Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee Melis ik weet dat ze het aanraden maar ga ik voorlopig niet doen, is me te veel werk met 2. Ik heb nu al 4x per dag een hap uit een potje/bordje en dat is met alle flessen erbij voorlopig genoeg...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chrish, dat is spannend, hopelijk gaat het goed.

Nee, we geven hier s'morgens nog geen pap, als we daar aan beginnen, moet ze wel in de kinderstoel kunnen zitten.

Daarbij komt dat de fles mij smorgens 15 minuten kost incl. luier en aankleden.

Als ik dat met de lepel ga doen, maak er maar 45 minuten van.

Jij wel dan Melis?

Melis, wat goed van je, kun je altijd nog in het onderhoud.

Geplaatst

Hier smorgens een papfles. Gaat wel goed. Vandaag een papspeen gekocht, ben benieuwd morgen. Is wel zwaarder dan een normale fles, want de volgende is een gemartel dn slaat ze de laatste dagen over...

Geplaatst

Ga van de week beginnen met bordje pap in de morgen, fijne granen 6+ maanden. Vezels zijn groter dan de rijstebloem.

Voorlopig alleen op de dagen dat een van ons vrij is, zo kan hij rustig wennen.

Morgen dagje kdv ivm vakantie gastouder, ben benieuwd!!

Geplaatst

Oh, maar f krijgt al wel granenpap hoor! In een fles, mama heeft smorgens geen tijd voor geëmmer met voeren.

Overigens zaterdag terug geweest met onze kinderstoel: hij liep zo stroef, terwijl het showroom model super soepel liep. Eerst zeiden ze dat t nieuwigheid was, maar toen ze t showmodel zelf testen moesten zd ook wel toegeven dat t dag ev nacht verschil was. Kortom: morgen wordt de nieuwe stoel bezorgd. Wel service hoor, daar bij babypark!

Geplaatst

Cris, fijn dat de MRI eerder kan. Ik duim voor je dat de aanvallen wegblijven met de medicijnen.

Vandaag weer bij het CB geweest en ze doen het prima allebei. Juull krijgt zijn eerste tandje, hij heeft 5 poepluiers achter elkaar geproduceerd; respect! Verder heeft hij er geen last van. Hier nog geen pap, daar wacht ik een paar weekjes mee. Eerst maar een lekker ritme krijgen met de fruit en groentenhap. Gister het opperdepop courgette-rijstebloem prutje gemaakt, ze vonden het heerlijk!! Ik ga met de pap wel uit een bordje geven, dat moet ik bij de oudste (helaas) ook nog steeds doen. Hij kan wel zelf eten, maar hij vertikt het. Of ik dan in 1 of 3 monden een hap pap geef, maakt dan ook niet uit.

Geplaatst

Goeiemorgen! Nou ja goeie... het is toch gebeurd: Bram is van ons bed gevallen. Ik leg ze altijd op het speelkleed midden op ons bed en Kaat beweegt nauwelijks, die speelt lekker met de ringen en papegaaien boven haar hoofd maar Bram wil natuurlijk af en toe rollen. Ik had 'm al een keer terug gelegd, was net Kaat aan het aankleden en BAM! Gevolgd door heel hard brullen. Snel Kaat in haar bedje gelegd en ja hoor daar lag ie op zijn buikje op de grond, zo zielig!

Ik weet dat het een goed teken is als ze hard gaan huilen, kon ook meteen een rode plek op zijn voorhoofd zien, ik denk dat er niks aan de hand is maar heb wel eventjes meegehuild en 10 x sorry gezegd... Je voelt je toch even een slechte moeder. Het is bij de oudste ook een keer gebeurd, volgens mij gebeurt het bijna iedereen wel eens in deze fase maar toch.

Heb hem weer mee naar beneden genomen, diksapje gegeven en het was al gauw weer goed. Nu liggen ze in bed, ga hem wel goed inde gaten houden vandaag! Dus meiden: niet doen wat ik deed! :-( Je weet nooit hoe ver ze ineens rollen!

Geplaatst

O, jee caro!! Schrik. Is het bed hoog?? Arm mannetje, gelukkig was het snel weer goed, maar inderdaad goed in de gaten houden.

Fren hoe ging het met de papspeen vanmorgen??

Melis, succes met het pap geven. Hier een druk meisje wat lekker kan zwaaien met haar armen. Een keer pap met een lepel gegeven en ik was genezen, wat de hond overigens erg jammer vind. Die vond het wel best om de papklodders van de grond af te likken. Ze geniet ook nog zo van haar papfles dat ze die er nog even in houden.

ze gaat hier altijd een beetje in trans als ze haar fles drinkt, ogen gaan half dicht en haar handjes legt ze over haar ogen en zo kan ze heel ontspannen drinken.

hoe gaat het met vince zijn sprongetje. Hopenlijk is hij er snel door dat geeft weer een beetje lucht.

Trudy, ik ga morgen zwemmen, mijn neef uit australie is over en eigenlijk zou ik gister naar hun toe gaan, maar ja dat viel een beetje in het water. Nu hebben we donderdag rond 10 uur in rotterdam afgesproken, dus dat ga ik niet reden als ik ook nog eens moet zwemmen.

Geplaatst

oei caro.... dat is echt schrikken he... toen e van de bank afviel heb ik keihard mee gehuild.... vond het zo erg! Maar ook bij E was er inderdaad helemaal niets aan de hand, alleen maar grote schrik (door de val en door mama die opeens was aan het huilen :-))

Geplaatst

Ha gelukkig zie je wel het gebeurt bijna iedereen wel een keer...

Ze zijn inmiddels weer wakker en liggen lekker (veilig) in bed te spelen. Brammetje ligt te draaien en te kirren dus ik denk inderdaad dat we er met de schrik van af komen... Bed is niet zo heel hoog.

Benieuwd of die rode plek een bult wordt... zal ik het toch aan papa moeten opbiechten vanavond. Maar ja, hij heeft Kaat al een keer van de bank laten glijden toen ik niet thuis was en die had toen zelfs bloed op haar lipje en was veel jonger!

He IVFSH het valt me ineens op dat je hier haar naam gebruikt?

Geplaatst

hee caro, was niet de bedoeling, ga het ff aanpassen. Thanks :-)

Oei, bloed.... ook dat is me al gebeurd met E.... wat een slechte moeder. Ik had E op schoot en had een blikje in mijn hand dat ik de hele tijd buiten haar bereik hield. Totdat ze er wel in greep en een mini sneetje in haar vinger had.... jee, wat voel je je dan slecht....

Geplaatst

haha, heerlijk herkenbaar!! De oudste is hier ook al twee keer van het bed af geduikeld....owowowowow wat kreeg papa toen op zijn donder!! Een paar weken daarna gebeurde bij mij hetzelfde maar gelukkig was mijn man toen niet thuis....hihi

Geplaatst

Heb je het niet opgebiecht? Foei! :-) Ik zie al dat ik niet de enige ben. Bram ligt lekker te spelen in de box, steeds op zijn buik te draaien, oudste wordt er wanhopig van die draait 'm steeds terug, ga maar eens kijken...

Geplaatst

Caro, dat moet even flink schrikken zijn geweest met Bram.

Hier gaat het zijn gangetje. Mijn man werkt vandaag en morgen thuis in verband met Jasper, mocht hij een aanval krijgen. We merken wel dat we het nog steeds eng vinden, ook al weten we nu dat het epileptische aanvallen zijn waar hij tot nu toe altijd zelf is uitgekomen. Wel hebben we stesolid in huis. Een middeltje dat we rectaal moeten indienen als een aanval langer dan 5 minuten duurt. Aanvallen die langer dan 5 minuten duren, zijn bij Jasper gelukkig (nog) niet voorgekomen.

In de tussentijd blijft hij welk lekker actief en draait hij zich de hele tijd om naar zijn buik en probeert hij te kruipen. Lisanne blijft rustig op haar rug liggen en speelt met al het speelgoed dat ik haar aanbied.

Geplaatst

Hier hetzelfde patroon, alleen gaat Bram alle kanten op, meer draaien dan kruipen... En Kaat blijft rustig liggen en kijkt wat op haar af komt. Zo was de oudste ook dus ik zie nu al het verschil tussen jongen en meisje... Hoeft natuurlijk niet maar bij ons wel. Denk dat we nog heel wat te stellen krijgen met ons knulletje.

Inmiddels is er niets aan hem te merken, heeft niet eens een bult gekregen, beetje rode plek dat is alles dus zal wel goed zijn.

Geplaatst

Caro: M lag een Maandje geleden met zijn benen van het bed af maar nog net niet op de grond. Dus heel herkenbaar. Ik leg hem nu op bed met het voedingskussen er om heen en andere kussens zodat hij er niet vanaf kan vallen. Maar ik heb ook al twee keer in zijn pink geknipt met nagels knippen, bloedde zo erg dat ik er een pleister op moest doen....

Fren: dat is goede service daar bij babypark, fijn hoor!

Ben nog niet met fruit en ook nog niet met pap begonnen. M drinkt alleen melk, probeer af en toe wel fruit, maar er blijft weinig inzitten. Volgende week gaan we op vakantie en daar gaan we het maar eens proberen, veel tijd en veel vers fruit. Hij is dan exact 6 maanden. Cb vond het ook prima, hij was perfect op gewicht. Dus konden prima dan pas beginnen. Neem de staafmixer maar mee en dan lekker pureren.

Geplaatst

Jeetje dat is schrikken zeg.

Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.

Je bent je nu wel heel bewust van zijn gedrag.

Miranda, morgen kan ik helaas niet.

Afspraak om met een vriendin om te gaan winkelen, ik ga donderdag dan zie ik jouw volgende week.

Gisteren tv gekeken hoor, was leuk om te zien.

Geplaatst

Bij vallen/stoten van het hoofd kun je boter op de plek smeren, voorkomt een giga bult!

Vince was helemaal gesloopt van een dagje kdv, zoveel kindjes/geluiden/nieuwe dingen. Arme kind had amper geslapen en wilde rest van de avond maar een ding; mama!

Geplaatst

De gastouder is op vakantie. Stukje service vanuit gastouderbureau is dat we gedurende vakanties Vince naar hun kdv mogen brengen. Vandaar dat hij een dagje daar was.

Geplaatst

Bij mij zochten ze altijd een andere gastouder en zo werden alle kinderen over de verschillende gastouders verdeeld... Ach ja, heb je dat ook eens meegemaakt.

Geplaatst

Pff, vandaag weer gevecht met de fles. Ga morgen eens proberen if ze een avond papfles wil, wellicht gaan de flessen overdag dan beter en valken de hapjes niet in t niet. Ze krijgt nu telkens pas rond 6 uur de 3e fles, dan heeft groente om half 7 dus zeker geen kans van slagen ...

Caro, schrikken!! Draait Kaat nog helemaal niet?

Geplaatst

Melis, dat is netjes geregeld.

Fren, ik geef 2.5 uur - 3 uur nadat ze een fles gehad heeft een hapje, dan heeft ze ook weer een beetje eetlust.

Nadat ze haar ochtend hapje op heeft krijgt ze een uurtje later weer een fles.

Mijn ritme is als volgt, alles heeft natuurlijk wel een beetje spelling:

07.30 (fles) - 10.30 (hapje) - 11.30 (fles) - 15.30 (fles) - 18:30 (hapje) en daarna als ik naar bed ga weer een fles.

Het is een kwestie van proberen, succes.

Geplaatst

Oh, maar zo'n schema hebben we ook hoor, maar fiene sliep vandaag tot 12.15 na haar fles van 7.30 uur! Dan is het hele schema dus in de war, want vin gaf haar toen een fruithap, om half 2 een fles, om 6 uur weer een fles en om 8 uur de laatste. Maak me ook geen zorgen hoor, zoveel eet ze nog niet, dus die paar happen mist ze ook niet. Ik denk dat ze gewoon nog nie veel behoefte aan vaste voeding heeft. Moet wel toegeven dat we wa consequenter met de hapjes moeten zijn, dan went ze er ook beter aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden