Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grappig Fren hoe ze toch een beetje gelijk op gaan vaak... tja, op dezelfde dag geboren... blijf het bijzonder vinden!

Oh ja Melis vroeg geloof ik wie er alweer ongesteld is geworden? Ik dacht het dus vorige week, rozig papiertje, bleef het de hele week bij een beetje bruinverlies (woord heb ik hier op het forum geleerd :-0) en nu is het weer helemaal weg! Raar hoor...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook nog niks qua ongesteldheid. Kan niet lang meer duren. Wek wat steekjes gehad wat op eisprong kan duiden, dus dab zou t nog een dag of 10 duren.

Ja grappig hè Caro. We waren bij m'n moeder, niet echt een rustige omgeving want t huis was vol, maar ze deed t super.

Nu lekker slapen, Truste.

Geplaatst

Ja, je hebt gelijk, ik moet het maar gewoon nog even los laten en tegen die tijd het vanuit de ik boodschap met ze bespreken...

Ik moet inderdaad maar eens gaan oefenen met hem wat langer alleen te laten, maar omdat ik nog geen ene keer een hele voeding uit de fles heb gegeven en hij overdag soms al om de 2 uur komt, durfde ik hem nog niet alleen te laten. Hij spuugde ook telkens meer na de voeding, maar heb nu een andere fles gekocht (van difrax ipv avent) en het gaatje in de speen is daar kleiner van, dus hopelijk spuugt hij dan minder, want na de bv spuugt hij eigenlijk helemaal niet, maar ja, dat zijn dan ook kleine gaatjes waar hij meer moeite voor moet doen ;-)...

Dit jaar gaan we ook weer 1 dagje naar pinkpop. Dan gaat hij die dag naar mijn zus, dus dat is een goede oefening ;-)... Of we de nacht er bij doen met logeren daar hangt af van of hij tegen die tijd wat langer doorslaapt 's nachts...

Haha, mag ik gaan kolven in de EHBO ruimte! Ben benieuwd! Maar ze zijn leuk he, live? Heb ze al 2 keer eerder gezien en beviel goed!

Lekker Fren en Caro, dat ze slapen! Hopelijk een rustige nacht!

Geplaatst

Ik ga ook naast de oudste liggen, die mag in het weekend altijd in ons bed 'beginnen', als de laatste van ons naar bed gaat moet ze naar haar eigen bedje...

Benieuwd hoe de nacht weer gaat verlopen... Welterusten!

Geplaatst

Pfff.. Ook hier weer 'drama'.. Vince is van 21 - 1 uur wakker geweest met periodes van enorm huilen en het niks-is-goed-beleid. Uiteindelijk is manlief om 00.30 uur met hem gaan rijden in de auto en toen viel meneer uiteindelijk in slaap. Net een fles gegeven en nu slaapt hij weer... Zzzzzzzzzzzzzzzz!

Geplaatst

Oef melis, klinkt heftig!!

Caro, hoe ging t bij jullie?

Ik weet niet hoe laat vin fiene de fles heeft gegeven (hoe laat ze dus wakker werd in de maxicosi) maar vanmorgen was hè 9 uur!! Ik heb 10 uur onafgebroken geslapen, voel me herboren!

Helaas ging daar wel een discussie met vriendlief aan vooraf: aloude discussie, we hebben een ander slaapritme. Ik knap om half 11 af, voor hem begint de avond dan net. Hij wilde om dat tijdstip dus nog een film opzetten ennik wilde naar bed... Wel gegaan, maar niet me een lekker gevoel...

Geplaatst

Fren, heel herkenbaar hoor.. Ik taai ook altijd rond die tijd af en manlief is een echt avondmens, dus het komt ook hier regelmatig voor dat we de avonden apart doorbrengen, hoe jammer ook. Het is ff een periode waar we doorheen moeten, als we beide steeds wakker zijn stort je uiteindelijk in.

Iemand al het 8 weken sprongetje meegemaakt?

Geplaatst

Melsi, fijn dat Vince geen koemelk allergie heeft en dat je het terug kon leiden naar de nutriton, alleen jammer van afgelopen nacht.

Op een paar nachtjes na kunnen wij Rolf na de nachtfles gewoon weer terug in bed leggen en slaapt hij weer verder, hij krijgt rond 2 uur en 5 uur en dan weer 8 uur.

De avond fles is rond 11 uur M altijd nog wakker en geeft hij die meestal.

We doen om en om wie er snachts uit gaat.

De echo ging goed, hij werd wel in de houdgreep genomen dus flink aan het spartelen.

Woensdag krijgen we de uitslag.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ik schrok vannacht wakker om... kwart voor 3! Kaat werd wakker om 3 uur vannacht, vanaf half 9 gisteravond dus en Bram een half uur daarna. Gevolg was dat ik op ben geweest van 3 tot 10 voor half 5, maar het was maar 1x en vanmorgen meldde de eerste zich weer om half 9 geloof ik, die heeft papa gedaan. Ben dus redelijk uitgerust nu, maar zoals jij Fren, daar kan ik alleen maar van dromen...

Zometeen komen mijn ouders met de hond en gaan mijn moeder en ik naar Den Bosch om naar een Kangoo te kijken... Wel een uur rijden helaas maar ja, is wel een geschikte auto voor ons denk ik. Nu even de binnenkant van mijn auto schoonmaken...

Aapjes slapen, deze keer is Bram naar onze kamer gegaan omdat hij zijn zus wakker dreigde te maken. Toch handig die wiegen met wieltjes, daar heb ik ze ook voor gekocht...

Geplaatst

Zo, wat is er weer een boel geschreven zeg!!

Melis, wat balen dat je weer zo lang hebt gezeten met Vince... Lastig hoor wat je dan moet doen... Hoop dat dit eenmalig geweest is voor jullie!

Ink, schoonfamilie moet je soms voor lief nemen en gewoon je eigen gevoel volgen! Kan me wel voorstellen dat je er van baalt, kom je van ver en dan kunnen ze zo reageren. Voor nu zou ik er niet te veel mee doen. Wanneer ze echt een keer gaan oppassen zou ik wel aangeven hoe en wat.

Caro, is het niet een idee om ze nog rond half 1 1 uur wakker te maken voor een fles? Dan gaan ze misschien wel langer de nacht door en heb je ze weer rond 6-7 uur. Dan kun je ook nog heerlijk de nacht doorslapen.....

Wij hebben gelukkig geen discussie over het naar bed gaan. We zijn beide om 22 uur gesloopt en gaan dan heerlijk naar bed (ook in het weekend).

Geplaatst

Klinkt ook wel als een goede nacht Caro!

Fiene heeft voor t eerst 8 uur achter elkaar gepakt. Hopelijk zet did trend zich door.

Melis, is denk dat wij met fiene dit weekend het 8 weken sprongetjd gehad hebben. Veel huilen, ontroostbaar, niet heel goed drinken.

Geplaatst

Hey melis, dat is mooi k.t dat vince weer opgenomen is. Maar dat huilen is ook geen goed teken. Heel veel sterkte meis!

Ink: Tsja schoonouders is altijd lastig vind ik. Mijn schoonmoeder bedoelt het vast goed maar sheet komt er soms rot uit....

M heeft gisteravond om 9 uur fles op om half elf in bed en werd vanochtend om 6.20 uur wakker!!!! Heerlijk en zijn zusje werd om 8 uur wakker wat een genot! Wij geven nu de laatste fles in de avond 180 cc en dat is volgens mij de truc. Dit is al de derde nacht dat hij zolang doorgaat.

Geplaatst

Jeetje drinkt hij al 180 cc? Wauw... Dat krijgt Bram niet weg, Kaat misschien...

Melis, balen zeg! Hoop dat ze iets vinden waarom hij zo huilt, sterkte!

Nou, Kangoo gekocht hoor! Veel te laat weg hier omdat oma beide kleinkinderen de fles wilde geven dus de verkoper moest drie kwartier overwerken, nou ja, wel een auto verkocht. Het is geen mooie auto maar wel praktisch! Grote laadruimte, moet lukken met alle spullen...

Kwamen thuis om kwart over 7 met Chinees... helaas 2 kinderen die huilden dus die gingen voor... Nu is het rustig...

Geplaatst

Melis, hopelijk vinden ze nu de oorzaak.

Ik lees wel mee, maar reageren lukt bijna niet.

Druk met BV, mijn huishouden en kraamvisite.

De visite beperk ik wel tot max 1 per dag en niet op vrijdag en zaterdagochtend/middag.

Anders word ik helemaal geleefd, onze kleine dame komt zo'n 8x per dag.

Medusa, jij zit in hetzelfde ritme als wij.

Morgen komt de dame van het consultatiebureau en heb ik een afspraak bij de huisarts voor mijn bloeddruk.

Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Melis, sterkte met Vince.

Jasper kan er ook wat van, dat huilen. Hij huilt/ krijst vaak als hij weer moet slapen na de voeding/verschoning/knuffel. Ook heeft hij geen aanloophuiltjes wanneer hij trek in zijn flesje begint te krijgen. Hij komt al met al met moeite in slaap. Ik zing aardig wat kinderliedjes terwijl hij dan tegen mij aan ligt. Hij slaapt gewoon het liefst tegen mij of tegen mijn man aan.

Helaas begint Lisanne ook te huilen, maar dat is eigenlijk een reactie op de onrust die Jasper met zijn huilen veroorzaakt.

Geplaatst

Melis, sterkte meis, hopelijk vinden ze gauw de oorzaak want dit lijkt me slopend voor jullie alle 3! Dikke knuffel!

Hier pasen goed doorgekomen, jarno heeft goed geslapen in enschede, volgens mij vond hij dat campingbedje wel interessant! Hij sliep van 22.00 tot 3.30 en daarna 7.30!

Vanacht was het 20.00, 21.30 (toetje, huilde!) 1.30, 5.30 en 8.15!

Niks te klagen dus!

Geplaatst

Ik zit al in de wachtkamer bij de orthopeed. We moesten fiene gewoon wakker maken vanmorgen om 8 uur, slaapkopje! Ze pakt echt 8 uur achter elkaar nu. Straks prikjes, arme meid...

Geplaatst

@ melis: veel sterkte! Hoop dat ze jullie in het ziekenhuis verder kunnen helpen en er achter komen waar vince last van heeft. Zo zielig.

@ fren: bah alweer de prikjes. Hoop dat fiene er niet teveel last van krijgt.

@ Chris: wij hebben in het ziekenhuis al geleerd dat we voor de voeding moeten verschonen ivm spugen of terugkomende melk. Door de vele bewegingen bij het verschonen kunnen ze last krijgen. Lijkt wel te kloppen want als wij soms een luier na de voeding moeten verschonen omdat er bijv. 1 gepoept heeft zijn ze meteen veel onrustiger. Wellicht helpt het ook bij jullie.

Wij moeten morgen met a. Naar de huisarts. Ze heeft volgens mij een cyste in haar wang. Begint nu opeens te groeien en voelt hard en dik aan. Hoop dat het meevalt! Vind al die onderzoeken en doktersbezoekjes zo zielig. Na ruim 7 weken ziekenhuis ben ik daar echt helemaal klaar mee...

Wanner beginnen jullie weer met werken en voor hoeveel uur?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden