Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat goed Mira! En goeie oplossing: 2 dagen kdv en 2 dagen thuis, je gaat 4 dagen werken?

Melis ze hebben de eerste fles tussen 7 en 8 en gaan dan inderdaad meestal meteen weer slapen. Als ze later zijn, een enkele keer slapen ze uit, dan gaan ze wel spelen in de box, maar nooit echt lang. Ik ben er zelf ook altijd verbaasd over na een lange nacht doorslapen maar kennelijk zijn ze dan nog moe.

Dan worden ze weer tussen 10 en 11 wakker, tweede fles, dan spelen en na ongeveer een uur de fruithap. Daarna weer naar bed tot ergens tussen 3 en 4. Derde fles en weer spelen (en knuffelen natuurlijk) en weer na ongeveer een uur de groentehap.

In principe daarna weer naar bed maar dat is het moeilijkste moment van de dag dat er het meeste gehuild wordt. Ze zijn dan moe maar wilen vaak niet slapen en dat is natuurlijk rond onze etenstijd... mEESTAL LEGGEN WE ZE DAN TOCH IN BED OM ENIGSZINS RUSTIG TE KUNNEN ETEN eN ALS ZE DOOR BLIJVEN GAAN HALEN WE ZE ER NA HET ETEN WEER UIT EN GEVEN WE DE LAATSTE FLES ROND 8 UUR. aLS ZE WEL DOORSLAPEN, MAAR DAT GEBEURT HELAAS NIET ZO VAAK, MAKEN WE ZE NOG WAKKER OM EEN UUR OF 10 VOOR DE LAATSTE FLES.

Oh shit, Caps lock per ongeluk aangezet...

Geplaatst

Caro, we inderdaad nooit echt rust. Als Jasper uit bed is, letten we altijd op hem. Ik probeer hem nooit te lang uit het oog te verliezen. In bed hebben we de angelcare en de philips avent.

Mira, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Bij het medische kdv zit ook een regulier kdv. Ik ben benieuwd. Ik breng Lisanne en Jasper natuurlijk straks wel het liefst naar hetzelfde kdv.

Melis, zoveel moeite kan het toch niet zijn voor de gastouder om een speelkleed op de grond neer te leggen? Ik heb met Jasper al gemerkt dat dit voor hem de stap is naar tijgeren en kruipen.

Geplaatst

Mira, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat ga je doen?

Chris, kan me voorstellen dat jullie Jasper constant in de gaten houden.

Mijn kids gaan ook naar een gastouder en ik ben er erg blij mee. Zij kan ook niet heel de tijd de kids dragen als ze huilen maar dat doe ik thuis ook niet. Verder zitten wij ver op 1 lijn. Lauren ligt daar ook niet zo vaak op het speelkleed en dat komt doordat er nog 5 andere kinderen rondlopen. Ik vind het ook veiliger als ze dan daar wat meer in de box ligt.

Thuis ligt ze bijna altijd op een kleed op de grond en zelf dan heeft ze geen moment rust. Grote broer zit constant op, bij of naast haar. Wel reageren zij heel leuk op elkaar en dat is mooi om te zien.

Een vraagje over het voedingsschema met 3 flessen, hoe doen jullie dit?

ik geef volledig avondeten (aardappels oid, groenten en vlees) dus daar krijgt ze geen fles bij.

Bij de boterham is het ook zo veel dus ik weet niet meer zo goed wanneer die nu het beste kan.

Geplaatst

Wij zijn natuurlijk pas net over naar 3 flessen, maar in grote lijnen gaat t bij ons - op de dagen da ze niet naar het kdv gaat - als volgt:

Half 8 - fles, dan direct weer slapen

Ze wordt dan tussen 11-12 wakker en krijgt dan tegenwoordig fruit. Dan blijft ze wakker tot ongeveer half 2 en na fles 2 gaat ze naa bed

Rond 4 uur wee wakker, eventueel een broodkorst ofoz, tussen 5-6 krijgt ze groente (gaat steeds beter, afkloppen!)

Soms leg ik haar dan even weg, maar vaak blijft ze wakker. Om half 8 in bad, dan de papfles en om 8 uur naar bed.

Merk wel dat ze meer interesse aan t krijgen is voor vast eten nu we een fles weggedaan hebben. Ik geef geen diksap ofzo, vin heeft haar toevallig net gewoon met een flesje water op het 's welk eed gelegd, en voor het eerst neemt ze dan ook wat slokken. Doet ze zelf overigens! Kan alleen met water, want er loopt meer langs dan er in gaat, haha!

Hockey ging wel ok. Was alleen bloedjeheet natuurlijk! Poehee, na twee stappen stond het zweet op m'n voorhoofd. Nu ne lekker gedouched en even het dakterras op. Fiene ligt net in bed na fles 2 ;-)

Geplaatst

Wij geven al een tijdje 3 flessen, sinds Vince ongeveer 5 maanden was. Dit met als reden dat hij de avondfles begon te weigeren.

De dagindeling qua voeding ziet er voor Vince als volgt uit;

7.00 - 8.00 uur fles 210/7 plus fijne granen

10.30 - 11.00 uur fruithap (+/- 200 gram met een vermalen koekje er doorheen) en beetje diksap

12.30 - 13.30 uur fles 210/7

16.30 - 17.30 uur groentehap (+/- 200 gram) plus appelmoes als toetje (geen zuivel hier ivm kma) en beetje diksap

19.30 - 20.00 uur fles 210/7 plus rijstebloem

Fren, fijn dat hockey leuk was! Geniet van het zonnetje op het dakterras!

Ben overigens wel beetje jaloers dat sommige kindjes na hun ochtendfles nog de halve ochtend doortukken. Hier is dat helaas niet zo :(

Wij hebben net lekker gechilled in het Amsterdamse Bos, kleedje op het gras en Vince heeft lekker bomen gekeken! Wij genoten van de laag opstijgende vliegtuigen!

Geplaatst

Zooo lekker druk vandaag!!! Even een dagje geen tijd om te lezen en nu heeel veeeeel te lezen.

Melis, thanx ik vind die foto ook super, hahaha ze kijkt ook een beetje nuffig.

Ik vind het veel kindjes bij een gastouder. Op een kdv hebben ze op een groep mey kids tussen de 0 en 4 max 6 kids per leidster. als een gastouder er al zoveel heeft zit er naar mijn idee maar weinig verschil tussen een gastouder en een kdv, maar dat is mijn idee.

Wij stonden met max 16 kids met 3 leidsters vaak waren het minder kids maar dan stond je wel met zijn drieen. We hadden een vast schema en ook veel vaste activiteiten, ook met de kleine kids. doordat je met zijn drieen stond sta je bijna nooit alleen en heb je meer tijd voor de kleintjes. Op dagen dat er veel kleintje waren richten een leidster zich op de grotere kids, zodat zij ook hun aandacht kregen. Moeilijke beslissing, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. zo'n ondernement mannetje doet het misschien wel beter tussen meerdere kindjes van zijn leeftijd.

Mira gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!

Chris, ga je jasper en lisanne samen op een groep doen iof jasper op het mkdv en lisanne op het reguliere. Wel fijn dat daar iemand aanwezig is die er voor jasper is op het moment van een aanval

Bikkel welkom terug

fren, lekker weer even sporten, maar je hebt geen goede dag uitgekozen geloof ik. pffff veel te warm. Maar volgende week wordt het weer weer minder dus vast lekkerder om te spelen.

Goed trouwens dat fiene nu beter gaat eten nu ze een fles minder krijgt.

Simonja hier zit tussen fles 2 en fles 3 best veel tijd, maar ze doet het er goed op

8.30 papfles

10.00 fruit

12.00 fles

12.30 broodje

16.30 groente en toetje

19.30 fles

melis, Maud is ook wakker tot half 11 (meestal wordt ze om 8.30 wakker) dan slaapt ze 1 a 1,5 uur en dan om 14.00 weer naar bed, dan slaapt ze 1,5 a 2 uur en om 18.00 nog ongeveer een uurtjes. om 20.00 gaat ze dan weer slapen. Maar ik geloof dat wij wel een slaapkopje hebben hoor.

Geplaatst

Jeetje, een weekendje niet gelezen en gereageerd en je weet even niet meer wat er gebeurt is.

Mira, van harte gefeliciteerd met je baan, wat ga je doen en hoeveel uur/dagen ga je werken.

Chrish, Wat vervelend voor jullie en Jasper, hoe gaat het nu verder.

Je bent vandaag naar de kinderarts, sterkte voor jullie allemaal.

Meezie, fijn weekend.

Wat een leuke foto heb je op FB gezet.

Bikkel ik heb de foto's op FB gezien, jullie hebben je wel vermaakt.

Fren, goed hoor dat je weer bent gaan sporten. Volgende week weer?

Melis, zit er nog een kleur gekoppeld aan het feest

Lekker fout, vind ik zo'n overhemd met grote ruiten en dan ook nog van flanel, gisteren bij BZV, had je een man met een t-shirt met Wickey de Vicking erop, vreselijk.

Kom op zeg je bent dan wel homo, maar nog wel een volwassen vent.

Ik geef nog 4 flessen, een fruit en een groentehapje, maar mevrouw heeft op de een of andere manier toch niet genoeg.

Ze werd gisteren wakker om 21.30 uur en vanacht nog 2x, vanochtend ging er weer 200 ml in, zou ik er smorgens al een beetje pap in mogen doen.

Inge is nu ook al wakker vanaf 07.00 uur, valt straks misschien nog een half uur in slaap, maar dat is het voor de ochtend dan wel weer.

Vanmiddag slaap ze zomaar 2.5 uur, heerlijk.

Afgelopen weekend, naar de jaarmarkt geweest in Zuidland, een heerlijke BBQ gehad en lekker genoten van het mooie weer.

Vanochtend regende het, nu maar aan de koffie, straks maar wat huishoudelijke taken doen.

Geplaatst

Ik doe 's morgens en 's avonds wat pap in de fles, 's avonds iets meer, dus waarom niet?

Ik heb nu overigens wel een pap/speenprobleem. Ik had eerst rijstebloem, geen probleem. Toen fijne granen van Nestlé, kon gewoon met de Difrax medium speen en de Avent nummer 3 speen. Maar gisteravond een pak fijne granen van Bambix, dezelfde hoeveelheid, werd helemaal niks! Kennelijk is dat veel dikker, ziet er ook veel 'graniger' uit, Kaat kon zelfs 2 schepjes niet aan, weg gegooid, toen 1 schepje, ging nog superlangzaam maar lukte uiteindelijk wel. Eerst trouwens 3 scheppen bij allebei gedaan met de papspeen, maar dat ging weer veel te snel. Bram had het er ook moeilijk mee maar dat ging net, die kan iets meer hebben. Heb ook het idee dat Kaat de dikkere structuur niet fijn vindt.

Kortom: wat nu? Bram 2 schepjes en Kaat 1? Maar dat noem ik nauwelijks een papfles. Het idee is toch dat ze gaan wennen aan granen voor als ze brood gaan eten? Pfff gedoe weer. Ik dacht ik koop Bambix dat is beter maar kennelijk niet voor mijn kinderen.

Heb nu een pak Nestlé met griesmeel, ga dat vanavond maar eens proberen, moet je maken met water. (Heb een tijdje terug 4 verschillende pakken pap gekocht toen ze een euro per stuk waren, om uit te proberen). Benieuwd hoe dat uitvalt en met welke speen we dat gaan doen...

Geplaatst

Vanochtend al vroeg op. Eerst gedoucht, Lisanne en Jasper de fles, vloer gedweild, ontbeten en om 09.00 uur bij de dierenarts met mijn katten voor de jaarlijkse enting. Voor onze kater, Jaap, liet zich moeilijk vangen. Ook bij de dierenarts wist hij zich nog achter een kastje te verstoppen.

Vanmiddag naar de kinderarts. Ben benieuwd.

En donderdag heb ik een rondleiding op het kdv voor Jasper. Lisanne kan er ook naar toe. Het is een gecombineerde kdv, medisch en regulier. Wel moet ik een indicatie hebben, dan is er budget voor.

Als het goed bevalt, kan ik het contract dat ik met het andere kdv heb, opzeggen.

Verder heb ik nog een vraag over het maken van hapjes. Ik merk dat als ik een vers hapje uit mijn diepvries haal, deze vaak te waterig zijn. Heeft iemand nog tips om dit te voorkomen?

Geplaatst

Caro, ik denk dat ik dit morgenochtend maar ga proberen.

Mbt je flessen en spenen probleem, ik heb de Avent slow flow met een Y vormig gat, maar deze gebruik ik nu nog met rijstebloem.

Weet niet hoe ze het doen met 6 maanden.

Ik doe in de laatste fles 15-20 gr rijstebloem, hiervan het ik nog 1 pak.

Daarna ga ik over op de zes maanden, inderdaad gezien dat het andere smaken worden.

Bambix, heeft Appel, peer en granen, nestle heb ik nog niet bekeken.

Ben benieuwd hoe ze de pap met griesmeel vinden.

Katten hebben een neus voor dit soort onheil, dan gaan ze op de loop.

Veel succes bij het bezoek aan de kinderarts, ben erg benieuwd.

Geplaatst

ik ga volgende week niet sporten, want dan zit ik in New York, joehoe!!!

Wbt de pap; wij zitten ook enorm te klooien met de spenen. De papspeen van avent is veel te groot, de 123-speen blijven alle granen achter inderdaad. Nu heeft mn vriend gister eerst de pap (rijstebloem) in het water gedaan, geschud, toen de melkschpejes erbij, en wonderbaarlijk: geen drab die achterbleef! Kennelijk werkt dat beter. Fiene krijgt 3 of 4 schepjes rijstebloem, afhankelijk van haar eetgedrag overdag. 's morgens wel een normale fles.

Geplaatst

Oh ik dacht dat jij ook al over was op fijne granen?

Lekker hoor New York! Verder dan Frankfurt en Bologna heb ik het nooit geschop! Toen gingen we nog niet zo ver...

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4552[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4553[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4554[/ATTACH]

Heb even geen tijd om te reageren, maar hier al wel wat foto's!

Geplaatst

Mira, wat een lieverds!!

Chris, ook hier bruinkleurige hapjes als ik ze uit de vriezer haal, sommige ook erg waterig :-( Ik heb helaas niet de gouden tip om dit te voorkomen!

Ik ga verder werken, moet tenslotte nog tot 20.30 uur..

Geplaatst

Chrish, als je je hapjes ontdooit uit de vriezer, moet je eens proberen dit langzaam te doen.

Bijvoorbeeld in de koelkast, dan blijf er wat vocht apart en dit kun je eruit schenken.

Gooi het niet direct door de gootsteen, maar even in een beker of glas, daarna opwarmen en roeren.

Als je het vocht nog nodig hebt kun je het terug doen.

Ik weet niet hoe het precies gaat als je ontdooit in de magnetron.

Of er dan ook vocht naast je groente/fruit ligt.

Hoe was het in het ziekenhuis.

Mira, wat een leuke kindjes.

Melis, werkze nog 45 minuten en je mag naar huis.

Geplaatst

Had in het weekend een meloen ontdooit, avond ervoor uit de vriezer gehaald en laten ontdooien in de koelkast.

Resultaat? Een bruinie prut :-( Dit heb ik meteen weggegooid, dit geef ik Vince niet.

Is het al 20.30 uur? Pfff...

Geplaatst

Ik heb meloen nog nooit in de vriezer gedaan, ze heeft het ook nog nooit gegeten, ik heb er een liggen.

Hoe maken jullie dit klaar, alleen pureren of ????

Want als je het dan in de vriezer doet, wordt het netso als een onbewerkte appel BRUIN.

Wat ik wel in de vriezer heb gedaan, klaar gemaakt als een brutje zijn:

Appel, peer, aardbei, pruimen, banaan, kersen, kiwi, abrikozen, frambozen en mango en ontdooien gaat goed.

Wat inge niet fijn vind als ik het in de vriezer doe is courgette.

Dit maak ik nu alleen nog maar vers.

Geplaatst

Fren, veel plezier in New York en een goede reis.

Mira, wat een leuke, vrolijke kindjes.

Vlinder, ik zal jouw ontdooitip eens uitproberen. Nu ontdooi en verwarm ik het hapje au bain marie.

Vanmiddag bij de kinderarts geweest. Eerst een echo gemaakt van de niertjes. De nieren van Jasper doen het goed.

Verder gepraat over de behandeling van de epilepsie, met name wanneer de medicatie opgehoogd moet worden en wanneer naar het ziekenhuis te gaan. We kunnen altijd bellen als we ons zorgen maken. Als Jasper op een dag veel aanvallen mocht krijgen, dan kan hij opgenomen worden. Als er bijvoorbeeld een uur tussen twee aanvallen zit, dan weten wij uit ervaring dat er meer komen. Dus als Jasper een aanval krijgt, dan is het van belang winnen welk tijdsbestek een eventuele tweede aanval komt.

Geplaatst

Heeft hij ook iets gezegd over hoe het de rest van zijn leven zal vergaan? Is daar iets over te voorspellen? Is het blijvend of zou hij er overheen kunnen groeien? Fijn in ieder geval dat zijn nieren goed werken!

Geplaatst

Chrish, Fijn dat je altijd tercht kunt bij de kinderarts en dat zijn niertjes in orde zijn.

Ik vind het allemaal erg heftig, we lezen regelmatig dat hij een aanval heeft gehad.

Je hebt nu met verschillende artsen gesproken, eigenlijk heb ik dezelfde vraag als caro.

Hoe gaat dit zich verder ontwikkelen.

Succes met uitproberen, ik ga mijn kindje eten geven en lekker naar bed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden