Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas heeft Jasper vanmorgen rond 7.15 uur een aanval gehad. We werden gewekt door het alarm van de angelcare. Meteen met de Isala klinieken en het AMC gebeld. Het AMC belt vanmiddag terug. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. In ieder geval is het niet de vaste voeding, want dat heeft Jasper al ruim twee weken niet meer gehad. Ik kan hem dus gerust hapjes geven. Het is echt epilepsie en geen a typische reactie op een voedselallergie c.q. voedselintolerantie. Mijn conclusie is vooralsnog dat de fenobarbital weliswaar zorgt dat de aanvallen verminderen, maar nog niet 100 % stoppen...helaas...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He gatver Chris, balen zeg! Nou ja, je hebt nu iets uitgesloten in ieder geval, zie dat als een lichtpuntje. Pretendeert dat middel wel de aanvallen te stoppen?

Je weet inmiddels wat je moet doen maar het blijft eng denk ik he. Sterkte weer!

Geplaatst

Chrish, wat naar dat Jasper toch weer een aanval heeft gehad, het ging zolang goed.

Ik zal proberen weer meer online te zijn.

Rolf heeft heel erg de waterpokken, het ergste is geweest ze zijn nu ingedroogd, maar het leek wel of hij over zn hele lijf zweren had, zat zichzelf ook heel erg in de weg, heel zielig.

Verder gaat wel goed hier, hij heet alles wat we hem geven, ik ben alleen niet zo fantasievol als jullie lees ik wel.

Hij krijgt het geijkte spinazie/sperziebonen/bloemkool enz en kwa fruit ook appel/banaan/nectarine/aardbeien enz

Het klinkt als veel werk wat jullie klaar maken voor jullie kids?

Hij overstrekt nog we heel erg, wordt daar niet zo goed van, lijkt af en toe wel dat stukje uit de excorcist als ze opstijgt uit bed.

Geplaatst

He getver Medusa dat is zo'n enge scene, daar wil ik helemaal niet aan denken! Balen dat Rolf zo erg de waterpokken heeft. En je dochter? Of had die ze al gehad?

Bram heeft af en toe een plekje op zijn hoofd, dat smeer ik dan in met hormoonzalf en dan droogt het in, steeds maar eentje tegelijk. Nu heeft hij wel een hele grote, net op zijn achterhoofd, heel onhandig omdat ie voornamelijk op zijn rug ligt nog.

Net heb ik het flink ingesmeerd en toen een pleister er op geplakt dat het niet meteen in het beddengoed zit en kan intrekken. Zit te twijfelen om naar de HA te gaan, cb arts wuifde het weg maar toen was het nog een stuk kleiner. Hou het in ieder geval in de gaten.

Geplaatst

Henne, super lief dat je dat voor me wilt doen.

Ik heb je een PB gestuurd.

Chrish, getver, wat een rot bericht heb je.

Hebben ze al gebeld, of zit je nog te wachten.

Jullie zullen wel erg geschorkken zijn.

Medusa, aardappel/rijst mogen hier vanaf 4 maanden, macaroni weet ik niet.

Bale dat je twee kindjes tegelijk hebt met de waterpokken, maar dan ben je er als het goed is nu vanaf.

Het werk aan de babyhapjes valt wel mee hoor, ik heb een babycooker en het babykookboek van AH. (staat alles in, geeft wat meer variatie en nog lekker ook)

Spoel alles goed af en dan stomen maar, daarna pureert het apparaat en klaar ben je.

Caro, hoelang heeft hij die plek al?

Geplaatst

Ilona heeft in vergelijking mer Rolf amper last gehad dat scheelde.

Mooi, ik ga vanavond Rolf dan bonen met aardappel geven.

Ik ga zo een blender kopen denk ik, makkelijk voor het pureren, de staafmixer die ik heb werk niet heel best.

Geplaatst

Caro, de fenobarbital zou de aanvallen moeten remmen en voorkomen. Echter, aanvalsvrij wordt niet gegarandeerd. Maar het zal toch tijd kosten, voordat hij goed is ingesteld op de medicatie. Ik heb inmiddels ook een forum gevonden van de epilepsievereniging. Daar zitten ook ouders die een kind hebben met epilepsie. Daar heb ik al gelezen dat het instellen op de medicatie tijd kan kosten.

Vlinder, we zijn ons weer rot geschrokken, inderdaad. Ik wacht nog op bericht van het AMC. Ik verwacht nog niet dat de medicatie wordt aangepast, omdat het tot nu toe vandaag de enige aanval is. Het AMC wordt door ons wel van iedere aanval op de hoogte gesteld, omdat het AMC nog niet helemaal klaar is met onderzoek. Er wordt nog naar de oorzaak gezocht. Mocht Jasper vanaf nu weer veel aanvallen krijgen, dan zal de mri, die nu voor eind september gepland staat, wellicht naar voren worden geschoven.

Geplaatst

Chrish, een dikke knuffel van hier voor jullie alle vier.

Fren, ik heb de Beaba.

http://www.beaba-webshop.nl/babycook/beaba-babycook-gipsy-met-gratis-accessoire.html

Ik vind hem heel fijn, je maakt je vlees, groente of fruit schoon.

Net wat je wilt geven.

Daarna 2 of 3 eenheden water in het resevoir en je zet hem aan.

Als het controle lampje uit gaat, is het gaar, daarna haal je het mandje eruit, doe je het kookvocht even apart, want je hebt niet alles nodig bij het pureren.

Kiep je het mandje om in je kom en pureren maar, klaar ben je.

Ik heb er zelf nog een multi verdeler bij, maar plastic pakjes voldoen ook prima.

Chrish, heeft de Avent (was volgens mij een welkomsgeschenk bij zester) deze heeft Melissa ook recent gekocht.

Ik weet niet of ze hem al uitgeprobeerd heeft, maar dat zullen we spoedig vernemen.

Geplaatst

Plek op zijn hoofd is een soort korst. Ze hebben hier een paar maanden geleden allemaal krentenbaard gehad, behalve ik, man en oudste kregen antibiotica en voor Kaat kreeg ik een hormoonzalf. Bram had eigenlijk niks maar die begon wat later af en toe zo'n zelfde plek te krijgen, vandaar dat ik deze zalf er op heb gesmeerd. Maar nu is de plek groter dus als ie morgen niet minder is ga ik toch even langs de HA denk ik...

Geplaatst

Ja Caro, als het groter wordt is toch raar.

Vanmiddag blender gekocht, waardeloos zeg, ga morgen terug brengen, de mesjes roteren op de bodem dus alleen onderste laag werd gepureerd zeg maar, alles wat er boven zat niet, moest ik steeds met lepel aan duwen

Geplaatst

Vandaag lekker gekookt voor Vince; avocado met tomaat, courgette met rijstebloem en aardappel met witlof en appel!! Geweldig dat Opperdepop kookboek!

Geplaatst

Het AMC heeft vanmiddag teruggebeld en we moeten de dosis verhogen van de medicatie. En als dat uiteindelijk ook niet voldoende helpt, dan kunnen er nog andere anti-epileptica worden voorgeschreven. Het AMC gaf verder aan dat het ziekenhuis in Zwolle verder de epilepsie gaat behandelen (medicatie en dosering voorschrijven), dat het AMC altijd als vraagbaak kan dienen voor de Zwolse artsen. Verder gaat het AMC zich vooral richten op de afwijking in de hersenen. Toen Jasper in het AMC lag, gaven de artsen toen desgevraagd al aan dat die plek in de hersenen te bereiken is voor neurochirurgen. Soms worden epilepsiepatienten geopereerd, wanneer medicatie niet helpt. Dat zou voor Jasper ook kunnen, maar dat moet dus allemaal nog onderzocht worden.

We proberen volgende week met onze arts in Zwolle te spreken over hoe nu verder. Deze week is ze met vakantie.

Ondertussen ben ik ook voor Jasper weer met de hapjes begonnen. Mijn man is er nu ook volledig van overtuigd dat het niet gaat om een voedselallergie. Dus mijn philips avent blender/stomer maakt overuren :). Mijn vriezer raakt gevuld met babyhapjes.

Geplaatst

hoi Chris,

Ik hoop dat jullie volgende week goed nieuws krijgen en dat er een goede behandeling mogelijk is waardoor deze aanvallen zullen stoppen! Ik blijf je volgen!

Mooi dat jullie al die lekkere hapjes maken, ik hoop dat jullie kids ze met smaak op eten! Onze kleine meid moet echt niets van groente hebben: vandaag wortel met venkel geprobeerd. Je zou denken: combi zoet met fris moet toch lekker zijn, maar nee hoor. Nu is 'operatie-wortel' officieel van start gegaan: de komende 5-10 dagen krijgt ze elke avond wortel. Eens zien of het klopt dat babies een smaak na 5-10 keer proeven accepteren. Gelukkig waardeert ze mijn blender en prakkunsten met fruit wel :-)

Geplaatst

Jeetje chris, jet zag er zo hoopgevend uit en dan toch weer een aanval, hopenlijk werkt het verhogen van de medicijnen.

wel fijn dat het nu uitgesloten is dat het door de hapjes komt.

Fren en ivfsh, balen die nachtelijke avonturen. Hier wordt Maud ook iedere nacht wel wakker. Vaak ligt ze te kletsen of op haar knuf te bijten en dan steeds geluiden te maken. Als het te lang duurt ga ik vaak wel even heen om haar een speen te geven en weer even goed te leggen. Soms gaat ze gelijk slapen maar vaak blijft ze nog even kletsen en valt na een tijdje in slaap.

maar ik begrijp dat jullie meiden het wat bonter maken. Hopenlijk zijn ze snel door deze periode.

Melis, lekker zoveel hapjes alvast klaar. Hier maken we ook altijd veel in een keer. Wel fijn om een restaurant aan huis te hebben, want ik gebruik altijdnons vacumeer aparaat. Alles gaat in kleinenzakjes de vriezer in. Iknkan het daarna zo in heet water leggen en opwarmen, ideaal.

Het eten gaat hier nog steeds super. Grappig hoe alle kindjes toch weer anders regeren op eten.

we merken wel dat het slappritme anders wordt nu. Eerst sliep ze s morgen en s avonds een uur en tussen de middag twee uur. Nu slaapt ze s morgens en rond een uur of half drie twee uur en slaat ze haar slaapje in de avond over.

Vind het wel lastig hoe ik haar moet laten slapen, ze ligt nu in een pyama, romper en zomerslaapzak, maar soms heb ik het idee dat ze het koud heeft s nachts.

Hoeveel hebben jullie kids aan?

Geplaatst

Hier de afgelopen dagen een romper met lange mouwen en een broek, slapen in een zomerslaapzak. Vind het 's nachts nu voor korte mouwen net te koud, dus dit is ideaal. Morgen iets warmer dus misschien romper korte mouw en korte broek? Even kijken wat het weer doet.

Waarom denk je dat ze het koud heeft? Handjes zeggen niks he, je weet dat je hoofdje en vooral nekje moet voelen.

Geplaatst

Jarno slaapt in romprer, pyama en zomerslaapzak en gisternacht zelfs de winterzak zonder mouwen want ik had ook het idee dat hij het koud had! Handjes zijn altijd koud maar nu ook zijn benen en voetjes! Aangezien meneer 2 keer kwam die nacht dacht ik dat dat misschien ook een reden was!

Hij slaapt tegenwoordig op een zij en met de winterslaapzak lukt dat niet zo goed haha

Vannacht was hij er om 4.15 en daarna 7.30! Iets beter dan gisteren! Laatste voeding was 22.00!

Ik duik er nog effe in!

Geplaatst

Hier inderdaad ook koude beentjes en veel wakker. Ik ben zelf s nacht een kou kleum, slaap het liefst hartje zomer nog onder een dekbed overdag heb ik het juist snel warm. Manlief is juist andersom.

Geplaatst

Hier niet wakker gemaakt door de babies vannacht maar door de (bejaarde) kat, zucht... Ik zei nog toen we gingen slapen: zo heerlijk dat je, anders dan bij een poging tot middagdutje, weet dat je een hele nacht slapen voor je hebt... En om kwart over 2 begon hij te miauwen. Naar buiten gegooid en om 4 uur weer miauwen onder het raam dat hij weer terug wilde... En om kwart voor 7 miauwde Kaat... en toen was de dag echt begonnen. Ach ja.

Geplaatst

Ik heb Rolf korte mouwen aan geen broekje en zomerslaapzak, hij heeft het heel snel warm en zweet snel, ik hou hem zo luchtig mogelijk.

Ik wil ook zoveel mogelijk zelf eten maken en invriezen, maar heb nog geen fijne methode gevonden zeg maar.... misschien ook dat opperdepop boek aanschaffen

Geplaatst

Hier ook twee die het eerder te warm hebben dan te koud...

Je leest steeds over invriezen in zo'n ijsblokjesding maar dat lijkt me erg klein en helemaal niet handig. Heb nu die vierkante 'doosjes' met gekleurde deksels van de Action ontdekt, die had ik voor mijn dochters feestje gekocht om een klein cadeautje in te doen en ze had er nog eentje over en ineens viel mijn oog er op toen ik wat gepureerde mango over had. Heel handig formaat!

Wat gebruiken jullie?

Hier zijn ze trouwens alweer wakker... laat ze nog even spelen in bed, vind het nu een beetje eng op het speelkleed boven op ons bed sinds Bram er af gedonderd is. Nog geen tijd voor fles 2, ze zullen nog even geduld moeten hebben...

Geplaatst

Toen het echt warm was, sliepen ze hier in een rompertje, zonder lakentje of slaapzaak.

Nu slapen ze in een pyjama onder het lakentje (zonder dekentje).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden