Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink - fijn dat je mannetje helemaal is goedgekeurd! Vince weegt 3595 gram (215 gram in 3 dagen aangekomen!) en is 54 cm. Wel hoorde de arts een hartruis, we hoeven ons er geen zorgen over te malen want veel baby's zouden dit hebben. Ben me kapot geschrokken, maar is dus niet nodig zei ze.Fren - net als F tikt Vince ook 130cc supersnel weg. Wij hebben vandaag de Medela speen gekocht en die werkt fan-tas-tisch! Hij was na een fles van 90cc totall loss! Lastig die krampjes, wij zweren bij ABC Dophilus!Nu ff lekker onder de zonnebank en naar de pedicure! Fijne avond meiden!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vince is dus lang en dun? Ik ga morgen weer even wegen dan is fiene precies 5 weken.

Die speen draai je op je bestaande flessen? Ga eerst morgen de nutriton halen, kijken hoe dat gaat.

F had vanavond iets nieuws: als ik haar tussentijds wilde laten boeren zette ze me toch een keel op! Geen tijd om te stoppen, eten wil ik!! Nu hoop ik dat ze zo in slaap valt. Benieuwd hoe laat ze dan weer komt, vandaag zit er telkens maar 3-3,5 uur tussen de flessen, dus ik bereid me maar voor op een dubbele nachtdienst...

Trusten!

Geplaatst

Vandaag een drukke dag gehad met Jasper. Hij huilde veel. En ik iedere keer maar bedenken wat het was, voeding, schone luier of knuffelen. Hij leek alleen maar te willen slapen op mijn buik. Doordat het huilen hem veel energie kostte, betekende dat hij minder goed kon drinken. Nu slaapt hij gelukkig alweer een paar uurtjes in zijn eigen bedje (dankzij de aandacht van mijn man) en heeft hij ook weer wat gedronken. En ondertussen ben ik bang dat Lisanne daardoor ook weer aandacht en knuffels te kort kom. Ik merk wel dat een tweeling verzorgen in je eentje best lastig is. Ik ben dus blij als mijn man 's avonds weer terug is van zijn werk. Dit is pas de tweede week dat ik er overdag alleen voor sta. Gelukkig komt mijn moeder morgen langs om wat te helpen in huis.

Melis, over een hartruis zou ik me geen zorgen maken. Zelf heb ik ook een hartruisje. Dat hebben veel meer mensen en dat kan in veel gevallen geen kwaad. Ik ben er zelf wel een keer voor bij de cardioloog geweest, maar dat was ook om zeker te weten dat ik een kijkoperatie (voor mijn buik) onder volledige narcose kon ondergaan. De anesthesist wilde uiteraard zeker weten dat er geen sprake was van een ernstig hartprobleem.

Geplaatst

Vince is idd lang en dun. Cb arts zei dat Vince, gezien onze formaten, een grote baby had moeten worden, maar dat et in de laatste weken van de zwangerschap 'mis' is gegaan door m'n hoge bloeddruk. De speen zet je op speciale Medela flesjes; hij kan alleen hierop. Speen kost 17 euro, maar werkt super! Ze moeten er, net als aan de borst, veel moeite voor doen. Stop je met zuigen, komt er ook niks, zelfs geen druppel!

Geplaatst

Pfff, dit wordt een zware dag!! Manlief heeft vroege dienst en moet er om 5 uur uit. Mammie heeft de voeding om 01.00 uur en net gedaan. Op zich niet erg, maar ik ben nu klaarwakker!!! Hoe kan dat nou? :-(

Geplaatst

Heb ik ook de laatste dagen melis. Super irritant als je nu meer kunt slapen want je weet dat t sowieso voor max een paar uur is.

Hier weer luxe: vriend heeft laatste voeding gedaan rond enen en f werd pas om half 7 wakker!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom me hier ook maar eens melden. Voor de meiden die me nog niet kennen... Op 26 februari ben ik de trotse mama geworden van een dochter, Lauren.

Ik heb geprobeerd het een en ander al bij te lezen maar dat is nu nog wel erg veel. Ik ga dus gewoon vanaf nu met jullie meeschrijven...

Melis, heb je nog kunnen slapen?

Ik ben op dit moment vooral bezig met het afbouwen vd bv. Ik vond het meer een belemmering dan makkelijk deze keer. Steeds als ik iets met Wessel (21 maanden oud) wilde gaan doen kwam,Lauren voor een voeding. Dan weer na 2 uur, dan na 4. Ik vond dit echt niets en heb zondagavond besloten af te bouwen. Ik kolf nu alleen maar op momenten dat mijn borsten te vol zijn en dan alleen de druk en harde stukjes eruit. Nu zit er al 12 uur tussen een kolfbeurt dus ik hoop er deze week nog vanaf te zijn.

Gisteren heeft ze van de 6!voedingen nog maar 2 x bv gehad (in een flesje en ik had nog maar genoeg melk voor 2 voedingen) en de overige kunstvoeding.

Daarnaast ben ik zeker nu heel blij met m'n beslissing want Lauren heeft haar eerste nacht doorgeslapen!!!!

Ze heeft gisteravond om 24 uur een fles gehad van 120 water en 4 scheppen en ik dacht dat dit veel te veel zou zijn. Nou nee hoor, mevrouw vond het super lekker en dronk

Deze helemaal leeg. Vanochtend om 6.15 uur meldde ze zich voor een nieuwe voeding. Goh, wat voel je je dan een ander mens als je 6'uur hebt kunnen slapen :-)

Na deze fles is ze ook weer meteen gaan slapen en ligt nu nog in dromenland.

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik ga even naar de Makro (luiers inslaan) en voor de rest lekker genieten. Wessel is naar opa en oma vandaag dus we hebben een dagje met z'n tweetjes.

Geplaatst

hoi lieve meiden, bedankt voor jullie steun, heb ik ook wel wat aan...voel me af en toe echt ellendig en vooral ook dat ik zo weinig reageer op jullie verhalen, ik kan het op een een of andere manier niet helemaal mee bijbenen. zondag heeft mijn moeder j.enna voor een anderhalf uurtje gekregen, ze wilde heel eigenwijs een flesje geven aan j.enna...ze geloofde niet dat j.enna de fles niet wilde, maar daar is ze van teruggekomen, alhoewel zij zegt dat j.enna de melk niet lekker vind (dat ze de bv uit de fles ook niet wil, vergat ze even voor het gemak, haha) dus wat dat betreft is het een moeilijk kindje...wil totaal geen speen of fles, ach...ik heb gelukkig nog genoeg bv en ben het nog niet zat, dus het kan en mag :) overigens heeft ze best veel last van spruw, ze heeft al 2x nystatine gehad wat ik ook braaf op mijn tepels smeer, maar ze blijft er last van houden....jullie enige tips/tricks? ook heb ik na googlen ook nog maar bedacht dat ze mss wel een koemelkallergie heeft (manlief heeft dat vroeger ook gehad) dus ik heb zo'n idee, baad het niet, schaad het ook niet (kunnen nl ook huilbaby's veroorzaken) dus geen melk/melkproducten en kippenei, soja....ik zit mij alleen gek te bedenken wat ik dan wel mag hebben, ook als ontbijt...kan ik wel gewoon brood eten en ook witbrood? enne....alles in olijfolie of zo bakken? en...en...en...iemand een idee?

overigens fijn dat het allemaal goed gaat met jullie frummels op de normale onzekerheden na...melis, jouw verhaal heb ik niet helemaal meegekregen denk ik, maar hartruisje hoeft niets ernstigs te zijn toch? schijnen heel veel mensen een hartruisje te hebben, maar goed...begrijp wel de zorgen...tis toch je hummel

fijne dag mensen...ben vandaag jarig en eerste (en een halve dag) zonder melkprodukten etc...eens kijken of dat beter gaat. zo met j.enna naar de dokter, 2 april foto's laten maken van haar heupjes (doordat ze zon dwarsligger is geweest kan ze ook van alles en nog wat hebben haar bekken/heupen) en zo de naar het schijnt wonderdokter voor huilbaby's bellen...kijken of hij wat weet/ziet...vind het iig superzielig want als ze lacht lacht ook heel haar gezichtje mee, heb zo het idee dat ze zoveel misloopt en achtergaat lopen dan, maar wie weet zit ik nu nog meer beren op de weg te zetten en moet ik ze even terug de kooi in stoppen....anyway bedankt voor jullie steun, heb er toch veel aan...*knuffel*

Geplaatst

Jemig simonja, lauren al 6 uur achter elkaar met 4 weken? Dat haalt fiene echt niet. Ze is vandaag 5 wk

Overigens heeft m'n vriend heel lief tot half 3 gewacht en f toen de fles gegeven. Niks van gemerkt dn dus heerlijk 7,5 uur geslapen aan een stuk!

Geplaatst

Oh bri, happy birthday!

Wbt de allergie, ik heb t in lichte vorm. Bijv wel last van roomboter, slagroom, chocola, kwark, en kaas maar niet van joghurt. Brood kun je gewoon eten en boter (margarine) is plantaardig dus ook geen punt. Verder maar even googlen

Geplaatst

Benbri, gefeliciteerd met je verjaardag. Wat sneu van J.enna. Ik heb geen ervaring met koemelkallergie dus kan je geen tips geven. Wel hoop ik dat jullie snel,uitvinden wat de oorzaak is en er dus iets aan kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar voor je is. Jij hebt toch nog meer kinderen? Zijn zij wel,oud genoeg om zelf dingen te doen of moet je hen ook nog verzorgen?

In elk geval succes met alles.

Fren, wat lief van je vriend dat hij die fles heeft gegeven. Heerlijk hè als je een aantalmuren achter elkaar kunt slapen?

Ik besef dat Lauren me idd verwend heeft afgelopen nacht en dat terwijl ze net 3 weekjes oud is. ik geniet er ook maar van.

Geplaatst

Ik heb goede hoop dat fiene ook langer gaat slapen als we haar voeding verdikken. overdag zit er soms wel ruim 5 uur tussen nl, dus het kan wel.

Geniet er maar van!

Geplaatst

Benbri gefeliciteerd! Ik hoop dat het gauw beter gaat want ook al zitten we niet altijd op een roze wolk, dit is toch wel heel vervelend, hoe het bij jullie gaat...

Kaat kan ook 5 uur achter elkaar slapen, helaas doet ze dat met name overdag. Gister zat ik me steeds af te vragen of ik haar wakker zou maken zodat ze misschien 's nachts moeier is? Maar ik weet helemaal niet of dat zo werkt en als ze zo heerlijk ligt vind ik dat ook lastig... Bram heeft echt een max van 4 uur, maar meestal 3...

Vandaag de Kruidvat aanbieding van de dag: Pampers New Baby voor de helft! 3 pakken per klantenkaart, dus kijken wanneer ik even naar het Kruidvat kan!

Geplaatst

Caro, aanbieding geldt tot 27 maart.

Fiene hetzelfde als Kaat, ook overdag wel 5-5,5 uur, maar snachts niet.

Vind t sowieso lastig: maak je ze wakker zodat je een beetje een fatsoenlijk schema kunt hebben, of voeg je je helemaal naar je kind, met als gevolg dat je 'verkeerd' uitkomt voor de nacht?

Geplaatst

Fren, mag je die nutriton op eigen initiatief gaan gebruiken of moet je dit eerst met het cb overleggen?

Ik maak Vince niet wakker ook al slaap hij wat langer overdag, dit werkt vaak averechts voor 's nachts. Hij meldt zichzelf zodra hij honger heeft.

Na z'n ochtendvoeding heeft V een uurtje dat hij alleen bij mij wil liggen en dan in slaap valt voor ff, dan wil hij weer een fles en gaat hij 4 uur slapen.

Een nachtje doorslapen zou ik wel kunnen waarderen, ja... ;-)

Geplaatst

Even snel - niet veel tijd, maar schoot me nog de tip van het cb te binnen:

Voor de gulzige sneldrinkers onder onze ukkies:

Je kan 2 spenen over elkaar doen of magnetronfolie tussen het flesje en de speen spannen, zodat het drinken langzamer gaat / ze meer moeite moeten doen en meer aan hun zuigbehoefte komen - goedkopere oplossing ;-)...

Geplaatst

Simonja, super dat Lauren al een nacht heeft doorgeslapen.Ik hoop voor je dat ze dit vol gaat houden.

Benbri, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je een leuke dag zult hebben.

Jasper vraagt nu buiten het 3 uurs ritme weer wat extra voeding. Dan heeft hij dus anderhalf uur later weer trek. Dan heeft hij 90 cc gedronken en dan volgt later nog ongeveer 20 cc. En het huilen bij hem wordt niet langzaam opgebouwd, het is meteen luid en duidelijk. Hij loop vaak wat rood aan. Ik heb het idee dat ik met een driftig mannetje van doen heb. Ik ben benieuwd hoe hij zich zal ontwikkelen.

Lisanne past prima in het 3 uurs ritme, volgens mij is het bij haar mogelijk om de tijd tussen de voedingen steeds een beetje op te rekken. Ik ga er vanuit dat ik nog wel flink aantal weken `nachtouder`ben. Meestal neemt mijn man de late avondvoeding van tussen middernacht en een voor zijn rekening en dan ga ik rond half vier eruit. Voordeel is wel dat ik meer uitgeslapen ben. In het begin gingen we er beiden uit midden in de nacht, maar nu mijn man weer aan het werk is, kan ik dat beter alleen doen. Overigens merk ik wel dat als ik in de ochtend een douche heb genomen en wat heb gegeten, dat ik er weer even tegenaan kan. Nu heb ik mijn moeder even op visite en zij staat nu mijn was te strijken. Geeft mij even rust om hier te kletsen :).

Geplaatst

Chris mijn mannetje is ook driftiger en meisje relaxter! Wat grappig...

Ja Fren, dilemma he... Gisteravond waren ze allebei eindelijk klaar en stil om kwart over 10 en toen zijn we naar bed gegaan, de volgende voeding was toen om 12 uur, ben met 2 tot 1 uur vannacht bezig geweest en toen weer Bram om half 4... de eerste ochtendfles was voor Kaat pas om half 6, dus die heeft behoorlijk lang geslapen! De ochtenddienst is voor manlief, helaas voor hem was Bram helemaal nat dus schone kleren en schoon bed wat met luid gebrul gepaard ging waar oudste dochter wakker van werd dus die kroop bij mij in bed om half 7... Ach, zo eikelen we lekker door...

Ja, die aanbieding is de hele week weet ik maar je moet 's altijd binnen 1 dag activeren toch? Heb al een vriendin gesmst of ze toevallig zo'n kaart heeft...

Heb nu 2 slaapzakjes van de oudste maat 70 in de was, wil in ieder geval Kaat in een slaapzak gaan doen vannacht... Ligt steeds boven de dekens. Hoop dat het niet te groot is... Ga er denk ik toch nog 2 kopen, dilemma weer: nog winterslaapzak of al zomer? Wat een dilemma's toch met babies, haha.

Geplaatst

Heb fiene net op t moment dat ze honger kreeg in de wagen gegooid om nutriton te halen, in de hoop een iets beter (nacht) schema te hebben vandaag dan gister. Zat er dus 5 uur tussen beide flessen. Nutriton lijkt wel te helpen, voor het eerst in dagen geen krijsend kind na de voeding!

Activeren moet inderdaad dezelfde dag. Ik zit met het dilemma welk pak te kopen: heb nog een stuk of 10 luiers nr 1. Dan nog een pak newborn van het huismerk van de Dirk om te proberen ( want 3,99 voor 30 luiers) en heb al twee pakken pampers nr 2 liggen. Denk dat ik maar over ga op nr 2. F valt al binnen die maat met haar gewicht (straks ff wegen), en dan zit ik niet met te kleine luiers straks.

Wbt die slaapzakjes: kun je niet gewoon een elastiekje om het uiteinde doen? Worden ze wat kleiner van. En fiene ligt nu in haar puckababy (simpel katoen, niet gevoerd) onder een lakentje en dat vindt ze prima. Ik zou dus -als je ze gaat kopen- voor zomer gaan. Eind vd week wordt het 20 graden las ik vanmorgen in de krant...

Geplaatst

Benbri, gefeliciteerd!! Hoop dat je een mooie en gezellige dag hebt!

Bij ons is de dame pittiger! Zij kan echt een enorm lawaai produceren. Zodra haar ogen open zijn, gaat ook haar mond open. S is veel rustiger en heeft een heel lief huiltje.

Ik zou ook voor een zomerslaapzakje gaan. Het is mooi weer, en het kan zat. Het zal vast niet weer gaan vriezen. Mocht het wel kouder worden kun je altijd een dekentje of lakentje extra er bij op leggen.

Heb ook al even de pampers geactiveerd... Denk dat ik ook nog 1 pak maat 1 koop en dan 2 van maat groter. Wil ook niet met te kleine pampers blijven zitten. S is net boven de 5kg en L over een week of 2 schat ik.

Over ritme krijgen, ik maak ze overdag wakker voor de voeding wanneer ze nog slapen. Wij voeden op onze vaste tijden, zodat we elke dag hetzelfde ritme hebben en je weet waar je aan toe bent. In de nacht laat ik ze uiteraard lekker slapen en krijgen ze een fles wanneer ze wakker worden. Wanneer dat om 04.00 uur krijgen ze geen volledige fles zodat we om 7 uur weer kunnen starten met de dag... Vannacht wel iets anders gelopen, we hebben ze om 6 uur gepakt!! Ze hadden de laatste fles om 23.15 uur gisteravond! Heerlijk.... WEL om 4.15 uur even dat S huilde maar hij is weer lekker gaan slapen... Ook hebben we bij de laatste fles nu al een paar dagen Nutriton in gedaan. Schijnt ook te helpen om een voller gevoel te geven :-)

Hopelijk zet dit door. Wel hebben ze gister de eerste inenting gehad en ze hebben daar alleen maar van geslapen. Misschien dat het daarmee te maken heeft gehad. we zullen zien...

Geplaatst

Benbri gefeliciteerd met je verjaardag meid!!

wat betreft de spruw.

jij kan het beste micanozal ( antischimmelcreme) halen, gewoon vrij te koop bij de apotheek of drogist en mijn ha schreef het ook voor, nystatine word afgeraden om dit op je tepels te doen zei mijn lactatiekundige omdat het voor meer broei van de spuw zorgd, komt door de zoetigheid.

miconazol moet je er wel afhalen met bv een nat wattenschijfje voor de voeding aan.

hoevaak geef je haar de nystatine?

bij Matthias werd 4 x daags 1 ml voorgeschreven door de apotheek maar je moet na elke voeding 0,5 ml doen, omdat ze ook bij elke voeding in aanraking komt met jouw besmette tepel.

Matthias krijg nu daktarin tegen spruw, dit mag ook afficieel niet zei de huisarts maar als je dat op je pink doet en dan af laten sabbelen mag dat wel.

wat je ook kan doen is Gentiaan Violet bestellen, dit heeft wel als nadeel dat ze er een blauw/paars mondje/tong aan over kan houden maar dit kan je weghalen met een beetje olijfolie.

zie http://www.eurolac.net/

spruw in het mondje is erg pijnlijk helaas, ik heb het zelf gehad 2 weken terug .

en op den duur word de spruw resistent tegen de nystatine.

ik vind het heel erg vervelend voor jullie hoe het met J.enna gaat.

maar vind je enorm sterk overkomen en jullie doen het super!

Matthias drinkt zo uit een fles, maakt hem niks uit fles of borst, ik doe soms een combifles half bv half fv en de laatste avondvoeding is ook flesvoeding.

slapen in zijn bedje vindie maar niks, vannacht ook vanaf 4 uur met hem gezeten, hij slaapt dan op mijn buik en om 5 uur in zijn bedje gelegd en huilen en huilen, en na weer wat drinken in de kinderwagenbak en daar tuft ie zo verder, ook heb ik het idee at ie het op zijn rug niet lekker vind liggen, net ook weer huilen en leg hem op zijn zij en hij slaapt weer.

ik ga van een vriendin een soort puckababy lenen, de woombie en de swaddle me.

die zijn ook iets goedkoper.

http://www.babywebshopmamaloes.nl/c-920027-2/swaddleme/

altijd het proberen waard, krijg nu een kleine versie en als het bevalt schaf ik straks de grotere maat aan, op marktplaats worden ook puckababy's aangeboden dus mss slim om daar eerst te kijken voordat je een dure besteld.

Matthias moet as maandag voor het eerst naar het cb, hij is dan 6 weken en krijgt zijn eerste prikjes.

Geplaatst

Caro, grappig dat bij jou Bram ook wat pittiger is dan Kaat. Zou het met het geboortegewicht te maken hebben? Ik zag dat Kaat ook wat zwaarder was bij de geboorte dan Bram. Ik denk dat de heren nog iets goed te maken hebben op de dames in dit geval.

Lianne, en grappig dat dit bij jou net andersom is.

Geplaatst

Netjes Fren!Vince was 215 gram in 3 dagen aangekomen, vreetzakkie :-DIs die Nutriton puur voor een voller gevoel en daardoor hopelijk 's nachts langer doorslapen? En iemand ervaring met de Puckababy? Vince wurmt zich uit de bakerdoeken, dus hij moet echt straks zitten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden