Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lastig, ik zou wel blijven proberen, maar zeker niks forceren! Vince wilde een paar dagen ook geen warme hap, maar wel appelmoes. Zo werkt het niet, geen 'toetje' als je je bord niet leeg eet. Toen hebben we een paar dagen dat het wat lastiger ging de lepel eerst in de appelmoes gedoopt en toen hapjes groente gegeven. Guess what? Toen wilde hij ineens wel... Sinds een week eet hij eerst de hoofdmaaltijd gevolgd door een paar hapjes appelmoes als toetje. Vince blij, mama blij!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kan idd heel frustrerend zijn ja..

Dat gevoel heb ik wel 's als de hele Trip Trap en de keukentafel onder de pap zit.. Ben nl nogal een schoon/opgeruimd type. Aan de andere kant, het is geweldig om te zien hoe hij zit te spetteren met pap!

Geplaatst

fren, heb je geprobeerd appel of peer te geven nadat je het fruit even gekookt hebt? de smaak en textuur worden dan zachter en dat eet makkelijker. Ik pureerde het dan met wat kookvocht zodat het ook wat vloeibaarder werd en zo zijn we heel langzaam met de oudste begonnen met eten. dat heeft ook langer geduurd voordat hij met smaak ging eten, maar dit werkte wel. de groenten verdunde ik met nutrilonmelk, zo werd de smaak ook wat bekender. Ik weet hoe enorm frustrerend dat eten kan zijn, sterkte!!

Melis, echt een stevig ventje heb je, fijn hoor zo'n goede groei.

Geplaatst

Mira, thanks!!

Fren, de tip van Mira mbt melktoevoegen aan de gepureerde hapjes. Vrijwel bij alle recepten uit het Opperdepop kookboek staat dat er melk toegevoegd moet worden. Hierdoor wordt de textuur idd wat smeuiger..

Geplaatst

Ja, weet ik, heb ik ook al geprobeerd, maar hielp niet (de melk bedoel ik). Nu is vandaag ook geen goed voorbeeld, heb een zielig meisje da enorm last heeft van haar tandjes. Huilen, huilen, huilen... Zo sneu!

Maar omdat hè eten hier dus niet zo goed gaat denk ik dus dat zo'n avent wel een goed idee is.heb zo'n vermoeden dat we nog wel even hebben voordat die strijd gestreden is...

Geplaatst

Heb vandaag weer wat porties gekookt voor Vince, was nog geen uurtje bezig en heb voor 1,5 week eten. En dat zonder Avent, dus lekker alles zelf gaar koken etc. Nou, dan steek ik die 109

lekker in eigen zak!

Ik gebruik de 6+ maanden lepels van Nuby voornamelijk. Maar heb ook goedkope dingen liggen van de Kruidvat/Hema. Maar vind die van Nuby het prettigst.

weltrusten meiden!!

Geplaatst

Fren, ik gebruik het liefst de lepeltjes van de Hema, dat zijn die plastice, meerkleurige, drie in een verpakking. Het belangrijkste is dat het lepeltje zo plat mogelijk is, zodat Fiene de voeding er in het begin af kan zuigen. Als ze teveel moeite moet doen om te happen, ( als de voeding te laag in het lepeltje zit) wordt ze niet gestimuleerd. Ik heb met Hidde veel gewerkt met een logopediste voor preverbale logopedie, daar vallen eet/hap/kauwproblemen gek genoeg ook onder. Als je echt denkt dat het een groot probleem is of je wordt er moedeloos van, zeker de moeite waard om er zo'n expert naar te laten kijken! Zij kwam ook met die lepeltjes-tip. Ze zei ook: nooit de voeding erin schuiven of achter de lip laten zitten door het lepeltje omhoog te tillen als je het uit de mond haalt, dan word de aversie tegen eten alleen maar groter.

Wij moeten Hidde met bijna alles extra helpen om zijn ontwikkeling te stimuleren. Ook duurt het allemaal veel langer. Maar ik kan je 1 ding vertellen: als er dan iets uiteindelijk goed lukt, zoals het eten, dan is de blijdschap daarom vele malen groter!!!!!

Geplaatst

ok, dat is een goede tip, mira. Ik heb geloof ik dezelfde lepeltjes, hoewel ik wel moet bekennen dat we wel het eten erin schuiven en achter de lip laten zitten. Fiene trap er overigens niet in, die laat alles zo weer uit haar mond glijden...

Geplaatst

Fren, kan me voorstellen dat het frustreerd als niets helpt.

Ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen, als je eens begint met brood??? stukje korts waar ze op kan sabbelen?? ff de groente en fruit laten voor wat het is en totaal anders beginnen.

Rolf is behoorlijk onrustig geweest door de waterpokken, daardoor is mij niet opgevallen dat meneer ineens 2 tanden heeft :-) boven en onder 1tje, dacht gister ineens heeft hij nou ook blaasjes in zn mond, maar nee tanden :-D

Ilona heeft gister en draamolen tegen dr oogkas aan gehad, bloeden als een rund en fiks blauwoog, had wek advies vannacht maar is goed gegaan, alleen blauw geen hersenchudding.

Geplaatst

Medusa, beterschap voor Ilona. Lijkt me heel erg pijnlijk.

Jasper is hier onrustig en veel huilen. Ik zag geen tandjes. Het kan ook de bijwerking zijn van de medicatie. Mijn mannetje zit niet lekker in zijn vel.

Lisanne gaat gelukkig wel goed, al heeft ze soms de neiging om nu met Jasper mee te gaan huilen. Lief bedoeld van haar, maar voor ons niet fijn.

Geplaatst

Wat sneu voor Ilona, je al wel goed geschrokken zijn!!

Cris, kan Jasper niet 'gewoon' de 6 maanden ontwikkelingssprong hebben? Dan hebben ze ook last van de drie H's: huilen, hangerig en humeur. Ik heb hier ook een dametje dat enorrrrm veel last heeft van die 6 maanden sprong.......en ik dus ook.:helluup:Gelukkig reageert Juul er niet zo op, ik houdt ze ook wel meer uit elkaar.

Geplaatst

Mira, het kan idd ook de 6 maanden sprong zijn, of tandjes. Hij heeft zure luiers. Tja, maar ook de medicatie kan leiden tot stemmingswisselingen. Ik ga het nog even aanzien. Tussendoor zien we echt wel een lachende Jasper. Het is lastig om een goede beoordeling te maken van de situatie. Kon hij maar vast praten..

Geplaatst

Ik heb een aantal schoentjes gekregen maar heb de oudste volgens mij pas echt schoentjes aan gedaan toen ze ging lopen,eerst waren het Zootjes, van die leren slofjes... Zijn het van die zachte? Ga eens op de site kijken.

Zo, Bram heeft een heel potje op in zijn eentje vandaag! Nu lig ie knock out... en Kaat is ook eindelijk stil, die had een half potje op. Benieuwd of ze nu de avond doorslapen...

Geplaatst

Pff, score hier: geen hap naar binnen gekregen; niet vd pompoen, niet vd mango-aardbeiprut en zelfs niet van het potje peer dat ik ten einde raad open gemaakt heb. Papfles ook maar voor de helft leeg, dus ze zal zo wel wakker worden.

Op de crèche eet ze wel, dus morgen maar eens vragen wat hun truc is...

Geplaatst

Hè? Eet ze op de creche wel? Hoe kan dat nou. Zou toch maar eens doorvragen want het lijkt me sterk dat ze daar prima eet en bij jullie niks, mmm...

Hier net allebei weer een papfles, bij Bram gaan er nu 5 scheppen in, bij Kaat maar 3, dat is niet echt pap te noemen maar moeten we langzaam opbouwen. Liggen nu stil in bed, hopelijk tot morgenochtend kwart over 7! Nou ja stil, hoor ze nog spelen maar in ieder geval niet huilen...

Morgen slapen we bij mijn schoonouders, P en de oudste gaan de Aibornetocht lopen zaterdag, ben benieuwd. Schoonmoeder zal het halve dorp wel hebben uitgenodigd om te komen kijken, dus dat wordt een hele rommelige dag. Nou ja, zal waarschijnlijk de enige keer zijn dat we daar slapen, ik blijf bij de babies en de anderen moeten bij kennissen slapen want ze hebben niet genoeg ruimte. Kan niet zeggen dat ik er naar uit kijk maar ja, voor een goed doel...

Geplaatst

Ja zijn van die zachtje schoentjes, net slofjes maar in schoen model.

Fren, dat is inderdaad dan vreemd, op kdv wek eten en thuis niet.

Wat is dat die aibornetocht?

Geplaatst

De zure luiers zijn hier in overvloed, wat een stank!

Zo naar de helmenkliniek om de helm bij te laten stellen, zijn hoofdje begint al mooi rond te worden!

Geplaatst

Melis, met mij gaat het nu wel. Ik moet zeggen dat ik het ´s avonds heerlijk vind om naar bed te gaan. Het is slopend, maar ik let toch extra op Jasper. Ik hoop toch binnenkort een keer met mijn zusjes lekker een dagje Veluwse Bron te doen. Daar ben ik wel aan toe.

Mooi dat het hoofdje van Vince mooi rond wordt. Daar doe je het toch voor, zo´n vervelende helm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden