Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

12 jaar vind ik ook te vroeg. Wij drinken beide niet, gebruiken geen drugs, hebben regelmatig seks, en na de stressvolle

periode met Vince in het zkh ben ik weer begonnen met roken. I know, zonde en vreselijk slecht!! Maar ik rook nooit in het zicht of bijzijn van Vince, niet in huis of achter de kinderwagen. Op korte termijn wijs ik die krengen weer de deur, net zo makkelijk als ik dat 2 jaar geleden heb gedaan voordat we begonnen met de ICSI behandeling.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, net zo makkelijk? Ik hoop het voor je Melis! Ik stopte steeds met roken aan het begin van een behandeling en ben er nu gelukkig van af sinds vorig jaar juni maar heb er soms nog best zin in...

Ik vind 12 zeker te vroeg voor al die dingen! Meen je dat nou Vlinder?

Geplaatst

Ik ben ervan overtuigd dat als je écht iets wil, je ook de disipline hebt om het te doen!

12 jaar vind ik ook veel te vroeg voor die dingen.. Mijn kleine Vince op die leeftijd die seks heeft? Ik moet er niet aan denken! Seks moet iets bijzonders zijn, liefdevol. Mijn inziens is dat niet mogelijk op die leeftijd, maar das mijn bescheiden mening.

Geplaatst

Melis/Caro ik ben het volledig met jullie eens, Als ik merk dat ze seks heeft op die leeftijd krijgt ze de rest van haar leven huisarrest.

Alles hangt natuurlijk ook af van de vriendengroep waarin ze zich begeeft.

Seks moet bijzonder zijn en moet je niet vergeven aan de eerste de beste die langs komt.

Ik denk dat je ze dat ook moet vertellen. Maar het is allemaal niet meer zo onschuldig met de komst van alle media, als toen ik 25 jaar geleden 11 jaar was.

Een paar weken geleden hebben we een film gezien RTL 4 waargebeurt verhaal, het was wel in Amerika op een christelijke school, maar toch dat kan ook in Nederland gebeuren.

Kort gezegd hadden de leerlingen seks met elkaar om populair te zijn, er brak chlamydia uit, waardoor iedereen getest moest worden en eventueel ingeënt.

Dit werd natuurlijk een hele rel, ouders gingen zich ermee bemoeien en werden bedreigd. Nu zeggen we natuurlijk het is Amerika, maar zo onschuldig zien de meisje er nu niet meer uit.

Soms moet je goed kijken en vergis je, je goed in hun leeftijd, alles zit erop en eraan.

Ik denk dat het niet verkeerd is om over de gevolgen met ze te praten. Natuurlijk zie je wel of je kind eraan toe is, maar nieuwschierig zijn ze wel.

Ik heb een buurjongen van 12 jaar, hij is nu naar de Havo en hij zingt de hele tijd het liedje van Seks on de beach en maakt de gebaren van neuken erbij met zijn kont.

Dan zeggen we jongen je weet niet waar je het over hebt? en lachen we het weg.

Erover praten is wat anders dan het doen.

Natuurlijk aten wij vroeger ook weleens een advocaatje of een glaasje boerenjongens. en de gevolgen van alchohol zijn ook niet mis.

Maar je kent het begrip breezer sletjes toch nog wel!! En hiervoor moet je je dochter behoeden.

Geplaatst

Nog een verhaal over het buurmeisje van mijn tweelingzusje.

Mijn tweelingzusje woont in de buurtgemeenschap in Hekendorp, dit is vlakbij Gouda en Woerden.

In Hekendorp wonen denk ik 300 mensen. Het meisje waarover ik het heb ik 14 jaar, haar ouders waren in eerste instantie niet zo streng met de regels.

Dus je kunt het zelf wel invullen, dochterlief komt uit school niet direct thuis en gaat rondhangen op het winkelcentrum en komt in contact met de verkeerde jongens, letterlijk.

Ze wordt opgenomen in een groepje van marokaanse jongeren, wat er uiteindelijk gebeurt kunnen jullie zelf wel invullen, ze is de matras.

Het meisje vind alle aandacht natuurlijk geweldig, de jongens komen haar ophalen en zij gaat gezellig mee, ze weet niet dat het niet zo hoort te zijn

Uiteindelijk zijn de ouders verhuisd om, dochterlief weer een normaal leven te geven, de toekomst van je kind hangt af van je eigen normen en waarden.

Dan ben ik van mening, praat erover, in plaats van het te negeren.

Geplaatst

Over praten is idd erg belangrijk, net als het meegeven van normen en waarden. Met alle respect, maar dit soort meisjes komen vaak wel uit een gezin met ongeinteresseerde ouders. Kinderen zijn in deze gezinnen vaak teveel en de ouders zijn dan blij als de kids ff op pad zijn. Het zijn vaak de zwakkere meiden of die met problemen thuis, het tuig dat deze meisjes inpakt hebben hier een neus voor helaas.

Geplaatst

Jeetje dat is voor mij nog een ver van mijn bed show, moet er echt nog niet aan denken dat ze gaat roken, drinken of seks heeft. Ik was zelf echt nog een meisje toen ik 12 was, ik speelde nog met poppen en barbies en was wel altijd verliefd, maar seks daar was ik echt nog niet aan toe. Mijn ouders hebben ook altijd gezegd dat dat iets byzonders is en dat je de eerste keer niet zomaar weg moet geven. Wat je daarna doet moet je zelf weten, maar ik weet dat ik na mijn eerste twee relaties een van 5 jaar en 1,5 jaar wat makkelijker was. Maar ja toen was ik 25 dus dan is het anders.

drinken vind ik moeilijk, ik kreeg vroeger ook wel eens een slokje of een beetje met wat water. Dat vind ik net kunnen maar nog echt geen zuip feestje met die leeftijd. Roken weet ik niet, zelf heb ik nooit gerookt en ik hoop dat Maud het ook niet gaat doen, maar ik weet dat het als puber vast moeilijk is om niet mee te doen.

Vlinder fijn dat Inge goedgekeurd is en dat ze weer drinkt. Hier Een dag goed gedronken en nu weer een drana, vanmorgen papfles maar zozo, de fels van 13.30 maar voor de helft. De avond fles ook niet. Een half uurtje terug werd ze wakker en heb ik er met moeite 150 ingekregen. Ik denk dat ze misschien toch wat keelpijn heeft of dat haar verstopte neus niet meewerkt. Dat drinkt natuurlijk ook niet lekker met al dat snot in je neus.

Ze heeft sinds gister een nieuw geluidje ontdekt en helemaal geen leuke, ze ademt dan in alsof ze iets in haar keel heeft. Ieder keer schrik ik weer. Als ik dan bij haar kijk zit ze te lachen in de box. Ook doet ze dat nu als ze haar fles gaat drinken. Ik zet haar dan rechtop en gelijk begint ze te lachen, brrr vind het echt niet tof en ga het ook iet negeren want dan is het een volgende keer wek echt. Rare meid.

Geplaatst

Ik verwacht ook niet dat onze kindjes hiermee problemen krijgen.

Daar wij anders kinderen hebben gekregen, een stuk bewuster dan menig koppel van buiten het forum.

Meezie, ik ga morgen niet met Inge zwemmen, ik ben blij dat ze weer drinkt sinds vanmiddag, maar ik zit niet te wachten op een herhaling deze week.

Ik laat het even voorbij gaan, volgende week zijn we weer van de partij.

Vervelend dat Maud nu weer teruggevallen is.

Geplaatst

Vlinder zoals je het nu schrijft is het meer waarschuwend maar in je eerste berichtje hierover schreef je dat je persoonlijk 12 jaar een goede leeftijd vindt voor die dingen?

Nou ja, ik vind het best lastig, merk nu al bij mijn dochter van 8 dat ze loopt als een 'topmodel', dat is nu heel populair. Natuurlijk is ze nog zo plat als een dubbeltje maar de beweginkjes kan ze feilloos. Toen ze 5 was was het nog schattig maar nu eigenlijk al niet meer. Ik ga haar niet verbieden bepaalde tv programma's te kijken, waar ze die dingen ziet, maar we zeggen wel eens tegen haar (vooral papa): doe eens gewoon, je bent 8, geen 18!

Geplaatst

Ik moet nog even niet denken aan de puberteit. Trouwens, als Jasper dan nog steeds aan de medicatie zit voor de epilepsie dan mag hij geen eens alcohol hebben. Leg dat straks een puber maar eens uit. Ik heb wel het idee dat kinderen tegenwoordig er eerder bij zijn wat betreft roken, drinken en seks. Volgens mij moet je al voorlichting gaan geven als ze 12 jaar zijn. Mijn man en ik zien het tegen die tijd wel weer. Goed luisteren naar je kind en ontdekken waar zijn of haar interesses liggen, is volgens mij belangrijk in het bepalen wanneer je voorlichting gaat geven over deze dingen.

Geplaatst

Moeilijke dingen allemaal en jeetje Caro jullie hebben er natuurlijk al een die al een stuk groter is, voor jou gaat het al veel eerder spelen als voor ons.

Ik weet dat het er allemaal bij hoort en dat je het niet moet doodzwijgen allemaal, gaan we ook niet doen. mijn ouders zijn altijd heel open en eerlijk geweest en alle drie hun dochters zijn goed terecht gekomen, dus dat is een aanpak die wij ook maar gaan volgen. Maar ik moet er echt nog helemaal niet aan denken, hihi het blijft toch je 'kleine' meisje.

vlinder, hier zeiden we het ook al tegen elkaar, morgen maar niet zwemmen eerst maar even helemaal opknappen, met zo'n snottebel gelijk weer het bad in vind ik niet zo'n goed plan.

fren hoe gaat het met fiene en de hapjes??

Geplaatst

Ik keur het zeker niet goed, volgens mij heb ik dat ook in de derde regel gezet, het moet bijzonder zijn en ik vind 12 jaar een goede leeftijd voor voorlichting.

Niet voor de uitvoering.

Ik wist op mijn 12e nog nieteens wat ik wilde worden.

Moet je dan al seks hebben, zelf speelde ik nog met de Lego.

Volgens mij was de discussie, wanneer je voorlichting gaat geven.

In de Regio Rotterdam, zijn ze nu voorlichting aan het geven aan negen jarige, mbt alchohol en drugs.

Ik heb seks daarbij gehaald en daar de leeftijd van 12 jaar aangehangen, daar veel kinderen/jongeren hier wel nieuwschierig naar zijn en ze dan ook de stap gaan maken naar de middelbare school.

Waarbij er weer een nieuwe fase in hun leven begint, met andere verplichtingen en vrijheden.

Maar dit is wel mijn mening, en misschien denk ik er over 10/12 jaar wel heel anders over, maar ik verwacht het niet.

Weltrusten allemaal, Melis leuk dat je het onderwerp de groep ingeslingerd hebt.

Geeft weer een beetje leven in de brouwerij.

Geplaatst

Even snel, lig al jn bed;

Meezie, lief dat je g vraagt; vandaag een fles laten vallen en prompt ging er een half potje bruine bonen in. Toeval? We zullen zien... Ik denk dat fiene een meisje is dat niet veel honger heeft, en met 4 flessen zat/zit ze gewoon vol. We zullen zien.

Trusten!

Geplaatst

truste fren, fijn dat het nu goed ging. Alleen maar goed toch als ze daar ook goed van groeit. Niks overvoeren die kleintjes.

Ik vind dat je met voorlichting best eerder mag beginnen als het op seks aankomt, niet te geheimzinnig doen want dat geeft juist rede tot nieuwschierigheid. Maar dat is ieder voor zich, wat ik eerder al schreef mijn ouders zijn heel open geweest. Ze hebben ons nooit iets verboden maar wel altijd aangegeven wat de gevolgen ergens van kunnen zijn.

Of ons doelen gegeven om iets niet te doen. Wij hebben alle drie de eerste 10 rijlessen van mijn ouders gehad omdat we nooit gerookt hebben. Maar dat soort dingen werkt natuurlijk niet voor iedereen.

Chris en inderdaad wat je zegt goed luisteren naar je kind en betrokken blijven, dan kun je inspringen op wat ze willen. Wel lastig met jasper als hij inderdaad nog steeds medicijnen heeft.

Hihi maar allemaal makkelijk gezegd, we zullen allemaal wel zien over 10/12 jaar hoe we het doen of gedaan hebben eerst maar even druk maken om flessen, tanden, hapjes, verkoudheidjes en allemaal van dat soort heerlijke kneuterige dingen.

Vandaag mijn dochter weer op een andere manier leren kennen. Opa en Oma zijn op vakantie dus hebben we wat verschillende oppastantes moetem regelen. Vanavond was tante Natasja aan de beurt. Ze heeft zich keurig gedragen maar toen Natas een koekje nam en haar een hapje had gegeven dacht madam dat ze het allemaal wel even kon regelen. Een tweede hapje kreeg ze niet en ja hoor dan zet ik het toch gewoon op t brullen. Whaaaaa wat is dit nu weer.

Slapen was ook ineens anders, ze besloot dat ze even lekker ging huilen want dan kon ze gaan kroelen en als ze dan weer werd neergelegd begon ze weer, raar meisje normaal kletst ze wel en heel af en toe huilt ze, maar nu maakte ze wel een drama.

ben benieuwd hoe de andere dagen gaan met onze kleine commediant.

Geplaatst

Lekker drukte hier! Wij zijn al een paar nachten aan het tobben met snottebellen, iedere nacht minimaal 2 keer per kind eruit.......ben nu wel een slaapwandelende zombie. Eten gaat gelukkig goed. O jee, hoor weer iets klagen.....

Geplaatst

Iemand hier schreef laatst dat ze een verminderde weerstand krijgen als er tandjes aankomen. Misschien zijn die de boosdoener! Manlief en ik zitten zelf ook helemaal vol :-(

Geplaatst

Vlinder ik had inderdaad niet door dat het over voorlichting ging. Das wat anders dan uitvoeren inderdaad, ik was al geschrokken dat je het ok vond om als 12-jarige al die dingen te doen...

Ik heb er al eentje van 8 en een half inderdaad die af en toe vragen stelt dus ik denk dat ik 12 jaar niet eens haal met haar. Soms wil ze ineens weten hoe ze 'gemaakt is' en als je dan begint zegt ze : nee, laat maar ik wil het niet weten! Toen ze klein was vroeg ze een keer: hebben jullie mij gekleid ofzo? Haha. Ze weet wel dat het bij haar makkelijker ging en dat we voor de tweeling naar het ziekenhuis moesten maar details natuurlijk nog niet, dat leg ik later nog wel een keer uit.

Geplaatst

Ja, dat weet ik wel zeker! Zijn twee wit/grijze streepjes in z'n tandvlees zichtbaar, voelt vaak met z'n onderlip over z'n onderkaak, de slierten kwijl stromen zijn mond uit en hij bijt OVERAL!! op.. Zodra iemand hem vasthoudt, pakt hij diegene zijn hand en begint woest te bijten..

Geplaatst

Heftig voor Vince, twee tandjes tegelijk.

Kan hij best een beetje van uit balans raken.

Daarbij ook de verwerking van Artis en de markt, is ook anders dan normaal.

Caro, de uitvoering, die doet ze maar als ze opzich zelf woont.

Moet er niet aan denken, maar eens komt het, zit nu te denken aan youp van 't Hek.

Aan die kraterige puisten kop, die je dochter neemt, luister maar naar de tekst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden