komen ze ook nog de nachten, dus wij gaan er gezellig samen uit zodat we allebei 1 kunnen voeden. Wel zijn wij bezig om ze de nacht over te krijgen. Ze krijgen dan ook geen volle fles, we doen er 70cc in ipv 160cc. Dit krijgen ze soms met moeite op, en de eerste ochtend voeding gaat er ook niet altijd in. Het is denk ik nog een ritme dat ze wakker worden in de nacht. Hopelijk gaat het binnenkort beter...

Benbri, hopelijk knapt jullie meisje snel op! Kan me goed indenken dat je er soms onzeker van wordt... Succes..!!

Caro, pak jij de kids niet gelijk met de fles? Echt wanneer ze zich zelf melden??? Ik pak ze altijd tegelijk op, ook wanneer er maar 1 van beide zich meldt. Als ik alleen ben zet ik ze allebei in een wipstoel en krijgen ze de fles... Ik vindt het ideaal zo..

Zal me zo aankleden en dan wat in huis gaan doen en nog even met de kids naar buiten voor de voeding van 11 uur...

Geplaatst

Oh ja, Marjan, ik zou het denk ik ook nog niet doen hoor, zolang onderweg in de auto. Voor jou niet prettig, maar de kleine zit dan inderdaad ook te lang in de maxi cosi....

Geplaatst

Lianne ze kunnen bij mij nog niet in de wipstoel omdat ze nog te slap zijn met hun hoofdjes... Ik heb het vorige week geprobeerd en het zag er heel eng uit, moet er niet aan denken dat zo'n hoofdje keihard opzij valt... In de Maxi cosi zit natuurlijk zo'n verkleiner, in de wipstoel niet. Ze zijn natuurlijk nog geen maand, die van jou zijn al wat ouder. Ik ben zeker van plan om het zo te gaan doen als jij: tegelijk in de wipstoel en drinken maar! Maar nu nog even niet. Ik probeer ze nu ook allebei in de nacht te doen omdat mijn vriend werkt en dan is het handiger als ze na elkaar komen, maar dat gebeurt niet altijd, dan moet hij er helaas toch uit...

Terwijl ik dit schrijf denk ik ineens: ik kan ze ook in de Maxi cosi zetten om te laten drinken als ze tegelijk komen! Haha dat is stom, nog niet aan gedacht! Ik zit alleen steeds met die wipstoelen in gedachten... Toch maar eens proberen dan. Heb jij een goeie houding, ze kunnen toch nog niet zelf de fles vasthouden, krijg je geen lamme armen dan?

Geplaatst

Grappig om te lezen dat iedereen nog zo aan het tobben is met een slaap- en eetritme....

Ik moet zeggen dat wij met Yente niet mogen klagen. Qua voeding krijgt ze op vaste tijden de fles. Alleen als ze zich eerder meldt, wijkt dit misschien een half uurtje af, maar dan proberen we het daarna weer op de oude tijd te krijgen zodat het schema een beetje gehandhaafd blijft. Ik moet zeggen dat het eigenlijk prima werkt.

Rond de voedingen, probeer ik wel een zelfde volgorde aan te houden: schone luier, voeding, even knuffelen en spelen, in de box en dan even in haar eigen bed tot hopelijk de volgende voeding. Alleen houdt Yente zich hier niet altijd aan door bijv. direct na de voeding alweer in slaap te vallen en dan wordt ze dus ruim voor de volgende voeding alweer wakker. Ook doe ik vaak overdag nog dingen, zodat ze dan niet in haar eigen bed ligt, maar bijv in de kinderwagen.

Vannacht heeft ze voor het eerst op haar eigen kamer geslapen en dan gelijk ook in het ledikant en dus niet meer in het wiegje. We leggen haar eigenlijk pas na de laatste voeding van 22.00 uur op bed. 's Avonds houden we haar beneden in de box (waar ze overigens vaak wel even in slaap valt). We hebben haar 1x ook 's avonds al in bed gelegd. Mevrouw had toen al zoveel geslapen dat het 's nachts drama was. Dus dat gaan we over een tijdje wel weer proberen, maar voor nu maar even niet.

Maar het is erg goed gegaan vannacht! Yente maakt 's nachts behoorlijke herrie met haar gekreun en gesteun en nu hoorde ik dat dus lekker niet haha! Ze kwam keurig rond 4 uur voor haar voeding en ging daarna ook weer lekker slapen. Hoefde er dus geen een keer extra uit voor bijv het speentje ofzo. 's Ochtends meldde ze zich weer om 8 uur. Eigenlijk doet ze het de meeste nachten prima.

Zaterdagavond is ze voor het eerst gaan logeren bij opa en oma. Dan konden paps en mams lekker uit eten. Was even heel gezellig en gelukkig is het logeren ook helemaal goed gegaan. Wilde haar de volgende ochtend wel weer snel ophalen haha! En het was ook heel raar om 's nachts thuis te zijn zonder baby. Dacht dat ik heerlijk zou slapen, maar niet dus haha. Kan je nagaan hoe snel je kindje al niet meer weg te denken is!

Geplaatst

Hier een trotse mama: net naar de GGD geweest en fiene heeft zich voorbeeldig gedragen. Vond alles best, beetje in haar nakele niksie liggen, prima ;-) weer aangekomen (4110 Gr.) en lengte nu 53,5 cm (was 49 bij geboorte). Verder doet ze al dingen die ze helemaal no niet hoeft te kunnen, zoals nekje zelf ophouden, geluiden volgen en heeft ze waarsch al meer zicht dan gebruikelijk op deze leeftijd. Naveltje is wel even aangestipt, want was nog niet helemaal dicht, maa niks om ons zorgen over te maken. Blij dus!

Vanmiddag voor m'n pols naar de dokter, vermoed en peesontsteking... Niet fijn! Vannacht liet ik fiene bijna vallen omdat ik zo'n pijn had in m'n pols...

Meisjes, geniet van het mooie weer!!

Geplaatst

jee fren beterschap,

ik heb dat soms ook een paar flinke pijn/steekscheuten door mijn arm, alsof alles blokkeerd.

ik heb de verkleiner uit de maxi cosi gehaald, hij ligt dan heel verkneukeld in dat ding dus er maar uit gehaald.

wipstoel heb ik hem nog niet ongelegd.

morgen naar de huisarts want Matthias heeft weer spruw of nog spruw net hoe je het bekijkt, hij krijgt dit van mij omdat ik spruw heb, de assistente wilde nu dat ik maar langskwam want dit word het zoveelste kuurtje voor hem, maar ja zolang ik dit heb moet hij ook preventief behandeld worden en dat snappen ze daar niet geloof ik, nee hij moet kuurtje afmaken en dan stoppen, dan moet het klaar zijn, maar ja zolang ik er niet vanaf ben kan ik hem ook weer besmetten.

ben sinds een paar uurtjes aan het kolven, de rechterborst, die heeft hij vanmorgen rond 7.00 uur gehad maar er komt amper wat uit, even een pauze van een uur er tussen gehad net en heb tot nu toe maar 40 cc..intussen heeft hij de andere borst wel weer gehad.

hij kreunt ook zo in zijn slaap, tis net bert visscher die een bepaald gromgeluidje maakt:) gewoon tijdens zijn slaap slaat de babyfoon aan als ie dat geluidje maakt, maar ook als ie wakker is doet ie die geluidjes vaak, wat zou dit kunnen zijn? herkennen jullie dit??

morgen ook vragen naar anticonceptie, manlief word ongeduldig:), condooms kan hij absoluut niet tegen (ondingen) dat is al een goede anticonceptie middel opzich, :D

en ja ik heb ook wel weer zin eigenlijk:)

alleen van mijn borsten moet ie afblijven, die zijn zo vreselijk gevoelig, word daar verdrietig van maar ja alles voor een goed doel!!

ik ga nog even wat doen hier, Matthias slaapt dus ik grijp mijn kans.

maar ja dan ook nog zoveel weken wachten tot ie goed werkt.

Geplaatst

Fren, wat fijn dat alles goed was bij cb! Bij Yente werd toen ook het naveltje aangestipt. Het naveltje is wel nog steeds wat bruin. Is dat bij jullie kindjes ook zo?

Nou ja, over 2 weken moeten we weer. Dan laat ik er wel even naar kijken.

Hier ook van het weekend voor het eerst weer intiem geweest. Was wel weer eens fijn.

We hebben het ook wel over anticonceptie gehad, maar ik ga niet meer aan de pil beginnen. Heb ik al 15 jaar gedaan en toen vervolgens heel veel moeite moeten doen om zwanger te raken. Ik ga er dus ook niet vanuit dat ik nu opeens spontaan heel snel zwanger zal zijn.

Tuurlijk hoor je verhalen waarbij dat wel gebeurt. Als dat zo is, dan is het zo en dan is het ook meer dan welkom.

We willen in de toekomst waarschijnlijk nog wel voor een tweede kindje proberen te gaan. Het zou dan misschien alleen wat eerder zijn dan gewenst, maar ja dat zien we dan wel weer.

Maar als ik het voor het kiezen heb liever niet heel snel weer zwanger. Eerst maar eens volop van Yente genieten en mijn lijf weer even tot rust laten komen.

Geplaatst

hier bloed het naveltje heel soms een beetje na een badje, morgen toch naar de huisarts dus vraag wel even, ik moet pas over 2 weken voor het eerst naar het cb, was een beetje vol daar qua afspraken.

dan krijgt ie ook het eerste prikje.

wij vinden het zo goed, we zijn gezegend met 2 gezonde kinderen en Lucas heeft dan wel ADHD maar verder kerngezond en we vinden het goed zo.

tuurlijk mocht ik spontaan zwanger raken dan zijn we daar heel erg blij mee en is het meer dan welkom maar liever laten we het zo!

Geplaatst

gelukkig heb ik geen problemen met anti conceptie...sterilisatie werkt prima zo :) overigens gaat het met j.enna steeds beter, maar ook hier in de avond loopt ze te klieren met wat ze wel en niet wil en das een hoop. buikliggen doet ze hier eigenlijk ook...sterker nog, ze slaapt op haar buik en ja, ook in bed...anders slaapt dame echt echt niet gewoon. inbakeren gaat op zich wel, maar idd ook krijsen en ik heb altijd geleerd dat je kinderen niet overstuur moet laten huilen, want dat levert stress op voor beiden, afgezien van het feit dat ik haar kan laten huilen, overstuur laten worden en na een half uur krijst ze het nog uit....bezweet en al, dus dat doe ik gewoon niet meer.

morgen weer naar cb met haar en dan krijgt ze de eerste echte prikjes, ben zo blij dat het de laatste dagen iets rustiger is met haar na bezoek van de osteopaat, en dan krijg je morgen die rotprikken weer...*zucht* zo geen zin in, afgezien van het feit dat ze eindelijk sinds een week allemaal ziekvrij zijn hier in huis *zucht*

anyway, reageer later wel weer, ga nu even een ananas eten met suiker gekarameliseerd....

veel liefs

Geplaatst

Marjan Bram kreunt voortdurend! En hij piept, kraakt, maakt dolfijngeluiden, mekkert als een geitje... ik heb nog nooit een baby zoveel geluidjes horen maken! Kaat kan er ook wat van maar minder. Zowel wakker als slapend... pfff mijn vriend kan er slecht tegen, ik erger me er vooral 's nachts aan, als het verder stil is in huis. De cb arts zei dat het kan komen door de spruw die hij ook heeft, net als Kaat trouwens, bij wie de 6-daagse kuur niet echt heeft geholpen... Maar kan ook zomaar zijn dat hij veel geluid maakt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden