Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink, ik zou denk ik gaan kolven en dan een fles gaan geven. Je weet dan precies wat hij binnen krijgt. Ik zou ook proberen om inderdaad in de avond hem wakker te maken voor een voeding ipv hem zelf te laten komen. In de ochtend kun je proberen om hem wat langer wakker te houden, zodat hij moe is. Ga lekker even met hem spelen.

Zorg er verder voor dat je een zelfde ritme hebt, dat geeft ook rust voor hem. En inderdaad lekker naar bed gaan, ook al is het nog maar 21.00 uur. Dit doen wij ook, en je pakt al heerlijk wat slaap! Hopelijk knapt het snel op, want het breekt een keer op! Succes..

Meezie, ik zou Maud een keer lekker laten slapen. Wellicht kun je het gaan rekken tot 6 uur half 7. Of mag dit nog niet qua tijd die er tussen zit?

Ansje heb je nu niet je eerste menstruatie? Wel verstandig om dit maandag even aan te geven bij vk als het aan blijft houden. Ik heb zelf ook wel tot 6 weken gevloeid, op het laatst niet veel meer maar toch zeer onplezierig....

Fren, misschien toch een keer laten huilen? Soms huilen ze bij mij 15 minuten en dan is het stil. Is moeilijk, maar soms wel nodig.... en soms hou ik het ook donker op het kamertje in de ochtend.

Ik maak me een beetje zorgen om S. Hij laat best vaak een flinke hoeveelheid in zijn fles. Hij drinkt ook maar 2 a 3 flessen volledig of echt bijna leeg. Soms begin ik toch te twijfelen of zijn cysteniertje niet ergens op drukt.... Misschien toch maar naar ha gaan......

Geplaatst

Het valt allemaal niet mee he mama's! We hebben allemaal wel wat! Maar vooral slaapgebrek volgens mij...

Ansje, ik heb bij mijn dochter precies 6 weken gevloeid en toen werd gezegd dat dat inderdaad het maximum is, dat je er anders naar moet laten kijken. Gelukkig heb je al een afspraak binnenkort voor de nacontrole. Bij mij heeft het deze keer ongeveer 4 weken geduurd, vond het heel eng om zonder maandverband of inlegkruisje te gaan, ben dat zo gewend al maanden!!

Wat ik wel heb is dat mijn buik weer dikker is geworden, had ik geloof ik al een keer geschreven hier (of in een ander topic?) Mijn bovenbuik, ik lijk wel een paar maanden zwanger! Terwijl hij eerst duidelijk aan het slinken was. Het is als ik sta ook helemaal hard. Ik ga dat zeker laten voelen aan de gyn vrijdag want het zint me niks. Het zullen mijn darmen wel zijn maar ontlasting gaat nu beter maar buik wordt niet minder!

Doekje over Vince heen Melis? Vind je dat niet eng? Ik laat niks in de wieg liggen als ze gaan slapen hoor...

Fren ik weet het niet helaas, als je alles hebt gecontroleerd, honger, luier, krampjes, speen dan laat ik ze meestal toch maar even huilen, hoe vervelend ook. Na een minuut of 5, hoogstens 10 vallen ze dan meestal toch wel in slaap... Is ze niet teveel gewend aan de draagdoek? Bij mij liggen ze eigenlijk altijd in bed, behalve als we hebben gewandeld dan slapen ze door in de wagen...

Geplaatst

Lianne, ik weetniet of dat wel mag, laatste advies was max 6 uur tussen de voeding, maar eigenlijk stamt dat nog uit se kraamweek, 9 april moeten we weer naar het CB en dan vraag ik het gelijk even, zou voor ons allebei wel lekker zijn om door te slapen. Zal misschien afhangen van of ze genoeg is aangekemen.

Fren, zou inderdaad ook even proberen of ze toch niet even kan huilen in bed. Is heel moeilijk, maar misschien als je even doorzet slaapt ze wel weer in bed.

Als ze huilt mischien wel even naar haar toe gaan, speentje geven en even een aai over haar bol en zeggen dat je in de buurt bent. Dan weer even weglopen en dit een paar keer dken tot ze slaapt. Maud heeft soms ook moeite om in slaap te komen, dan blijf ik soms bij d'r en aai haar tussen haar oogjes op de brug van haar neus en hou 1 armpje losjes vast omdat ze erg gaat zwaaien met haar armpje waar ze niet op ligt. Vaak vlat ze dan vlug in slaap.

Voor fiene is het ook rustiger om in bed te slapen, ze gaat nu langzaam aan steeds meer reageren op geluiden enzo waardoor ze onrustiger slaapt.

Ze zeggen wel dat je babys niet kunt verwennen, maar ze kunnen wel wennen aan de manier waarop ze in slaap vallen en nu is ze nog klein.

Geplaatst

Caro - ik leg het doekje alleen over zijn hoofd als ik zicht heb op hem, anders niet. Vince wil 'iets' voelen met zijn handen als hij in slaap vaalt, zodoende. Twee vliegen in een klap want het doekje over z'n hoofd beperkt ook nog eens de prikkels waardoor hij snel in slaap valt.

Lianne - komt S wel aan? Dat is volgens mij het belangrijkste. Vince drinkt ook niet elke dag hetzelfde; vannacht om 4 uur 170 cc en net om 2 uur maar 100 cc. Als het niet te lang achter elkaar duurt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Doe je dat wel? Dan zou ik contact opnemen met cb of ha.

Ink - lastig zeg, dat je maar aan zo weinig slaap komt. Volgens mij is dat op den duur echt killing! Misschien kolven en dan met een flesje (Medela Calma) geven? Zo kan je het voeden ook een keer uitbesteden en zelf je rust nemen.

Vandaag voor nacontrole bij de vk geweest, alles was prima. Ze was helemaal weg van Vince, zo leuk om te zien! HB was 7,8, keurig dus. Net kraamvisite gehad van een collega, Vince is maar liefst 3 uur wakker geweest. Na een beetje gejengel en geschommel ligt hij nu knock-out in bed.

Geplaatst

Ben vanmiddag even gaan wegen bij het cb en heb het direct even gevraagd. Ze is waarsch gewoon te nieuwsgierig. Advies van het cb: in bed, en als ze gaat huilen, troosten en terug leggen, ook al moet dat 20 keer... Ben dus al een uur bezig om haar te laten slapen. Zodra ik haar optil is ze stil, en drie seconden nadat ik de kamer heb verlaten begint ze weer te huilen... Ze is bekaf, heeft alleen even 20 min in de wagen geslapen van en naar het cb, verder va 9 uur vanmorgen wakker... Heb haar een grote fles gegeven (om kwart over 2) in de hoop dat ze dan zo moe zou zijn vh drinken dat ze snel zou slepen, maar niets is minder waar...

Volhouden frennie!

Endraagdoek s inderdaad prima, maar daardoor kan ze inderdaad 'verwend' raken en niet meer in haar bed willen slapen... Draagdoek is natuurlijk heel comfi en geborgen.

Geplaatst

Was ik al bang voor van die draagdoek, hoe klein ook, ze wennen volgens mij snel aan dingen. Ik leg ze ook altijd in bed omdat ik dan even 'los van ze ben' en dus even rust heb. Niet vervelend bedoelt uiteraard maar ik ben al zo ontzettend veel met ze bezig, dat ik het heerlijk vind als ze lekker op hun eigen kamer, in hun eigen bedjes liggen te slapen...

Geplaatst

Heel herkenbaar Fren. Wanneer je bij ze bent zijn ze stil, zodra je wegloopt gaan ze weer huilen. Het is moeilijk maar je moet toch proberen om consequent te zijn en haar lekker laten liggen in haar bed. S.ven en L.ara huilen altijd vanaf 17.00 uur ongeveer. Dit ging altijd door tot 19.00 uur. Nu wordt het langzaam aan minder, nu nog maar tot 18.00 uur. Wij gaan af en toe kijken maar pakken ze niet meer op. Hopelijk voor jou valt ze snel in slaap...

Melis, S.ven heeft nog geen fles leeg gedronken, laat elke keer tussen de 40 en 80 cc staan. Vindt ik persoonlijk te veel. Als het nu 1x is, maar niet bij alle voedingen.

Heb de kinderarts gebeld, staat volgens haar niet in verband met zijn cystenier. Morgen naar de ha, kijken wat hij zegt.... ben benieuwd..

Geplaatst

We gaan zien of t werkt. Ze is nu een half uur stil. Wel af en toe een kreetje, maar dat zal wel.

Moeilijkste wordt t voor papa... Die wil haar altijd lekker bij zich hebben als hij thuis komt. Heb m al gezegd dat we nu even consequent moeten zijn, want heb er de laatste week echt een dagtaak aan om haar te laten slapen. Draagdoek vind ik zelf overigens ook fijn hoor, en af en toe kan best. Maar het was de laatste dagen zo dat ze al begon te huilen als ik haar neerlegde en dat is niet de bedoeling.

Ben t overigens met je eens hoor caro, vind het ook heerlijk om af en toe even los te zijn en iets voor mezelf te doen (al is dat het huishouden, haha)

Geplaatst

Lianne, huilen je kindjes dan een beetje jammerig, of zijn ze echt over hun toeren? Fiene heeft nogal een pittig karakter en het geduld van haar moeder (weinig dus) en ligt dus binnen een paar minuten echt haar longen uit haar lijf te krijsen... En om dat nu een uur zo te laten, geloof niet dat ik dat kan.

Geplaatst

Fren, dat is wisselend. Als het echt te gek wordt ga ik wel even kijken en een aai over het bolletje. Vaak zijn ze dan stil en zodra ik weg ben begint het van voor af aan. Met 2 kids is het onmogelijk om ze er dan constant uit te halen. Zeker wanneer er niets aan de hand is en het elke dag aangaat op het zelfde tijdstip. In het begin vond ik het ook moeilijk hoor, en nu nog wel eens. Af en toe haal ik ze er wel eerder uit om te knuffelen of te spelen. Maar dan wel pas wanneer we zelf hebben gegeten en de boel weer opgeruimd hebben ( valt lekker onder etenstijd..).

Nu is het ook al weer aan de gang, maar nu gaat het nog zachtjes en heel klagerig maar niet aan één stuk door. Wanneer ze echt aan één stuk door zou huilen zijn ze echt boos en kijk ik even. voor nu lekker laten liggen.

Geplaatst

Volgens mij heeft Vince jullie gehoord...Ligt me toch een partij te krijsen in bed. Gegeten, schone luier, aandacht gehad; meneer is doodop, maar weigert te slapen! Gilt alles bij elkaar, maar is ontroostbaar.. Elke keer weer ga ik naar hem toe, maar ga hem niet uit bed halen. Hmmzzz, best lastig!

Geplaatst

Ik doe hetzelfde: als ze echt krijsen, zo noem ik het maar even, dan ga ik ook kijken, kan ik ook niet lang tegen hoor, en aai over hun bol, maar pak ze er eigenlijk alleen uit als ik het idee heb dat ze misschien nog honger hebben. Vaak is dat zo als ze iets in hun fles hebben laten staan en zijn ze na dat restje wel snel stil.

Nu heeft Bram net ruim 120 cc op, voor hem een goeie hoeveelheid, dus laat 'm even liggen kreunen. Af en toe speentje er in, maar een paar keer en dan laat ik het zo. Gelukkig gaan ze zelden over hun toeren want dat ziet er zo zielig uit!

Hebben ze bij jullie trouwens al traantjes? Hier beginnen de oogjes een beetje nat te worden. Kan me herinneren bij mijn oudste dochter dat ik bij haar eerste echte traan zelf moest huilen, haha, wat een watje!

Geplaatst

Ja, zag vanmorgen toevallig dat fiene natte oogjes had.

Andere vraag; zijn er al oogjes van kleur veranderd? Wij dachten dag fiene wel mijn zeer donkere ogen zou krijgen, maar heb nu t idee dat ze steeds helderder blauw worden.

Overigens heb ik net even om de hoek gespiekt, ze ligt nog steeds rond te kijken...

Geplaatst

Heej dames,

Wat wordt er hier lekker druk gebabbeld! En fijn dat de meeste dames wat meer slaap krijgen van hun kindjes :-D

Onze Bram doet het ook steeds beter. Hij heeft een dag of 5-6 doorgeslapen, daarna een paar dagen rond 6 uur wakker en dan helpt een speentje niet meer, dan moet ie eten hebben...

Vannacht heeft hij het super goed gedaan. Bram heeft van half 10 tot 7 uur geslapen. Toen heeft Jeroen hem zelf wakker moeten maken!! :D:D

Liefs Elke

Geplaatst

Hier al volop tranen, maar maud had dat al vanaf een week of drie, zo snel ze ook maar een beetje boos,moe of verdrietig is komen de waterlanders en inderdaad dan vind ik het nog moeilijker om haar te laten huilen.Arm moppie was vanmiddag ook flink verdrietig en moe. Morgen tussende middag maar lekker even goed slapen in het appartement, want aan het zwembad slaapt ze steeds maar kort en komt ze niet aan haar rust.

Maud haar oogjes waren eerst donkerblauw en die worden nu ook steeds lichter, mijn neefje was bijna een jaar voordat hij zijn kleur ogen had die hij nu heeft, die zijn groen, dus denk dat je pas met een jaar echt de goede kleur kan zien. Mijn vriend heeft grijze ogen en ik groen maar er zit ook veel blajw bij ons in de familie, dus het kan nog alle kanten op.

Vanmiddag even een emmer geleend, maud gaat thuis bijna altijd in de tummytub en vind dat zelf ook makkelijker als douche, dus heb haar nu vanamvond maar even in de emmer gezet met een hydrofiele doek erin tegen de hoekjes. Ze heeft er heerlijk in gezeten en was daarna lekker rozig.

Heeft iemand nog wat van bri gehoord??

Geplaatst

Een week? Jeetje... Zal ze ook niet leuk vinden maar hopelijk wel nuttig...

Gaat het verder wel goed daar Meezie? Is nogal wat met zo'n kleintje al op vakantie... wij gaan pas in de zomervakantie weg en dan niet eens vliegen. Ik wil eigenlijk volgend jaar zomer naar Griekenland (waar we meestal heen gaan als het kan) omdat ze dan bijna anderhalf zijn en nog gratis... Daarna wordt het erg duur met zijn vijven dus dat zal voorlopig de laatste vliegvakantie worden dan denk ik...

Ze hadden bij ons allebei bij de geboorte donkerblauwe ogen en die worden inderdaad lichter, vooral bij Kaat. Ik heb grijsgroene en man en oudste dochter blauw dus het zullen wel 4 blauwogigen worden in ons gezin...

Geplaatst

Ook hier enorm aan het twijfelen over onze vakantiebestemming, we willen graag naar Curacao, maar gaan denk ik pas volgend jaar. Is Vince net ff iets ouder.

Waar in Griekenland gingen jullie altijd op vakantie, Caro?

Geplaatst

Hier gaat het goed, gelukkig is Maud heel makkelijk en lief, maar cind het voor mezelf wel even heftig, daar heb ik me een beetje op verkeken. Nromaal gaan we heel makkelijk efgens heen, maa nu moet je bijna bij iedere stap nadenken hoe je het moet aanpakken. Als we s avonds wat gaan eten moeten we eerst wachten to maud wakker is, dit omdat ze overdag al niet zoveel slaapt als ze zou moeten en we haar daarom daarna haar rust gunnen.

Ook met de borstvoeding is het lastig, in nederland is het minder bezwaarlijk als je ergens gaat zitten voeden, maar nu zit je toch in een islamitisch land. Morgen gaan we wel even boodsvhappen doen, maar dan zorg ik dat ik een flesje afgekolfte melk meeneem. Ik geloof dat ik daar in het winkelcentrum vast wel een kopje thee kan krijgen waar ik de voeding fan weer in kan opwarmen. Mocht dat niet lukken dan heb ik een soort schort bij me, ik kan dan van de bovenkant wel kijken maar verder ziet niemand dan iets bloots, die heb ik voor de vakantie nog even in elkaa geknutseld omdat ik op het vliegveld niet zo openlijk half blood wilde zitten.

Ik ga nu wel de komende dagen tussen de middag met Maud naar het appartement, dan kan ze toch even een paar uur slapen ipv steeds maar een klein uurtje en ik kan dan ook even mijn luiken sluiten, hier bij het zwembad zit je toch snel even te kletsen en slaap je toch niet zo lekker als in een bed en de zon is toch veel te sterk dan.

Hoe zit dat hier met de meiden ie borstcoeding geven, zijn jullie ook wel eens onzeker over of jullie wel genoeg voeding hebben. Maud is wel altijd voldaan na de voeding, heeft genoeg poep en plasbroeken en is tussen de voedingen ook helder en allert maar toch ben ik bang dat ik niet genoeg heb, gek he. We zulken zien of ze goed is aangekomen over anderhalve week en dan kijk ik wel weer verder.

Geplaatst

pff, moeilijk hoor, dat laten huilen... Fiene krijst al vanaf dat ze gegeten heeft om half 7. een aai over haar bolhelpt echt niet, ze gaat alleen maar harder huilen. Vin heeft haar nu naast zich liggen, ze moet echt slapen, ze is bekaf... Vind het zooo zielig...

Ga morgen het CB en/of de HA bellen; mijn moeder vertelde dat mijn beide broers met zeer zware reflux opgenomen geweest zijn als baby, beiden bijna een maand. Mn vader heeft een niet sluitende maagklep en mn oudste broer ook. Familietrekje?? Ik had al het idee dat er wellicht zoiets aan de hand kan zijn, want als ik haar in de draagdoek heb gaat ze vaak 2 uur na een voeding ineens veel slikken en krijgt dan vaak de hik. Heb haar bedje al omhoog gezet aan het hoofdeind, en ze krijgt natuurlijk al dikke voeding door de nutriton.

Geplaatst

Ik heb hier nu twee huilende babies... pfff... Net allebei de fles gehad en verschoond... Bram flink gepoept dus dat zit 'm niet meer dwars, Kaat aardig wat gespuugd... zou ze weer/nog honger hebben? Vervelend is dat de oudste hierdoor ook nog niet slaapt, dat is weer een bijkomend probleem bij ons...

Geplaatst

Bofferd, hier net weer een truitje en hydrofiel verschoond dat ondergespuugd was... en ze huilen nog steeds allebei. eerste keer dat het zo lang duurt trouwens... Ik wil niet naar beneden gaan omdat ik af en toe een speen wil geven maar jeetje wat lastig dit...

Balen van je pols!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden