Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vince heeft meer uitdaging nodig dan hij bij de gastouder krijgt. Hij is nu 2 dagen op kdv geweest en komt daar veel vrolijker vandaan, huilt daar ook veel minder. Kortom, een hele andere Vince als bij de gastouder. We missen voor hem de andere kindjes waar hij mee kan spelen, gastouder heeft hem namelijk vaak apart van de kindjes ondanks ons dringende verzoek om hem mét de kindjes te laten spelen en hem te stimuleren/helpen in zijn ontwikkeling..

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waarom had de gastouder hem apart van de andere kindjes?

Fren gelukkig, zat vanmorgen nog aan P te vertellen dat Fiene al een paar nachten bezig was geweest en aangezien ze vaak gelijk op gaan... hoop niet dat het hier ook nog komt. Na die ene nacht dat Bram ineens echt wakker was alleen nog klein beetje gehuil gehad hier en daar maar is volgens mij in de slaap. Ik weet dat de oudste dat ook regelmatig had, ging je kijken, sliep ze gewoon. Op een gegeven moment herken je het verschil tussen in slaap huilen en wakker huilen...

Jeetje Moontje gek idee dat je alweer zwanger bent! Maar als het voor ons al een gek idee is... sterkte!

Geplaatst

Haha zingen is grappig! Doen ze hier niet. Wel veel brabbelen en af en toe een gilletje tussendoor. Kaat die kreunt de laatste tijd, dat is het nieuwste, soms klinkt het echt een beetje eng, gewoon grommen...

Ben je vrij vandaag? Misschien straks nog een tukje doen? Hier slapen ze weer na de ochtendfles, ze waren zo vroeg dat we ze weer meteen terug hebben gelegd en dat vonden ze goed. Doen we tegenwoordig trouwens bijna nooit meer, meestal gaan ze een half uurtje tot een uurtje spelen maar het was nog geen kwart voor 8 en ze dronken allebei de fles niet leeg dus had het idee dat ze nog moe waren.

Geplaatst

Ze slaapt weer, ik ben aan t opruimen, m'n schoonzusje komt zo om te helpen alles even grondig schoon te maken. Ze vindt schoonmaken leuk, dus ik help haar graag aan een leuke dag, haha!

Geplaatst

Hier weer 2 dagen een doorslaper!! 20.30-5.45!!

Gisteravond met vriendinnen naar de sauna geweest, dat is voor mij nu echt ontspanning en afschakelen....héérlijk!

Fren, leuk z'on schoonzus, in ere houden haha

Geplaatst

Schone zus niet weg, poehee, ben d'r moe van! Alle kasten uitgemest en kleding in zakken voor tweedehands winkel / memisabak/ vrienden gesorteerd. Alle ramen gelapt, fiene haar kamer goed uitgesopt (terwijl mevrouw vanuit haar bed alles in de gaten hield), en vervolgens de woonkamer grondig schoongemaakt, inclusief invetten van de leren banken, vloerkleed buiten uitgeklopt en alle verwarmingen uitgezogen... Wel fijn!

Geplaatst

Bikkel, klinkt goed sauna en een doorslaper.

Ben je weer helemaal fit.

Fren, lekker dat je huis weer opgeruimd is.

Je hebt ook mogen doorslapen, had je daarom energie om je huis op te ruimen.

Melis, goed dat je een keuze gemaakt hebt.

Wij hebben hier een meisje, dat om 22.00 uur en 01.00 uur vanacht het hele huis bijelkaar gilde.

Heel zielig, een speentje hielp niet, toen maar even met haar door het huis gewandeld, totdat ze rustig was.

Vanochtend wezen zwemmen, zodadelijk gaat ze naar bed, ben benieuwd.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Benieuwd hoe bij iedereen de nacht gegaan is?

Hier Bram wakker om kwart voor 3... helemaal vrolijk kletsend en klaar om de dag te beginnen. Nee schatje, het is kwart voor 3... Heb met hem in de stoel gezeten in de babykamer, hopend dat Kaat niet wakker werd en na 10 minuten weer terug in bed gelegd, knuffel erbij, muziekje en lampje aan, alsof ik hem net in bed legde. En op hoop van zegen terug gaan liggen. Hij bleef nog een tijdje kletsen maar jippie! hij viel weer in slaap.

Toen om half 7 Kaat geluiden maken, snel weer speen gegeven en gelukkig ook weer gaan slapen, uiteindelijk allebei tot 8 uur!

Geplaatst

Zo te lezen aardig wat nachtbrakers hier :).

Moontje, gefeliciteerd! En wat bijzonder! Maar niets is onmogelijk natuurlijk als het om zwangerschappen gaat.

Medusa, heel veel sterkte nu. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Maandagmiddag hebben we Jasper opgehaald uit het ziekenhuis. Hij was toen al weer meer dan 24 uur aanvalsvrij. Afgelopen dinsdag moesten we om 7.30 uur in het AMC zijn voor de mri. Om 6.00 uur zaten we in de auto. We waren er op tijd. Verder is het maken van de mri goed gegaan. Ook het ontwaken uit het roesje ging goed bij Jasper. Mijn schoonouders hebben op Lisanne gepast en gisteren waren mijn schoonouders ook nog bij ons. Het gaat nu al weer een paar dagen goed met Jasper. Hij lijkt wat meer slaperig te zijn. Dat komt misschien door de Keppra. Toen ik hem een uur geleden de fles gaf, viel hij in slaap in mijn armen. De fles was gelukkig bijna leeg en ik heb hem snel in zijn bedje gelegd.

Gisteren even op mijn werk geweest. Ik dacht om te praten over het ouderschapsverlof voor volgend jaar. Ik wil drie dagen werken en welke dagen dat worden. Een andere manager zou er ook bij zitten. Ik dacht omdat ik bij hem in het team zou komen te zitten. Er wordt nog wel eens wat gewisseld in de samenstelling van de teams. Maar nee hoor! Ik kreeg de vraag voorgelegd of ik het wel aankan om volgend jaar weer te gaan werken. Dus wilden ze nog helemaal geen afspraken maken. En ik kwam juist naar kantoor om alles op tijd aan te vragen. Ik heb wel gezegd dat ik er over na wil denken, maar dat ik dan ook niet tegengeworpen wil krijgen dat ik daardoor misschien mijn ouderschapsverlof te laat aanvraag. Ik had mijn manager van de zomer ingelicht over het feit dat Jasper was opgenomen in het ziekenhuis. Daar heb ik dus nu spijt van. Ik krijg nu het gevoel dat het tegen me gebruikt wordt om me te lozen. De andere manager zat erbij om aantekeningen te maken. Mijn manager baalde natuurlijk al als een stekker dat ik tijdens mijn zwangerschap al minder heb gewerkt op advies van de bedrijfsarts en dat ik zelfstandig naar de bedrijfsarts ben geweest (waar ik recht op heb) zonder haar in te lichten of zonder haar goedkeuring. Maar ik ben nu alles aan het regelen zodat ik volgend jaar kan werken. Ik heb er zelfs wel weer behoefte aan. Dus ik maak mijn eigen verslag van het gesprek van gisteren en dat mail ik naar haar. Ik snap ergens wel dat zij bang is voor de planning van de organisatie. Zij is waarschijnlijk bang dat ik vaak onverwacht met Jasper naar het ziekenhuis moet. Maar daar kan niemand wat zinnigs over zeggen nu. Het zou ook nog wel eens mee kunnen vallen. Erg veel vertrouwen krijg ik helaas dus niet.

Geplaatst

Wij hebben een redelijk goede nacht gehad.

Inge heeft een brul gegeven om 01.00 uur en is daarna verder gaan slapen.

Vanochtend bij de SMART groep geweest van mijn huidige WG, jippie, altijd feest nu barstende koppijn.

Kreeg te horen, waarom heb je nog niet op die vacature en op die vacature gereageerd.

Een vacature was in de Accountancy, dat is niets voor mij.

De andere vacature heb ik wel op gereageerd, deze was voor 32-40 uur.

Als ik wil werken, dan zal dit wel 32 uur worden, dus netjes bij R.ousch mijn gegevens online ingevuld, werd binnen 5 minuten opgebeld.

Wat een prachtig CV, vacature besproken, maar je kunt wel full-time werken, nee de vacature is toch voor 32 uur zoals deze op internet staat.

Dat moet ik even met mijn opdrachtgever bespreken, doe dat dan hoor ik je vanmiddag wel terug. Salaris ligt redelijk in lijn 3800 per mnd op basis van 40 uur.

We wachten het maar even af.

Chrish, fijn dat het goed is gegaan met Jasper.

Ja werkgevers zijn je op dit moment liever kwijt dat rijk.

Mag ik je vragen wat voor verlof je nu hebt, want je zwangerschapsverlof is al een tijdje afgelopen.

Geplaatst

Melsi, fijn dat de knoop door is met overstappen naar kdv, ben je trouwens alweer 1 dag minder aan het werk??

Chrish, fijn zo met je werkgever, kan jij zelf toch wel bepalen of je het aankan en alles.

Vlinder 3800 pm???? allemachtig dat is een verschrikkelijk hoog salaris.....

Hopelijk wordt je aangenomen.

Ik vond het inderdaad erg moeilijk om dit te vertellen, beetje bang voor vooroordelen., ik heb al vanaf 2006 hulp van een psycholoog, morgen een xtra gesprek.

Geplaatst

Chrish, dat is lekker.

Maar ik kan begrijpen dat je ook weer aan het werk wil.

Heb ik zelf ook last van.

Iedereen heeft zijn mening al klaar, hoe voel je je na zo'n dag, kan je het naast je neer leggen.

Medusa, sterkte met het aansterken, je zult vast wel ups en downs hebben en zeker nu de blaadjes gaan vallen.

Hoe is het met afvallen.

helaas gaat de functie niets worden.

Hij is voor 40 uur en ik ben niet van plan om gek te worden.

Ik ga volgende week WW aanvragen.

Er wordt over het algemeen niet veel over salarissen gesproken.

Maar het is inderdaad een lekker salaris en ja per maand.

Hier heb ik de afgelopen 20 jaar ook hard voor geleerd en gewerkt.

Zo dom dat ik was mijn kinderwens vooruit geschoven.

Toen had ik Icsi nodig om zwanger te raken.

Morgen naar het CB

Geplaatst

Meduus: wat knap dat je vertelde hebt wat er aan de hand is met je. Goed dat je hulp hebt!

Vlinder balen dag het niets wordt!

Chris: raar zo'n gesprek.... Fijn dat het goed gegaan is met Jasper tijdens de mri. Wanneer krijg je de uitslag.

Dank je wel voor de felicitaties. Ik ben er zelf nog steeds van in de war. Moet heel erg wennen aan het idee. Gisteren was ik heel moe omdat M aan het spoken was. F was allerlei kattenkwaad aan het uithalen. Poeh mijn lontje was wel kort..... Vannacht was hij weer wakker uiteindelijk maar om 4 uur een fles gegeven hij was heel hard aan het huilen en daarna is hij weer als een blok on slaap gevallen. Hij is snipverkouden en volgens mij komt er een derde tandje doo. Ik hoop dat het vannacht beter gaat!

Geplaatst

Moontje, a.s. dinsdag gaan we weer naar het AMC. Het is wel apart, lijkt mij, zomaar zwanger worden zonder medische hulp. Het kan allemaal. Je hoort het vaker: Stellen die hun eerste kind(eren) met ivf/icsi hebben gekregen en dan daarna natuurlijk zwanger worden.

Vlinder, jammer dat die ene functie het niet wordt. Tja, 40 uur in de week is wel veel, zeker met een kleintje in huis.

Vandaag een gesprek gehad met een mevrouw van de epilepsievereniging die ook een kind heeft met epilepsie. Herkenbaar in ieder geval en nog een aantal adviezen en tips gekregen. We gaan met Jasper in ieder geval naar een kinderneuroloog met epilepsie als specialiteit. In Zwolle is een kliniek van SEIN (Stichting Epilepsie Instellingen Nederland). Ik hoop dat zij ons verder kunnen helpen met de instelling van de medicatie en ondersteuning thuis. Het blijkt dat algemene kinderartsen er toch te weinig van weten om goed te kunnen helpen.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb een voedingsvraag.Volgens de richtlijnen van mijn CB mag ik mijn kinderen vanaf 7 maanden een boterham geven. Wie van jullie doet dat al? Ik kan mij nog niet voorstellen dat L.isanne en J.asper dat kunnen.

Geplaatst

Chris ik heb precies hetzelfde! Ik dacht dat je met 8 maanden in principe een fles moet inruilen voor een hele boterham. Nou dat zijn ze over 2 weken en hier zie ik dat ook nog niet zitten! Ik zit er aan te denken binnenkort een paar ministukjes aan te bieden om te kijken hoe ze reageren.

Ik weet dat Inge van Vlinder al elke dag een boterham eet en Maud van Meezie volgens mij al een tijdje maar verder volgens mij niet?

Ik blijf het eng vinden met verslikken omdat ik - had ik hier al eerder geschreven - van de oudste nog weet dat ze stukjes verzamelde in haar wangen dan dacht ik: gaat goed! En had ze ineens zo'n dikke broodprop, die ik er uit haalde. Misschien ben ik overdreven voorzichtig maar dat is een van de dingen waar ik een schijterd in ben...

Geplaatst

ik geef fiene af en toe een broodkorst, maar heel veel meer dan sabbelen doiet ze niet. ALS er al iets achterblijft in haar mond, dan werkt ze dat met een hoop gekwijl weer naar buiten...

Ik denk dat Fiene gewoon wat trager is met eten, want echt veel gaat er nog niet in:

7.30 fles 180/6

11.00 fruit (maar max 1.5 eetlepel)

13.00 fles 180/6

17.30 groente (gister half potje 4+)

19.30 fles 190/7 + 5 rijstebloem

Geplaatst

En toch al over naar 3 flessen? Wij zitten nog op 4. Hier gaat de groente ook niet best lijkt wel minder geworden, zelfs Bram. Misschien moeten we langer wachten na de fles, nu meestal een uurtje erna. Ze eten samen de laatste tijd net of soms niet eens een pot (wel 6 maanden) leeg. Fruit gaat wel heel goed, duidelijk favoriet.

Weet ook niet precies wanneer ik die boterham dan moet geven, als ze na de ochtendslaap uit bed komen (11 uur/half12) hebben ze honger dus fles, vlak voor ze weer gaan slapen dan? Dan krijgen ze nu dus fruit, wanneer ga ik het fruit dan geven? Want na de middagslaap krijgen ze een fles en een uur daarna krijgen ze groente. Ze slapen nog 3x per dag.

Pfff ingewikkeld hoor!

Geplaatst

Caro hier ook nog een kind dat drie keer slaapt, maar wel ook een boterham eet, een tijdje terug schreef ik al dat ik het soms moeilijk vind om alles in te passen maar we zitten nu al een aardige tijd op een goed ritme.

maud krijgt al sinds ze 6 maanden is een boterham, ministukjes zonder korst met smeerworst, smeerkaas, jam, appelstroop en soms een plakje worst. Eerst ging het helemaal niet, ze zat er aleen maar op te soppen en na even kwam het stukje er gelijk weer uit. Na een week of twee had ze het ineens door en slikte ze het ook door. Nu zijn de stukjes iets groter en kauwt ze er ook op. Het eet wel makkelijker als ze kunnen zitten, ik weet nog van mijn werk dat de kindjes die nog half liggend in de wipper een boterham kregen zich sneller verslikte. De boterham glijd sneller achterin het mondje, als een kindje rechtop zit heeft het zelf meer controle over het stukje.

ik zou om te beginnen gelijk na de fles van rond 12 uur een paar mini stukjes proberen. Je kan droog proberen of met boter of een klein beetje melk apart houden en daar de stukjes in nat maken. Het heeft even tijd nodig, maar als je het iedere dag probeerd gaan ze het gauw genoeg snappen.

caro, zouden ze de groente niet beter eten als je toch een fles laat vallen, misschien zitten ze te vol, wij hebben eerst de fles voor de groente gehalveerd, misschien is dat een optie om het rustig af te bouwen en zodat ze wel wat meer groente eten

Hier mijn ritme

8.30 wakkeren papfles badderen, aankleden en spelen

10.00 fruit

10.30 slapen

11.30 wakker flesje even spelen

12.30 boterham even spelem

14.00 slapen

16.00 wakker even spelen

16.30 groente en sap/water even spelen

18.00 slapen

19.00 wakker

19.30 flesje

20.00 slapen

Ik kan me nog niet voorstellen dat ik nog een fles laat vallen. Voorlopig heeft ze die nog echt nodig en met al haar slaapjes weet ik niet hoe ik nog een moment in moet bouwen voor een koekjes of zoiets.

Chris, wanneer krijg je de uitslag van de mri.

Hier lekker aan het genieten, lekker warm en ontspannen. Maud gaat twee keer per dag zwemmen het is net een jonge hond als ze het water in gaat. Vandaag even een check dive gedaan in het zwembad, even spannend, maar heerlijk om weer lekker onderwater te zijn.

Geplaatst

M eet sinds deze week ook een boterham net als Maud. Hij vind het wel lekker. Fruit en groenten eet hij een heel potje (mnd). Dat vind hij echt lekker. Verder echt aan het klooien met zijn schema. Misschien toch meer structuur aanbrengen maar dan moet ik hem wakker maken....

M zit al wel in de tripp trapp dus geeft wel makkelijk eten!

Geplaatst

caro, we hebben op advies van het cb een fles laten vallen, omdat ze gewoon een voldaan gevoel had met 4 flessen en dus helemaal geen trek in fruit of groente. Dat ze nu iets eet, komt puur omdat de fles eraf is, daarvoor had ze gewoon echt geen honger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden