Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey caroline,

onze dochter hebben we al de bijnaam 'ons geitje' gegeven. Zowel wakker als slapend doet ze continu een geitje na. Ook een paard, dolfijn, etc komen af en toe voorbij. Volgens het ziekenhuis is dat heel normaal bij jonge kinderen. Dus ik zou me zeker geen zorgen maken!

Hoe gaat het verder met de twins? Wel wennen he twee van die ukkies. Bij ons zien we nu al veel verschillen tussen beide.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja het is soms heel erg ja dat geluidje.

hij wil erg slecht in zijn bedje slapen soms, net ook paar keer boven geweest, speentje er weer in, klokje aan..ja slaapt ie bijna weer huilen, dus maar mee naar beneden genomen in de kinderwagen bak en meneer slaapt!!!

Lucas kan anders ook niet goed slapen en die moet wel om half 7 weer zijn bedje uit voor school.

terwijl hij al een paar avonden wel slaapt in zijn bedje.

Geplaatst

Gaat verder goed hoor! Vandaag naar het cb geweest voor het eerst: Bram zit bijna een pond boven zijn geboortegewicht en Kaat ruim 3 ons. Kaat heeft wel een beginnend afgeplat hoofdje want sterke voorkeur voor liggen op rechts dus daar moeten we nu op letten.

De nachten vinden we zwaar, ze komen nog 2x per nacht, maar ja, dat gaat een keer over. Mijn vriend is zo moe, hij moet natuurlijk gewoon werken, dat hij het moeilijk vindt om te genieten van ze, hij zou blij zijn als ze ouder zijn, is niet zo'n baby mens... Tja, het hoort er allemaal bij!

Geplaatst

Grappig, die geluidjes. Jasper maakt ook vaak een geluid zoals een geitje. Lisanne klinkt meer als een varkentje.

Caro, ik vind de nachten ook zwaar. Vooral tussen twee en vier. Ik zit soms zelfs bijna te slapen in mijn schommelstoel als ik ze voed. Ik ga daarom nu ook zo naar bed. Mijn man voedt de kinderen voor middernacht en ik doe de nacht. Mijn man moet namelijk al weer vroeg opstaan om naar het werk te gaan.

Geplaatst

haha, grappig dat elk kindje zijn eigen geluidjes heeft!! S.ven is bij ons eigenlijk heel rustig, L.ara is ook net een varkentje soms, noemen haar wel Miss Piggy !! :-)

Bij ons breekt de nacht ook wel een beetje op. Ze krijgen om 23.00 uur nog een fles en dan worden ze vaak rond 04.00 uur weer wakker. Dan krijgen ze geen volle fles, vannacht hebben ze 65cc gekregen. Daarmee redden ze het tot 07.00 uur. Zo blijven we in het goede ritme zitten qua tijd. Voor hun fijn maar ook voor mij. Zelf denk ik dat ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben, maar dat het een gewenning is om wakker te worden. Zal vanzelf wel voorbij gaan (hoop ik). De voeding in de nacht hebben wij altijd samen gedaan. Het is voor manlief wel even zwaar, maar hij wil het ook graag. Overdag alleen en dan in wipstoel.

Caro, ik heb een foto toegevoegd hoe ze erbij zitten met de fles overdag. Ik doe nu met een badhanddoek de fles ondersteunen en zorg ervoor dat hij niet kan zakken. Ik hoef de fles dan niet zelf vast te houden. Ik blijf er wel bij, omdat je toch af en toe wat moet corrigeren. In het begin is het even zoeken naar wat je fijn vind en moet je er handigheid in krijgen. Nu gaat het steeds beter, en drinken ze over het algemeen erg goed. Ook scheelt het gewoon enorm veel tijd wanneer ik het op deze manier doe.

Ik had ze met ongeveer 4 weken in de wipstoel.

[ATTACH=CONFIG]3771[/ATTACH]

Moet nu ff boven kijken, reageer straks even verder..

Geplaatst

Jeetje Lianne, wat een slimme constructie!

Hier wil fiene echt de nahtfles nog wel hoor, en ook een volle. Dacht vanmorgen (en eigenlijk vannacht, maar toen heeft vin heel lief de voeding gedaan) een kleinere fles van 100 te geven, maar toen begon ze echt na ruim 2 uur al weer te pruttelen. Terwijl ze op een fles van 130 cc 4,5-5 uur slaapt...

Fiene is overigens meer een dolfijntje. Als ze zo'n kreetje slaakt gaat ook haar armpje omhoog, alsof ze als een echte diva aan wil geven dat het haar niet zint, haha!

Geplaatst

Trouwens, nog een andere vraag: hoeveel poepluiers hebben de kindjes die de fles krijgen ongeveer? Fiene slaat nl soms een dag over en heeft er max 1 per dag. CB doet er niet moeilijk over, maar hè lijkt me zo weinig. Wel bij iedere voeding een enorme plasluier, dus dat gaat prima.

Geplaatst

lianne dat ziet er goed uit. Misschien moet ik dat ook iis gaan proberen. Wij hebben ook nog altijd een nachtvoeding om 4:00. En evht een volle fles, met minder nemen ze geen genoegen. Maar ze zitten qua gewicht op ong. 3400 en 4000.

Qua poepluiers, dat wisselt wat. Maar er zitten soms wel drie dagen tussen. Maar ze krijgen hier dan ook nog afwisseld borst en kunstvoeding. Ik geloof dat er met kv wel een aatal dagen tussen mag zitten. Zolang ze maar altijd een plaslluier hebben. Maar ik zal het vrijdag in het ziekenhuis nog even navragen! Hebben dan een afspraak met de kinderarts.

Geplaatst

Jrn - toen Vince minder vaak poepluiers had, hebben we 10cc extra water bij z'n voeding gedaan. Sindsdien poept hij dagelijks. Ook zou dit kunnen komen door de homeopatische poeder die wij tegen darmkrampjes geven.Vince ligt na een fles van 120cc heerlijk te slapen in z'n bedje, ben benieuwd hoe lang hij kan teren op zo'n 'grote' fles voor zo'n klein lichaampje.Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo ik kom me ook weer eens melden. het is alweer even geleden, maar heb het steeds zo druk dat ik het forum wat verwaarloos. Ik lees wel met jullie mee hoor en vind het leuk dat wat jullie schrijven allemaal zo herkenbaar is.

Met Joël en mij gaat het goed. Na de afvaldip van de eerste week groeit Joël nu prima. De borstvoeding is goed op gang en gaat gelukkig heel goed.

Ik kan me wel voorstellen dat sommige van jullie toch gestopt zijn met borstvoeding geven. Soms is het best zwaar en zeker de eerste twee weken had ik zelf ook zoiets van moet ik nog doorgaan, maar dat had meer met mijn twijfels te maken of Joël wel goed genoeg groeide.

Per keer laat ik hem één borst leegdrinken en daar heeft hij genoeg aan.

Joël slaapt verder prima alleen 's avonds zo tussen 6 en 11 wil hij niet in zijn bedje slapen. Eigenlijk wil hij alleen maar bij ons zijn dan. In de wagen gaat hij dan echt enorm tekeer en dat vinden we dan ook zielig. Herkenbaar? De rest van de dag en 's nachts is slapen geen probleem, daarom vind ik het ook zo gek.

Vanmiddag ga ik even met hem naar het weegspreekuur en dan leg ik mijn vraag wel voor. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Dames ik zal proberen wat actiever mee te gaan schrijven en op jullie te reageren :)

Liefs Ansje

Geplaatst

Lianne wat een leuke foto! haha dat is handig, ga ook eens vogelen binnenkort...

Komen ze bij julie allemaal nog maar 1x per nacht, begrijp ik dat goed? Want ik zat rond 1 uur en rond 4 uur allebei weer te voeden hoor! En dan weer vanmorgen, maar manlief heeft Kaat gedaan, Bram kwam om 8 uur, dus die kon tegelijk ontbijten met de oudste, die dat bijzonder gezellig vindt...

Plassen en poepen doen ze veel! In ieder geval altijd plas, poepen denk ik 1 x per dag, soms 2x, maar dan is het niet zo veel. Ze poepen ook regelmatig (vooral Kaat) tijdens het verschonen en daar lijkt dan geen eind aan te komen. Ga je eindelijk een schone luier er onder leggen... doet mevrouw nog een grote plas! Pfff... soms schiet ik gewoon in de lach, gister zat de poep onder mijn nagels! Straks maar weer kort knippen...

Vraagje: Kaat trapt zich nu al omhoog en lag vanmorgen zonder deken in bed. Ik weet nog dat mijn oudste dat ook deed en dat ik haar daarom al met een week of 6 in een slaapzak deed. (Heerlijk, van dat gezeur met dekens en lakens instoppen af!) Maar ze is vandaag 4 weken, wel wat vroeg toch? Iemand dat ooit nagevraagd? Ben het gister nartuurlijk vergeten bij het cb...

Oh, Bram meldt zich... later!

Geplaatst

Ansje - leuk om weer wat van je te horen. Fijn dat alles goed met jullie gaat.Vince heeft precies hetzelfde; overdag slaapt hij prima, maar vanaf 19.00 uur wil hij ook niet in z'n bed. Het lijkt wel of niks dan goed is. Gisteravod hebben we Vince om 19.00 uur in bad gedaan, fles gegeven in een donkere slaapkamer en toen ingebakerd en wakker in bed gelegd. Hij jengelde een half uur (van de slaap) en viel toen met veel gemopper in slaap. Denk dat we dit ritueel maar gaan aanhouden.Ben benieuwd hoeveel Joël nu weegt :)

Geplaatst

Caro, ik heb hetzelfde! Fiene trapt ook de dekens van zich af en cb zei gister dat ze dan in een slaapzakje kon. Ze zijn er al va 50 en 60 cm. Vin heeft gister een goede en goedkope site gevonden: http://www.babyslaapzak-shop.nl/ ik heb uiteindelijk gister een puckababy piep gekocht omdat ik fiene ook nog inbakerde met een hydrofyl en een doek, maar da werd veel te warm. De piep is slaapzakje en bakerdoek ineen.

Overigens: onze wagen liep niet helemaal lekker, terug geweest naar babypark en zonder morren wordt er een ieuw onderstel besteld. Goede service hoor!

Oeps meissie huilt, even snel yoghurt opeten, dan is zij aan de beurt!

Geplaatst

Meiden ik lees dat een aantal van jullie inbakeren. Hebben jullie dat op eigen houtje gedaan of advies gevraagd bij cb? Wij willen dat bij J misschien ook gaan proberen.

Geplaatst

Zolang je kindje geen heupafwijking heeft en niet in stuit heeft gelegen mag je volgens ons cb inbakeren.Wij hebben inbakerdoeken bij bol.com (!!) besteld.Werkt perfect!

Las trouwens laatst hier iets over houten speelgoed; http://www.tinkabel.nl hebben ze leuke dingen!

Heb daar voor manlief en mezelf een houten naamsleutelhanger besteld voor weinig geld, ook leuk om cadeau te doen!

Geplaatst

puckababy piep liggen de armpjes toch wel los fren? (wat ik begrijp uit de gebruiksaanwijzing?) waardoor ze nog haar armpjes probeert los te wurmen uit een zak waar ze niet los te wurmen valt...overigens een mega slechte dag. ze wil niet slapen, vooral veel huilen, ik ben helemaal radeloos. gelukkig straks cb, maar ze krijgt ook nog eens haar prikjes :s

ik ga zelf ook maar een potje huilen denk ik.....vind dit echt niet leuk meer :'(

Geplaatst

Hee meiden,

Puckababy is echt een super bakerzakje. Ze ligt iderdaad los met de armen, maar kan bijna geen kan op hoor. Er gaat een band om haar middel en dan rits je het zakje dicht. Ons meisje slaapt er perfect in. We hebben ook een andere, maar weet ze wel haar handje uit te wurmen. Ik ga binnenkort de mini kopen, piep is krap aan het worden. Dure dingen, maar wel heel goed!

Geplaatst

Ik leg haar armpjes ook onder de band om haar middel, maar die wurmt ze in de loop van haar slaapje los, haha.

IVF, leg jij nog een dekentje of lakentje over Catootje heen als ze in de puckababy ligt? Heb haar nu onder een lakentje, dekentje weggehaald.

Geplaatst

Oh en bri, ben je al gaan wandelen? Fiene valt echt na drie stappen in slaap.

Let o jezelf, misschien even een middagje oppas inschakelen en zelf even bijtanken?

Geplaatst

Hè fren,

Een lakentje en dun dekentje. We hebben een vrij koele slaapkamer. Dit houdt haar prima warm volgens mij. Ze voelt nooit koud en zweet ook nooit. In de puckababy heeft ze rompertje en dunne kleertjes.

Geplaatst

Fren, dat is inderdaad een goede service van je wagen - netjes hoor!

Caroline - jij vroeg naar het aantal voedingen 's nachts - hier komt ons ventje ook gewoon nog om de 2,5 a 3 uur 's nachts helaas. Geen idee hoe ik dit zou kunnen rekken...

Goh, iedereen aan het bakeren geslagen? Hoe constateren jullie dat ze daar behoefte aan hadden?

Want heb hier niet echt het idee dat hij last heeft van "losse armpjes" ofzo, dus twijfel daarom sterk of ik het wel wil proberen, maar aan de andere kant vraag ik me af of hij dan wel langer zou slapen, maar als hij wakker wordt, is het volgens mij door de honger...

Hij poept hier met gemak 3x op een dag dunne ontlasting... Brengt me trouwens op een tip - alleen vandaag de pampers bij trekpleister: 3 v 25,-

Geen idee vanaf hoe oud slaapzakje mag. Die van ons wurmt zich ook omhoog, maar ligt nog in de reiswieg op onze kamer en aangezien hij best groot is, kan hij nooit heel ver boven de dekens uit komen zonder zijn hoofd al te stoten ;-)...

Ik mis m'n man verder best wel. Alle aandacht gaat nu natuurlijk nog naar de kleine, maar voel me soms daardoor wel wat alleen. Herkenbaar voor iemand?

Geplaatst

Ik zie enorm op tegen morgen.. Manlief moet, na 4 weken bij me geweest te zijn, weer aan het werk. Wist dat die dag eraan zat te komen, maar vind het naar niks. We zijn altijd samen!Jammer dat je zover weg woont Ink, anders konden we koffie drinken!

Geplaatst

Fren ik heb wel twintig slaapzakken geloof ik! In alle soorten en maten, dus die moet ik eens gaan uitzoeken... Heb er destijds gekregen en zelf gekocht... Ze slapen er ook heel lang in, wel tot 4 ofzo... handig!

Geplaatst

Goh, Melis, 4 weken samen vrij gehad?!? Wat een heerlijkheid, maar dat zal inderdaad afkicken worden!!!

Fijn dat jullie het herkennen. Nou ja, niet voor jullie natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel. We zien elkaar nu wel zelfs wat langer ivm de gebroken nachten / de vele uurtjes die we dan wakker zijn die we anders zouden slapen, maar alle aandacht is natuurlijk voor de kleine en ik merk dat ik dan even de tijd voor elkaar nemen mis...

Heb het vandaag ook aangekaart en hij voelde dat gelukkig ook zo, dus we hebben afgesproken dat zodra we wat verder zijn en het kolven goed gaat, we een keer samen uit eten gaan, maar dat voelt tegelijkertijd ook niet prettig, want ik wil de kleine man helemaal niet achter laten! Pff, muts ben ik...

Vrijdag gaan we in ieder geval met z'n drietjes een dagje op pad - terrasje pakken in Scheveningen, heb er nu al helemaal zin in om met beide mannen op pad te gaan!

Is inderdaad jammer Melis, dat je zo ver weg woont! Haha, als de mannen dan aan het werk zijn, kunnen de huismama's bij elkaar buurten... Nou ja, nog even een paar maandjes, want werk staat daarna ook weer te wachten - moet er nu echt nog niet aan denken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden