Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen!

Nog niemand geweest hier? Ik heb er al een dag op zitten: klossen terug gebracht, bloed geprikt in het ziekenhuis ivm nog steeds te hoge bloeddruk... Liep langs de echoscopiste en kreeg bijna heimwee, heel gek...

Nou, ben nu echt wel ongesteld! Na de vorige twee keren beetje bruinig een paar dagen is het vanochtend losgebarsten! Wat raar om weer, na bijna een jaar, een tampon te gebruiken... Ben benieuwd of het net zo'n zondvloed wordt al waar Fren het over had...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha bij mij niet meer! We hadden 'geknuffeld' zoals dat hier wel eens genoemd wordt toch en vanmorgen schoot even door mijn hoofd: Gelukkig! In ieder geval niet zwanger... Wij zijn echt wel klaar met drie... maar het echte 'in verwachting' zijn was wel heel mooi en dat komt nooit meer terug...

Geplaatst

Wij hadden t toevallig gister over een brusje, voor mij hoeft t (voorlopig) nog niet. Weet ook niet of ik t überhaupt wil. Ach, de tijd zal t leren. Moet in ieder geval weer vol aan de hormonen dan, hebben geen cryos. Misschien dat dat me ook wel tegenhoudt, hoewel ik redelijk fluitend door onze twee pogingen gegaan ben.

Mis t zwanger zijn ook wel, voelde me zo speciaal toen. Had ook een top zwangerschap zonder klachten, dat helpt ook ;-)

Geplaatst

Caro, 3 lijkt mij ook meer dan genoeg hoor ;-) Altijd spannend he, na een intiem momentje samen.

Ik word a.s. maandag 26, ga richting de 30 ;-) En ja, ben volgens mij de jongste in dit topic.. Wij hebben nog 5 cryo's, maar hebben wel al besloten als daaruit geen brusje ontstaat we het hierbij laten. We zijn enorm gelukkig met elkaar, maar een brusje voor Vince zouden wij erg leuk vinden!

Ga zo de kleine van m'n zusje van kdv afhalen, kan ik een middagje oefenen met 2 kinderen!

Geplaatst

Haha, thanks Fren!

Heb net de stoute schoenen aangetrokken en het VU gebeld. Als Vince 9 maanden is mogen we een afspraak maken voor een gesprek met een van de IVF artsen om de zwangerschap/bevalling van Vince te evalueren en dan mochten we starten voor een brusje.

Manlief valt waarschijnlijk om als ik dit vertel, dus ik laat hem eerst maar 's goed uitslapen na z'n nachtdienst, haha!

Nog plannen voor vandaag meiden?

Geplaatst

Hoi meiden, ik lees dat sommigen van jullie de dikke buik en het zwanger zijn missen, dat gevoel heb ik ook. Ik ben zo blij dat ik het meegemaakt heb en zou dat best nog wel eens willen. Ik sta zelf ook absoluut open voor een tweede maar vriend twijfelt, maar dat heeft ook vooral te maken in financieel opzicht. We verdienen niet slecht maar moeten onze uitgaven wel scherp in de gaten houden nu.. Ach wel hebben nog wel even en we hebben gelukkig de 'luxe'dat we nog 5 cryo's hebben.

Geplaatst

Ansje, lijkt wel alsof je het over mijn man hebt, die denkt er precies zo over!

Kreeg net m'n nieuwe contract binnen en das 300 euro minder per maand, terwijl we wel 300 euro kwijt zijn aan de gastouder.

Ach, we mogen niet klagen!

Geplaatst

moet zeggen dat het bij mij ook vooral uit praktische en financiële overweging is dat ik nog even niet hoef...Ik heb gelukkig weten te bedingen dat ik voor minder uren hetzelfde blijf verdienen, maar vin gaat wel 200 achteruit en de opvang kost 300 euro. Maandelijks dus een verschil van 500 euro, en zoveel spek zit er bij ons niet door een duur huis en 2 auto's...

Bovendien moeten we verbouwen willen we een kamertje hebben voor spruit 2, dus voorlopig effe niet als het aan mij ligt...

Geplaatst

Manlief kan tegen 70% 26 weken ouderschapsverlof opnemen en daarnaast nog 26 weken onbetaald, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren aangezien hij helemaal weg is van z'n werk. Waarschijnlijk bewaren we dit voor de basisschool tijd, denk dat we het dan harder nodig hebben.

Heb ook al zitten rekenen of het niet voordeliger is om te stoppen met werken als we eventueel nog een 2e/3e krijgen. Maar dan wordt het wel erg karig en zo kan ik niet leven.

Helaas verdiend een politie-agent niet onwijs veel en ben ik de best verdienende thuis, dus ff puzzelen hoe we dat het beste kunnen doen.

Ga m'n blote billen gezicht maar eens voorzien van een beetje make-up en daarna ff m'n kleine directeur wegen/meten bij het CB.

Geplaatst

Nee hij zit nog net niet in maat 4, als ik de etos of kruidvat luiers zou gebruiken wel maar net de pampers kan ik het nog even in maatje 3 houden maar niert lang meer, ze worden te smal.

de etos luiers die ik normaal heb daar heb ik nog stuks of 10 van liggen in maatje 3 en die maak ik op en dan nog even de echte pampers, die rekken beter.

Hij is over de 6 kilo heen.

Ja heb aan de ene kant wel weer zin om te werken en 6 uurtjes per week is zat te doen, maar ben blij dat ik niet fulltime werk of 28 uur ofzo.

Ik krijg vanaf 1 januari 2013 een vast contract, anders was ik mss wel helemaal gestopt maar als ik met 6 uurtjes per week een vast contract kan krijgen en zowel meer uren kan krijgen als ik dat aangeef dan vind ik het zonde om dat op te geven, ben er dan ook even uit en voor Matthias ook niet slecht om 6 uurtjes bij een oppas te zijn en daar zijn ook heel veel kindjes dus heel gezellig, en tis bij de buren dus lekker makkelijk.

als ik zou stoppen en als ie 4 jaar zou zijn weer daar wil werken dan moet ik helemaal opnieuw beginnen met jaarcontracten en loonopbouw.

ik ga de kelder even helemaal soppen, alles even uitzoeken wat weg kan en ontdekken wat ik nog heb:)

Lucas heeft nog vakantie en zit lekker achter de xbox!

[ATTACH=CONFIG]4028[/ATTACH]

Geplaatst

sow Melis, die kleine directeur van jullie (zoals jij hem noemt...hahah) die groeit als kool zeg. Wat heerlijk dat hij het zo goed doet.

Wij zijn ook klaar met 2 kids. Onze cryo's zijn nu weg (gedoneerd aan wetenschappelijk onderzoek).

Ik ben toch goed bezig geweest deze week. Alle spullen die ik niet meer gebruikte op MP gezet en wat denken jullie.. Alles al verkocht. Ik deed dit eigenlijk nooit maar dit is toch mooi meegenomen

Hier werkt manlief 1x 4 dagen en 1x 5 dagen. Hij heeft dus 4 uur ouderschapsverlof per week. Ik werk 36 uur maar ga straks 1x 36 uur en 1x27 uur werken (werk 9 uur per dag). Die week dat ik 3 dagen werk neem ik een vrije dag. Zo kan ik het redden tot einde vh jaar en dan zien we wel weer verder.

Chris, wat heeft de fysio nog gezegd. Ik heb voor Lauren nu een stabilisatiekussen gekocht ivm voorkeurshouding. Ze slaapt er prima in.

Geplaatst

Ik ga naar 32 uur eb neem dus 4 u ouderschapsverlof op. M'n vriend gaat 4x9 werken en neemt 4 u vakantie per week op tot einde jaar. Daarna zien we verder. Hopelijk kan hij die 4 uur dan thuis werken. Vin werkt nu ook al ruim 9 uur per dag, dus voor z'n gevoel krijgt hij een hele dag vrij!

Geplaatst

Melis, wat is je kleine vent goed gegroeid zeg. Zo klein is ie dus niet meer haha. Je mag met recht trots zijn :)

Hier blijft manlief 5 dagen werken omdat hij het meeste verdient. Ik ga iets terug in uren. Ik ga 24,5 uur werken verspreid over 3 dagen. Ik werkte 28. Valt dus mee. Maar de kosten worden wel hoger nu met twee dagen KDV. Ook wij hebben twee auto's omdat het voor ons werk niet anders kan. Dat slokt ook behoorlijk wat budget op maar goed het is gewoon even wennen allemaal dat niet alles meer zomaar kan, maar zou nóóit meer terug willen! We hebben er iets heel moois voor gekregen dames ;)

Fren dat is wel mooi dat je hetzelfde blijft verdienen voor minder uren werken. Mooi dat je dat voor elkaar hebt gekregen!

Marjan mooie foto! Joël heeft een slaapzak van dat stofje. Erg leuk. Mooi dat je vast contract krijgt!

Geplaatst

Ja Ansje daar ben ik ook erg blij mee, dat laat ik niet lopen:)

Manlief werkt 40+ uren, en terug gaat niet en hoeft ook niet aangezien ik zo weinig werk, werk onder schooltijden dus van Lucas hoef ik ook niks te missen:)

Matthias is nu 6 kilo en rond de 58 cm ( vorige week 58 cm en 5900 gram)

Grijpen jullie kleintjes al bewust naar iets?

Matthias nog niet, gister had ie bij toeval zijn kinderwagen speeltje vast.

Hij herkent wel heel erg duidelijk zijn eigen gezinsleden, gister had ik visite en mijn vriendin had haar 2 dochters mee en hij wilde niet lachen, Lucas komt binnen en zegt "hoi Matthias" en daar kwam een dikke smile:D zo lief. echt genieten hoor!!

Geplaatst

Hey dames, pffff ik ben weer parttime alleenstaand maar jeetje das druk met 2 kids, kom amper aan laptop tijd toe.

melsi, wat is hij goed gegroeid, lekker hoor.

Wij houden het ook bij kids, is druk zat en zeker als je de helft van de tijd alleen bent.

Ik mis het zwanger zijn totaal niet, had ik na Ilona ook niet, hoewel ik het gevoel in mn buik heerlijk vond ben ik blij dat ik niet meer zwanger ben.

Gisteravond Rolf om 9 uur de fles gegeven, vannacht om half 5 en menneer werd om 9.15 vanmorgen weer wakker, dit bevalt me wel, hopelijk gaat het vannacht weer zo.

Geplaatst

Jeetje wat een drukte weer.

Marjan wat een heerlijk mannetje en wat groeit hij goed, die van jou ook melis.

Medusa, hoezo parttime alleenstaand? Werkt je partner lang buiten de deur.

Hier mis ik het gevoel van zwanger zijn ook af en toe, maar cind het heerlijk dat ik gewoon gemoeg energie heb en me makkelijk kan bewegen, wel mis ik de vk zo nu en dan. Hihi was altijd zo gezellig daar. Maar denk dat we het hier bij houden al zeg ik nog niet definitief nooit meer.

Hier kan ik niet echt zeggen hoeveel uur ik ga werken, ik ben in ieder geval 4 dagen vanaf 11.00 tot gemiddeld 22.00 aanwezig in het restaurant de vijfde dag ben ik er als het druk is. Maar ons huis zit er gelijk aan vast en via de keuken van het restaurant sta ik zo in ons huis. Tussendoor ben ik ook vaak nog thuis aan het poetsen of de was aan het doen en lekker met Maud bezig. Wij hebben dus weinig benzine kosten en kinderopvang hoeft ook niet. Opa en oma wonen naast ons en die passen 4 avonden op M. Ze gaat er dan rond 5 uur heen en ik haal haar dan om 23.00 op. Dan voed ik haar en gaat ze in haar eigeh bedje.

Vandaag toch maar even bij de ha geweest voor het maagzuur. Omdat ze er niet altijd last van heeft wil hij geen zware medicijnen geven. Ik mag haar nu gaviscon geven op de momenten dat ze last heeft. Maar heel weinig 2 ml per keer. Dit had ik zelf al een paar keer gedaan en dat werkt gelukkig goed voor haar.

Geplaatst

Meduus: is inderdaad druk met twee kids en jij staat er nog alleen voor. Hulde! Dat ritme van rolf is wel mooi, nog een uurtje of twee erbij en je kunt een hele nacht maken. Lekker hoor!

Melis: wat is V goed gegroeid! Wauw. Heeft hij nergens meer last van? Gaat het goed met de voeding?

Wij houden het voorlopig bij twee. Ik vind mezelf te oud worden bij nummer 3 ( dan ben ik 38) en we hebben geen cryo's meer dus het zou een nieuwe poging worden. Daarbij hebben we nu twee gezonde kids en ik heb de laatste keer tijdens mijn zwangschap veel overgegeven bij de poepluier van F en ook veel last van mijn schaambot. Maar manlief is nog niet helemaal klaar. We gebruiken geen voorbehoedsmiddel. Ik heb nog maar 1 eileider en die zit dicht. De kans dat ik zwanger wordt is zo klein en als het dan toch gebeurd zien we dan wel weer.... Moeten de discussie nog wel een keer definitief maken dan kan ik de meisjeskleding op marktplaats gaan zetten.

Ik werk 36 uur en manlief 32 uur en we hebben dus 3 dagen Kdv. Dat bevalt prima, ik heb met mijn baas wel eens besproken om naar 32 uur te gaan en hij zei toen zelf: van mij hoef je niet naar 36 uur, je maakt je uren toch wel en het is zonde van het geld.... Nou dan laten we het maar zo. Hij controleert mijn uren niet en is heel flexibel. Ik kan ook een dag gaan thuis werken zelfs. Dus we laten het lekker zo.

M heeft sinds een dag of twee eczeem. Ziet er niet zo mooi uit. Maandag maar eens een afspraak maken bij de HA kan hij er eens naar kijken.

Geplaatst

Zo, ben weer terug van paar daagjes Zeeland en heb weer bijgelezen...

Wat een leuke foto's ool weer voorbij zien komen zeg! Altijd leuk om te zien!

Marjan - ik had het inderdaad ook over de echte pampers nr 3, want die andere past Levi inderdaad ook niet meer in en dan zou ik ook naar de nr 4 moeten. Hij is inmiddels namelijk al over de 7kg heen! Onze joekel!

Las ook een vraag over ongesteld worden - hier nog niets, zelfs nog geen drupje bruin. Gelukkig maar denk ik, want zou het niet trekken als de bv dan terug zou lopen en ik nog vaker moet gaan voeden, want er zit overdag nog steeds maar 3 uur tussen en 's nachts is het nog erg wisselend. Voor onze vakantie hadden we 3 dagen dat hij om 19:30 de laatste had, dan om 3:00 weer kwam en dan weer om 6:30, dus best luxe voor ons doen, maar in de vakantie was het weer 3 a 4 voedingen (21:30, 1:00, 4:00, 6:30 en 8:30). Zijn langste rukje is 's avonds / begin vd nacht en naarmate de ochtend dichterbij komt, komt hij ook sneller! Wakker maken schiet niet op voor de laatste voeding, want dan komt hij gewoon net zo vroeg... Ach ja, borstvoeding schijnt lichter verteerbaar te zijn, dus krijgt hij daardoor misschien weer sneller trek? We zien het wel weer...

Overigens sliep hij op vakantie in de reiswieg en niet ingebakerd. Hij leek redelijk rustig te slapen, maar zo'n klein bedje is natuurlijk meer beschut dan zijn eigen ledikantje, dus twijfel nog wat ik vannacht thuis zal gaan doen...

Ik mis het zwanger zijn ook echt wel! Zag zoveel dikke buiken met koninginnedag: kreeg beetje heimwee en gelijk weer de gedachten "zal een volgende poging wel ook weer gaan lukken?", want die wens voor een 2e is er dus wel en we hebben geen cryo's ofzo, dus zouden ook opnieuw het traject in moeten... Heb me ook zo lekker gevoeld tijdens mijn zwangerschap: tot aan het einde aan toe geen enkel kwaaltje en vond het zo speciaal...

Euh, even denken, wat was er nog meer... Oh ja, gericht grijpen: volgens mij hier ook nog niet echt. Soms lijkt hij zich er wel voor in te spannen, maar het lijkt nu nog meer op per ongeluk ergens tegen aan slaan en dat volgen met zijn ogen. Heb ook het idee dat hij gezichten herkent: lacht naar ons en m'n moeder bijv meer dan naar "onbekenden"...

Eef - viel me op bij jouw foto dat ze haar hoofdje al zo goed en ver rechtop kan tillen! Hier vind Levi het echt niet leuk als ik hem op zijn buik leg - houd hij niet lang vol en ik moet zeggen dat ik daarom ook niet dagelijk met hem oefen. Hij is wel al sterk in zijn nek als ik hem rechtop hou, maar dus niet liggend. Hoe is dat bij de rest van de dames hier: oefenen jullie telkens met het op de buik liggen? En tillen jullie kleintjes hun hoofdje dan al zo ver op?

Hij draait zich wel vanuit rugstand op zijn zij en weer terug. Nog niet elke keer als ik hem neer leg, maar het is wel al meerdere malen gebeurd - hij trappelt dan heel hard met zijn benen en gooit zich als het ware om ;-P...

Verder lijkt de spruw bijna weg. Heb het idee dat hij nu ook gelijk veel vaker lacht dan voorheen, maar ja, dat is misschien ook wel parallel aan zijn ontwikkeling...

Ik ga van 32 uur naar 28 uur. M'n man werkt 45 uur (horeca), dus hij werkt veel dagen van 10-22 (9u weg, 23u thuis), dus ik ben vrij vaak alleen met Levi, maar minder werken kan in zijn werk niet helaas. Ook geen vetpot qua salaris in de horeca en ik in de gezondheidszorg, maar goed, we houden genoeg over om ook nog leuke dingen te kunnen doen, dus je hoort ons echt niet klagen gelukkig...

Gelukkig begin ik pas 29 mei weer voor het eerst (2 weekjes achter m'n verlof aan geplakt van mijn overuren die ik gemaakt had). Zie er best tegenop om Levi dan voor het eerst naar de gastouder of iemand anders te moeten brengen: ben nog niet langer dan 45 minuten zonder hem geweest en dan was hij bij m'n man, dus laat staan een langere tijd dan dat bij een vreemde...

Geplaatst

Meezie - fijn dat je iets hebt wat wel bij Maud werkt dan voor het maagzuur en de HA dat nu ook goed vond!

Moontje - hoezo ben je nu te laat met insturen? Oh, blond van me, zeker omdat ze per uitgave alleen de meest recente er in zetten? Ik heb het ook niet gedaan - dacht van dat komt nog wel, maar kan niet meer dan dus..

Trouwens wezen zwemmen met Levi op de vakantie. Het water was 30 graden - volgens hun "lekker warm", maar dat vond ik dus echt niet! En Levi's lipje begon ook al vrij snel te trillen, terwijl hij toch genoeg vet zou moeten hebben om zich warm te houden ;-)... Nog met hem onnder water geweest, maar dat vond hij geen succes - begon direct te huilen! Zelf maar rustig gebleven, hem getroost en nog even in het water gebleven, maar hem vervolgens maar snel warm weer ingepakt!

Volgende keer maar in het zwembad hier tijdens het guppyzwemmen: dan wordt het water lekker warm gestookt...

Geplaatst

Meezie, mijn man werkt op booreiland is steeds 3 weken van huis.

Ink, fijn dat de spruw weg is, lekker paar daagjes weg geweest.

Pittige tijden nog met de voeding zeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden