Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Meezie - ze is inderdaad al erg veranderd in haar gezichtje!

Grappig, want terwijl jij die foto van die tummie er op zet, was ik m er dus in aan het doen en heb hem ook even los kunnen laten - zat echt rechtop om zich heen te kijken, maar zette zich dan ineens weer af met z'n beentjes waardoor hij er bijna uit leek te springen! Daarna was hij echt heeeel ontspannen - lag erg rustig om zich heen te kijken en heb hem op'm'n gemakkie lekker in kunnen smeren en rustig aan kunnen kleden en daarna in zijn bedje gelegd... Op de achtergrond lekker m'n favo muziekje... Oh, het leven is mooi ;-)... Haha, sorry, geniet momentje ;-P...

Overdag lukt het trouwens hier ook niet goed om een bepaalde tijd er tussen te houden - als we op pad zijn kan ik het makkelijk rekken, omdat hij dan veel slaapt, maar thuis komt hij erg vaak om te drinken, soms zelfs om de 2 uur al! Terwijl er nu 's nachts een aardig ritme in komt: tussen 23:00 en 24:00 de laatste voeding, dan 4 uur er tussen en dan weer 3 uur er tussen...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, nee,heb gekozen voor de makkelijke oplossing: wachten tot papa wakker is en dan even alleen door de winkel zoeven. Heb geen draagdoek nl. Misschien toch eens naar kijken. Tot welke leeftijd/gewicht kunnen ze daar in? Ben volgende week jarig namelijk ;-)

Wbt drinken: fiene drinkt smorgens om de drie uur, maar later op de dag en avond zit er vaak 5 uur tussen. 'S nachts ook vaak 4 tot 4,5 uur. Dat is wel erg fijn. Minder fijn is dat ik de laatste nachten na de nachtvoeding niet kan slapen. Heel irritant als je weet dat er een klein meisje max 4 uur later het alarm weer aanzet...

Geplaatst

fren, herkenbaar dat niet meer kunnen slapen, normaal slaap ik voor mijn hoofd mijn kussen raakt, maar nu ben ik vaak na het geven van de voeding klaar wakker.

in een draagdoek kunnen ze tot 4 jaar geloof ik, je kunt hem op zoveel verschillende manieren om doen. het is aan het begin even lastig omdat het zon lap is maar als je het eenmaal door hebt vinden ze het helemaal geweldig.

ik heb die van mij bij de babydump vandaan en die was 50 euro geloof ik.

Geplaatst

Meezie, schattige foto´s van Maud.

Bij ons is er een ritme van om de 3 uur. Soms ook 2 uur en heel soms 4 uur. Jasper begint sinds twee dagen steeds vaker zijn flesje leeg te drinken. Daarvoor dronk hij zijn 90 cc altijd in twee etappes. Na anderhalf uur vroeg hij om de rest.

Wat doen jullie als jullie baby vast slaapt en eigenlijk weer gevoed moet worden (volgens het 3- uurs ritme)? Dit speelt met name bij de nachtvoedingen. Ik zet mijn wekker om de drie uur. En dan is het afwachten of ik iets hoor en of ze wakker zijn wanneer mijn wekker gaat. En als ze dan nog slapen, is het dan aan te raden om ze door te laten slapen, totdat ze zelf om de voeding vragen? Het komt ook vaak voor dat ze al wakker zijn, voordat mijn wekker gaat. In dat geval ga ik natuurlijk meteen beginnen met het voeden.

Geplaatst

chris, mijn kraamhulp had gezegd dat de kleintjes per dag 1 x 6 uur mogen doorslapen zonder voeding. Ik zou ze snachts dus lekker zelf laten komen, mits ze op goed gewicht zijn natuurlijk. ik zet snachts zelf mijn wekker 6 uur na de laatste voeding meestal komt ze eerder maar voor het geval ze langer slaapt.

Geplaatst

Lisanne en Jasper zitten al boven hun geboortegewicht. Lisanne is wel de zwaardere baby van hun twee. Zeker met Lisanne zou voeden op verzoek in de nacht goed zijn. Jasper is nog wat kleiner dan zijn zusje, maar hij laat zich wel horen als hij wat wil. Tja, dan is het nog wel afwachten of hoevaak ze komen en of ze tegelijk komen. Want als de een een voedingsverzoek doet, dan wil ik eigenlijk de ander daarna ook geven, ook al vraagt die er nog niet om.

Geplaatst

meez...gaat niet zo heel geweldig hier, ik word er momenteel hopeloos wanhopig van :( papa trouwens ook *zucht* kom er later wel op terug, maar het liefst duik ik ergens onder de grond :(

Geplaatst

ik ben gewoon bang voor de tijd dat ze wakker word als ze eenmaal slaapt en het is zo'n lief mooi meisje en ik ben zo gek op haar, maar dat huiiiiiiilen :( manlief hoort haar zelfs huilen als ze niet slaapt. ik ben gewoon blij dat hij niet werkt momenteel, want alleen is dit niet vol te houden *snif* osteopaat heeft 2e keer niet zoveel uitgehaald. morgen bel ik een andere dokter op...een ander iets...jullie horen het nog

Geplaatst

Jeetje Bri, klinkt niet goed meis!

Ik hoop dat die arts die je morgen belt jullie kan helpen, want kan me voorstellen dat het erg moeilijk is als ze constant huilt!

Hoe gaat het met je zoon en dochter; hoe reageren die er op?

Geplaatst

Bri, zou willen dat ik in de buurt woonde en je even kon verlichten, moet je toch maar in de koffer mee naar egypte.

Knuffie vanaf hier

Geplaatst

Pfff, lastig hoor Bri, heel veel sterkte!! Ink, succes vandaag bij het consultatiebureau. Wij moeten ook vandaag, ben benieuwd wat ze gaan doen. Vince wilde gisteravond niet slapen. Alles was goed, maar hij wilde absoluut niet in z'n bed. Jullie nog plannen voor vandaag?

Geplaatst

Bri, wat rot joh dat het zo moeizaam gaat! Hebben jullie niet iemand die een dagje op J.enna kan letten zodat jullie even kunnen bijtanken? Sterkte meis!

Wat het laten slapen 's nachts betreft is mij ook verteld dat er in het begin 's nachts maximaal 6 uur tussen mag zitten. Dit geldt volgens mij voor de eerste 6 weken ofzo. En inderdaad alleen als ze goed op gewicht zijn. Dus ik zou ze niet na 3 uur wakker maken als ze dan nog liggen te slapen. Maar ja, ik begrijp dat dat bij een tweeling toch wat lastiger is. Als er eentje wakker wordt, wat doe je dan met de ander? Je hebt er natuurlijk geen zin in dat die zich vervolgens een uur later weer meldt. Dan blijf je bezig.... Misschien een goede vraag voor cb?

Wat slapen betreft hebben wij met Yente echt mazzel. Overdag slaapt ze heel weinig, maar 's nachts des te beter. Ik weet niet wat me overkomt, want ze slaapt nu al 5 nachten achter elkaar door. Na de laatste fles van 22.00 uur tot de volgende ochtend 7.00/7.30 uur. Ze krijgt dus nu nog maar 5 voedingen op een dag. We hebben besloten de flesjes niet meer af te gieten tot 120 ml, maar haar gewoon 120 ml + 4 schepjes te geven (ong. 135 ml voeding). Deze flesjes krijgt ze ook prima op. Maar heb het idee dat als ik haar 200 ml zou geven ze dit ook gewoon zou opdrinken haha.

Volgende week maandag weer naar cb. Dan horen we het wel.

Yente heeft in haar nekje wel allemaal rode vlekjes. Iemand die dit herkent? Misschien omdat ze zo vaak ligt, dat het wat broeit in haar nekje? Ik heb geen idee. Ze lijkt er verder geen last van te hebben ofzo....

Volgende week ook de eerste inentingen. Nu begrijp ik dat ze daar wel een beetje ziekjes van zouden kunnen worden. Nu heb ik zetpilletjes in huis, maar deze zijn pas vanaf 3 maanden. Hebben jullie een tip voor jongere baby's?

Geplaatst

Bri, sterkte! Zou inderdaad proberen of iemand j.enna een dagje kan hebben dat jullie bij kunnen tanken!

Eef, wat heerlijk dat yente doirslaapt! Hier vannacht ook wel een goede nacht, ik om 22.30 naar bed, vriend deed fles om 12 uur en fiene werd om half 6 weer wakker. Daarna niet meer geslapen van de krampjes helaas. Ze ligt nu al va 8 uur op m'n borst te slapen, dus ik hang nog verplicht in bed ;-)

Oja, die rode vlekjes heeft fiene ook, cb zei dat t idd vh liggen kan komen.

Iemand trouwens ervaring met de draagdoekenvan bykay? Ziet er erg comfi uit en schijnt ook goed tegen krampjes te werken.

Geplaatst

Eef wij kregen als advies de zetpillen door midden te snijden ,ze verkopen ook bij de apotheek halve hoeveelheden, maar die heb je na drie maanden niet meer nodig.

Fren, die van babykay zijn hetzelfde systeem als van de babydump, even lastig om om te doen, maar dat heb je snel door.

Geplaatst

Benbri, veel sterkte. Lijkt me geen fijne situatie waarin je zit.

Eef, fijn dat Yente al goed doorslaapt. Dan krijg je weer iets van je nachtrust terug.

Hier vannacht op verzoek gevoed om 4:30. Het liep nog niet helemaal zoals ik zou willen, want twee uur later kwamen ze weer. Nu liggen ze gelukkig weer even te slapen. Ik denk dat ik vanmiddag eens lekker met ze ga wandelen met dit mooie weer.

Geplaatst

He fren,

Ik heb een bykay doek geleend van m'n schoonzusje. Erg fijn! Zeker nu ze zo klein zijn. Ar vind de babybjorn fijner, die vindt die lange lap teveel gedoe :-). Maar ik vind de doek veel fijner, ook beter voor je rug en zij zit er veel lekkerder in. Ik vraag me alleen af tot wanneer ik m zou gebruiken. Denk dat als ze stuk groter is, ik misschien n andere drager zou nemen. Voor nu en komende maanden is de doek sowieso nog super fijn!

Hier vannacht een meisje dat vanaf drie uur constant huilde, blij was met speen, dan speen weer uitspugen en weer ging huilen.... Poeh.... En ik gister nog blij tegen vrienden zitten vertellen dat ze doorslaapt. Had ik niet moeten doen, haha

Geplaatst

Ivfsh,

lees maar op draagdoek.nl : je kunt ze gebruiken tot 18 kilo (!!) na drie maanden moeten de beentjes eruit. Staan allemaal voirbeeldfilmpjes op die site.

Jd kunt daar ook een doek lenen voor 2 weken om te proberen, ga ik maar doen!

Geplaatst

Hee fren,

Tis meer dat ik me afvraag of ik nog wel t 'gedoe' wil als een kindje groter en dis beweeglijker is. Denk dat dan een babybjorn of vaste rugdrager wellicht handiger is. Maar das idd puur persoonlijk! Je kunt ze heel lang gebruiken.

Super dat je er 1 kunt lenen. Ik vond t heerlijk om met haar in de draagdoek te lopen.

Geplaatst

Wij hebben ook zo'n hele lange doek. Vond het er wat zielig uit zien toen hij er in lag - leek zo dubbel te liggen - maar hij zelf sliep er heerlijk in tijdens de wandeling.

Hier ook een jongetje die nu niet wilt slapen, behalve als ik telkens z'n speen er in doe, maar die kan hij niet lang in houden, want ben bang dat ik hem een beetje heb aangestoken - ben namelijk echt snipverkouden en voel me bleh, dus ik hoop dat hij er niet al te veel last van gaat krijgen... Hoop dat het ook niet al teveel invloed heeft op mijn borstvoeding - dat dat niet te ver terug loopt ofzo, want geloof dat het er wel minder door kan worden als je je niet lekker voelt toch? Heb net geprobeerd te kolven en kwam echt bijna niets uit! Maar voel me ook wat gestressd doordat hij niet wilt slapen, de telefoon de hele tijd gaat en ik nog in m'n pyama loop en nergens aan toe kom behalve de trap op en af lopen naar hem toe... En voel me dan schuldig als ik hem even laat huilen - voel me dan echt een slechte moeder...

Ja, spannend wel he, Melis, 1e x cb? Ben wel benieuwd!

Geplaatst

hee ink!

Als hij een dagje niet zo lekker gaat, waarom niet die pyama aanhouden, in bed gaan liggen, je mannetje bij je pakken en lekker samen een uurtje tukken!

Heb ik een heel enkele keer wel gedaan hoor, alleen als het echt niet lekker loopt. Uiteindelijk krijg je nu toch niets gedaan als hij zo huilerig is. En wat is er lekkerder als je niet lekker in je vel zit om bij mama in de armen weg te kruipen!

Beterschap!

Geplaatst

Hier een hele goeie nacht dankzij de puckababy!! Blijkbaar is dit wat ons manneke nodig heeft want hij slaapt als een roosje!!

Benbri, meis wat heb ik met je te doen! Een hele dikke knuffel en hopelijk snel een tevreden meisje in huis!

Geplaatst

Ivfsh - dank je, ja, is erg aantrekkelijk om in bed te blijven liggen ja, maar moet paar dingen doen vandaag, waaronder naar het cb, maar heb me wel zojuist voorgenomen dat ik gewoon na de voeding van 19:00/20:00 in bed kruip - even wat extra uurtjes pakken hoop ik...

Voor nu paracetamolletje bij mij er in en straks maar neusdruppels halen...

Geplaatst

Benbri, vervelend zeg! Hoop dat jullie meisje toch binnenkort wat gaat opknappen. Weet uit ervaring bij vrienden wel dat het wet tijd nodig heeft! Hoe zwaar en moeilijk het soms ook is, toch proberen om positief te blijven en vooral ook rustig. Dat is voor je meisje ook belangrijk! Succes....

Ink vervelend he wanneer je verkouden bent. Zorg goed voor jezelf. Ik ben nu al bijna 4 weken verkouden en het knapt niet op! Door de zwangerschap en bevalling heb je toch minder weerstand en duurt het langer. Dus veel extra vitaminen! En voor het eerst naar cb?

Eef, mij is vanmorgen verteld dat wanneer je kindje meer dan 5kg weegt hij 3x per dag een zetpil van 120mg mag hebben. Daaronder mag je ze 60 geven. Als je ze van 120 in huis hebt, kun je ze doormidden snijden en dan geven. Ze zullen je daar volgende week wel advies over geven en anders gewoon even vragen.

Lijkt mij nog wel eng om een zetpilletje in te brengen bij ze. Heb ze nog niets gegeven, als ze het niet nodig hebben doe ik het liever niet!

S & L hebben vandaag hun eerste inenting gehad. Was wel zielig hoor! Maar tot nu toe doen ze het super. Ze liggen lekker in hun bedje, hopelijk hebben ze er niet teveel last van! Ook groeien ze goed, ze gaan op de gemiddelde lijn mee. Dit ondanks dat ze niet alle voedingen volledig opdrinken. Ze zouden nu al 5x180 cc mogen hebben! We krijgen nu net 160cc naar binnen, dus we blijven hier eerst nog maar even op! Misschien dat ik de avondvoedingen wel iets ga ophogen om ze de nacht over te krijgen. Je weet maar nooit!!

Er wordt er nu 1 wakker, zal zo even bij ze kijken... Fijne dag nog :)

Geplaatst

Na een moeilijke dag gister, lijkt vandaag een stuk beter te zijn! Vanmorgen had f wel weer echt pijn van de krampjes, ze lag na de nachtvoeding (om half 6!!!) echt te kreunen, af en toe kwam er echt een pijn kreetje uit haar kamer, zo zielig, ze sliep wel, maar om 8 uur was ze echt overstuur. Heb haar tot half 11 op m'n borst laten slapen, zelf dus ook een lui dagje in bed. Daarna ging het beter, maar wel CB gebeld. Werd net pas teruggebeld en we gaan nutriton aan haar voeding toevoegen om de melk dikker te maken. Want zelfs met3 x stoppen voor boeren, gaat een fles van 130 cc er binnen 10 minute in. Volgens CB kunnen kindjes van te snel drinken de volgende klachten krijgen: heel veel de hik (fiene heeft na elke voeding de hik), veel scheetjes (check...) en voeding teruggeven (af en toe spuugt ze wa terug). Drie keer raak dus. Hoop da de dikkere melk zorgt da ze langzamer drinkt en dan dus minder kramp krijgt, want hè is nu dat ze na iedere fles gaat krijsen van de pijn. Ze wil dan ook niet liggen, dus heb haar de hele morgen door het huis gedragen en uiteindelijk weer op m'n buik.

Morgen komt als t goed is m'n draagdoek, wordt t wat makkelijker hopelijk...

Geplaatst

Fren - hoop dat het inderdaad zal helpen voor F en ook voor jullie zelf!

Lianne- fijn dat je beide kindjes op de gemiddelde lijn zitten en geen last lijken te hebben van de intentingen. En ja, dat verkouden zijn is echt heel vervelend - voel me echt grieperig er van, dus ga vanavond maar heel vroeg m''n bed opzoeken...

Vandaag dus voor de 1e keer naar het cb geweest en hij is weer helemaal goed gekeurd ;-).

Hij hield zich super - gaf geen kik terwijl hij onderzocht werd.

Lengtegroei is gemiddeld, maar qua gewicht bovengemiddeld - 1600g in 4 weken...

19 april volgende afspraak waarbij hij ook zijn 1e prikjes krijgt.

Melis - hoe was het op het cb bij jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden