Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh zo...

Net het eerste Opperdepoprecept gemaakt: abrikozen-appelpuree, een groot succes! Ze zaten te smullen allebei en ik moet zeggen dat ik het zelf ook erg lekker vond... ga ik zeker vaker maken.

Geplaatst

Spenen, we gebruiken ze nog dagelijks.

Als ze moe is en net dat stukje rust moet vinden om in slaap te vallen, heerlijk een speen.

Caro, ze gebruikt netzo als kaat haar handen om op te sabbelen, ik maar er niet zo'n probleem van.

Persoonlijk heb ik liever een speen dan een duimend kindje.

Een speciaal kroeldoekje heeft onze kleine dame niet, ze is tevreden met ieder doekje dat ze in haar handen krijgt.

Een hydrofiel, een spuugdoekje en het ledikant laken het is allemaal goed.

Heb ik van die leuke kroeldoekjes gekocht bij de Intertoys, maakt het Inge helemaal niets uit.

Chrish, fijn dat Jasper de hapjes lekker vind.

Vandaag zijn we wezen zwemmen met Meezie en Maud, het was een drukke groep vandaag met veel nieuwe kindjes.

Na het slapen vanmidag zijn we nog even naar Schiedam geweest, ik had twee mysteryshop opdrachten, altijd leuk, voordat Inge geboren was, deed ik 2 opdrachten per week.

Ik doe er nu twee per maand. Het is soms best lastig even weg te gaan s'middags. Hebben jullie dat ook.

Zelf heb ik het gevoel 's morgens veel meer tijd te hebben, de middag is na het slaaptje altijd zoweer voorbij.

Zodadelijk Inge de fles geven, ben benieuwd of ze hapt, gisterenavond de hele fles rijstebloem met de lepel naar binnen gewerkt.

Dit ging er goed in, maar het is best tijdrovend, weltrusten allemaal en tot morgen.

Fren, veel plezier in NY.

Geplaatst

Ja haha, ben ik ook wel benieuwd naar.... Klinkt wel spannend, mysteryshop opdrachten....

Die rode wangen van Yente op de foto kwamen inderdaad van de warmte. Het was die dag erg warm en dan de hele tijd die helm op en af om hem passend te maken....

Nu kan ze de hitte inmiddels al een stuk beter kwijt. Hoewel het soms wel gaat stinken onder die helm hoor!

S.ven heeft dus ook een helm? Dat wist ik niet. Wel super dat er al verbeteringen te zien zijn.

Vraagje: kunnen jullie kindjes allemaal al goed zelfstandig op de grond zitten? Yente nog niet, terwijl ze hier toch een van de oudsten is. Ze zit sinds een week ofzo goed rechtop in de kinderstoel, dat wel. Daarvoor zakte ze steeds naar 1 kant. Volgens mij is ze erg lui aangelegd haha. Als ze ligt en je geeft je handen/vingers doet ze ook echt geen enkele poging om zichzelf op te trekken ofzo. Nee hoor, wij moeten al het werk doen en dan zit ze als een ingezakte pudding op de grond en na een paar tellen kukelt ze om.....

Ach, komt vanzelf wel. Maar ben altijd zo verbaasd als ik foto's voorbij zie komen. De meeste kindjes lijken zo snel te zijn met van alles!

Geplaatst

Haha eef, de meeste zitten hier volgens mij nog niet. We hebben een paar turbos er tussen zitten, maar ik denk dat je ook blij mag zijn dat ze nog lekker "lui" is. Het gaat allemaal al zo snel en als je dan nog zo'n eigenwijs monstertje hebt die het allemaal wel al kan, dan is het baby er snel vanaf.

hier dus zo'n monster en ja we genieten er ook van, maar ik vind dat het echte baby snel weg is. Ik geniet van de schaarse momenten dat ze even rustig bij je ligt, want verder ligt madam geen seconde stil aleen als ze slaapt en dat wil ze alleen maar in bed.

Cao, leuk sloffies allemaal. Heb je die ook in grote maten?? Maud heeft nu sokken maat 12-18 maanden, die zijn qua lengte goed maar alleen veel te breed.

Geplaatst

Geen idee Meezie, heb ze allebei gekregen, weet niet eens waar ze gekocht zijn...

Hier zitten ze echt nog niet hoor, dat is niet lui, ieder kind zijn/haar eigen tempo toch? Mijn oudste zat pas echt los met 11 maanden, maar dat was wel erg laat hoor. Hoop dat deze twee wat eerder zijn maar denk het wel.

Geplaatst

Inge kan nog niet zelfstandig zitten.

Wel met ondersteuning, vanochtend zat ze bij mijn schoonmoeder op tafel, met de luiertas in haar rug, mocht het fout gaan.

Het ging wel aardig, maar na een paar minuten liet ze zich naar achteren vallen.

Mystery shoppen, wat houdt het in, je gaat winkelen bij een keten en je gedraagd je als een gewone klant waarna je de service en klantgerichtheid beoordeeld.

Hierover schrijf je dan een rapport en voor de opdracht ontvang je een kleine vergoeding, circa 12.50 per opdracht.

Ik ben ingeschreven bij drie bureau's en probeer een opdracht meestal te combineren, daar ik voor 1 opdracht niet kan rijden.

Gisteren ben ik bij de H&M Vla.ardingen en Schie..dam geweest en bij de Te xa co, lekker voordelig tanken en rijden.

Ik merk wel dat het ook crisis is in opdrachten land, waarvoor je vorig jaar nog een vergoeding van 15 euro ontving, ontvang je voor dezelfde opdracht 10 euro.

Soms willen ze dat je dingen kapot maak en dan terug brengt, hier begin ik niet aan en een specifieke medewerker beoordelen is ook erg lastig, daar je zomaar binnenkomt en je niet weet waar die persoon op dat moment zich bevind.

Wat je wel wordt is vreselijk kritisch over de service die je ontvangen. Het begint al voordat je binnenkomt, hoe ziet de entree eruit, zijn de ramen schoon, word ik begroet, benaderd de medewerker mij als ik zoekend rond kijk, geeft ze het juiste advies, bied ze mij een mandje aan, enz enz. Op een gegeven moment weet je waar je op moet letten en gaat het vrij makkelijk.

Meezie wat denk je van Flappie, naar het kerstliedje.

Stil liggen, wat is dat, ik lig op mijn buik en doe een vliegtuig na.

Geplaatst

Haha, nee flappie wordt het niet, dinsdag met ons aangelopen konijn naar de DA en dan even horen of het een man of vrouw is.

Inge doet geen vliegtuig na ze probeert te skydiven, haha.

Geplaatst

Eef, Lisanne en Jasper kunnen nog niet zelfstandig zitten op de grond.

Vlinder, leuk dat mystery shoppen.

Gisteren heb ik het kdv bezocht waar ik Lisanne en Jasper naar toe wil brengen. Ik betaal daar alleen de daadwerkelijk opgenomen uren. Het kdv is pas sinds januari dit jaar begonnen. Ze zijn ook bezig om een natuur ontdekkingstuin aan te leggen. Op dit moment is de groep met kinderen met medische problemen nog niet gestart. Jasper zou op dit moment de enige zijn. Gelukkig kan hij ook meedoen in een van de twee reguliere groepen en er wordt sowieso dan gezorgd dat er een kinderverpleegkundige aanwezig is. Op dit moment zijn we samen met het kdv bezig om voor Jasper budget uit de awbz te krijgen voor de kinderverpleegkundige opvang.

Dit kdv ziet er goed uit. Dus ik ga mijn contract met Catalpa opzeggen. Bij Catalpa (schijnt een grote kinderopvangorganisatie te zijn in NL) moet je complete dagdelen afnemen. Dat spreekt me minder aan nu kinderopvang best wel prijzig is geworden.

Geplaatst

ik betaal ook voor hele dagen Chris. Is in A'dam de normaalste zaakvan de wereld helaas...

Fiene zit ook nog niet los hoor, we oefenen wel met haar, dan zit ze tussen mn beneb te spelen. En zolang ze niet doorheeft dat ze lo zit, blijft ze zitten, anders zakt ze opzij :-)

Geplaatst

Chrish, dat heb je de voordelen van een gastouder.

Hoe ligt het uurtarief.

Het KDV waar Inge naar toe zou gaan, zit nu op 6.10 per uur.

Maar je bent inderdaad wel verplicht hele dagen af te nemen.

Geplaatst

Ja dat is het: als ze het net door hebben blijven ze zitten hihi. Ik lig wel eens op het speelkleed bij ze op mijn zij en dan zet ik er eentje tegen mijn buik, dat vinden ze erg leuk, maar moet wel af en toe corrigeren.

Zou trouwens blij zijn als ze het kunnen, dan kunnen ze ook beter spelen. Vind het nu best lastig om ze bezig te houden...

Geplaatst

M zit ook nog niet los. Wel tussen mijn benen maar dat is het dan, in de kinderstoel gaat het wel erg goed. M zit wel op handen en knieën en zit dan te wiebelen, klaar om te kruipen maar hij komt natuurlijk geen meter vooruit. Erg grappig, hij staat trouwens ook regelmatig op handen en

Voeten. Ook heel raar. Doen meer kindjes dat? Kan me dit al niet meer herinneren van de eerste.,...

Geplaatst

moontje hier nog een en ook wat je omschrijft op handen en knieen en dan heen en weer bewegen. Haar bed gaat er van heen en weer als ze dat doet (staat op wieltjes)

[ATTACH=CONFIG]4568[/ATTACH]

Geplaatst

Haha lijkt wel of ze push ups doet! Nee hoor, hier nog niks van dat gestunt. Het blijft bij buik liggen voor Bram, Kaat heeft het nu 2x gedaan maar daarna niet meer.

Weer een vraagje: hebben die van jullie soms ook last van verlatingsangst? Bram kan enorm gaan piepen als ik wegloop, Kaat trouwens niet. Als ik dan blijf praten vanaf de badkamer ofzo dan gaat het wel maar het is best lastig.

Geplaatst

Caro, gelukkig hebben Lisanne en Jasper daar nog geen last van.

Vlinder, het uurtarief ligt volgens mij rond de 6,85 euro.

Fren, wat een pech dat er in A´dam alleen maar kdv´s zijn waar je complete dagdelen moet afnemen. Daarvan zijn er in Zwolle dus ook veel. Maar gelukkig heb ik deze dus gevonden.

Geplaatst

Chris, geen dagdelen, maar hele dagen! 11 uur per dag. In ieder geval bij ons jn de buurt.

Caro, fiene krijgt ook wat meer verlatingsangst, ze wil niet dat je weggaat. Veel kiekeboe spelen dus, dan leert ze dat uit t oog niet uit t hart is.

Ga morgen naar NY, vind t nu wel lastig hoor om F achter te laten. Net alsof ze t voelde, legde ze haar handje op mijn wang toen ik haar weltrusten kuste.

Geplaatst

Fren veel plezier in NY.

Inderdaad Kiekeboe spelen dat helpt.

In de omgeving van R'dam is het niet anders met de kinderopvang ook hele dagen of een hoger tarief bij wisselende uren en dagen.

Het zogenaamde continue rooster.

Geplaatst

haha, geweldig zoals Maud staat. S.ven gaat nu wel op zijn knietjes en handjes staan sinds vanavond en ook best wel lang.

Fren, veel plezier in NY! Wat zul je Fiene gaan missen, maar geniet lekker! Hoelang ga je naar NY?

Caro, verlatingsangst hebben wij al gehad. Inderdaad veel kiekeboe doen, dan wordt het vanzelf beter! L.ara kan wel af en toe nog alleen bij mij willen zitten, ook lastig.....

S.ven knapt eindelijk weer een beetje op. Vanavond voor het eerst 37.5 ipv 38.2! Hoesten wordt ook minder, dus hopelijk na het weekend weer wat fitter.

Geplaatst

Aaah Fientje! Zou ik ook moeilijk vinden maar ze is in goeie handen bij papa toch? Ook goed voor hun band! Heerlijk hoor, geniet er van. En lekker naar de Baby Gap!

Ga je met C en M?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden