Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Absoluut hoor Caro. Papa is door de wol geverfd. Maar alleen is sowieso best zwaar een week lang.

En ik ga zeker genieten hoor, even tijd voor mezelf! ( en baar de baby gap inderdaad :-) )

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, veel plezier in NY!

Hebben jullie bedje of box nog op de hoogste stand of staat ie al een standje lager? Niet dat ik nou verwacht dat Yente er elk moment uitklimt....

De box hebben we vorige week naar beneden gezet en de mobiel eraf gehaald. Daarvoor in de plaats hangt nu zo'n activity centre in de box.

Die van Tiny Love (blauw aan de ene kant en groen aan de andere kant)

Geplaatst

Wat is het hier stil vandaag.

Ik heb vandaag nog lekker genoten van het mooie weer.

Ik lekker buiten in de zonnestoel gezeten en Inge op haar buik, in de kinderwagenbak ,met opgetrokken beentjes gaat dat nog super goed.

Ze kan dan overal heen kijken, dat vind ze reuze interessant. Als er een trekker voorbij rijdt dan draait ze haar hoofdje, van het paard dan in gallop langs ging schrok ze even. Ze vond het maar een vreemd geluid.

Eef, bij ons staat alles nog hoog, maar Inge is dan ook wel 2 maanden jonger.

Opzich moet je kijken wat je dochtertje doet, maar als ze het idee krijgt om zich omhoog te trekken, snel naar beneden zetten.

Ik heb de box bekeken maar bij ons gaat dat erg makkelijk, vier moertjes loshalen en zakken maar.

Meezie, ik heb vandaag mijn 2e zending Olarit binnen gekregen.

Chrish, hoe is het met het ontdooien gegaan van het fruit en de groente.

Geplaatst

Wat een rust inderdaad! Hier ook nog lekker genoten van het lekkere weer!

Vandaag mezelf overtroffen! Ben vanaf half april druk aan het trainen geweest met hardlopen en vandaag mijn allereerste 10 km hardgelopen. Er was een 10km wedstrijd in Hattem (bij mij in de buurt) en heb daar aan meegedaan. Ik had een streven van 1uur en 5 minuten, ik heb het in 1.04.014 gedaan! Helemaal trots dus. Mijn kleine schatjes waren bij de finish, dus dat was super! Nu lekker met de beentjes hoog en zo lekker slapen!

Geplaatst

Lianne, wat goed of het snel is weet ik niet.

Maar ik vind het een hele prestatie, super leuk dat je kindjes bij de finish waren.

Had je nog supporters onderweg staan?

Nog iemand een foto van je gemaakt?

Geplaatst

Ik vind het zelf wel een mooie en snelle tijd! En ik was zeker niet als laatste binnen! En na de zwangerschap en bevalling is dit gewoon goed!

Mijn moeder kwam kijken met een tante, en verderop in het parcour stond nog een oom en tante. Helaas kon mijn man niet, hij had een vrijgezellenfeest. Het mooiste is wanneer je je kids ziet zitten! Geeft je toch weer energie! Mijn moeder heeft wel foto's gemaakt. Ben benieuwd hoe ik erop sta.

Geplaatst

Vlinder, het ontdooien gaat nog steeds niet goed, te waterig. Ik kwam er ook achter dat ik een twee sterren diepvries heb. Het kookboek van de AH raadt een drie sterren diepvries aan. Ik ga dus niet meer invriezen. Het restant bewaar ik in de koelkast en geeft ik de volgende dag. Dat werkt wel.

We kunnen hier inmiddels de klok er op gelijk zetten. Om de 9 tot 11 dagen krijgt Jasper een aanval. Gisteren aan het einde van de middag kreeg hij weer een lichte aanval. We waren weer 9 dagen verder na de vorige aanval. Gelukkig is het bij een aanval gebleven tot nu toe... Gelukkig mogen we volgende week al weer naar het AMC voor de mri en hebben we op 2 oktober een gesprek. Ook ga ik met het AMC de medicatie weer verder bespreken.

Geplaatst

He getver Chris, iedere keer schrik ik weer een beetje als je dat verteld van die aanvallen, wat moet dat zwaar zijn. Ook al ben je het inmiddels gewend en weet je wat te doen, het moet heel moeilijk zijn. Hoop dat jullie een goed gesprek hebben met de arts!

Ik lees steeds over invriezen en waterige hapjes, daarom ben ik er ook wat huiverig voor. Ik heb momenteel mango en broccoli in de vriezer zitten, nog niet ontdooid, maar ik geloof nooit dat ik een drie sterren vriezer heb...

Geplaatst

O, chrish, wat vervelend voor Jasper dat hij weer een aanval heeft gehad.

Gelukkig kunnen jullie volgende week bij de arts terecht, hopelijk dan meer duidelijkheid.

Als het niet gaat in je vriezer, dan zou ik inderdaad vers maken en het restant de volgende dag geven.

Ik heb wel een *** sterren vriezer, dus misschien dat dat wel verschil maakt.

Wat bij mij goed in de vriezer gaat is, witlof, brocolli, bloemkool en boontjes.

Wat ik niet in de vriezer doe is, courgette, mango en een mengelmoes van diverse soorten fruit.

Ik had het ondooit, maar mevrouw vond het niet lekker, toen maar een potje gegeven.

Morgen naar de SMART groep van mijn werkgever, bespreken hoe het traject straks verder gaat.

Inge is nu over naar maatje 74, qua lengte kan ze het supergoed hebben, maar de taille is te groot.

Nu heb ik een broek van de hema met ellastiek, dit heb ik helemaal aangehaald, maar het maakt geen verschil voor mijn gevoel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen, zelf dat ik aan bretels, maar kan dat met die kleintjes.

Vandaag nogmaals mango gegeven, geen succes.

Dat doe ik niet meer, misschien vond ze mango niet lekker dat is mogelijk.

Geplaatst

Hema maakt beetje rare broeken ja, hoewel ik verder erg tevreden ben, over de rompers enzo. Ze hebben hier de hele zomer broeken maat 56 aan gehad, als korte broek! Toen paste de taille eindelijk...

Heb trouwens bij Zeeman 2 maillootjes voor Kaat gekocht, zo schattig! Had bij de oudste als baby eigenlijk nooit jurkjes en maillots voor ze 1 was ofzo, veel teveel gedoe, dat gefriemel! Maar wel heel leuk, dus ik dacht nu ik haal er vast een paar.

Geplaatst

Crish, wat rot dat die aanvallen bij Jasper toch maar steeds terug blijven komen. Gelukkig hebben jullie vrij snel weer een afspraak staan....

Hier worden de hapjes na het ontdooien ook vrij waterig. Maar als dat nodig is, giet ik het gewoon een beetje af.

Yente is echt een smulpaap. Tot nu toe lust ze alles wat ik uit het Opperdepop-boek maak.

In de zomervakantie een paar keer een potje gegeven, maar mijn man vond het niks (haha, hij hoeft het toch niet op te eten!).

Dus we staan in het weekend lekker te koken en te pureren, zodat we de hele week vooruit kunnen. Er staat nu nog van alles in de vriezer, dan kunnen we tenminste een beetje afwisselen.

Sinds een paar dagen gaat het ook beter met het eten van een paar stukjes brood, een rijstwafel en net heeft ze een hele soepstengel op.

In het begin stikte ze zowat, maar het gaat steeds beter!

Geplaatst

Oh vond je dat niet eng? Ik ben wat dat betreft echt een schijterd! Heb laatst gesabbeld op een stukje Cracotte om te kijken hoe snel dat zacht werd nou echt niet!

Geplaatst

Meiden, lees wel regelmatig mee, maar heb ff niet de energie/tijd/zin om overal op te reageren.

Het is een beetje vol in m'n hoofd dus vandaar dat ik wat minder actief ben, sorry.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen, zowel mama's als baby's!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik wil gaan wandelen, maar helaas regen hier. Ik ga ze zo uit bed halen.

Gisteren heb ik toch maar de kinderarts in Zwolle gebeld. Ik wil er voor Jasper graag een ander anti epilepticum erbij, want de huidige medicatie maakt hem helaas niet aanvalsvrij. Verder gaat het prima met Jasper. En ook met Lisanne. Gisteren waren mijn moeder en mijn zusje een middagje op bezoek. Dat was erg gezellig.

Geplaatst

Chris, vervelend dat Jasper om de 9-11 dagen een aanval heeft. Krijg je ook extra of ander epilepticum erbij wanneer je dat zelf vraagt?

Hier ook alles goed, niet alleen helemaal fit. Gister hebben wij een mail gestuurd naar KDV om een gesprek aan te vragen. Het is nu al vanaf de vakantie periode dat het minder gaat op de opvang en vooral op maandag. Heb het idee dat ze dan zo weinig rust/slaap hebben op een dag. Wij krijgen er dan weinig tot geen eten in en vooral bij S.ven. Gister heeft hij ook maar een kwart potje groente opgegeten, terwijl hij met gemak een heel potje leeg eet. Ben benieuwd wanneer er reactie komt....

Wij hebben ook regen, vanmiddag wordt het beter, dan er maar even lekker opuit!

Geplaatst

Lianne, ik ga wel om een ander anti-epilepticum erbij vragen. Als hij niet aanvalsvrij wordt door de fenobarbital, dan moet er een ander medicijn erbij komen. Dat heeft het AMC ons enige tijd geleden ook al verteld. Het gaat gewoon tijd kosten om uit te zoeken wat het beste anti- epilepticum voor Jasper is en in welke dosering. Nu is het ook nog zo dat Jasper volop groeit en dat speelt ook nog mee in het bepalen van de dosering.

Geplaatst

Groeien ze niet het eerste jaar relatief het meeste van hun hele leven? Dan verandert er dus ook steeds heel veel. Kan me voorstellen dat het dan lastig is om het juiste medicijn in de juiste dosering te vinden. Is een kwestie van uitproberen en geduld, stapje voor stapje he! Gelukkig doet ie het verder goed in zijn ontwikkeling en vindt ie hapjes ook lekker, want daar zat je best mee he, dat je nog geen vast voedsel kon geven.

Geplaatst

Caro, we zijn er achter gekomen dat hij geen een of andere rare reactie krijgt van de hapjes. Mijn man dacht nog aan een soort van voedselallergie / intolerantie. Toen we terugkwam met Jasper vanuit het ziekenhuis, hebben we hem alleen maar melk gegeven. We zouden namelijk eerst nog contact hebben met een kinderarts die veel weet van voedselallergie. Toch kreeg Jasper weer een aanval en dat terwijl hij op dat moment al 11 dagen alleen melk had gekregen. Toen was het duidelijk dat vaste voeding geen probleem is. Dat een aantal clusters van aanvallen vooraf zijn gegaan door een hapje banaan is toeval geweest.

Ik probeer verder zo goed als het kan leuke dingen met Lisanne en Jasper te doen. Zo zijn we vandaag gewoon een stukje gaan wandelen tussen de buien door en hebben we wat boodschapjes gedaan. Tja, moet ook gewoon gebeuren.

Geplaatst

Haha, hier soms ook hoogtepunt van de dag, een boodschap doen! Ben net ook even buiten geweest, en ben 1 uur weggeweest. Het is weer attractiedag!

Ik heb een super gaaf en lief donkerblauw tule rokje voor L.ara gekocht! Volgende week hebben we bruiloft, en wil hem dan aandoen bij haar! Heb er een gebreid/gehaakt wit vestje op, nu nog wat eronder vinden... Wat zal ze schattig zijn! Voor S.ven heb ik nog niets. Had iets gekoch in maat 74 maar daar past hij nog wel 2x in... :-)

Vandaag precies 8 maand!!

Geplaatst

Hier ook weinig te melden, drie snotterende, slecht slapende kinders thuis......bleeeh. Dus helaas vandaag GEEN uitje, geen boodschapje, geen speeltuin, saai hoor! Cris, balen dat de aanvallen blijven komen en heel goed dat je er zo bovenop zit!! Bikkel, jij was toh begonnen met de rapley methode? hoe gaat dat? Caro, ik zie in je balk dat ze bij jou alweer 7 maanden zijn.....wat gaat dat hard!!!!

Hierna nog 1 week en dan ga ik weer aan het werk, ik heb er enorme zin in! Morgen en vrijdag heb ik al afspraken, omdat ze in het proces zaten ook een medewerker op de afdeling erbij aan te nemen. De directeur heeft gevraagd of ik er in zijn plaats bij wil zitten, dat is natuurlijk prima. Heerlijk, twee middagjes op 'proef'. Ik merk dat ik er wel klaar voor ben om iets anders te doen dan alleen maar de kindjes, hoe lief ik ze ook vind.

Geplaatst

Hey Hallo allemaal.

We zijn vandaag naar Van G.a.n.s.e.w.i.n.k.e.l. geweest en het vervolg traject besproken.

Vanaf 1 november ga ik als ik geen baan heb de WW in, hopelijk is het niet nodig, maar ik zie op dit moment nog geen arbeidsvoorwaarden gesprek langs komen.

Waaruit eventueel een baan zal komen, gisteren 2 sollicitaties gedaan, vandaag kwamen er nog 2 mogelijk interessante vacatures voorbij, straks nog maar even reageren.

Hopelijk word ik uitgenodigd voor een gesprek, een vacature is wel heel erg leuk en heeft ook inhoud.

Mira, ik begrijp het helemaal dat je er zin in hebt.

Geniet nog even van je vrije dagen.

Ik ben het thuis zitten wel een beetje beu, we kregen ook allerlei verwijten naar ons hoofd.

Dat we ons account op Linkedin moeten aanpassen dat we niet meer werkzaam zijn bij VGW en dat de werkcoach afwijkende regels gaat opstellen.

M.b.t de hoeveelheid sollicitatie inspanningen, aantal toekomstige werkdagen, reisafstand en bruto salaris.

Ze begon ook direct over sancties, lekker wijf / ik heb hier niet om gevraagd, dat is echt wat ik dacht. Ik ben gesloopt na deze dag, straks lekker onderuit op de bank en de overbodige balast uit mijn hoofd gooien.

Ik heb vandaag besloten, te beginnen aan de strijd van mijn zwangerschaps kilo's, dit zijn er om precies te zijn 10.

Deze wil ik er voor 1 januari af hebben, dus vanaf morgen gaan we iedere dag lekker wandelen, maar dan moet het wel droog zijn.

Vanmiddag was het best nog lekker weer, eetsmakkelijk straks voor iedereen.

Oja, ik kreeg ook nog de opmerking waarom ik Inge had meegenomen.

Ik heb gezegd, dat zij de eerste bezoeker word van de speeltuin die van der Most gaat openen in het oude A.V.R. gebouw in Rotterdam.

Ze is nog wel wat jong, maar kaartjes zijn natuurlijk welkom.

De werkcoach, zei tegen mij dat ik haar maar een dag naar het KDV moest brengen.

Dan heb ik mijn handenvrij. Leuk verzonnen, maar wie gaat dat betalen, want recht op een tegoetkoming in de kinderopvang met WW heb je niet.

Op het moment dat ik een sollicitatie heb, kan ze altijd naar, mijn ouders, schoonouders of schoonzus, dus opvang genoeg.

Geplaatst

Vlinder, wat een irritante werkcoach. Het is al geen gemakkelijke periode om werk te vinden.

Mira, hier wordt ook nog steeds gesnotterd door Lisanne en Jasper. Dan geef ik ze een hapje fruit en dan gaan ze ineens niezen en komt alles er weer uit wat ik net in hun mondjes heb gestopt.

Aankomende vrijdag heb ik een belafspraak met de kinderarts in Zwolle. Ik wil dan wel eens weten wat haar plan is voor Jasper en zijn medicatie. Op dit moment mis ik de regie van mijn kinderarts. Op dit moment liggen ze weer lekker te slapen en heb ik ook weer eventjes rust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden