Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simonja, ook hier een hardnekkige naar rechts kijkende baby :( Kreeg van de fysio de tip om een driehoekskussen te gaan gebruiken, Meezie gebruikt hem volgens mij ook? Ik heb een handdoek opgerold onder het hoeslaken gelegd, lijkt enigzins te helpen. A.s. dinsdag komt de fysio bij ons thuis om Vince z'n hoofd te meten i.v.m. voorkeurshouding. Dit is meer ter geruststelling voor ons zelf.

Zag vandaag een Name-It oranje shirt, maar 16,95 voor een t-shirt dat hij één keer aan heeft gaat me net iets te ver...

Vince heeft door z'n voeding moeite met poepen, af en toe helpen we hem met een half zakje Movicolon. Vandaag weer naar cb geweest om te wegen; onze man weegt nu 5005 gram!! Het dubbele van wat hij gewogen heeft, helemaal trots!

Voor de appelflappen-liefhebbers hier; die van de Lidl zijn GODDELIJK! Zitten hele kleine stukjes appel in en appelmoes en last but not least; geen rozijnen! Bereid met echte roomboter, can't get it enough of them!

Fijne avond ladies!

Geplaatst

DAt is een goeie Melis! Een hydrofiel opgerold maar dan onder het hoeslaken! Nog niet aan gedacht... Hij schuift eigenlijk van alles weg maar dat kan dan dus niet, briljant! Meteen uitproberen nu want ze huilen toch allebei nog...

Oh... stil... nou ja, morgen dan maar, zul je altijd zien. Of toch weer... pfff... wat gaan we doen jongens?

Ze zijn allebei met papa onder de douche geweest dus had gehoopt dat ze daar lekker moe van waren, misschien te moe want ze huilen al 20 minuten tegelijk of om en om...

Geplaatst

Melis, als je een oranje shirtje wilt: bij prenatal hebben ze heel leuke, met de tekst "Hollandse Nieuwe". Vond m erg leuk gevonden! Wee niet wat hij kost, heb m van schoonmams gekregen.

Geplaatst

Melis ben je op zoek naar een oranje shirtje voor Vince voor Koninginnedag (omdat je zegt maar 1x aan) of ook voor het voetbal? Ik heb namelijk een shirtje, nieuw met kaartje er nog aan, maat 68 maar dat ga ik Bram (of Kaat) niet aantrekken, met 'Ik brul voor oranje' er op. Op de achterkant staat 'IKKE' en nummer 10 en 'Team Feetje' (het kledingmerk) Misschien kunnen we ruilen voor de Zwitsal doekjes die jij niet gebruikt? :-)

Geplaatst

Meiden even een link voor de kids met een voorkeurs houding. Als je ze hier inlegd kunnen ze het niet wegduwen en niet hun hoofd de andere kant opdraaien. Ik heb even snel gezocht maar je hebt nog meer varianten en ook voor minder. Ik gebruik deze voor Maud en vind het ideaal. Ze heeft ook een voorkeur voor rechts maar kan zo echt niet draaien. Ze heeft nu nog een mooi rond bolletjes.

http://www.convet.nl/shop/shop/USER_ARTIKEL_HANDLING_AUFRUF.php?darstellen=1&Kategorie_ID=36&kat_last=36&kat_aktiv=36&javascript_enabled=true&PEPPERSESS=edb931e5e46738b9b52f37cca273d00f&w=748&h=1024

Geplaatst

Fren, ik heb het volgende aan Avent spullen in huis;

- 4 x 125 ml met een 1 speen erop;

- 1x 250 ml met (volgens mij) een 2 speen erop;

- 2 x een 123 standenspeen;

Laat maar weten of je er iets mee kunt :)

Geplaatst

Simonja, Rolf heeft ook wisselend van heel hard naar mosterd ontlasting wij geven hem dan druppels van vsm kindicol, werkt heel goed paar keer per dag in zn fles, we geven het elke dag ook aan Ilona die zit anders ook verstopt, geweldig spul.

Wij geven Rolf trouwens ook pilletjes van vsm tegen verkoudheid nisykind, werkt ook heel goed.

Caro, ik zat te denken is de prikpil niets voor jou dan?? wordt je ook niet meer ongi van en nergens geen omkijken meer naar.

Geplaatst

Zo wat hebben jullie veel geschreven zeg! Heb eerst even 4 pagina's terug moeten lezen en ben nu de helft alweer kwijt....

Wij gebruiken de Avent fles met speen nummer 2 erop. Ze doen ongeveer 15-20 minuten over 180+6. Helemaal goed dus. Ik heb ook al wel de 123 speen geprobeerd maar kan er dan net zo goed een trechter boven hangen!! Verder geen ervaring met andere flessen. Doekjes van zwitsal vindt ik ook te duur, heb nu een merk van de boni, op zich wel redelijk...

Werken gaat redelijk, vindt het alleen moeilijk om de kids achter te laten op kdv. Heb donderdag wat gezegd over het slaapritme van maandag. Zodra ze huilden en even doorgingen werden ze uit bed gehaald en in de box gelegd. Nu hebben ze donderdag even getroosd en weer weggelegd, en ze hebben toen heerlijk verder geslapen!! Het kan dus prima!

Gister hebben we de hele dag in zh geweest voor de dagopname van S en L. Ze hebben gekeken naar de nierfunctie. Ze hebben zich echt super gehouden, het was alleen zielig toen ze een infuus ingebracht kregen. Het is zo moeilijk om een ader te vinden... L.ara hebben ze in de hand uiteindelijk kunnen prikken en S.ven had het infuus op zijn hoofd!! Dmv radioactieve vloeistof hebben ze naar de functie gekeken. Bij beide heeft het linker niertje geen functie. Rechter pakt het zo te zien wel goed op, bij S.ven blijft er wel iets urine achter in de rechter nier doordat het buisje van nier naar blaas iets verwijd is. Op 15 mei moeten we weer naar de kinderarts voor de definitieve uitslag en wat er verder gaat gebeuren. We zijn benieuwd.. Nu liggen ze nog helemaal uitgeteld in bed. Zoveel indrukken gehad gister en weinig slaap!

Ga nu nog even rommelen in huis, vanmiddag en vanavond nog verjaardag. Druk druk druk...

Zal proberen om volgende keer wat meer te reageren....

Geplaatst

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

23 mei Julius en Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Zooooo, wat schrijven jullie veel!! Ik had even wat minder tijd: de tweeling heeft enorm last gehad van de prikken, echt een dag en een nacht drama, toen Hidde met een nachtje preudo-kroep en vervolgens twee dagen koorts. De tweeling is sinds 2 dagen ook heel erg verkouden, dus ze slapen nu alledrie erg onrustig meet veel huilen door de verstopte neuzen...Woensdagnacht lagen we met z'n vijven in bed: Hidde overstuur dus tussen ons in, Evelijn op papa's borst en Julius op mijn borst. Kunnen jullie wel raden wie er NIET goed geslapen hebben die nacht....

Ik gebruik de doekjes van pampers, maar voor juul kook ik nu water uit en doe zijn billen met een tissue uitgekookt water omdat zijn billen helemaal kapot zijn van de vele poepbroeken. Gaat nu beter gelukkig. De nageltjes bie bijt of scheur ik saf, dat heb ik zo in het ziekenhuis 'geleerd' De eerste maanden zijn ze zo zacht dat dat het beste is. Althans dat zeiden ze daar. Bij Hidde ben ik vanaf een maand of 4 gaan vijlen. Lekker voor de buis 's avonds, als ze knock out zijn.

O jee, Juul zet een ' hongerrrrrr' keel op, later meer!

Geplaatst

Hoe is het hier meiden?

Vandaag op zoek geweest naar een Stokke TripTrap met een newborn set erbij, wat een geld zeg! Ik zoek wel op MP, scheelt weer een beetje ;-)

Vanavond gaan manlief tapas eten, heerlijk, zo'n zin in!

Jullie nog plannen voor Koninginnedag?

Geplaatst

Mira: ik zweer bij maïzena voor de billen als ze kapot zijn. Dat zorgt dat het droog blijft. Heb ik van mijn schoonmoeder geleerd.

Melis: die trip trapps zijn inderdaad duur. Wij hebben het geluk dat we van de baas van manlief een trip trapp krijgen als kraamcadeau. (bij ieder kind) is wel een super gaaf cadeau! En de baby set kregen we van de buren hadden ze niet meer nodig. Voor kussentjes voor de tripp trapp kun je eens kijken op http://www.prullekes.nl kun je ze bestellen in alle kleuren en ik heb zelf van dat geplastificeerd spul. Ideaal!

Koninginnen dag gaan we uit eten met mijn zus, die dag zou mijn moeder 65 zijn geworden( ze is veertien jaar geleden overleden) en verder meelopen met de fietsoptocht met f in het dorp. En een beetje opruimen van mijn verjaardag de dag ervoor.

Jij nog plannen?

Geplaatst

Hier geen concrete plannen.. Manlief moet werken in Amsterdam dus Vince en ik zijn lekker samen! :-D Ik hou nooit zo van die drukte op de rommelmarkt, dus daar ben ik ZEKERRRR niet te vinden!

Geplaatst

Maizena werkt inderdaad! Heb het bij Kaats kapotte billetje gebruikt en het is nu over. Heeft wel minstens een week geduurd maar consequent bij elke verschoning gebruiken.

Melis had je mijn berichtje nog gezien van het voetbalshirtje?

Ik ga ook niet veel doen met Koninginnedag, normaal met de oudste de vrijmarkt over maar die logeert tot dinsdag bij oma, gaat ze daar doen. Dus niet veel denk ik, lange wandeling als het mooi weer is denk ik. Valt trouwens tegen met het weer, ik dacht dat het dit weekend mooi zou zijn? Of is dat pas morgen?

Geplaatst

Zaterdag is altijd rustig, hihi, dat was ook al in het uitgerekend in februari topic.

Ink hoe is het bij jou?? Helpen de medicijnen tegen spruw??

Zo duik er weer in, poppie heeft gegeten en ik heb ook even een hapje ontbijkoek op. Ze is stil dus zal wel weer slapen, dus ga haar voorbeeld nog even volgen

Geplaatst

Tja, het weer valt inderdaad een beetje tegen. Ook vandaag wordt het volgens mij niet veel. Ze zeggen dat het morgen met Koninginnedag wel lekker weer wordt. Eerst zien dan geloven hoor.

Maar als het inderdaad lekker weer wordt gaan we morgenmiddag wel even de binnenstad in. Zal wel een gedoe zijn met de kinderwagen, maar we zien wel. Als het goed is hebben ze een standje met kleine oranje shirtjes. Want wil ook wel een shirtje voor Yente kopen voor het EK, maar wil er ook niet teveel aan uitgeven als ze het maar 3x aan heeft ofzo.

's Middags spreken we meestal met vrienden af om ergens iets te drinken. Dus dat zit ook in de planning (zolang Yente het uithoudt uiteraard.....)

Lianne, wat zielig die infuusjes in die kleine lijfjes..... Gelukkig lijkt rechts het dus goed op te pakken, dat is mooi.

Geplaatst

Meezie - heb even gekeken nara je link en die dingen zien er handig uit. Levi heeft het gelukkig niet meer nodig, want sinds ik die hydroluier 1 weekje onder het lakentje had gestopt is zijn voorkeurshouding weg, maar het ziet er comfortabel uit!

Ik heb het idee dat de aanslag op zijn tong wel minder aan het worden is.

En eerst dronk hij altijd in 2 gedeeltes - verschoonden we zijn broek tussen door, omdat hij dan al stopte met drinken, maar als hij nu 1 borst "op" heeft en ik hem er af haal, begin hij tegen te stribbelen en drinkt vervolgens gelijk gretig door aan de volgende borst, dus ik heb wel het idee dat hij makkelijker achter elkaar door kan drinken... Mijn tepels doen ook al minder pijn en hij soms laat hij al wat meer uurtjes tussen de voedingen zitten.

Helaas dan meestal vroeg in de avond, zoals gisteren van 18:00 tot 24:00! Is voor hem een lange ruk, maar ja, op het verkeerde moment voor mij - liever 's nachts natuurlijk haha ;-), maar goed, vannacht was het na die van 24:00 om 3:00 weer en toen hoorde ik hem om 6:00 maar is hij weer in slaap gevallen tot 8:00, dus zat er ook weer 5 uur tussen de voedingen, dus er lijkt echt vooruitgang in te zitten, dus ik denk dat het toch wel met elkaar te maken heeft, maar ja, zeker weten doe ik het niet, want kan ook gewoon met zijn ontwikkeling te maken hebben, maar wel toevallig dat dat nu precies samenvalt met de medicatie van de spruw...?!

Alleen ben ik dinsdag middag er mee begonnen en is het nu al bijna weer op, terwijl hij nog wel een beetje aanslag heeft. Twijfel wat ik zal doen: dinsdag nog bellen voor nog een beetje tot het helemaal weg is, of het hier bij laten? Hoe ging dat bij Maud? Was het bij haar na 6 dagen helemaal weg?

Lianne - lijkt me ook echt zo zielig, van die infuusjes bij van die ukkies! Spannend lijkt me, nog 2 weekjes wachten tot je meer weet...

Gisteren belde vriendin of ik mee ging naar een feest op koninginnedag. Ik weet alleen dat het daar erg druk is, muziek hard staat, iedereen hutje mutje staat en dat zie ik dus niet zitten met Levi, zeker niet als het zou gaan regenen ofzo. Dan wil ik ook geen spelbreker zijn, dus heb het maar afgeslagen. M'n man moet werken, dus ik denk dat ik maar gewoon met hem in de draagdoek even over de rommelmarkt ga slenteren ofzo en daarna de auto vast in ga pakken want dinsdag gaan we voor 4 daagjes naar Zeeland! Heb er erg veel zin in, ondanks dat het misschien flutweer is. Er is een zwembad op het park, dus Levi's zwembroekje zit al in zijn nijntjekoffertje! Ben zoooo benieuwd hoe hij het vindt, alhoewel ik weet dat hij het vast niet lang uit gaat houden. Ik wil ook graag gaan guppyzwemmen met hem - lijkt me echt super leuk!

Zal zo een fotootje toevoegen van zijn koppie toen hij in het grote bad ging - heerlijk ontspannen! Sommigen hebben hem misschien al op fb gezien...

Een tijdje geleden hadden we het hier trouwens nog gehad over die zwemluiers versus zo'n speciaal zwembroekje met een luier er al in verwerkt. Had iemand die laatste inmiddels al uitgeprobeerd?

Ik heb naast de ongebruikte korting vd kruidvat op de newborn pampers ook nog kortingsbonnen voor die newborn's, maar aangezien Levi die al niet meer past, heb ik er niets meer aan, dus als ik iemand er blij mee kan maken - geef even een seintje!!!

Heb ook nog geen andere doekjes uitgeprobeerd dan die vd pampers sensitive. Had 2 dozen van 9 pakjes in de aanbieding gehaald, maar het einde van die voorraad is in zicht. Wil ook graag die etosdoekjes nog een keer proberen - gewoon eerst 1 losse verpakking, want die zie je vaak in de aanbieding van 12 pakken voor 10,-, dus dat scheelt wel een hoop geld! Oh ja, ik heb trouwens een keer de huggiesdoekjes uitgeprobeerd - GEEN SUCCES! met 1 hand kreeg ik de doekjes niet van elkaar af: plakten allemaal aan elkaar, dus dat schoot echt niet op!

En qua luiers wil ik die van het kruidvat eigen merk ook nog eens uit gaan proberen. Dat uitprobeerpakje in die zwangertas beviel eigenlijk best vond ik, dus ben wel benieuwd hoe de grotere maat er van bevalt, want dat zou ook wel een hoop geld schelen...

Nou, ik ga ff snel douchen, want moet zo naar een verjaardag...

Fijne dag allemaal!

[ATTACH=CONFIG]3985[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een heerlijk kopie Ink!! En de foto is ook helemaal geweldig!

Ik zou denk ik even bellen dinsdag voor de spruw. Ik zou het helemaal weg willen hebben. Misschien dat hij dan in een goed ritme komt qua drinken en slaapt hij de nacht langer....

Gisteravond op pad geweest met de kids. Hadden verjaardag. Ze stonden ergens in een hokje, alleen stond de muziek hard aan. S.ven heeft tot 22.00 uur met de oogjes open gelegen... Niet echt een succes. Ook is hij zo enorm verkouden, neusspray helpt niet. Het lijkt wel alsof het ergens blijft hangen achter in de keel. Straks maar lekker met hem onder de douche, kijken of de stoom helpt....

VOor morgen hebben wij ook geen echte plannen nog, zien wel wat het wordt. Ligt ook een beetje aan het weer...

Geplaatst

Hier een heerlijke nacht achter de rug, Vince heeft van 22.30 - 6.30 uur geslapen, wat een traktatie! Hopen dat hij deze trend voortzet :)

Wij gebruiken luiers en billendoekjes van Pampers en gaan niet switchen of andere merken uitproberen. Dit werkt prima, dus waarom zouden we? Qua geld vind ik het verschil wel meevallen.

Manlief moet ook werken met Koninginnedag en wij hebben ook geen plannen, lekker thuis een beetje rommelen.

Baal wel enorm van m'n ongi die nu al 12 (!) dagen duurt, hebben meer meiden zo'n lange eerste ongi gehad?

Zeg Piet Paulusma, het zonnetje zou toch gaan schijnen vandaag? Ik zie hier in Almere alleen maar wolken hoor en as we speak begint het te regenen... :-(

Geplaatst

Ink: wat een mooie foto en die bos haar is geweldig. Ik heb voor M zwemluiers gebruikt, kun je gewoon weggooien mocht hij poepen( wat ze bijna nooit doen schijnbaar in het zwembad) en M hielt het ruim een half uur vol. Vond het heerlijk! Ik zou trouwens nog doorgaan met de medicijnen, het komt namelijk snel weer terug.

Melis: lekker dat V het goed doet. M slaapt al een paar nachten door! Gisteren om 12 uur de fles, we waren bij de buren geweest en hij kwam om 8 uur weer.

Geplaatst

Ink fijn dat het spul wel werkt, ik zou ook dinsdag nog even bellen voor meer, bij maud moest ik deeerste keer ook twee flesjes opgebruiken voor het over was. Waarschijnlijk omdat ze er al lang mee zat. Nu de tweede keer was het na een flesje over maar heb toen ook eerder aan de bel getrokken. Ik denk dat ze het de laatste keer heeft gekregen door een flesje uit de vriezer. Ik ga dus de voedingen uit de vriezer weg doen en een nieuwe voorraad maken, of de vriezer voedingen eerst pasteriseren voor ik ze geef. Anders heeft ze zo weer spruw.

Lianne, lastig is dat met die feestjes en dat die kleintjes nu niet meer zo makkelijk overal slapen. Heeft hij vannacht wel goed geslapen??

Zo zit ondertussen een dametje te poepen, pffff ik snap niet dat ze zeggen dat borstvoedingspoep lekker ruikt, brrrrr het ruikt hier na doorgekookte eieren

Geplaatst

Melis en moontje lekker he zon doorslaper

O ja ink, heb toevallig gister zo'n zwembroekje binnen gekregen. De meeste zwemluiers zijn nog te groot voor maud en deze kan je hergebruiken en koste maar 14,95 woensdag of donderdag gaan we hem uitproberen. Ben. Benieuwd

Geplaatst

Ink mooi dat de kuur lijkt te helpen, maar als je het idee hebt dat het nog niet helemaal weg is zou ik dinsdag gewoon nog even bellen hoor!

Melis wat heerlijk dat Vince zo mooi heeft doorgeslapen vannacht! Fijn dat hij het nu zo goed doet. Zijn onze mannetjes alweer 10 weken, waar blijft de tijd.

Meezie ben benieuwd naar je ervaring met zwembroekje. Ik wil ook met Joël gaan zwemmen en heb een pak zwemluiers gekocht maar weet nog niet of die hem wel goed passen.

Lianne spannend wat er uit komt bij het onderzoek. Lijkt me wel erg zielig die infuusjes bij die kleintjes, zeker ook nog als ze de aders niet goed kunnen vinden.

Wij hebben toch een doorverwijzing gekregen voor Joël voor de oogarts. Ik hoop dat we snel een oproep krijgen..want ben toch niet helemaal gerust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden