Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag even heerlijk genoten van het weer. Ik heb ruim een uur gewandeld met Lisanne en Jasper. Daarna in de box en voeding.

Nu weer even rust, want ze slapen weer, voor zolang het duurt.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vraagje: iemand de babybox bij prenatal al opgehaald? Wat zat er in? Ben aan het overwegen of het de moeite waard is hem op te halen. Moet er 25 km voor rijden of de stad voor in.

Geplaatst

Mmmm Fren dan zal het vast niet de moeite waard geweest zijn hahaha

vond de eens ook niet de moeite waard. Denk dat ik het dan maar laat gaan.

Geplaatst

Moontje, ik vond prenatal box tegenvallen. Heeeel veel reclame en een pyamapapje van nutricia + box voor flessenpoeder zat er in geloof ik. Die van etos vond ik wel de moeite waard. Daar zat een potje fruit in, tubetje tandpasta en een klein potje sudocrem en een aantal tijdschriften.

Geplaatst

De prenatal box was niet zo geweldig, idd een hoop onzin en weinig leuks.

Ansje, hier ongesteld geworden door het plaatsen van een spiraaltje, en inderdaad liep de bv terug. Maud maakte ook net een sprongetje dus dat was even een heftige week. Nu is het nog steeds niet zo als het was, maar kan ook komen omdat ze gewoon meer eet nu. Voorheen dronk ze per keer een borst en dan 6 a 7 voedingen per dag. Nu drinkte ze allebei de borsten en ook weer 6 a 7 voedingen per dag. En doorslapen doet ze nu weer even niet meer, maar ook dat komt vast weer goed.

Geplaatst

Hoi meiden,

Was ik weer ff, heb eigenlijk weinig tot niets te melden.. Alles gaat hier enorm goed en we genieten (eindelijk, na al die zkh-ellende) volop van ons wonderkindje!

Vandaag ff wezen shoppen en de schade is bijna 200 euro aan lingerie, was ook wel nodig. Net lekker 1,5 uur in de tuin gezeten met Vince, hij vond het heerlijk! Nu lekker een pastaschotel uit de oven eten en lekker voor de tv hangen!

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Haha Fren ik zat net te denken wat een saai topic dit is vergeleken het D&D topic, maar ja, daar stond ook het meest bijzondere nieuws sinds ik op het forum ben! Ze was zelfs twee keer gestopt, best lang tussen de eerste en tweede reeks ICSI's. Wat een verhaal he, moet ook steeds aan haar denken, als ik het iemand gun... maar zo zijn er nog een paar natuurlijk! Scheelt ook dat we haar persoonlijk kennen, maar ik vind het geweldig dat ook meiden die bijna nooit schrijven bij dat topic inbreken om haar te feliciteren, ze is wel een van de bekendsten van het forum denk ik...

Hier heeft Kaat vandaag maar 3 flessen gehad en net een toetje van 50 cc ofzo na de derde fles (ze bleef huilen) maar toen viel ze op mij in slaap. Bram ook nog maar 3 maar die zal zo nog wel komen. Rare dag vandaag qua ritme... Maar allebei Hollands welvaren dus het zal wel goed zijn.

Geplaatst

Ik lees eigenlijk elke dag wel even mee op jullie d&d forum, vind het zo mooi dat er verschillende dames in verschillende fases zoveel met elkaar delen. Er spreekt zoveel betrokkenheid uit en het is zo warm. Dit is wel het grootste nieuws de laatste tijd. Heel bijzonder!

Geplaatst

Heel bijzonder... zit nog na te genieten...

Nou, ik heb Bram maar wakker gemaakt om half 11 en hij viel steeds in slaap tussendoor dus dat heeft ook geen zin. Uiteindelijk heeft hij toch bijna de hele fles leeg gedronken maar het werkt toch beter om ze zelf te laten wakker worden, dan hebben ze tenminste honger. Maar goed, vond 3 flessen wel weinig dus hopelijk morgen weer allebei 4, das toch eigenlijk wel het minimum toch?

Welterusten! Hoop dat ik kan slapen door de herrie: regen en onweer!

Geplaatst

Hee meiden,

Ja, wat een heerlijk nieuws hè!

Ik heb hier vanavond voor t eerst meer dan 1 glas alcohol gedronken. Waren uit eten met vrienden die ons naar huis brachten, dus lekker aan de wijn gezeten. Super gezellig en heerlijk om zo te tafelen. Een vriendin paste op E, dus prima geregeld. E heeft net melk uit de diepvries gedronken, ging helemaal goed. Ik merk wel dat ze minder moe is dan na de borst: ze ligt nu wakker in haar bedje, beetje kletsen, rondkijken enzo. Super schattig. Hopelijk slaapt ze morgen dan ook langer :-). Mijn kolven zit erop, slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Heb toevallig de babybox van Prenatal eergisteren opgehaald. Stelde niks voor.

Een bewaarbox van Bambix, een potje fruit met lepeltje, een proefzakje rijstebloem, klein tubetje tandpasta en verder alleen maar bonnen, folders enzo.

Zat ook een bon bij om een gratis potje bloemkool te bestellen. Ik gisteren gelijk proberen via internet, is die actie op 29 februari verlopen. Dus daar had je ook al niks aan....

Viel dus een beetje tegen en zeker niet de moeite waard om 25 km voor te gaan rijden hoor!

Hierbij nog maar even een fotootje van Yente

[ATTACH=CONFIG]4012[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een schatje Eef!! Leuk dat haar!

Bram begint eindelijk wat haar bovenop te krijgen, die had echt zo'n oude mannetjeskrans, Kaat had al wat meer. Maar ze zijn allebei blond/rossig dus dan zie je het sowieso al niet zo goed.

Gek is dat, de zwangerdoos van Prenatal was wel goed, met die Avent fles enzo en de babydoos is niks en bij Felicitas is het andersom. Nou ja, niet dat die nou zo geweldig was maar beter dan Prenatal dus.

Hoor Bram alweer pruttelen terwijl hij om half 7 is geweest, tot vreugde van de oudste die net wakker is maar ik heb liever dat ie nog even slaapt.

Geplaatst

Wat een schattig moppie die yente. Echt heel lief!! En wat heeft ze ook leuke kleertjes aan zeg!

Caro: jouw dochter is zeker vrij deze week, of niet?

Geplaatst

Meezie ik merk ook dat Joël nu vaker komt. Soms na 1,5 uur al. Hij zit ook op 7 voedingen per dag. Ik laat hem nu ook beide borsten leegdrinken. Eerder had hij aan eentje per keer ook genoeg. Ach het zal wel goedkomen ;) Hoe bevalt het spiraaltje?

Geplaatst

De zwangerdoos van de prenatal heb ik nooit opgehaald. Ik had me eerst via internet ingeschreven, maar daar hoorde ik niets op. In de prental winkel zeiden ze dat het vaker fout gaat met inschrijven via internet. Toen met 7 maanden nog een keer ingeschreven met de bon. Wel het WIJ tijdschrift ontvangen, maar de bon om de blije doos op te halen kwam na de geboorte van Lisanne en Jasper. Die hebben we niet meer opgehaald.

Hier verder weinig te melden. Mijn schoonmoeder komt een paar dagen helpen en hulp sla ik nooit af.

Geplaatst

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Geplaatst

hee meiden,

is grappig, hier in ierland heb je al die dozen niet. Ik heb er wel eentje gekregen toen ik zwanger was en die was dan ook meteen ontzettend goed. Zaten heel veel producten in om te proberen, soms proefverpakkingen soms zelfs grote verpakkingen (zelfs een heel pak huggies). Was voor mij wel heel handig omdat we hier natuurlijk totaal niet bekend zijn met de lokale merken. Maar verder was er niets, in nederland is er echt vanalles geloof ik.

Ik gooi er weer een fotootje in, vind het altijd zo leuk om van anderen te zien. E heeft echt haar voeten ontdekt: ze gooit ze heel de tijd omhoog, pakt haar beentje (voeten kan ze nog lang niet aankomen) en draait op die manier rondjes door de box :-).

[ATTACH=CONFIG]4020[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4021[/ATTACH]

Geplaatst

Ivf wat een heerlijk grietje ook en super mooie foto'sEef jij ook al zon mooi meisje en ook zoveel donker haar. Maud heeft dat ook en vind dat zo leuk. Bij haar hebben we het al twee keer geknipt. Is dat broekje zo'n tuinbroekje van de hema met knoopjes op haar rug?? Heb ik vandeweek ook voor mijn moppie gekocht, vind het zo gaafAnsje, voorlopig bevalt het spiraaltje goed heb hem nu anderhalve week. Wel een beetje zeurderig gevoel gehad in mijn onderbuik en ben nu een dag of 5 ongi, dat is wel meer en langer als normaal. Maar hoor dat dat bij iedereen zo is. Bij maud is het nu weer normaal, sinds gister. Ze drinkt uit een borst en zit weer op 6 voedingen, heeft wel een dag of 5/6 geduurd.Hier gister weer begonnen met werken, maud is overdag heerlijk bij ons en rond half 6 breng ik haar naar mijn schoonouders. Nu was ze overdag al steeds aan het huilen tijdens de voeding en 's avonds zette ze het oo een krijzen bij mijn schoonouders toen ze moest eten. S morgens had ze ook al veel gespuugd dus denk dat ze weer veel last had van maagzuur. Ben nu al twee keer bij de HA geweest daarvoor maar hij geeft er liever niks voor, Maud heeft er ook maar af en toe last van, maar juist dan zou ik graag iets willen geven, zelf blijf ik ook niet doorlopen met maagzuur. Hebben jullie misschien tips dvoor iets wat ik haar kan geven als ze weer last heeft. Of toch maar weer naar de HA om te vragen of hij dan toch aub iets heeft. Zal het dinsdag ook even bij het CB vragen moeten we toch heen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden