Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lianne: dank je wel voor de tip ga het straks even proberen. V.or war betreft hoeveelheid drinken, mij werd verteld op het cb dat ze de stelregel 150 per kilo gewicht hebben losgelaten. Maar een kind moet wel voldoende plassen en groeien. Als je het niet verteld gewoon de dokter bellen!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha wat naief... dacht ik even een uur te kunnen gaan slapen: kinderen gewassen en gestreken, oudste naar school, wekker gezet een uur verder... Besluit meneertje dat mama na 20 minuten wel genoeg geslapen heeft want hij heeft weer honger! Zucht, tis dat ik zoveel van ze hou...

Geplaatst

Haha, overdag slapen is mij al sinds dr bevalling niet gelukt, hoe graag ik dat soms ook zou willen...

Net wirtelkanaalbehandeling gehad... Volgende week dinsdag eindelijk definitieve vulling. Echt een gebed zonder eind die kies van mij. Druk dagje dan: s morgens orthopeed, 2 uur cb (prikjes!) en half 4 tandarts...

Geplaatst

Hmm, dan drinkt hij te weinig.. Hij weegt 5.6*150= 840/5=168. Als hij 100 per voeding drinkt mag ik al blij zijn..... en die ene keer per dag dat hij wel zijn fles leeg drinkt haalt het ook niet. Morgen denk ik toch maar weer de dokter bellen. Ben er niet gerust op en soms kijkt hij gewoon flauw uit....

fijne kies heb je Fren. Hoop dat je er na volgende week dan ook echt vanaf bent... Mijn schoonzus had ook altijd problemen met de kiezen na de zwangerschap.

Caro, tis net of ze weten dat je zelf ook af en toe even aan een beetje rust toe bent en dat gunnen ze je dan nooit! Heel herkenbaar.... hoop dat je uiteindelijk nog wel even hebt kunnen rusten....

Hier is het huilmoment ook weer aangebroken. S.ven vindt het wel weer welletjes. Heb hem helemaal duf na een fles van 100 op bed gelegd, en nu alweer overstuur. Zo zielig....... Zal snel bij hem gaan kijken

Geplaatst

Hier net ook geprobeerd fiene te laten slapen. Het is heel licht in haar kamer, dus bak vd wagen in onze slaapkameret donkere handdoek erover. Mevrouw heeft letterlijk 20 minuten liggen krijsen. Ik hoorde wel dat de moe werd, maar na 20 min vond ik t welletjes. Nu ligt zd weer vrolijk te lachen en te kraaien in de box... Maar heeft dus sinds vanmorgen 10 uur niet meer geslapen.

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat schrijven jullie toch veel en snel :)

Probeer het allemaal bij te lezen, maar het is af en toe lastig reageren.

A. en P. zijn nu ruim 14 weken (-9 vroeggeboorte). Dus omgerekend 5 weekjes.

A. woog een paar dagen na de geboorte 1200 gram en zit nu op 4100 gram. P woog 1400 gram en zit nu op 5000 gram. Ben zo trots op ze. Wat een verschil met 14 weken terug.

A. drinkt nu 120 CC per voeding en P. 150.

P heeft nooit problemen gehad met drinken, alleen ons meisje A. spuugt/spuugde erg veel.

De borstvoeding kwam er grotendeels weeruit en ook de fles bleef niet goed binnen. Wij zijn een paar weken terug dus ook gestart met Nutriton. Op een fles van 120 CC gooien we 4 schepjes Nutrilon en 1,5 schep Nutriton in het water. Dat werkt erg goed. A. spuugt nu bijna niet meer. Wel gebruiken we nu Avent speentje 3. Uit speen 1 en 2 kreeg ze de dikke melk er bijna niet uit. Ze was vaak een uur bezig met de fles. Nu is dat 20 minuutjes. Wel geven we de fles in drie etappes en laten we haar tussendoor even boeren. Als we dat niet doen, gaat het wel mis.

Slapen gaat ook steeds beter. Meestal leggen we ze tussen 12.00 - 15.00 in hun bedje en dan weer vanaf 18.00uur.

Na de voeding van 18.00uur slapen ze meestal door tot 00.00uur. En daarna weer van 00.30 - 6.00uur. Overdag voeden we meestal nog om de drie uur. Dus ze hebben hier nog 6 (soms 5) voedingen op een dag.

Gisteren hebben ze voor de tweede keer de inentingen gehad. Waar het de eerste keer helemaal geen problemen gaf, waren ze gisteren allebei ziek. Beide 38,6 graad. Maar gelukkig hielp de paracemol goed!

Leuk om te lezen dat jullie kindjes allemaal zo goed ontwikkelen. Meestal volgen A. en P. een paar dagen na jullie kindjes. Deze week hebben ze bijv. beide voor de eerste keer gelachten. Zo lief!

Wanneer moeten jullie trouwens weer gaan werken?

Geplaatst

Fren, heel herkenbaar wat je schrijft.

Ik zit er momenteel ff doorheen, Vince is alleen maar wakker en aan het krijsen, om gek van te worden! Sinds deze week is hij vanaf 7.00 uur wakker en weigert elke vorm van slapen op welke plek dan ook. Hij kan gerust uren krijsen ondanks al ons getroost. Vandaag was ik het zo 'zat' dat ik naar de huisarts ben gegaan; die heeft ons direct doorgestuurd naar de kinderarts. Wij dachten aan verborgen reflux omdat Vince alleen te troosten is met eten, daarnaast vertoont hij veel symptomen. De KA vond dat Vince teveel eet; we bieden hem 6x 150+5 (165cc voeding) aan waarvan er 2-3 per dag helemaal leeg gaan en de overige voor ongeveer 130-140cc. Dit was op advies van het CB die ons letterlijk adviseerden; stop 'm maar vol...

Het advies is nu 7 voedingen per dag op vaste tijden en de voedingen mogen niet meer zijn dan 130cc. Ben benieuwd of Vince dat accepteert. Donderdag moeten we terugkomen bij de kinderarts om deze regelmaat te evalueren. Als dit niet werkt, willen ze hem opnemen ter observatie...

Sorry dat ik ff afwezig ben, maar ik heb het ff zwaar...

Geplaatst

Reflux is (nog) niet uitgesloten, maar de arts zei dat de hoeveelheid voeding ook voor oprispingen kan zorgen. Ze wil eerst kijken of dit helpt, dit evalueren we donderdag kort even. Een (paar uur aan een gesloten) huilende baby kost heeeeeeeeel veeeeeeeeel energie.... Ik ben er kapot van!

Geplaatst

hoi melis,

veel sterkte. Hoop dat je deze week wat meer duidelijkheid krijgt. Hoeveel weegt vince op dit moment?

Geplaatst

Thnxxx lieve meiden!!

Vince weegt momenteel 4285 gram, 6 weken geleden was dat nog maar 2760 gram, dus hij is flink gegroeid!

Een continu huilende baby is slopend kan ik je vertellen, soms zit ik gewoon jankend op de bank uit wanhoop. 's Nachts is het een voorbeeldige baby, lijkt er niks aan de hand. Maar zodra de zon op komt is het mis, haha. Ook begrijp ik niet waarom hij alleen troost uit voeding haalt, ik snap de link niet met oververmoeidheid.

Om ons te ontlasten mag hij een nachtje logeren in het zkh, maar ook als dit nieuwe ritme niks is wordt hij opgenomen ter observatie. Aan de ene kant denk ik; ja, lijkt me heerlijk maar zodra ik deze gedachte 'toelaat' breekt mijn moederhart en zegt een stemmetje in mij; ' Melis, je kan hem niet 'wegbrengen' omdat hij huilt ' Als ik naar 'm kijk smelt ik gewoon van liefde, maar tegelijkertijd wil ik zo graag dat hij stopt met huilen...

Sorry voor m'n geklaag, maar heb het idee dat alleen jullie me snappen..

Geplaatst

Hè melis,

Klaag maar hoor, daar zijn we voor! Is VINCE nu dan in het zh? Even een goede nacht maken dan hè, vroeg je bed in, en die schuldgevoelens parkeren. Je brengt V niet weg omdat hij zoveel huilt en je hè zat bent, maar juis omdat je zoveel van hem houdt en wilt weten wat hem scheelt. Kan me heel goed voorstellen dat je machteloos word van al hè gehuil. Fiene kan ook erg drammerig zijn, maar in de doek is dat eigenlijk vrij snel over. Maar ik word af en toe al moedeloos van het huilen om niks. As we speak begint F te huilen en vin is naar de buren...

Hou je taai!

Geplaatst

jeetje Melsi, snap dat je je radeloos voelt, ik hoop dat het nieuwe schema werkt en dat Vince snel in ritme komt, wel fijn dat je ha je geen aansteller vind en direkt door getsuurd heeft.

Geplaatst

We hebben net het avondritueel achter de rug; douchen/badderen, inbakeren, fles geven, naar bed brengen. Hij slaapt nu. Volgende fles om 00.00 uur en dan kijken of en hoe laat hij zich meldt vannacht om vervolgens morgenochtend het 3,5 uurs ritme weer op te pakken.

Manlief is morgen werken, dus dat wordt een uitdaging voor mij alleen.

Meiden, thnx voor jullie lezende oog (ipv luisterend oor), haha, fijn dat ik ff kan 'klagen'.

Hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Melis, sterkte! Hoop dat het snel beter gaat. Roze wolk is niet altijd roze he...

We hebben er allemaal af en toe last van volgens mij! Wij hebben een elke avond huilende Kaat sinds een week ofzo... Net 1 minuut stil, ben benieuwd... Heb haar na de fles (150 cc) een kwartier ofzo laten huilen, toen toch nog maar 60 cc gemaakt en dat is nu ook op. Dus ruim 200 cc heeft ze naar binnen gewerkt. Klein beetje gespuugt. Ze lag te slapen op mijn borst, legde haar terug en 1 minuut later ging de sirene weer aan of het Kaatalarm ging af, zoals mijn dochter het noemt... Lastig hoor!

Geplaatst

Hier een voorbeeldig meisje, gelukkig! Lag er om half 9 in en heb 1x de speen terug moeten geven. Verder niks gehoord.Lig n in bed, want heb gister én de late en de vroege voeding gedaan, dus maar (in ons geval, voor anderen een luxe, realiseer ik me!) 5 uur geslapen vannacht...Veelvraatje die Kaat van jou, caro! Maar misschien pakt ze nu wel extra uurtjes achter elkaar? Duim voor je!Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Ze is nu in ieder geval stil... Ga naar bed, Bram zal nog wel een keer komen maar mijn vriend zit nog beneden dus als het niet te lang duurt geeft hij Bram een fles. Ach, plannen heeft toch geen zin. En inderdaad: ik heb sinds de bevalling denk ik nog geen 5 uur achter elkaar geslapen dus luxe!

Welterusten allemaal, hopen op een goeie/redelijke nacht!

Geplaatst

hee meiden!

Jee Melis, dat is echt niet leuk! En zoals fren al zegt: je brengt m niet weg omdat jij het huilen lastig vindt, maar omdat je het voor hem beter wil maken, zodat hij beter in z'n velletje zal zitten. Hoop dat het snel beter zal gaan!

Caroline: Kaat ook al zo van het huilen, balen... Ze heeft in elk geval gezonde eetlust! Ik wil deze week weer eens even flesjes afgekolfde melk gaan geven, want dat is alweer een tijd terugm wil wel dat ze uit flesje blijft drinken.... Ik heb even helemaal geen idee hoeveel ze uit de fles zal drinken, maar ns uit gaan proberen, vind het alleen zo zonde als ik moedermelk weg zou moeten gooien als ze het niet opdrinkt.

Ik had vandaag toch een leuk moment met E! Ik ging soort van 'baby-paardje-in-galop' doen en ze lachte hardop! Hoe schattig zeg, had ik nog niet eerder gehoord. Ik was eigenlijk behoorlijk chagrijnig omdat Ar vanavond weer moet werken, omdat het nog steeds niet goed loopt met nieuwe fabriek (hij was gister even aan het tellen, hij is in de maand maart welgeteld 3 dagen niet gaan werken.... alle andere dagen van 's ochtends heel vroeg tot 's avonds heel laat, hij is nu ook nog niet thuis). Echt super ongezellig, hij baalt er ook mega van. Maar goed, er zijn natuurlijk vele ergere dingen in het leven! En E maakte me weer helemaal vrolijk met haar schaterlachje.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Melis, begrijpelijk en logisch dat je er even helemaal door zit.. Hoe is de nacht gegaan?

Ik ga straks weer met S.ven naar de dokter. Zie geen tot weinig verbetering bij hem met het drinken. Ook worden zijn plasluiers minder.... Ben benieuwd

Geplaatst

Lianne- verstandig dat je je gevoel volgt en naar de dokter gaat met S.ven. Hoop dat het allemaal meevalt. Laat je ff weten hoe het is gegaan?

Na het avondritueel van gisteren hebben we Vince naar bed gebracht en heeft hij van 20.30 uur tot 01.00 uur geslapen. Toen heeft hij 110cc gedronken en kwam om 05.00 uur weer, weer 110cc. Vervolgens begon hij van 7.30 - 8.30 uur te huilen, verschoond en een fles van 130cc gegeven. Om 9.00 uur in bed gelegd en toen heeft hij 15 minuten gehuild en nu slaapt hij.

's Nachts is er geen probleem, het is meer overdag. Ben benieuwd wat de dag ons brengt.

Hoe is het met Fiene?

Geplaatst

Melis, vervelend zeg dat Vince overdag zo huilt... Lijkt me zeker zwaar. Hopelijk helpt het om vaker een minder grote hoeveelheid voeding te geven.

Sterkte vandaag!

Lianne, goed dat je met S.ven even langs ha gaat. Hij lijkt idd toch wel wat weinig te drinken en als zijn plasluiers ook minder worden zoals je zegt. Ben benieuwd wat de ha zegt en adviseert.

Benbri, hoe gaat het nu met J.enna? Hebben ze iets kunnen vinden in het ziekenhuis dat het vele huilen verklaart? Gaat het nu al beter?

Fren, hoe gaat het nu met Fiene?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij een zeer makkelijke dochter hebben. Beetje raar om te zeggen, nadat een aantal van jullie net hebben geschreven hoe zwaar het kan zijn met de kleintjes....

Ik geniet dus maar van de rust die ons momenteel is gegund. Ik besef heel goed dat dat over een tijdje best anders kan zijn.

Yente lacht best vaak en begint ook wat meer geluidjes te maken. Ligt soms gezellig te kraaien.

Haar tong uitsteken doet ze nog niet. Ze zit wel gefascineerd te kijken als ik het doe. Ook haar mobiel in de box vind ze interessant. Ze probeert echt de Nijntjes te volgen met haar ogen en wordt rustig van het muziekje. Ze probeert ze echter nog niet te pakken ofzo. Wel schopt ze er af en toe per ongeluk tegen aan.

Geplaatst

Melis, heel veel sterkte vandaag. Hoe gaat het nu?

Als ik jullie berekeningen vd voeding zie dan krijgt Lauren veel te veel.

Ze weegt 4 kgx150 is 600/5 voedingen is 120 per keer. Ze drinkt echter 5x 165 water en 5 scheppen en deze gaan allemaal op...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden