Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kan wel een flessen/spenenwinkel beginnen. 6/7 Avent flessen met iets van 10 spenen, 4 difrax flessen met iets van 8 spenen en 2 dr Brown's.. Haha!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

125ml en 250 ml.. Was zo'n startersset.. Maar heb 1x 250ml in gebruik om z'n eten in te roeren ipv schudden dus die is ook praktisch nieuw/ongebruik!

Geplaatst

Ik stik van de Avent flessen. Ik ben naar een 3 speen gegaan. M krijgt 180 3 schepjes omneo en 3 schepjes standaard en 1,5 nutriton. Gaat prima. Driestanden speen gaat veel te hard.

Fren schoenen alweer terug. Jij had toch rode pumps gekocht?

Geplaatst

125 is te klein, maar di grotere moet ik toch nog kopen ook voor de crèche. Hoeveel heb je er met welke speen?

En wat wil je e voor hebben? Misschien ff via pb, dan vervuilen we t topic niet, haha!

Geplaatst

Deze luie donder ligt met Vince te kroelen in bed. Als ik zo beneden ben, ga ik 's ff op zoek voor je. Pb je dan f wat ik heb aan flessen/spenen!

Geplaatst

Oh, speen 3 is dus kleiner dab driestanden moon? Moet ik die ff halen. Ik gebruik eigenlijk maar 1 fles de hele dag. Heb e ook maar 1 van 250ccvan avent.

Yep rode pumps, maar was eigenlijk meer een kruising tussen pump en klein laarsje. Vond t daardoor nie zo mooi onder een jurk staan. HEB n nieuw jurk gekocht voor op schoenen die ik al heb ;-) heb een bruiloft zaterdag nl

Geplaatst

Voor zover ik weet zijn de losse standen idd kleiner dan de 123 standenspeen. Vince verslikte zich gigantisch met die 123 speen. Nu dr. Brown's en dat werkt hier prima! Zit ook een luchtfilter in waardoor baby's geen valse lucht binnenkrijgen, Vince boert vrijwel nauwelijks en doet 20 min over een fles van 150+5 en 1,5 schepje Nutriton.

Geplaatst

Terwijl ik aan het knippen was dacht ik oh ja, vijlen... maar dat kan pas na de eerste keer knippen, hier hadden ze tenminste echt hele lange nageltjes, vooral Kaat, klein heksje! Voorlopig is het weer even gebeurd, zie wel de volgende keer.

Ik snap die 123 spenen nooit... hoe werkt dat, moet je dan steeds kijken als je 'm er op zet op welke stand? Lijkt me heel onhandig! Ik vond een ongebruikt doosje met 2 van die dingen van 8 jaar geleden... toen vond ik het blijkbaar ook al onhandig... Heb ze maar weg gegooid want waren een beetje gelig geworden...

Oh oh, hoor Kaat en er komen zo vrienden langs met Chinees... timing... not.

Geplaatst

Drie standen speen zit een spleetje in en is voor pap. Gewone spenen hebben gaatjes. M drinkt al vanaf 2 weken met een drie speen. Ze moeten er ongeveer 20 min over doen. 1 en 2 kreeg hij niets uit. Dus toen maar 3 gegaan.

Fren: leuk een bruiloft! Hoop dat het weer beter js dan vandaag

Caro: smakelijk!

Ik heb M ook al na twee weken geknipt, die had echt hele lange nagels, vijlen duurde me te lang. Heb laatst wel in zijn vinger geknipt.....zielig!

Geplaatst

Kroelen met mama in bed heeft Vince kennelijk goed gedaan, want hij slaapt nog steeds in ons bed terwijl z'n laatste voeding om 13.45 uur was..

Oh, as we speak hoor ik hem!

Geplaatst

Zo gaat dat Melis... wij mogen van elkaar nooit hardop zeggen: goh, ze slapen al lang, of: hehe, eindelijk is het stil, want geheid dat je ze dan weer hoort!

Nou de Chinees was lekker, Kaat in de box, we konden net allemaal 2x opscheppen voordat ze er genoeg van had, vriendin probeerde haar de rest van de fles te geven maar dat wilde ze niet, ze was te veel gefascineerd door haar bril... Toen ik het ging doen, nam ze 'm wel, mama is saai, die zie ik zo vaak...:-)

Nu is Bram wakker, die heeft keurg gewacht en kijkt ook naar de bril maar wil ook de fles wel...

Geplaatst

Hahahaha... Zo herkenbaar Caro! Gebeurd hier ook continu.Directeurtje is op schoot in slaap gevalle dus ga 'm zo lekker naar bed brengen. Dan kan mammie ff rustig tv kijken :) Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hoe bedoel je vijlen kan pas na een keer knippen??? wij hebben Rolf alleen nog maar gevijld en niet geknipt.

Chinees was lekker???

Vince het goed gedaan Melsi

Geplaatst

Ja, heb hem net in bed gelegd, ging ff protesteren voor 5 min maar Doodoo heeft 'm in slaap gekregen :-D Wat een geweldige beer is dat zeg, fantastisch!

Geplaatst

Medusa ik bedoel dat je dan een half uur bezig bent met 1 nageltje als je vijlt, omdat ze zo lang waren, had ze nog nooit gedaan sinds de geboorte. Als je ze 1x geknipt hebt is het makkelijker bijhouden lijkt mij. Maar ik moet zeggen dat ik bij de oudste eigenlijk ook altijd knipte, vond ik handiger.

Chinees was heerlijk. Ik moet trouwens weer gaan uitkijken, kan niet meer eten wat ik wil, ben weer een paar kilo aangekomen! Heb ook wel heel veel paaseitjes gegeten en helemaal niet opgelet de afgelopen weken. Maar het zou toch te zonde zijn als ik die 10 afgevallen kilo's weer aankom...

Geplaatst

Melis, ik gebruik die Dr Brown flessen ook, ben er echt blij mee. Helaas spuugt Lauren af en toe nog wel maar het valt mee nu.

Mijn ongi duurt nu 4 dagen maar is nog steeds erg heftig. Normaliter werd het nu toch al wel minder dus ben bang dat het bij mij ook langer gaat duren. En.. Ik ben wel aan de pil. Dit is mijn stopweek dus de pil werkt wel al goed.

Een vraagje voor de mama's die Nutriton gebruiken; hoe poepen jullie kleintjes? Lauren heeft vaak wel moeite met poepen en ik heb het idee dat dit door de Nutriton komt. Ik doe echter maar 1 schepje op een fles van 150. Vandaag om die reden een keer zonder Nutriton en het was meteen weer raak. 2x om moeten kleden omdat ze zo spuugde.

Volgende fles dus weer met. Na al dat spugen had ze erg veel honger. Ze heeft in totaal 180 en 6 op dus ik ben benieuwd wanneer ze nu weer komt...

Voor wat betreft die doekjes, ik gebruik altijd de pamperdoekjes. Vind deze echt heel goed en niet overdreven ruiken.

Geplaatst

Fiene poept goed hoor! Zeker 1-2 poepluiers per dag.

Ik gebruik Zwitsal sensitive doekjes. Nu voor de tweede keer een voordeeldoos bij t kruidvat gekocht. Enige nadeel is daf je het pakje goed dicht moet doen omdat de doekjes vrij snel uitdrogen. Heb nog niks anders geprobeerd eigenlijk.

Heb F vanavond weer gemasseerd. Ze vind t heerlijk. Maar was daarna nijdig dat ik haar jn de box legde om te koken. Jeetje wat kan ze nijdig kijken :-) gelukkig kwam papa daarna snel.

Oh, ook nog leuk trouwens: fiene is proefmodel voor Tommy hilfiger ;-) buuf is daar productdeveloper en kwam gister een spijkerbroekje passen. De 'snit' moest natuurlijk wel goed zijn... Haha, zo grappig!

Geplaatst

Simonja ik doe 1 schepje bij 180, bij Kaat een volle schep, bij Bram ietsje minder. Ze hebben allebei gemiddeld 1 poepluier per dag, soms 2, soms slaan ze een dag over, het is bijna altijd mosterd.

Ik vind het ook lastig om na een flinke spuugbui van Kaat weer een fles te geven maar inderdaad hebben ze daarna honger en het schijnt ook een vieze smaak las ik ergens dus willen ze weer eten. Je hebt de neiging om dat even niet te doen maar dan gaat ze echt hard huilen als ze terug gaat in bed. En ze spuugt nooit twee flessen achter elkaar (even afkloppen).

Die snuiters zijn nu trouwens wel erg braaf, vanavond nauwelijks gehuild wat vaker is als we bezoek hebben. Alsof ze afspreken om even te laten zien dat het modelkinderen zijn... Vriend zei al: dat wordt dus vannacht een drama. Lekker optimistisch maar omdat het andersom ook zo is... we zullen zien. Man en oudste liggen al op 1 oor, ga zo ook maar.

Geplaatst

Nageltjes doe ik als ze slaapt, 's avonds op de bank.

Qua poepluiers zit ik er op 1 per dag, wat jullie schrijven mosterd, veel dikker dan met borstvoeding.

Ik was bang dat ze er last van had en dat ze niet kon poepen, maar gelukkig geeft dit geen problemen.

Vanavond gaat onze dame uit logeren, wij hebben een feestje en meenemen vind ik te druk.

Geplaatst

M poept altijd als we een fles aan het geven zijn. Raar hè. Hij heeft ook omneo en dat is laxerend en nutriton, maar 1 poepluier min per dag .

Fren dat is leuk, proefmodel voor th, mag je dan soms ook wat houden? Dat zou leuk zijn. Vind th altijd klein vallen of ligt dat aan mij?

Vlinder, waar gaat ze logeren?

Wij zijn weer thuis van hof van saksen, de wasmachine draait en bijna alles is uitgepakt. Nu nog boodschappen doen. Moet nog een lijstje maken. Zondag ben ik jarig dus daar ook de verjaardagsboodschappen voor halen.

Trouwens voor f heel veel dingen op marktplaats gekocht, er was een dame uit het gooi die heel veel weg deed voor kleine prijsjes. 6 stuks voor 30 euro incl vzendkosten. Ze heet daantje, heeft alleen meisjeskleding ook kleine maatjes.

Geplaatst

Ze gaat logeren bij mijn vriendin.

Waar in januari een kleintje is geboren, zal wel even vreemd zijn.

Moontje, heb je een advertentie nummer, op daantje is het lastig zoeken op MP.

Ik heb zelf op MP Advertentie: 554124463, gekocht en nog wat dingen, allemaal van HEMA, nieuw met kaartje.

Geplaatst

Bij Lauren is het heel wisselend wat betreft poepluiers. Soms zijn het vrij harde worsten en heeft ze echt moeite. Net weer zo'n mosterd dus het lijkt wel weer ff beter te gaan. Ben wel weer de Nutriton gaan gebruiken want zonder spuugt ze echt te veel.

Heb vandaag oogde flessen verhoogd. Ze krijgt nu 165 en 5,5 en daar lijkt ze tevredener mee te zijn.

Ppff.. Heb wel moeite met die voorkeurshouding van haar. In bed leg ik haar op de zij te slapen want ze krijgt het telkens voor elkaar om toch weer zo te gaan liggen als ik haar op haar rug leg.mik heb een hydrofiele doek in bed vastgelegd, onder hetmhoeslaken, en leg haar daar dan strak tegenaan. Ze kan haar hoofd dan niet meer die kant opleggen maar dan beweegt ze net zo lang totdat ze dwars genoeg in bed ligt om tochnmet haar hoofd die kant optie kunnen. Eigenwijs ding..Hahaha

Vlinder, spannend om de kleine morgen uit logeren te brengen. Veel plezier op het feestje.

moontje, mocht ik het vergeten dan alvast gefeliciteerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden