Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa, alvast veel sterkte gewenst voor de echo van Rolf. Plast Rolf wel goed? Als hij goed plast, dan werken de nieren.

Vanochtend was het hier weer even onrustig. Jasper vroeg weer om extra voedingen. Dus dat was weer even spitsuur hier.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meduus: spannend donderdag naar het ziekenhuis. Succes. Fijn dat Rolf wel is aangekomen.

Caro: Matthijs drinkt uit een 3 speen van Avent, hij had zonder de nutriton al moeite met een 2 speen, maar dat komt ook doordat hij Omneo krijgt en dat is ook al anders van samenstelling. Gewoon proberen wat werkt, ik denk dat je wel naar een 2 speen moet. Nutrilon AR is er volgens mij ook voor 0-6 maanden maar is moeilijk verkrijgbaar. Nutriton geeft hetzelfde effect.

Op het cb gaven ze trouwens aan dat ze daar Friso comfort aanraden ( ik weet dat ze dat ook op neonatologie afdeling aanraden) maar zeiden nu tegen mij, als het nu goed gaat niets meer wijzigen. Friso is wel goedkoper dan Nutrilon.

Chris: hulde hoor hoe je het doet met twee kids. Vind het nu met F en M.atthijs ook al erg druk.

Ben net zelf bij de chiropractici geweest voor mijn rug en vanavond weer de eerste tennisles, heerlijk weer lekker aan de gang. Heb ook een afspraak gemaakt voor M.atthijs bij de chiropracor om te kijken of zij iets kunnen doen tegen de krampjes, hij heeft het niet zo vaak meer, maar is in de avond erg onrustig en overstrekt zichzelf steeds.

Geplaatst

Moontje, L.ara krijgt ook de Omneo voeding maar ik gebruik nog gewoon speen 2 en daar drinkt ze prima mee. Hoe maak jij de voeding klaar, ik doe eerst water koken, laat dat iets afkoelen en dan maak ik de voeding. Wanneer het water warm is lossen de vezels beter op.

Hier een mannetje dat nog steeds niet goed drinkt. Ga nu bijhouden hoeveel hij per dag drinkt, gister heeft hij maar 530cc gedronken in totaal. Hij krijgt 5 voedingen, drinkt dus gemiddeld iets meer dan 100. En dat voor een baby van 11 weken en bijna 6kg. L.ara drinkt gelukkig wel goed, ongeveer 170 per fles, soms iets minder soms iets meer.

Medusa, ik heb volgens mij iets gemist... Wat heeft Rolf precies

Geplaatst

Ja hij plast wel goed gelukkig, het werkt in ieder geval, dat hadden we ook op de echo's in mn buik gezien.

Lianne, Rolf heeft een verwijdde urethra ( urinebuis van niertje naar blaas ) er zitten ergens klepjes die er niet horen te zitten.

Hij heeft preventief antibiotica tegen infecties en donderdag dan een echo om te kijken waar het allemaal verstopt zit en dan horen we verder wat er gaat gebeuren.

Geplaatst

Het spugen, Ilona heeft 9 maanden lang heel erg gespuugd, Ilona kwam wel goed aan dus het was alleen vervelend voor ons zeg maar het steeds verschonen.

Het zou vanzelf over gaan het spugen, meestal uiterlijk als ze een half jaar zijn alleen bij haar duurde het langer.

Geplaatst

Ik word zo teruggebeld door het cb: ik weet zeker dat fiene reflux heeft. Zo zielig, zo'n twee uur na de voeding begint ze weer te slikken en vervolgens te huilen omdat het maagzuur in haar slokdarmpje komt. Vervolgens krijgt ze de hik. Hoop da ze tips hebben...

Geplaatst

Caroline - ik dacht dat er 's nachts meestal wel langer tussen zat dan 3 uur en zeker als ze boven de 6 weken / boven de 6 kg zijn, wat hij hier al is! Is dus in 6 weken ruim 2 kg aangekomen, maar drinkt dan ook echt veel (overdag soms zelfs om de 2 uur)...

Liggen jullie kleintjes ook vaak van die "kauwbewegingen" te maken als ze net wakker worden? Incl tongetje naar buiten en mondje open en dicht?

Medusa - fijn dat Rolf wel plasluiers heeft en dat hij aankomt. Wel spannend naar het zh. Weet je al wat de verschillende opties zijn wat er evt moet gebeuren? Zielig dat hij zo'n last heeft van de spruw...

Moontje - wat heb je gedaan dan met je rug? Lekker, weer sporten! Heb ik ook wel weer zin in, maar heb geen oppas ;-(. Haha, ga 's ochtends maar mee doen met dat fantastische programma op NED1 "Nederland in beweging" ofzoiets ;-)...

Lianne - is dat al vanaf het begin dat hij weinig drinkt? En komt hij wel goed aan? Hebben ze iets op t cb gezegd?

Fren - zielig als ze reflux heeft, maar zou fijn zijn als ze dan tips hebben! Heeft ze er de hele dag last van?

Hier ook nog steeds een mannetje wat veel de hik heeft, maar hier zonder hard huilen. Af en toe wel wat gejengel er bij, maar ik heb het idee dat hij eerder de hik krijgt als hij vermoeid begint te raken ofzo. Lijkt hier gelukkig niet op pijn...

Trouwens voor het eerst een hele dag nog geen poepluier gehad! Gisternacht voor het laatst, terwijl het er meestal wel iets van 3 op een dag waren. Hij laat wel heeeel veel windjes, maar lijkt er verder geen last van te hebben. Las geloof ik ook dat dat vaker veranderd rond week 6, omdat de darmen dan beter gaan werken ofzo, dus zal daar dan wel aan liggen...

Geplaatst

Medusa, S.ven heeft ook een verwijde buis van nier naar blaas. Bij hem is het minimaal, maar wel aanwezig. Weet eigenlijk niet hoe die buis heet, maar zal vast dezelfde zijn. Ben benieuwd wat er dan uit de echo komt... Het onrustige herken ik nu ook bij S.ven. Ook hij drinkt vaak maar de helft van zijn flesje leeg en krijgt volgens mij ook te weinig binnen. Weet niet precies wat de minimale hoeveelheid voor hem is..

Ink, het is sinds een goede week dat hij minder drinkt. Daarvoor dronk hij altijd zijn flesjes leeg of bijna leeg.

Fren, ben benieuwd wat cb zegt..

Geplaatst

Grr, cb verwijst door naar de huisarts. Daar was ik vrijdag al en die wuift t weg met de opmerking: daar hebben heel veel baby's last van en moet ze overheen groeien. Zucht. Ik bespeur een kastje en een muur...

Overigens zei het cb wel dat heel veel baby's voedn tussentijds omhoog krijgen en dan gaan slikken, dus dat hoeft geen probleemte zijn. Af en toe ruikt t erg zuur en gaat ze dus huilen, ga maar even turven hoe vaak da is. Moet volgende week toch weer naar t Cb voor controle en prikjes, dus dan kaart ik t wel weer aan.

Haha, windjes, hier nog een! Af e toe kijk ik naa m'n vriend als ik een scheet hoor en dan wijs hi naar fiene... Dat meisje laat serieus harde scheten!!

Geplaatst

Even kort inbreken voor de kindjes die spugen/reflux hebben. Ik heb er namelijk te lang over gedaan om tot de juiste oplossing te komen en sindsdien was ons zoontje zoveel vrediger en rustiger.

Dat de huisarts het wegwuift vind ik echt schandalig, mijn huisarts deed dit ook en toen heb ik uiteindelijk opgebeld en hem verteld dat ik toch graag een afspraak bij de kinderarts wilde en uiteindelijk schreef hij een doorverwijzing. En ja hoor reflux en Koemelkallergie....

Nu hebben we voor de reflux 1 zakje Nexium per dag en op 180 cc fles, voegen we naast het melkpoeder nogruim 3,5 scheppen nutriton meel toe. Uit speen 3 van avent lukt het niet dus op stand 1 van de 123 speen geven we het. Hij drinkt sindsdien heerlijk de fles op, daarna wel altijd een half uur rechtop houden en daarna kunnen we hem lekker neerleggen terwijl het daarvoor na 2 uur soms nog omhoog kwam.....

Dit wilde ik even met jullie delen...

Succes en volg je moedergevoel....!

Geplaatst

Lianne - kan het dan ook geen spruw zijn net als bij Medusa? Heb je misschien al lang gecheckt, maar dacht opper het toch nog even...

Fren - vervelend dat je dus nog geen stap verder bent. Misschien heb je dan wat aan die tip van Yolande om gewoon om een doorverwijzing te vragen / aan te houden? Wel balen hoor!

Geplaatst

Lisanne, die buis heet inderdaad urethra, misschien moeten die klepjes operatief verwijdert worden, maar hij moet dan eerst nog een ander onderzoek waar dan precies die klepjes zitten.

Hoeft jou zoontje geen antibiotica te hebben dan??

Bij spruw zit de mond vol wit spul, als dat zos is heeft hij het ook.

Fren, wat zielig reflux,daar kunnen ze echt veel last van hebben, raar van je ha zeg komt toch best vaak voor.

Geplaatst

hee die fren, rot is dat he, die reflux... Ik kan er nog steeds niet goed tegen als ik zie dat E er last van heeft. Het wordt wel steeds minder naarmate ze ouder worden! Probleem is dat er buiten bepaalde medicijnen niet zo heel veel aan gedaan kan worden. Wat jij nu doet met nutriton is al heel goed. Andere medicijnen als gaviscon hebben ook weer andere bijwerkingen als constipatie, dus ook niet echt fijn... Ik ben hier dus wel voor naar de osteopaat geweest, zou je kunnen overwegen. Hier gaat t op en af. Reflux wordt steeds minder, maar af en toe spuugt ze nog zo ontzettend veel... Het was een week heel goed gegaan, maar nu weer een paar dagen veel minder goed, tja....

Vanochtend ben ik met mn meisje naar baby massage geweest: zo leuk! We hebben er allebei van genoten, ze was helemaal uitgeteld daarna, zo schattig!

medusa: ben benieuwd wat eruit zal komen bij jullieRolf,

ink: die kauwbeweging herken ik niet. Hier worden op dit moment de vingertjes wel helemaal tot moes gesabbeld :-)

Geplaatst

Fren ik dacht dat de Nutriton goed hielp bij Fiene?

Heb Kaat vandaag een schepje door een fles van 150 gedaan, dronk ze keurig leeg met speen 1, heb nu eerst de Nutriton goed opgelost en daarna melkpoeder erbij, werkt dus beter. Helaas ging ik vanmiddag wandelen en spuugde ze nog net een paar mondjes in haar jas... maar niet heel veel. Benieuwd wat ze straks weer doet, houi het maar even vol zo...

Geplaatst

Op zich redelijk geslapen vannacht eerst kwam I.an om 19.30 het duurde wel 2tot3 uur voordat hij rustig was door de krampjes en t spugen. Maar daarna kwam hij om 2.15 en ben ik er weer 1,5 uur mee bezig geweest voordat hij niet meer spuugde en ging slapen en nu ben ik hem weer aan t voeden. Dus buiten t spugen om heb ik zelf ook redelijk geslapen. Zo even naar de dokter ivm het spugen en t krijsend huilen wat hij daarna doet.

Geplaatst

Veer balen is dat he! Neem aan dat je ook Nutriton hebt geprobeerd?

Hier hebben ze besloten elke avond na de fles te gaan huilen... vooral Kaat houdt dat best een tijd vol. Op een gegeven moment, als we alles hebben geprobeerd laten we ze maar even, vind ik wel moeilijk, maar uiteindelijk vallen ze in slaap. Doen toch veel babies volgens mij en waarom nou juist 's avonds? Nou ja, beter dan 's nachts, dat wel.

Het goeie nieuws is dat de Nutriton aan lijkt te slaan bij Kaatje: ze spuugt bijna niet meer, tenminste de laatste 3 flessen! Vanmorgen was ze zo keurig aan het drinken, er liep niks langs, dat het leek alsof er niks uit de fles kwam! Maar dat was wel zo. Helaas op het aankleedkussen kwam er wat uit maar dat was een normaal mondje terug. Zou toch mooi zijn als het werkt! Scheelt een hoop frustratie en verschoningen!

Geplaatst

Veer - vervelend dat hij zo spuugt. Maar hij slaapt wel al lange stukken aaneen zeg! Lekker hoor!

Caroline - fijn dat het lijkt te werken bij K - inderdaad hopen dat het zo blijft!

Ventje hier had gisteravond ook een echte huilavond. Lastig is dat hé?

Nou ja, vanaf 18:00 wilde hij alleen maar bij me zijn. Legde ik hem weg, dan ging hij huilen. Tot 22:45 en toen was ik helemaal dwarsaf. Had alles al geprobeerd, maar niets hielp, behalve blijven lopen. Gelukkig was manlief 23:00 thuis en die heeft de slaapkamerdeur achter me dicht getrokken en een uur nog met hem gezeten en toen sliep hij eindelijk...

En vannacht weer het ritme van eerst een rukje van 3 uur en daarna om de 2 uur...

Nu is hij gelukkig vanmorgen erg vrolijk wakker geworden. Lekker aan het brabbelen in de box (met af en toe een hand die in zijn mond verdwijnt om helemaal afgelebberd te worden))

Geplaatst

Lianne ik heb al heel lang last van mijn rug, ben te flexibel in mijn gewrichten, dus ik ga nu regelmatig naar de chiropractor en dat helpt wel. Tennissen was gisteren heerlijk! Vrijdag weer

Caro: m.atthijs is in de avond ook onrustig, maar vannacht tot twee uur geslapen (8uur laatste voeding gehad) en vanochtend heb ik hem om 8.15 uur wakker gemaakt. We leggen hem nu al twee avonden in de puckababy en dat werkt wel goed, vooral voor het onrustige in de avond. 's nachtslot slaapt hij eigenlijk wel goed.

Weet niet meer wie het vroeg, maar de omneo maak ik met water uit de kraan, maar wij geven half omneo en half standaard. Nu gaat het goed met drinken, maar wel een 3 speen. Het is denk ik een lui mannetje hihi

Geplaatst

Hebben jullie ook spierpijn? Ik heb op allerlei plaatsen spierpijn en pijn in mijn rug van het voortdurend babies uit de wieg tillen en terugleggen...

Wel leuk: hebben jullie al uitgeprobeerd of ze hun tong terug uitsteken als jij dat doet? Had gelezen dat ze dat met 6 weken kunnen, dat ze je nadoen en inderdaad: Kaat doet het! Zo schattig... De oudste lag vanmorgen in bed met haar en ze stak inderdaad steeds haar tongetje uit, heb het kunnen vastleggen op een foto. Kan me herinneren dat de oudste dat ook deed als baby maar dacht dat ze toen wat ouder was. Straks nog eens proberen of Bram het ook doet...

Geplaatst

Caro, Jasper en Lisanne kunnen hun tong uitsteken. Dat heb ik ze voorgedaan en nu doen ze me na en doen ze dit uit zichzelf.

Ze slapen trouwens 's nachts beter wanneer ze tussen 20.00 en 21.00 uur in bad zijn geweest en daarna hun flesje hebben gehad.

Geplaatst

Ik geef bv dus heb geen nutriton geprobeerd. Dokter denk dat t reflux is. Heb daar nu medicijnen voor gekregen hopelijk werkt dit. Wat slapen betreft is ook de eerste keer geweest dat hij zo lang sliep hoor maar zal ook wel helemaal op geweest zijn van t huilen/krijsen en spugen

Geplaatst

Wat zielig allemaal met dat spugen en reflux, veel baby's hier spugen vind ik.

Hier niet gelukkig, omdat Ilona ook zo erg gespuugd heeft en dat waarschijnlijk als erfelijk aanleg deed ( mijn man ook als baby ) was ik wel bang dat Rolf het ook zou doen maar tot nu toe niet.

Wij zijn gister overgegaan op care voeding, tegen krampjes en harde ontlasting, vandaag was het weer dun gelukkig.

Hij krijgt nu ook meds tegen de spruw en zn mond ziet er al beter uit.

Hij is ook al weer rustiger.

Wij doen hem sinds het weekend snachts ook inbakeren en hij lijkt er ook rustiger door te zijn.

Geplaatst

Ink, hier precies hetzelfde!! vanaf 21.30 huilen, had geen honger, geen vieze luier en wilde alleen bij mama op de borst! Na 3x geprobeerd te hebben hem neer te leggen heb ik het opgegeven en heeft hij tot 00.30 bij mij op de borst geslapen, toen papa terug kwam van tennis heeft hij het even overgenomen zodat ik naar de wc kon, daarna heb ik hem gevoed en heeft hij tussen ons in geslapen op het vezorgingskussen en heeft tot 4.30 geslapen, werd met een lach wakker dus wat het nu geweest is????

Geplaatst

Medusa, S.ven hoeft geen antibiotica omdat het een minimale verwijding is. Wanneer hij koorts zou hebben zonder dat hij griep heeft dan moeten we wel actie ondernemen.

Moontje, ik vroeg het van de Omneo voeding. L.ara krijgt ook niet volledig Omneo. In het begin maakte ik de voeding ook met koud water, en dan was hij vrij dik en moeilijk te drinken. Sinds wij het met warm/heet water maken, is het wat dunner doordat de vezels van de Omneo voeding daar goed in oplossen.

Wat het drinken van S.ven weet ik het echt niet. Hij heeft geen spruw. Gister heeft hij wel weer redelijk gedronken maar vandaag is het weer mis. Hij heeft in totaal nog maar 180cc gedronken vandaag, verdeeld over 2 voedingen. Net ook helemaal huilen direct na de voeding alsof hij pijn heeft. Plasluier wordt nu ook minder maar dat komt natuurlijk ook doordat hij minder drinkt. Kijk het vandaag nog aan en anders bel ik morgen weer de dokter op.

Weet iemand ook hoeveel ze minimaal moeten drinken in 24 uur? Kan dat niet heel goed vinden op internet.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden